Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 27. csütörtök
Retro

F1-Archív: Schumacher 51 milliós biztosítása

Coulthard támogatást kér a brit közönségtől, Schumacher Alonso képességeit védelmezi, tovább formálódik a GPWC, a felfüggesztések körül áll a bál: ezek voltak január 3. Formula-1-es hírei.

2018: „Nagyon szigorúnak” és „észszerűtlennek” tartja a Honda a szezon egészére vonatkozó hárommotoros szabályt – előző évben a McLarennél fordult elő, hogy egyetlen autó a turbó és MGU-H komponensből tizenkettőt fogyasztott el…

2017: Egyes csapatok – elsősorban a Mercedes – arra kényszerülhetnek, hogy újratervezzék felfüggesztési rendszerüket. A Ferrari formális levelet írt Charlie Whitingnak, amely arra irányul, szabályos-e egy bizonyos elven működő felfüggesztés.

2016: „Nem vagyunk a legjobb pajtások” – jellemezte Marcus Ericsson kapcsolatát sauberes csapattársával, Felipe Nasrrel.

2014: Michael Schumacher családja egy rövid közleményben mondott köszönetet a rajongóknak támogatásukért. Az öt nappal korábban síbalesetet szenvedett hétszeres világbajnok 45. születésnapján Ferrari-öltözetet viselő rajongók hada gyűlt össze a grenoble-i kórház előtt.

2013: Az 1996-os világbajnok, Damon Hill vélekedése szerint Lewis Hamilton a McLarennel ellentétben csapatvezérré léphet elő a Mercedesnél.

2012: Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója úgy gondolja, Sebastian Vettel természetéből fakadóan ki fogja küszöbölni azt a kevés hibát is, amennyit 2011-es világbajnoki szezonja során elkövetett. Newey hangsúlyozta, két egyéni és két konstruktőri vb-cím után sem csökkent a nyerni akarás a csapatban.

2008: Ross Brawn csapatfőnökként csatlakozott a Honda Racinghez, a brit szakvezető azonban még nem döntötte el, milyen aktív szerepet fog betölteni a versenyek közben – azaz belefolyik-e a stratégiába, mint a Ferrarinál.

2007: Gerhard Berger, a Toro Rosso csapatfőnöke bízik benne, hogy az STR2 megkapja a versenyengedélyt. A konstrukció lényegében a Red Bull idei autója, az RB3 fejlesztési verziója lesz, amit rivális csapatok nem néznek jó szemmel.

2006: Michael Schumacher védelmezte a bajnok Fernando Alonso képességeit: „Ő a világbajnok! Az ilyen nem jön össze véletlenül. Ezért kérem, senki ne kérdezzen olyat, jó versenyző-e Fernando. Természetes, hogy az, és már sokszor elmondtam, nagyon tisztelem azért, amit elért ebben a szezonban a csapatával együtt.”

2005: Újabb fontos lépés történt a GPWC, a Formula-1 rivális szériája irányába: a vezető autógyártók a csapatfőnökökkel találkoznak március 6-án. A tervek szerint 2008-ban induló sorozat a bevételek 80 %-át ígéri a csapatoknak – ez az F1-es mennyiség négyszerese.

2003: A Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart nem tudja, képesek lesznek-e túlélni a privát, egyetlen gyártóhoz sem kötődő alakulatok. Mindössze hárman maradtak az F1-ben: az olasz istálló mellett a Jordan és a Sauber. Két társuk, a Prost és az Arrows az előző 12 hónap során omlott össze.

2002: Svájci sajtóhírek szerint Michael Schumacher 51 millió font értékű biztosítást kötött arra az esetre, ha megsérülne Formula-1-es autóban.

2001: A Michelin, amely 1984 után tér vissza a királykategóriába, nem számít azonnal sikerre – azonban úgy véli, a McLaren és Ferrari uralma hamarosan véget érhet. A francia gyártó a Williams, Jaguar, Benetton és Prost számára szállít abroncsokat.

2000: A McLaren pilótája, David Coulthard furcsa felhívást intézett a brit közönséghez: olyan támogatást akar, mint amilyet Damon Hill és Nigel Mansell kapott egykor. „Álljatok mögém, én pedig elhozom a vb-címet” – ígérte, majd odaszúrt ferraris honfitársának: „Nem akarom kisebbíteni, amit Eddie (Irvine) elért az előző szezonban, de ő is tudja, mázlija volt a bajnoki esélyével.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?