Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 25. vasárnap
Retro

F1-Archív: Alonso rosszkor szólt be

Hamilton szerint a McLaren sosem csalna, Alguersuari lesz a legfiatalabb F1-es, Alonso aláírt a Renault-hoz, a 17-es rajtszámot visszavonultatják. Ezek szerepeltek a hírekben július 20-án.

2017: Carlos Sainzt további két évre szerződés köti a Red Bullhoz/Toro Rossóhoz, mondta Christian Horner, ha azonban egy rivális csapat ajánlatot tenne érte megfelelő összegért, megfontolnák, hogy elengedjék a fiatal tehetséget. Horner hozzátette, egyelőre nem kaptak ilyen ajánlatot, mint azonban tudjuk, a spanyol már szezon vége a Renault-hoz került kölcsönpilótaként.

2016: A Sauber jövője biztosított, nyilatkozta Peter Sauber, aki már csupán nevében kötődik az istállóhoz: egy nappal korábban írta alá a szerződést, mellyel eladta a csapatot a Longbow Finance SA-nak.

2015: A 17-es rajtszámot vissza fogják vonultatni a Formula-1-ben, azaz többé egyetlen pilóta sem használhatja választott rajtszámként. A hírt Jean Todt, az FIA elnöke jelentette be a szövetség Jules Bianchi iránti gesztusaként, egy nappal a francia pilóta temetése előtt.

2014: Lewis Hamilton a közvetlenül a Német Nagydíj után adott nyilatkozatában arról számolt be, hogy kifejezetten aggódott a verseny közben Adrian Sutil lefulladt Sauberét a pálya közepéről kimentő sportbírók testi épségéért. A Mercedes britjében saját elmondása szerint az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíj emlékét idézte a hátborzongató jelenet, akkor egy hasonló eset egy versenyző, Tom Pryce és egy marsall, Frikkie Jansen van Vuuren halálát okozta.

2012: Michael Schumacher elismerte, hogy szimplán nem koncentrált eléggé, ez vezetett a Német Nagydíj második szabadedzésén elszenvedett bukásához, melynek következtében elég komoly mértékű töréskár keletkezett a Mercedesen. A hétszeres világbajnok bevallása szerint épp a rádión keresztül beszélt csapatával és a különféle gombok segítségével a beállításokon igyekezett változtatni, amikor elvesztette uralmát autója felett.

 

2011: Bernie Ecclestone korrupciós ügybe keveredett. Az F1 vezérét azzal vádolják, hogy 2006-ban kenőpénzt fogadott el az azóta korrupció miatt letartóztatott Gerhard Gribkowskytól azon folyamatban, melynek során a Bayerische Landesbank F1-es részvényei a CVC Capital Partners-hez vándoroltak. Ecclestone azonnal tagadta a vádakat.

2010: Robert Kubica attól tart, kissé lemaradtak a fejlesztései versenyben a topcsapatokhoz képest, hiszen a többségükkel ellentétben ők még saját F-csatornás rendszerüket sem vetették be, ezért a lengyel nehéz Német Nagydíjat jósol csapatának, a Renault-nak.

2009: A Toro Rosso hivatalosan bejelentette, Jaime Alguersuari az F1 történetének valaha volt legfiatalabb indulójaként, a Magyar Nagydíjon bemutatkozik a száguldó cirkuszban. A 19 éves spanyol tehetség Sebastien Bourdais év közben megüresedő helyét tölti be, de tervei szerint a WSR3,5-ben is tovább folytatja szereplését.

 

2008: Fernando Alonso a lehető legrosszabb időzítéssel szólt be csapattársának, Nelsinho Piquet-nek. A kétszeres világbajnok spanyol a Német Nagydíj előtt találta azt mondani, itt lenne az ideje, hogy végre a brazil is elkezdjen pontokat szerezni a Renault-nak, amire Piquet csattanós választ adott: a szerencsét sem nélkülözve, élete legjobb F1-es eredményét elérve, Lewis Hamilton (McLaren) mögött a 2. helyen szelte át a célvonalat. A 3. helyre Felipe Massa hozta be a Ferrarit, míg az ezúttal rendkívül balszerencsés Alonso csak 11. lett.

2007: Az újonc évében brillírozó Lewis Hamilton nyíltan csapata mellé áll a kémbotrányban, és nyilatkozatában kifejti, noha csak egy éve van az F1-ben, de Ron Dennist kilenc éve ismeri, és ő sosem csalna, ezért kizártnak tartja, hogy a McLaren valóban műszaki adatokat lopott volna a Ferraritól. Később mégis ennek az ellenkezője igazolódott be, ám Hamilton és Fernando Alonso az egyéni pontversenyben ennek ellenére megtarthatta pontjait, csupán a konstruktőrök versenyében fosztották meg mindentől a wokingiakat.

2006: A Honda Racing csapata sikeresen átlépte F1-es autójával a 400 km/órás sebességet a utahi Bonneville International Speedwayen, ám visszafelé menet már nem sikerült megismételniük a bravúrt, és a két út átlagsebessége „csak” 393,613 km/óra lett, így a világrekorddöntés elmaradt. Fő céljukat azonban így is elérték, így elégedetten zárták a kalandot.

 

2005: Nigel Mansell korábbi világbajnok pengeéles kritikát fogalmaz meg az F1 jelenlegi állapotával kapcsolatban. A brit legenda szerint a száguldó cirkusz a közelmúltban hozott szabályváltozásokkal „lábon lőtte magát”, csökkent a show, és ennél mind a szponzorok, mind a szurkolók sokkal többet érdemelnek. Az Amerikai Nagydíj gumibotránya szerinte csak hab volt a tortán.

2004: Michael Schumacher rekordbeállításra és rekorddöntésre készül hazai futamán, a Német Nagydíjon. Egy újabb elsőség esetén immár 11. győzelmét szerezné egyazon versenyévadon belül, amivel beállítaná az addigi F1-es rekordot, de emellett saját maga korábbi hockenheimi pályacsúcsát is megdöntené a Ferrarival.

2003: Cristiano da Matta elismeri, bár az egyéb versenyszériákban hozzászokott már, milyen érzés vezetni egy versenyt, egy F1-es nagydíjon az élen állni számára is igazán különleges élményt jelentett, ami semmi máshoz nem fogható. A brazil azt követően került az élre Silverstone-ban, hogy egy őrült szurkoló beszaladt a pályára. 

 

2002: A Renault hivatalosan bejelentette, hogy jövőre Fernando Alonso és Jarno Trulli fogja vezetni két F1-es autójukat. A korábban a Minardinál már egy évet az F1-ben lehúzó, e szezonban a Renault-nál tesztpilótaként közreműködő ifjú spanyol Jenson Button helyére érkezik.

2001: Michael Schumacher elismerte, szerencsésnek érzi magát, hogy sértetlenül szállt ki az autóból hatalmas balesete után, melyet a Ferrari monzai tesztjén szenvedett el nagy sebességnél. A maranellóiak akkori csapatfőnöke, Jean Todt mindeközben éppen Schumachert dicséri, akit nyilatkozatában minden idők legjobb F1-es Ferrari-pilótájának nevez.

2000: Jövő kedden, bő fél hét múlva fog csak kiderülni, Mika Hakkinen megtarthatja-e az Osztrák Nagydíjon szerzett győzelmét, miután a leintést követő technikai vizsgálat során az FIA szakemberei nem találtak meg egy szükséges plombát a McLaren egyik elektronikai dobozán. A vizsgálódás azóta is folyik, és az FIA tájékoztatása szerint még napokat kell várni a végső döntésre.

 

1999: Michael Schumachert kiengedték a kórházból a Brit Nagydíjon történt hatalmas bukását követően, amely lábtöréssel végződött. Az eset miatt a németnek több futamot ki kell hagynia, helyét addig időlegesen Mika Salo fogja átvenni a Ferrarinál, míg Eddie Irvine első számú pilótának lép elő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?