Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 15. vasárnap
Retro

F1-Archív: Ken Block nem fért be az F1-es autóba

Toto Wolff és Paddy Lowe egymással ütközve sérül meg, Mark Webber eligazol, ha Vettel alá rendelik - ezek voltak július 23-a F1-es hírei az utóbbi szűk húsz év során.

2018: Lewis Hamilton is kapna csapatutasítást a Mercedestől adott helyzetben, bizonygatja Toto Wolff csapatvezető. A Német Nagydíjon Valtteri Bottasnak tiltotta meg a csapat, hogy támadjon, így biztosítva az első-második helyezést. Fordított felállásnál Hamiltont is visszafogták volna, állítja Wolff.

2017: Felipe Nasr, a Sauber 2015-2016-os versenyzője továbbra is azon ügyködik, hogy 2018-ban visszatérjen a királykategóriába. B terve az IndyCar, Formula-E vagy WEC valamelyike.

2016: Megdolgoztak a stewardok a Magyar Nagydíj időmérője után, de végül engedékenyek voltak. Nico Rosberg megtarthatta pole-pozícióját, annak ellenére, hogy dupla sárga zászló alatt futotta meg a legjobb kört. A négy piros zászló miatt egy óráig húzódó Q1-et is vizsgálni kellett, ugyanis 11 versenyző kívül esett a 107 %-os limiten. Végül a rajtrács változatlan maradt.

2015: Sebastian Vettel ferraris csapattársát védi: véleménye szerint Kimi Raikkönen „még mindig ugyanaz a fickó”, akinek köreit a tévében csodálta saját F1-es pályafutása előtt, és az egyik legtehetségesebb versenyző – amit ralis eredményei támasztanak alá a német érvelése alapján.

2014: A Mercedes technikai és üzleti vezetői, Paddy Lowe és Toto Wolff egymással ütköztek, és megsérültek egy csapatépítő biciklizésen. Lowe horzsolásokkal megúszta, Wolff azonban kórházba került törött csuklóval, könyökkel, vállal és kulcscsonttal.

2013: Kijelöltek egy második DRS-zónát a Hungaroringen: a célegyenes mellett az 1-es és 2-es kanyar közti rövid szakaszon is lehet nyitni a hátsó szárnyat. A két előzési zóna együttesen bizonyulhat hatásosnak.

2012: A McLaren büszke bokszutcai rekordjára: Jenson Button autóján 2,31 másodperc alatt cseréltek kereket a szerelők a Német Nagydíjon. Különösen elismerésre méltó az eredmény az év eleji elbaltázott kiállások fényében.

block


2011: Ken Block várva várt Formula-1-es tesztjét elhalasztotta a szervező Pirelli, mivel nem sikerült megfelelő méretű autót találni számára. Az eredeti terv szerint Block a Toyota 2009-es tesztautóját vezethette volna augusztusban Monzában, de az amerikai lábai hosszabbak a rendelkezésre álló helynél. A Pirelli elkezdett megfelelő méretű autó után kutatni, de eddig nem járt sikerrel.

2010: Mark Webber minden bizonnyal szedné a sátorfáját, ha alárendelt szerepre kényszerítenék csapattársához képest, mondta az ausztrál – ugyanakkor hozzátette, a Red Bullt azért szereti, mert egyenlő esélyt ad pilótáinak. Webber és Sebastian Vettel második közös szezonját teljesíti a csapatnál, a Brit Nagydíjon pedig már kialakult egy kisebb vihar, miután a csapat a németnek kedvezett az új fejlesztésű első szárnnyal.

2009: Felipe Massa szerint a Sebastien Buemit Toro Rossónál Magyar Nagydíjon váltó Jaime Alguersuari túl fiatal és túl tapasztalatlan a Formula-1-hez. 19 évesen és 125 naposan minden idők legfiatalabb versenyzője lesz, nagyobb gond azonban, hogy valódi teszten még sosem vezetett Formula-1-es autót. Massa azzal érvelt, hogy bár ő is mindössze 20 esztendősen kezdte, előtte egész télen vezette az autót.

2008: Egy éjszaka megfigyelés után kiengedték a kórházból a BMW szerelőjét, akit áramütés ért a jerezi teszten, mikor hozzáért a KERS-szel felszerelt autóhoz.

2007: Németországban csak az eső miatt győzte le Felipe Massát és a Ferrarit Fernando Alonso, a spanyol pedig a Magyar Nagydíj előtt azt mondja, hogy a McLaren sajnos hátrányban van a riválissal szemben, de az ő klasszisával azért száraz körülmények között is nyerhetnek. A Hungaroringen ezt akarja megmutatni.

a1

2006: Korábbi csapatfőnöke, Eddie Jordan szerint Michael Schumacher nem akart csalni Monacóban, amikor hibázott és kétes körülmények között tartotta meg első helyét a kvalifikáción. Jordan azt mondja, hogy van a csalás, meg van az, amikor valaki minden esélyt meg akar ragadni, Schumacher tette pedig az utóbbi kategóriába tartozik.

2005: Rommá veri a komplett mezőnyt Németországban az időmérőn Kimi Raikkönen, aki fél másodperccel gyorsabb, mint a második helyet megszerző Jenson Button. A pontversenyben jókora hátrányban lévő Raikkönen hat tizedet oszt ki a két Renault-nak és hetet Michael Schumachernek.

2004: A magas árak mellett Michael Schumacher dominanciáját okolják az érintettek azért, hogy nem lett teltház a hétvégi Német Nagydíjon - jó pár jegy maradt még, az unalmas szezonra akkor sem kíváncsiak az emberek, ha a helyi hős uralja a sportágat. A másik németországi futam, az Európa Nagydíj hasonlóan járt még májusban, úgy fest, hogy az országban nincs már igény Schumacher sikerére.

2003: Ugyanúgy téma Silverstone megmentése, esetleges maradása vagy távozása az F1-ben, mint tizenöt évvel később, itt is arról beszélnek az illetékesek, hogy vajon érdemes-e megmenteni a Brit Nagydíj helyszínét, a pálya tulajdonosai kedvezőbb feltételeket szeretnének, a fontos történelmi helyszín érvet hozzák fel - ugyanolyan eredménnyel, mint a 2010-es évek végén.

2002: A legnagyobb Schumacher-uralom közepén járunk, a német pilóta pedig hazai közönség előtt szeretné megünnepelni újabb világbajnoki címét - kilencedik futamát nyerheti hétvégén már ebben a szezonban, amellyel egy újabb F1-es rekordot állítana be. A 61 futamgyőzelme már így is csúcs, az öt vb-cím pedig Fangio csúcsának beállítása...

2001: Jock Clear szerint ha komplett pilótát keresünk, akkor Michael Schumacher a világ legjobbja, ha viszont csak azt nézzük, hogy tud a leggyorsabban F1-es autót vezetni, akkor Jacques Villeneuve még a világbajnoki címvédőn is túltesz. Az 1997-es bajnok azonos autóval verné Schumachert, ha az az autó nem a Ferrari lenne - ezt állítja Clear.

2000: A már hosszú évek óta visszavonult korábbi világbajnok, Nigel Mansell azt találja mondani, hogy ha most beülne egy F1-es autóba, még mindig beférne az első sorba az időmérőn. "Nem jelentene problémát, egyértelműen beférnék még most is, ez csak attól függ, hogy milyen autóban ülnék" - mondja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?