Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 22. szerda
Retro

F1-Archív: A Torpedó újra célba talál

Kvjat támadásokra számít az Orosz Nagydíj után, Danica Patrick érdeklődik a Formula-1 iránt, 2,4 literes V8-asok a szabálytervben, újra halasztják a moszkvai versenyt. Ilyen F1-es vonatkozású hírekről olvashattunk május 1-jén.

2018: Max Verstappen és Daniel Ricciardo kapcsolata rendben van az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt ütközés után, mondta el a Red Bull hollandja: egyetértenek abban, hogy az eset nem ismétlődhet meg.

2017: A Sauber megállapodott a McLarennel abban, hogy 2018-tól a csapat sebességváltóit használja, egyidejűleg azzal, hogy Honda-motorra vált. (Mint tudjuk, végül egy év múlva nemhogy a Saubert, de még a McLarent sem hajtotta Honda-erőforrás.)

2016: A Nico Rosberg által megnyert Orosz Nagydíj legemlékezetesebb pillanata Danyiil Kvjat és Sebastian Vettel két ütközése volt az első körben. A Vettel dühét már előző, kínai versenyen kiváltó, német által „torpedónak” nevezett orosz Red Bull-pilóta elmondta, tisztában van vele, hogy könnyű célponttá válik és mindenki támadni fogja, de ígérte, megbirkózik vele.

2015: A szezont erősen kezdő Toro Rosso nem fog nagy fejlesztéseket bevetni az év során, mondta el a csapat újonca, Carlos Sainz.

2014: Niki Lauda védelmébe vette Nico Rosberget, miután a német pilóta zsinórban három alkalommal is vereséget szenvedett Lewis Hamiltontól. A háromszoros világbajnok szerint Rosbergnek mindene megvan arra, hogy visszavágjon, és új stratégiát fog alkalmazni arra, hogy ne maradjon le túlságosan riválisa mögött.

2013:  Sam Michael, a McLaren sportigazgatója szerint a Forma-1 a „gondolkodó emberek sportja” lett ebben az évben. A Pirelli agresszív gumistratégiája miatt az abroncskezelés győzelemről döntő tényezővé vált, amivel a tapasztaltabb pilóták jobban meg tudnak birkózni.

2012: Mugellóban tesztel a Formula-1-es mezőny, az első napon Fernando Alonso (Ferrari) teljesítette a legjobb kört Mark Webber (Red Bull) és Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) előtt.

2009: Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke attól fél, hogy a Max Mosley által protezsált 40 millió fontos költségvetési sapka árthat a sportágnak, és a bajnokság szempontjából igazságtalan és részrehajló lehet. Az FIA elnöke szerint akik éves büdzséjüket ez alatt az összeg alatt tudják tartani, azok nagyobb technikai szabadságot kapnak, állíthatják a légterelőiket, és fordulatszám-határoló nélkül használhatják motorjaikat.

2008: Annak ellenére, hogy 2005-ben már visszautasította a BAR-Honda ajánlatát, Danica Patrick érdeklődést mutatott a Forma-1 iránt. „Egyszer életében minden versenyző ki szeretne próbálni egy F1-es autót. Nem hinném, hogy egy komoly teszttel probléma lehet.” A lehetőséget a Honda vezérigazgatója, Nick Fry is megerősítette.

2007: A várakozásokkal ellentétben alulteljesít a címvédő Renault, a Ferrari mellett a McLaren és a BMW-Sauber is átugrotta Flavio Briatore gárdáját. A csapat újonca, Heikki Kovalainen azonban bizakodó, hogy az enstone-iak hamarosan újra felveszik a fonalat, és ismét a dobogóért fognak harcolni.

2006: Noha az év első négy futamának időmérőjén Jenson Button ott volt az első háromban (sőt, Melbourne-ben pole-pozíciót is szerzett), szombati formáját nem tudta átmenteni vasárnapra, és ilyen teljesítmények után sokan megkérdőjelezték, hogy képes lesz-e valaha futamgyőzelemre. Neki azonban nincsenek kétségei afelől, hogy a Hondával egyszer még feltámadhat, és felállhat a dobogó legfelső fokára.

2005: Bernie Ecclestone elárulta, ő és a Renault-főnök Flavio Briatore megvették volna a Chelsea labdarúgócsapatot. A megállapodás nem azért nem jött létre, mert valaki nagyobb ajánlatot tett, hanem ráuntak a hosszú huzavonára. Így vásárolta meg a klubot 2003-ban Roman Abramovics.

2004: A BMW támogatja az FIA 2008-tól tervezett szabálymódosításait, melyeket Max Mosley május 4-én, Monacóban kíván megtárgyalni a csapatokkal. A tervek között szerepel a 2,4 literes, V8-as, két futam erejéig kitartó motorok és egységes elektronikai rendszer bevezetése, valamint a kipörgésgátló eltörlése.

2003: Annak ellenére, hogy Malajziában nekiment, Juan Pablo Montoya támogatásáról biztosította Antonio Pizzoniát. A Williams korábbi tesztpilótájának ülése veszélyben van, Montoya viszont úgy gondolja, hogy időt kellene adni a brazil pilótának, hogy összeszokjon a csapattal.

2002: A szervezők ismét elhalasztották a 2003-ra tervezett Orosz Nagydíjat, mivel nem tudtak megegyezni abban, hogy milyen pénzügyi forrásokból épüljön pálya a Nagatyino-szigeten. Márciusban Jurij Luzskov moszkvai polgármester írta volna alá a szerződést, de később megtagadta azt, mire Bernie Ecclestone azt nyilatkozta, hogy „tavaly kezet ráztunk, ez pedig a szerződés megkötését jelentette”

2001: A Michele Alboreto halálos balesetének okait kutató német DEKRA megállapította, hogy a korábbi F1-es pilóta egy lassú defekt következtében hagyta el a pályát a Lausitzringen – a feje fölött is átforduló Audiban az olasz pilóta azonnal életét vesztette. A vizsgálat végeztével a német gyártó úgy döntött, hogy nem lépteti vissza autóit a Le Mans-i 24 órás versenyről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?