Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 14. hétfő
Retro

F1-Archív: Raikkönen érzi, hogy elmegy a vb-címe

A finn Jégember többször is szóba került július 10-én, de 2018-ban például arról volt szó, hogy mennyire szenzációs a Ferrari autója - nézzük, hogy miről szólt ez a nap az F1 világában a 21. században.

2018: A Ferrari kiváló fejlesztései és remek autója kerül előtérbe, miután a vörösök a Mercedes és Lewis Hamilton otthonában, Silverstone-ban is a leggyorsabbnak bizonyultak. Úgy tűnik, hogy a motor már lassan túl is nő a Mercedesen, az autó nagyon stabil, a szakértők szerint talán kijelenthető, hogy most jobbak, mint a Mercedes...

2017: Átigazolási hírektől hangos ez a nap: a Ferrarinak cáfolnia kell, hogy vissza akarja hozni Sebastian Vettel mellé Fernando Alonsót, a Toro Rossónál pedig a hírek szerint Danyiil Kvjat maradhat az egyik pilóta 2018-ra is. A Ferrarinál a Max Verstappen megszerzését illető pletykákat viszont nem tagadják, csak annyit mondanak, hogy "nincs aláírva semmi"...

2016: Lewis Hamilton nyeri a Brit Nagydíjat, csapattársa, Nico Rosberg pedig csak harmadik lesz Max Verstappen mögött, miután nagyon gyengén teljesít az esőben. Ráadásul a németet meg is büntetik, mert megsértette a rádiótilalomra vonatkozó szabályt - a Mercedes fellebbez. Közben egy bizonyos Charles Leclerc lehetőséget kap arra, hogy tesztelje a Ferrarit.

2015: Mindenki a szabályokra panaszkodik: a különböző megkötések Fernando Alonso szerint unalmassá teszik az F1-et, egyetért vele Lewis Hamilton is, a csapatok a módosított rajtszabályokat nehezményezik, az FIA pedig mindenre azt mondja, hogy vizsgálja. Közben viszont már a motorcserés büntetéseket és a szuperlicensz-pontokat is tárgyalják.

2014: Sorozatban négy vb-cím után pocsék éve van Sebastian Vettelnek, kilenc futam után 6-3-ra ég frissen előléptetett fiatal csapattársa, Daniel Ricciardo ellen az időmérőkön és 28 pontos hátrányban van vele szemben a tabellán is. Ricciardo viszont hárít, szerinte Vettel úgyis összeszedi magát hamarosan és a szezon végéig visszavág.

2013: A McLarennél állítják, felismerték a szezonbeli gyengélkedésüket eredményező hibákat, és biztosak benne, hogy 2014-ben már nem követik el azokat. A csapat ennek érdekében már át is helyezi erőforrásait a következő évre. „Nem is emlékszem, mikor engedhettük meg magunknak ezt a kényelmet, hiszen mindig a győzelmekért és a bajnoki címekért harcoltunk” - mondta Martin Whitmarsh. „Most viszont nagyjából hathónapos lemaradásban vagyunk a fejlesztések terén, ám nagyon jól dokumentálva van, hogy hol követtük el a hibát.”

2012: A Red Bull bejelentette, hogy Mark Webber az őt a Ferrarival összekötő pletykák ellenére is velük marad a következő évre, az ausztrál pedig elárulta, könnyű volt számára a választás a két csapat között. „Igen, végül is az volt. Érdekes hónapok vannak mögöttem, de erős volt bennem a vágy a folytonosságra és a csapattal való együttműködésre. Voltak tárgyalások a Ferrarival, de a döntésem az, hogy itt maradok” - titokzatoskodott Webber.

Dppi_00111009_096

2011: Mark Webber elismeri, hogy nem engedelmeskedett a Red Bullnak, amikor a Fernando Alonso győzelmével véget érő Brit Nagydíj záró szakaszában arra kérték, ne támadja csapattársát a második helyért. „Nem fogadom el a csapatutasításokat. Ha Fernando kiesett volna az utolsó körben, a győzelemért harcolunk. Természetesen figyelmen kívül hagytam a csapat kérését, mivel vissza akartam szerezni a helyezést. Seb mindent beleadott, én is mindent beleadtam, és nem állt szándékomban nekiütközni senkinek” - magyarázta az ausztrál.

2010: Megsemmisíti a mezőnyt a Red Bull a Brit Nagydíj időmérőjén: Sebastian Vettel másfél tizeddel előzi meg Mark Webbert, a harmadik Fernando Alonso viszont már nyolc tizedre van a Ferrarival. Őt követi Lewis Hamilton a McLarennel, majd Nico Rosberg a Mercedesszel, Robert Kubica a Renault-val - Felipe Massa hét tizedet kap csapaton belül Alonsótól, Michael Schumacher pedig nyolcat Rosbergtől.

2009: A finn ralilegenda, Ari Vatanen hivatalosan is bejelentette, hogy indulni fog az FIA elnöki posztjáért. A Max Mosley utódlásáért vívott harcban Vatanen ellenfele a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Jean Todt lesz. „Itt az ideje a változásoknak” - mondta a határozott finn. A fő célom az lesz, hogy átalakítsam az FIA szemléletmódját, és átláthatóbbá tegyem a működését.”

2008: Felipe Massa zárja az élen a hockenheimi kollektív tesztet a Ferrarival, igaz, csak egyetlen tizeddel előzi meg Jenson Buttont és a Hondát. A további sorrend: Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes), Mark Webber (Red Bull-Renault), Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari), Fernando Alonso (Renault), Kazuki Nakajima (Williams-Toyota), Robert Kubica (BMW-Sauber), Jarno Trulli (Toyota), Giancarlo Fisichella (Force India-Ferrari). 

2007: Spában tesztel az F1-es mezőny, az első napon pedig az újonc Lewis Hamilton a leggyorsabb a McLaren-Mercedesszel - a második Robert Kubica négy tizedet kap a BMW-Sauberrel, a harmadik Felipe Massa pedig már nyolcat a Ferrarival. A brazil ennek ellenére a megbízhatósággal támadja csapatát, szerinte azon muszáj azonnal javítaniuk.

2006: A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey versenybalesetet szenvedett egy 1965-ös Ford GT40 volánjánál. A brit szakember közismerten maga is versenyautóba ül néha, és a Le Mans Classic elnevezésű futam során a második helyen haladva csapódott a korlátnak a legendás francia pályán. A bukás több mint 250 km/órás sebességnél történt, de Newey szerencsésnek mondhatja magát, hiszen csak az ujját vágta meg a baleset során.

adriannewey_1

2005: Kimi Raikkönen szerint elúszik a vb-címe, hiszen nyolc futammal a vége előtt 26 pont a hátránya a renault-s Fernando Alonsóval szemben. A McLaren finnjét folyamatos motorproblémák hátráltatják, ha éppen kibírja az erőforrás a futamot, akkor is tízhelyes büntetést kap, mert ki kell cserélni - Alonso viszont stabilan hozza az eredményeket, a legutóbbi versenyen is a második helyre futott be Juan Pablo Montoya mögött.

2004: Dubai városának a következő szezontól már saját F1-es csapata is lehet, hiszen az emirátus vezetői bejelentették, hogy egy meglévő istálló megvásárlásán ügyködnek, amely már 2005-ben az ő zászlójuk alatt indulna. Neveket nem mondtak, ám elmondásuk szerint három lehetőségük van. A sajtó szerint ez a három a Jordan, a Jaguar és BAR, amelyek mind szeretnének túladni csapatukon a következő években.

2003: Ralf Schumacheré és a Williams-BMW-é a második, Rubens Barrichellóé és a Ferrarié a harmadik kollektív barcelonai tesztnap. Egyelőre ez a ét autó a többinél jobbnak tűnik, Kimi Raikkönen és a McLaren kisebb hátrányban van - közben a Ferrari Mugellóban is tesztel Michael Schumacherrel és Felipe Massával.

2002: Michael Schumacher akár már a következő futamon, a Francia Nagydíjon behúzhatja ötödik világbajnoki címét, ám a német jobban örülne, ha egy fordulóval később, hazai pályáján kerülne csak erre sor Hockenheimben. „Ahhoz, hogy már Franciaországban meglegyen, az összes ellenfelemtől kiesésre vagy nagy balszerencsére lenne szükség. Ezt pedig nem hinném, hogy megtennék a kedvemért” - mondta a német. „Egyébként is sokkal szebb lenne Hockenheimben begyűjteni a bajnoki címet, annak ellenére is, hogy a lehető leggyorsabban kellene azt megnyernem.”

2001: Kimi Raikkönen már F1-es debütálása évében sem szerénykedett, hiszen a következő kijelentést tette: „Biztos vagyok benne, hogy egy napon a Ferrarinál fogok vezetni” - mondta a 21 éves Sauber-pilóta. „Még egy kis tapasztalatra van szükségem, és eljutok hozzájuk. A Formula-1-ben persze mindenki náluk szeretne vezetni, de számomra ez ugyanolyan ambíciót jelent, mint a világbajnoki cím megnyerése.”

Dppi_00000455_056

2000: A rendőrség nyomoz David Coulthard balesetének ügyében: a brit pilóta, felesége és személyi edzője lezuhant egy kigyulladó privát repülőgéppel és mindkét pilóta el is hunyt ennek következében, az említettek viszont szerencsésen túlélték a becsapódást. A rendőrség azonban nyomozást folytat amiatt, hogy miért is történhetett meg a baleset.

1999: Luca di Montezemolo tagadja, hogy a Ferrari tárgyalna Rubens Barrichellóval egy esetleges jövő évi szerződésről. Ez csak azért furcsa, mert pár nappal korábban maga Barrichello árulta el a médiának, hogy az olasz csapat ajánlatot tett neki. „Rubens nagyon gyors, intelligens versenyző, és ezért tényleg nagyra tartjuk őt, de nem beszéltünk vele, és semmilyen ajánlatot nem tettünk neki. Ez a hír nem igaz” - nyomatékosította Montezemolo. „Eddie nagyon jól végzi a dolgát a második számú pilóta szerepében. Ezért igazoltam le négy évvel ezelőtt, és elégedett vagyok a munkájával.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?