Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
Retro

F1-Archív: Fékhiba okozta Schumacher balesetét

Kiderült, mi vezetett a kicsúszáshoz, amelyben a ferraris eltörte a lábát, Ross Brawn arról beszélt, hogy minden istálló kémkedik, Sato vissza akar térni, Webber 130 próbálkozás után futamot nyert, a Williams pedig a Ferrarit akarja legyőzni: ezek voltak július 12. hírei az évek során.

2017: Új csapatfőnököt nevezett ki a Sauber a korábban Renault-t irányító Frederic Vasseur személyében. Monisha Kaltenborn menesztése után az istállónak két hónapig nem volt vezetője.

2016: Több furcsaság jellemezte a silverstone-i teszt első napját: azért volt szükség piros zászlóra, mert a szél egy fadeszkát fújt le a rajt-célvonal feletti hídról – szerencsére autó nem volt a közelben –, a legjobb kört pedig Fernando Alonso teljesítette McLarennel.

2015: A Williams fejlesztési iramát folytatva a Ferrarit is megelőzheti a konstruktőri bajnokságban, jelentette ki Rob Smedley, az istálló teljesítményért felelős főnöke. Az év elején futamot nyert, konstruktőri második helyen álló Ferrari előnye 60 pont a Williamshez képest, ezért is tűnik merésznek a jövendölés.

2014: Raliversenyt nyert Robert Kubica, a Rally del Casentino megmérettetést Olaszországban. Második győzelme volt a Janner Rally után a szezon során, viszont az első pályafutása alatt WRC-autóval.

2013: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh azért hibáztatja a Pirellit, mert hallgatott a csapatokra. A gyártó ugyanis már a Spanyol Nagydíj után módosítani akart hátsó abroncsain, de több alakulat tiltakozott ez ellen. A Brit Nagydíjon történt defektek után azonban kitört a balhé, és mindent a Pirelli nyakába varrtak – azt is, hogy hallgatott a csapatokra, amikor nem kellett volna.

2012: Új, védekezésre vonatkozó irányelvet juttatott el az FIA a csapatokhoz. Eszerint az elöl haladó versenyző egyenesben és féktáv előtt a pálya teljes szélességét használhatja védekezésre, amennyiben nincs mellette az előzni próbáló ellenfél autójának szignifikáns része. Ha az első szárny bármekkora szeglete az előrébb haladó autó hátsó kereke mellett van, az már szignifikáns résznek számít.

2011: A Bahreini Nagydíj elnöke, Zayed Alzayani csalódott a Formula-1-es csapatokban, ugyanis az országban zajló zavargások mellett az istállók tiltakozása is szerepet játszott abban, hogy a versenyre nem került sor. Szerinte ha valóban ennyire érzékenyek lennének az emberi jogok megsértésére, akkor az Egyesült Államokban sem versenyeznének.

2010: Édesebbé tette a Brit Nagydíj megnyerését az első szárny körüli huzavona, írta weboldalán hétfőn Mark Webber. Szombaton az ausztrál Red Bulljáról leszerelték az új fejlesztésű első szárnyat, hogy csapattársának, Sebastian Vettelnek adják, aki összetörte sajátját.

2009: 130 sikertelen próbálkozás után a Nürburgringen Mark Webber megszerezte első nagydíjgyőzelmét, annak ellenére, hogy bokszutca-áthajtásos büntetést szolgált le, melyet Rubens Barrichello pályán kívül való megelőzéséért kapott.

2008: Miután a spanyol versenyt követően a Super Aguri összeomlásával ülés nélkül maradt, Takuma Sato gőzerővel dolgozik az F1-es visszatérésen. Elmondása szerint az Egyesült Államokból már több ajánlatot visszautasított, mert a Formula-1-ben akarja folyatni.

2007: A McLarent július 26-ra rendkívüli találkozóra rendelte be az FIA, eldönteni, hogy csalt-e a csapat. Az istálló közleményben hangsúlyozta, hogy kész együttműködni, de csalódott, hogy felmerülhet vétkessége: a kémbotrányt kiváltó ominózus dokumentum kizárólag egy felfüggesztett munkatárs (Mike Coughlan főtervező) tulajdonát képezte.

2006: Sakon Yamamoto bemutatkozik a Formula-1-ben: a Super Aguri megerősítette, hogy a Német Nagydíjon a japán vezet Franck Montagny helyén, aki korábban Yuji Idét váltotta.

2005: A Mercedes motorjaiért felelő Mario Illien elismerte, nincs magyarázata, hogy közel egy műszaki gondtól mentes év után hogyan hibásodhatott meg Kimi Raikkönen erőforrása az egymást követő Francia és Brit Nagydíjon is.

2004: Jarno Trulli felidézte az egy nappal korábbi Brit Nagydíjon történt óriási balesetét:. „A kanyar közepén jártam, mikor az autó hátulja megforgott körülöttem. Próbáltam megfogni, de nem tudtam. Olyan érzés volt, mintha a felfüggesztésen hibásodott volna meg valami, de biztosak nem lehetünk benne, amíg meg nem vizsgálták alaposan az autót Enstone-ban. Amikor tudtam, hogy baleset lesz belőle, elengedtem a kormányt, és megfogtam a sisakom a becsapódás előtt” – mondta a Renault pilótája, aki sértetlenül szállt ki.

2003: Silverstone talán a legrosszabb versenypálya egész Európában, jelentette ki az FIA elnöke, Max Mosley. Elmondása szerint a helyszín jövője attól függ, tud-e javítani pocsék infrastruktúráján.

2002: Minden csapatnak vannak kémei, akik a riválisokat követik, állította Ross Brawn annak kapcsán, hogy az FIA a szezon során korábban betiltotta, hogy az autók egyes részeit paravánokkal és leplekkel takarják el. „Mindenkinek vannak kapcsolatai vagy olyan fotósai, akik mások autóját fényképezik. Mind tudjuk, mit csinálnak a többiek. A butaság a takargatásokban az volt, hogy ezeket az információkat amúgy is megszerezték a csapatok, csak a közönség veszített, mert nem látta az autót” – mondta a Ferrari műszaki főnöke.

2001: Nem fogadják szívesen a Toyotát a Formula-1-es paddockban, nyilatkozta Ove Andersson, a 2002-ben csatlakozó istálló csapatfőnöke. Elmondása szerint csak Max Mosley-tól és Bernie Ecclestone-tól kaptak pozitív jeleket.

2000: Erősebb szerepléseinek nincs köze két hónappal azelőtti halálközeli élményéhez, cáfolta meg David Coulthard azt a feltételezést, hogy repülőgépbalesete pszichológiai hatást gyakorolna versenyzésére.

1999: Hátsó fékhiba okozta Michael Schumacher silverstone-i balesetét, melynek pontos eredetét még vizsgálja a Ferrari, nyilatkozta Jean Todt csapatfőnök. A kettős lábtörést szenvedett versenyző lábába fémlemez került, az előrejelzés szerint nyolc hétig kell gyógyulnia, így Belga Nagydíj környékén térhet vissza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?