Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 2. kedd

Hatalmas tömegbaleset egyik főszereplője volt a magyar tinilány

A Swift Kupa múlt hétvégi, salzburgringi futamán hatalmas tömegbalesetnek lehettek szemtanúi a nézők, melynek egyik vétlen elszenvedője a hátulról érkező Keszthelyi Vivien. A tinédzserkorú hölgypilóta nem tudta elkerülni az ütközést az egyik előtte betorpanó autóval, aminek egy hatalmas borulás lett a vége. Vivien a körülményekhez képest jól van.

A baleset felvétele kívülről: 

 

Ez történt mögöttünk, ép elhúzunk az első helyen, majd össze akad 6 autó. Megerősítjük, senki nem sérült meg!

Posted by Tim Gábor on 2015. július 26.

Keszthelyi Vivien - on-board:

 

Inside GOPRO

Posted by Vivien Keszthelyi on 2015. július 26.

Bottas már most nagyrészt elspoilerezte a Mercedes új festését

A Mercedes kedden délben tartja hivatalos csapatbemutató eseményét, amelyen a W12-esről is lehull majd a lepel, de lassan magunktól is összerakhatjuk az idei dizájnt az eddig csepegtetett fotórészletek alapján. Valtteri Bottas viszont az átlagosnál nagyobb betekintést engedett a festést illetően az Instagram-sztorijába feltöltött képpel:

 

Eközben a Mercedes Twitter-csatornája is posztolt egy képet a 2021-es autó orrkúpjáról:

 

A csapat másik fotóján pedig az a részlet látható, amely Bottas mögött is kiszúrható: az autó hátsó részére a Mercedes-csillagocskák helyére AMG-feliratok kerültek:

A mezőny első felében Grosjean második IndyCar-tesztjén

Az egyik jellegzetes amerikai pályán, Laguna Secában tesztelt az IndyCar-mezőny egy kisebb hányada, nyolc versenyző, köztük a Formula-1-ből érkező Romain Grosjean. Bár a nap nem csupán a köridőkről szólt – a francia többek között az üzemanyagspórolást is gyakorolta –, a Dale Coyne Racing pilótája figyelemreméltó kört tett meg a 3,6 kilométeres pályán: 1:11,571-es ideje a harmadik volt, csupán 0,278 másodperccel a leggyorsabb mclarenes Pato O’Ward és tizedekkel a csapattárs, Ed Jones mögött. A résztvevők között volt egy nagy visszatérő, Juan Pablo Montoya, aki Indianapolisban áll rajthoz a harmadik McLarennel, négy évvel utolsó versenye után.

„A legfontosabb dolog, hogy sokat tanultunk és egyértelműen javulok. Azt hiszem, sikerült előrelépnünk, kezdem jobban érteni az autót. Hogy őszinte legyek, nagyon másként kell vezetni, mint a Formula-1-est. De kezdem felvenni a sebességet és magabiztosabbnak érzem magam” – értékelte a Laguna Seca-i tesztnapot Grosjean.

„A kezem nem a legszebb. Maradt egy hólyag Barberből, muszáj volt több tapaszt felragasztom. Amikor leszedem a kesztyűt, nem a legjobb, de másfél hónap még hátravan az első futamig és minden nap hasznos. A problémás terület meg fog erősödni és rendben lesz” – beszélt a bahreini balesetben megsérült kéz állapotáról Grosjean.

Sűrű hetünk lesz: öt F1-es autó debütál a napokban, ma a Mercedes és az Alpine jön

Március másodikán, vagyis ma nézhetjük meg az új Mercedest és az új Alpine-t is, de a héten nem ez lesz az egyetlen leleplezés - a bemutatók tekintetében a legsűrűbb hét érdemi része veszi ma kezdetét!

március 2. 12:00 MercedesF1 W12

március 2. 16:00 Alpine A521

március 3. 16:00 Aston Martin AMR21

március 4. 9:00 Haas VF-21

március 5. Williams FW43B

pf2_2

Tízből kilenc F1-es csapat teszteli a Pirelli 2022-es kerekeit

Hónapról hónapra egyre közelebb kerülünk a Formula-1 2022-es szezonjához, ami a széria következő érájának eljövetelével kecsegtet bennünket. Az autók lapjaiban változnak meg, amire a Pirelli is teljesen új kerekekkel készül. Egészen pontosan 13-ról 18 hüvelyk átmérőjűre nőnek az F1-ben használatos kerekek, ami komoly fejlesztéseket kíván meg a hivatalos gumibeszállítótól. Ennek megfelelően idén február végétől egészen szeptember közepéig tesztek sorát rendezi meg a Pirelli annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljön az új generációs autók jelentette kihívásokra.

Az alábbi táblázatban átfuthatjuk, hogy a tervek szerint hol, mikor, mely csapatok, milyen típusú (száraz vagy esős) keverékekkel gyakorolhatnak. A sort a Ferrari február 22-én kezdte Jerezben, ahonnan a a lenti kép került fel az internetre. A listán feltűnik egy hiányosság: az F1 tíz csapatából egyedül a Williams nem szerepel rajta. Az egyelőre nem derült ki, ők miért maradnak ki a tesztsorozatból.

EvZwevZXMAY71iw

Eu7fT-XXAAMz7rc

Autós oltóközponttá alakították az austini F1-es pályát

A Circuit of the Americas is csatlakozott azon versenypályák közé, amelyet bevontak a koronavírus-járvány elleni harcba: a többek között a Formula-1-es USA Nagydíjnak és a MotoGP Amerikai Nagydíjának otthont adó austini pályán Texas állam első tömeges, autós oltóközpontját alakították. A közlemény szerint szombat reggeltől vasárnap délutánig nem kevesebb, mint 3000 fő kapta meg az első adagot a Moderna vakcinájából. A második dózist négy héten belül kapják meg a beoltottak.

Így nyitott a Formula-E: két verseny, két teljesen más élmezőny!

Az egyetlen hasonlóság, hogy a Diriyah ePrix első és második futamán egyaránt egy holland rajtolt az élről, de győznie csak egyiküknek sikerült. Itt a két futam összefoglaló videója, amelyek már önmagukban is bőven elég izgalmat hoztak, és ezekben még nincs is benne a Mercedes időmérős "kizárása", valamint Edoardo Mortara és Alex Lynn óriási balesetei, amelyeket mindketten sérülés nélkül úsztak meg. Ja, meg a szombat esti kizárásos zűrzavar se.

Marad a Williamsnél az F1-hez legközelebb álló hölgyversenyző

Közel két éve tagja már fejlesztőpilótaként a Williams F1-es csapatának Jamie Chadwick, a grove-iak pedig most megerősítették, hogy új tulajdonosok ide, a csapat körüli nagyszabású átalakulások oda, a W Series 2019-es bajnokát idén is megtartják. Előléptetésről nem szól a közlemény, a csapat továbbra is "a szimulátorban és a színfalak mögött" számít a 22 éves versenyző segítségére.

"Eddig nagyon élveztem a Williamsnél töltött időt, és rendkívül boldog vagyok, hogy folytathatom a munkát fejlesztőpilótai szerepkörben. Érzem, hogy versenyzőként folyamatosan fejlődök, és hogy a szimulátorban töltött idő felbecsülhetetlen előnyökkel jár majd számomra idén. Már várom, hogy ismét teljesen elmerülhessek a munkában a Williamsnél" - fogalmazott Chadwick, akinek idén sűrű programja lesz, hiszen emellett az egy év kihagyás után visszatérő W Seriesben készül megvédeni a címét, valamint az újan induló Extreme-E-ben is versenyez majd a Veloce Racing színeiben, Stephane Sarrazin csapattársaként.

chadwick

 

A WRC versenyzői kívánhattak valamit az igazi Mikulástól

Nem mindennapi házigazdája volt az Arctic Ralinak - illetve ott, ahol a WRC-járt, éppenséggel mindennapi, hiszen a "hivatalos" Mikulásnak a finnországi Rovaniemiben van a téli rezidenciája (a nyári pedig egyébként a Botteni-öböl partján, Kemiben). A karácsonyi ajándékosztó öregúrnak február végére felszabadult az ideje, így a versenyhétvége előtt fogadta is a Hyundai és a Toyota versenyzőit otthonában, s kedélyesen elbeszélgetett velük. A mezőny tagjai egyébként ezen kívül is igyekeztek autentikus programokkal hangolódni a versenyre, így kutyaszánon is utaztak, na meg a jégen való gokartozás sem maradt el. A vasárnapi díjátadón aztán ismét feltűnt a Mikulás, így további vicces-bizarr felvételek készülhettek. 

 

 

EvUDK9XVkAgO0TI

50 év után fog ismét murvás pályán versenyezni a NASCAR

A NASCAR Cup Series egyik állandó helyszíne, a Bristol Motor Speedway oválja a betonborítása és az extrémrövid, mindössze 858 méteres hossza révén eddig is a szezon legkülönlegesebb pályája volt, az idei versenye azonban még egy szempontból egyedivé válik, ugyanis az elmúlt hónapok során murvapályává alakították! A hosszú munkafolyamat során több réteg földet helyeztek le és egyengettek el a tennessee-i ovál teljes vonalán - az egyik réteg még ugyanaz volt, amit a pálya legutóbbi, 2001-es murvásításakor is használtak.

A NASCAR csúcskategóriája azonban akkor nem versenyzett itt, a sorozatnak legutóbb több mint ötven éve, 1970-ben az észak-karolinai State Fairgrounds Speedway-en volt murvaversenye. Az idei megmérettetésre - amelyre már minden Covid-biztos ülőhely elkelt - március 28-án kerül sor.

Videók az építésről és egy tesztmenetről:

Szó szerint trófeát kaptak az Arctic Rali győztesei

Több lappföldi sajátosságot felvonultatott a WRC-naptárba beugróként kerülő Arctic Rali díjátadója: jelen volt az eseményen a finn Mikulás, a győztesek, Ott Tanak és navigátora, Martin Jarveoja trófeája pedig a szó szoros értelmében trófea volt, egy-egy megboldogult szarvas agancsát kapták meg.

Így nézne ki a 2021-es BMW F1

A bajor márka 2009-ben fejezte be szerepvállalását a Formula-1-ben, a számos látványos dizájnt megálmodó Sean Bull azonban megrajzolta, hogyan nézne ki a gyártó versenygépe, ha azóta is a mezőnyben lenne vagy visszatért volna oda.

Idekívánkozik, hogy Sean Bullról elsősorban F1-es koncepciói jutnak az eszünkbe, a grafikus azonban a valóságban is tervez az autósportban: a Dragon Penske fényezése a Formula-E-ben az ő alkotása.

Mick-rajongók figyelmébe: Az ifjú Schumacher hat percen keresztül ül a Haasban

Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a Haas csatornáján hosszas videóban megosztott üléspróba mennyire fontos pillanata a felkészülési időszaknak: itt szabják a versenyzőre nem csupán az ülést, de a pilótafülke többi tartozékát is, ami elengedhetetlen, hogy a pilóta fizikailag kibírja a másfél-két órás nagydíjakat a szűk utastérbe szíjazva.

Érkezik a Drive to Survive 3. évada – azért mindent ne higgyünk el, amit látunk…

A Formula Podcastben megvitattuk, hogy mire és miért jó, egyúttal mire nem jó az F1-es sorozat. A vonatkozó rész 01:23:24-től hallgatható!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Előkerült a felvétel, melyen fejtetőre áll Lynn autója a Formula-E futamán

Két nagy baleset is történt a Formula-E szezonnyitó dupla hétvégéjén Szaúd-Arábiában. A szombati szabadedzésen Edoardo Mortara fék nélkül száguldott a védőfalba, a futamon pedig Alex Lynn borult nagyot, melyet követően le kellett inteni a versenyt.

A közvetítésben semmit sem mutattak, utólag látott napvilágot az a felvétel, amelyen a Mahindra fejtetőre borulva, nagy sebességgel száguld át a bukótéren (az alábbi videóban második helyen ez is megtalálható). Azóta egy újabb, biztonsági kamera által rögzített videó is előkerült, amelyen látható maga az ütközés: Lynn Mitch Evans Jaguarját próbálja belülről előzni, de hely híján a falnak csapódik, az autó levegőbe emelkedik és kereszttengelye körül 180 fokos fordulatot leírva fejtetőn ér földet, majd a tehetetlenség miatt tovább csúszik. Evans, aki „repülőbalesethez” hasonlította az ütközést, félreállt, hogy Lynn segítségére siessen.

A brit versenyzőt a beavatkozók emelték ki az autóból, majd kórházba szállították, de rövidesen kiengedték: Dilbagh Gill csapatfőnök elmondása szerint pár ütéssel és zúzódással megúszta, és Rómában biztosan indulni fog.

Először csapott össze WRC-futamon a ralikrossz két klasszisa

A hétvégi Artic Rali egyik érdekes harca a WRC-3 kategóriában zajlott, ebben a géposztályban ugyanis a Ralikrossz-világbajnokság két nagyágyúja is rajthoz állt: Mattias Ekström (2016 bajnoka) és Johan Kristoffersson (2017, 2018 és 2020 bajnoka). Egyikük számára sem idegen a ralizás, de együtt először indultak egy versenyen.

Mattias Ekström és Emil Bergkvist 5., Johan Kristoffersson és Patrick Barth 10. helyen zárta a WRC3 kategória értékelését. A 2016-os WRC-bajnok, Ekström megújult csapata, az EKS JC színeiben csupán 2 perc 34 másodperccel maradt el a győztes Teemu Asunmaától a Skoda Fabia R5 Evóval, míg a Volkswagen Polo GTI R5-tel induló Kristoffersson hátránya több mint 10 perc volt.

A számok azonban ebben az esetben csalókák: a háromszoros világbajnok Kristofferssonnak volt vezetői hibája, a második napon a hófalba csúszott. Szakaszeredményei alapján ő volt gyorsabb, az utolsó két gyorsaságit (köztük a pontokat érő Power Stage-t) a 2. helyen zárta. Ekström legjobb részeredménye 3. helyezés volt a 6. szakaszon.

Persze az is árnyalja a képet, hogy Ekström 15 éves kihagyás után, 2006 óta először indult WRC-n, míg Kristoffersson az elmúlt években résztvevő volt, főképp Svédországban, és a WRC-3 és WRC-2 értékelésben is állt már a dobogó harmadik fokán.

Hamilton régebben így járta körbe a pályákat

Gyerekkori fotót osztott meg a világbajnok azzal, hogy kisebb korában sok autót letakarított azért, hogy vehessen egy ilyen snakeboardot - a gokartos időszakban így járta körbe a pályákat és amúgy is nagyon élvezte a járművet...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 

Mit szóltok Carlos Sainz első ferraris sisakjához?

A Mission Winnow rajta van:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

 

Claire Williams megkérdőjelezi saját magát: volt egyáltalán joga vezetni a Williams F1-es csapatát?

A Dorilton Capital megérkezése után a Williams család kivonul a legendás F1-es istállóból és Claire Williams is leköszönt, mint csapatfőnök - a hónapokkal ezelőtti események óta Williamsnek volt ideje átgondolnia a helyzetet és kielemeznie, hogy mit csinált a csapatfőnökként töltött időszaka során. Azóta viszont folyamatosan azt kérdezgeti magától, hogy volt-e egyáltalán joga ahhoz, hogy ő legyen a csapatfőnök?

"Az idő túlnyomó részében szégyellem magam és azt kérdezgetem, hogy tényleg ezt tettem-e az emberekkel, s*ggfej voltam-e, egyáltalán volt-e ahhoz jogom, hogy én legyek a csapatfőnök? Én mindent beleadtam, amit tudtam, szerintem nem tudtam volna ennél többet. A vége már elég nehéz volt számomra is. Nagyon makacs tudok lenni és sosem adom fel, de talán lehet, hogy itt fel kellett volna. Mostanában ezeket a kérdéseket teszem fel magamnak" - árulta el Claire Williams a Motorsport-Totalnak adott interjújában.

claire

fotó: dppi

Wolff csak taktikázik, vagy Ocon tényleg esélyes a Mercedes-ülésre?

Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcastben - a vonatkozó rész 54:41-től hallgatgató!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Grosjean az oválon nem versenyez, Pietro Fittipaldi helyettesíti

Romain Grosjean már korábban is beszélt arról, hogy fél az oválpályás versenyzéstől, a tavalyi balesete után pedig még jobban felerősödött benne az, hogy nem feltétlenül akar ő olyan tempóval száguldozni centikre a többiektől és a faltól. Ezért úgy döntött, hogy nem versenyez azokon az IndyCar-futamokon, amelyek oválpályán zajlanak majd - ez négy verseny kihagyását jelenti majd a francia számára a 17 futamosra tervezett bajnokságban.

Most viszont az is kiderült, hogy ki ugrik be helyette: az, aki tavaly az F1-ben is helyettesítette, vagy Pietro Fittipaldi. A fiatal 2020-ban két F1-es versenyen ugrott be Grosjean helyére, most az említett négy IndyCar-futamot "kapja meg" helyette és nem ismeretlen számára a sorozat, versenyzett már itt - úgy fogalmazott, hogy az F1-es körökben való megmaradás és az IndyCarban való versenyzés ideális forgatókönyv számára 2021-re.

Persze a közösségi médiában már fel is bukkant az a vélemény, hogy ezek szerint Fittipaldi tulajdonképpen Grosjean dublőre...

fitti

fotó: dppi

Olvastad már?