Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. június 29. szerda

Sainz gödörben: merre van a kiút?

Nagy fájdalmunkra kénytelenek voltunk a barcelonai értékelőadásunkban a hétvége legnagyobb csalódásaként Carlos Sainz teljesítményét megjelölni. A spanyol versenyző ismét nem tudott felnőni az elvárásokhoz, s ez mostanra már tendenciává kezd válni. Hogy mi lehet a probléma, és merre vezet Sainz kiútja a gödörből, arról 51:33-tól beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

F1-es tévésorozaton dolgozik Daniel Ricciardo

Saját Instagram-történetében osztotta meg az ausztrál pilóta, hogy egy Formula-1-ről szóló sorozat készítésében vállalt szerepet, mely a Hulu nevű streaming platform által valósulhat meg. A Motorsport, és a The Hollywood Reporter beszámolója szerint az új szériához jelenleg írókat keresnek, az egyes epizódok pedig 30 percesek lehetnek majd, de a projekt jelenleg a korai fejlesztés fázisában tart. A hírek alapján az ABC Signature, a Lionsgate TV és a Temple Hill cégek is kiveszik részüket a munkából, ám arról egyelőre még nem érkezett információ, hogy Ricciardo milyen formában jelenhet meg a sorozatban. 

Szerződést bontott rasszista kifejezést használó versenyzőjével a Red Bull

A múlt héten robbant ki a kisebb botrány Jüri Vips körül, aki a „néger” kifejezést használta egy online játékstream közben. A Red Bull azonnal közleményben jelezte, hogy felfüggeszti az F1-es tartalék- és tesztversenyzőjeként is alkalmazott észt tehetséget minden tevékenység alól, egyúttal komoly vizsgálatot indítottak az ügyben. Nos, ennek a vizsgálatnak pedig ma lett eredménye: a Red Bull Racing újabb rövid közleményben jelentette be, hogy azonnali hatállyal szerződést bontottak Vipsszel. Jelezték: semmilyen formáját nem tűrik a rasszizmusnak.

Vips idén a Formula-2-ben versenyez, ottani alakulata, a Hitech egyelőre csak annyit jelzett, hogy sokkolta őket a pilóta megnyilvánulása. Sok idő nincs a mérlegelésre, hiszen a hétvégén Silverstone-ban az F2 mezőnye is rajthoz áll.

vips-redbull

George Russell is kiállt Lewis Hamilton mellett

Hatalmas port kavart Nelson Piquet 2021 végén tett megnyilvánulása, mely nemrégiben látott napvilágot. A háromszoros világbajnok egy rasszista megjegyzést tett a hétszeres világbajnokra, amit a Mercedes, és a Formula-1 közleményben ítélt el, Hamilton pedig saját közösségi oldalán vélte úgy, hogy az embereknek ideje másképp gondolkodniuk. Az esetről George Russell is közzétett egy Tweetet, amiben kiállt rutinos csapattársa mellett. „Hatalmas tisztelet Lewis Hamiltonnak. Többet tett a sportágért, mint bármelyik versenyző a történelemben, a pályán, és azon kívül is. Az a tény, hogy neki és sokaknak még mindig ezzel a viselkedéssel kell szembenézniük, elfogadhatatlan. Mindannyiunknak együtt kell fellépnünk mindenfajta diszkrimináció ellen” – állt a bejegyzésben.

Bűncselekménnyel vádolják a korábbi F1-es Lotus tulajdonosait

A Genii Capital alapítói és a korábbi Lotus F1-es istálló tulajdonosai, Gerard Lopez és Eric Lux bíróság elé állhat Luxemburgban: csalással és visszaéléssel vádolják őket. Egy luxemburgi lap közölte, hogy nyomozás indult a Lopez és Lux különböző érdekeltségei körei közötti tranzakciók ügyében: a Lotus, egy helyi futballklub és egy Hong-Kongban található befektetési cég érintett. Lopezék (akik 2009-ben vették meg az F1-es csapatot a Renault-tól, majd borzalmas helyzetben, 2015-ben adták azt vissza) természetesen határozottan tagadnak minden bűncselekményt.

lot

fotó: dppi

A Mercedestől a Toyota és Maserati kötelékébe kerülhet a Formula-E világbajnoka

A 2020/21-es szezont megnyerő Nyck de Vries harmadik szezonját tölti az évad végén kiszálló Mercedes elektromos istállójánál, párhuzamosan pedig a Mercedesnél és a McLarennél is tartalékpilóta státuszt tölt be. Éppen idén szerepelt először Formula-1-es szabadedzésen, Barcelonában a Williams színeiben, mely csapattal tavaly versenyzőként is szóba hozták, de az alakulat választása Alex Albonra esett. Úgy néz ki, De Vries F1-es ambícióról lemondott, és más irányba nézelődik: jelenleg sorozatával párhuzamosan a WEC-ben tervez szerepelni.

A The Race információi szerint a Toyota Hypercar-csapatában legalább egy változás történik 2023-ban, ez pedig De Vries kinevezését takarja, akiről kevésbé ismert, hogy 2020 óta tartalékos a gárdánál. A holland emellett a Formula-E-ben is maradni tervez. Célszerű lenne a folytatás a Mercedes csapatát átvevő McLarennél, ahol 2019-ig csaknem tíz éven keresztül akadémista volt, de Wokingban a forrás szerint kizáró ok a Toyota-szerződés. Így jön képbe a jelenlegi Venturi, amely a Maserati gyári formációjává alakul. Itt már elfogadják a párhuzamos szereplést a WEC-ben – de még semmi sem végleges, amíg nem ismert a két sorozat jövő évi versenynaptára és ezzel együtt az, lesz-e időpontegyezés.

Egy város lesz a McLaren elektromos csapatainak szponzora

NEOM McLaren Formula E Team és NEOM McLaren Extreme E néven fut majd a wokingi istálló két elektromos csapata. A Neom név a megszokottól ellentétben nem egy vállalatot takar, hanem a sivatagban épülő szaúd-arábiai okosvárost, amely az ország Vision 2030 programjának része. A Szaúd-Arábia északnyugati csücskében fekvő Neom építését a szaúdi befektetési alap (PIF) finanszírozza, amely a McLaren kisebbségi tulajdonosa lett tavaly. 2021-ben 758 millió dollár tőkebefektetés érkezett a cégcsoporthoz, javarészt a PIF-től.

Neom városa korábban a Mercedes Formula-E-csapatának partnere volt: a McLaren épp ezt a csapatot veszi át a 2022/23-as szezontól. A wokingiak a 2022-es idénytől csatlakoztak az Extreme-E-hez, amelynek nyitóversenye pont Neomban volt – a város, amelynek első üteme  2025-re fog elkészülni, korábban a Dakar Ralin is állomásként szerepelt.

Fontos lépést tesz Silverstone-ban az Alfa Romeo, idén először lesz képes valamire

Fontos lépést tett meg az Alfa Romeo F1-es csapata: az istálló eljutott odáig, hogy már elegendő tartalék alkatrésszel rendelkezik, így nem szorul rá arra, hogy régebbi fejlesztéseket használjon kényszerből. Az elmúlt hétvégéken a megbízhatósági problémák után korábbi alkatrészeket kellett beszerelni Valtteri Bottas és Guanyu Zhou autójába, péntekenként abszolút spóroltak a friss fejlesztésekkel, ennek azonban most vége: Silverstone-tól elég alkatrészük van ahhoz, hogy ne kelljen tartalékolni, az első szabadedzéstől kezdve a legfrissebb autót próbálgathatja mindkét pilóta.

A csapatnál ettől hatékonyabb hétvégi munkát és jobb beállításokat várnak, szeretnének felzárkózni a középmezőny elejére.

alfa_4

fotó: dppi

Perez megmutatta korábbi németországi otthonát

Sergio Perez nagyon fiatalon hagyta el Mexikót és költözött Németországba az autóversenyzői karrierje miatt - mint írta, egy lehetetlennek tűnő álmot üldözött, de az később valósággá vált, így mindenkit arra biztat, hogy soha ne adja fel, bármilyen távolinak is tűnik a cél. Perez sosem került még olyan közel az F1-es vb-címhez, mint idén, remek formájáról az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában is írtunk.

A fotón a németországi otthona 15 éves korában:

 

Zhou szerint anno azért lökték ki a pályáról, mert kínai volt

Rasszizmust tapasztalt fiatal, feltörekvő versenyzőként Guanyu Zhou, az Alfa Romeo mai F1-es pilóta. A sportág egyetlen kínai versenyzője szerint régebben érték támadások a származása miatt, de a pályán nyújtott teljesítményével végül sikerült kivívnia a tiszteletet.

"Egy év gyakorlás után egészen jól szerepeltem gokartosként, de akkoriban előfordultak olyanok, hogy emberek direkt nekem jöttek, szándékosan kilöktek a pályáról csak azért, mert alapvetően én voltam az egyetlen kínai arc abban a közegben. Egyfajta bántalmazásban részesültem, ami kemény volt, de igazából semmi kirívó dolog nem történt. Képes voltam csendesen kivívni a tiszteletet a pályán" - idézi Zhou szavait a RacingNews365.com.

zhou

fotó: dppi

Ne maradj le: Színpadon a Formula Podcast!

A 2020. március 13-án megszülető Formula Podcast már nem kevesebb, mint 176 adáson van túl, s akárcsak a 100. epizódnál, most is egy hatalmas mérföldkőhöz érkezett. Ugyanis július 1-jén 13:00-kor a marosvásárhelyi Vibe Fesztivál Koli Kert színpadán találkozhattok a Formula Podcast megálmodójával és egyben az Autósport és Formula Magazin főszerkesztőjével, Bethlen Tamással. Ez lesz az első alkalom, hogy élő színpadon találkozhattok a Formula Podcasttel, így nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget!

Ahol kirobbant a háború: ez történt tavaly Silverstone-ban

A hétvégén visszatér Angliába a Formula-1! Szerencsénkre két hét szünet után újból egymásnak feszülnek a pilóták, a helyszín pedig Silverstone lesz, ahol tavaly krobbant a háború Verstappen és Hamilton között. Elevenítsük fel a tavaly történteket. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Élvezte a vezetést és a Lynk & Cók elleni harcot Nagy Dániel

Nem csak Rob Huff dupla dobogója miatt volt oka az örömre a WTCR aragóniai fordulóján a Zengő Motorsportnak: az első futamon még kieső Nagy Dániel ugyanis a fordított rajtrácsos második versenyen egy rövid ideig még az élen is állt. Végül a negyedik helyen hozta be a magyar csapat Cupráját, amely után így értékelt a Facebook-oldalán:

„Életemben először vezettem világkupafutamot, két versenykör után a 4. helyről sikerült az élre állni két bátor előzéssel. Néhány kör elteltével hirtelen tapadáscsökkenést éreztem az első tengelyen, foggal-körömmel védekeztem a Lynk & Co autói ellen, végül a 4. helyen hoztam be az autót! Ez a legjobb eredményem visszatérésem óta. Óriási az öröm a csapatnál, Huffy dupla dobogót szerzett, a második futamon 2-4-be hoztuk be a csapat autóit, hatalmas dolog ez nekünk ebben a mezőnyben” – írta Nagy Dani, aki a Zengő Motorsport oldalán videós formában is összegezte a spanyolországi hétvégét:

NASCAR: Chase Elliott nyerte a majdnem hétórás futamot Nashville-ben

Idei második sikerét szerezte meg a Nascar Cup Series 2020-as bajnoka, aki fantasztikus manővereket bemutatva tört az élre az elképesztően hosszúra nyúlt nashville-i versenyen. Az Ally 400-ra keresztelt esemény eredetileg még nappal vette kezdetét a hatalmas forróságban, később azonban többször is átírta az eredeti forgatókönyvet az időjárás. Először a 42. körben állították meg körözést a villámlások miatt, majd egyórányi szünet után jöhetett a folytatás, ahol a Hendrick Motorsport két autóját is elveszítette. Az újraindítás után előbb William Byron versenygépe hibásodott meg, majd pár másodperccel később Alex Bowman találkozott a fallal, miután Corey LaJoie meglökte őt.

Az első szakaszt Martin Truex Jr. nyerte, ahogy a másodikat is, a két esemény között viszont volt egy bő kétórás szünet a szakadó eső miatt. A verseny így már villanyfényben folytatódott, az utolsó szakaszban pedig sokáig úgy tűnt, hogy a Joe Gibbs Racing pilótái lesznek a legesélyesebbek a győzelemre, mivel Truex Jr. egy darabig csatában volt Denny Hamlinnel, később pedig Kyle Busch is az élre került. Az örömüket végül Chase Elliott rontotta el, miután a Hendrick csapatának 26 éves versenyzője a futam vége felé két kanyar alatt javított négy pozíciót, az utolsó újraindítást pedig már az élről kezdhette, és egészen a leintésig nem lehetett őt elkapni. Elliott mögött Kurt Busch ért be a második, és Ryan Blaney a harmadik helyen.

Az év előzése? Espargaro dupla manővere az utolsó sikánban – videó

Aleix Espargaro egészen a 15. helyig esett hátra a Holland TT elején, amikor Fabio Quartararo esése miatt neki is ki kellett szaladnia a sóderágyba. Onnan viszont szenzációs felzárkózást produkált az apriliás, aki még az utolsó kör utolsó kanyarjában is előzött kettőt, ezzel egy 13 pontot érő negyedik helyet szerezve. Íme, az év előzése díjra is esélyes megmozdulás Jack Miller és Brad Binder ellen az asseni sikánból:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Eddig a Porsche volt a legsikeresebb márka Le Mans-ban

Mint az már ismert, a Porsche a 963-as modellel csatlakozik újból a WEC mezőnyéhez, így pedig a Le Mans-i 24 órásra is visszatérnek. Ebből az alkalomból a verseny hivatalos Instagram-oldala nemrégiben egy különleges összeállítást készített a német márka legkülönlegesebb versenyautóiból, miután 19 győzelmével a Porsche szerezte eddig a legtöbb győzelmet a legendás viadalon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

24 Heures du Mans (@24heuresdumans) által megosztott bejegyzés

Újabb sportcsatorna indul itthon, technikai sportok is lesznek a kínálatában

Hétfőn közleményben jelentették be, hogy augusztus 5-én a múlt heti híreszteléseknek megfelelően megszűnik a Digi Sport három csatornája, amelyek helyét a Digi kínálatában a Network4 csoport két sporttévéje, a már több mint kétéves Aréna4 és az újonnan induló Match4 veszi majd át. Mint írják, a Match4 elsősorban a közkedvelt nemzetközi labdarúgó bajnokságok közvetítése köré fog épülni, de ami az autó-motorsport szerelmesei számára fontos lehet, hogy emellett láthatók lesznek kiemelt technikai sportos események is, mint például az Indycar, a NASCAR és a Superbike-világbajnokság küzdelmei is, amelyeket eddig jórészt az Aréna4 online felületein követhettünk a zsúfolt program miatt. Az Aréna4-en eközben továbbra is követhetők lesznek a MotoGP versenyei.

indy500

 

A Ferrari MGU-K-ja a Haas gyenge pontja?

Legalábbis erről számolt be az általában megbízható forrásnak számító Auto Motor und Sport: a német lap szerint az utóbbi versenyeken felmerülő több Haas-problémáért is az MGU-K tehető felelőssé. Legutóbb a Kanadai Nagydíjon Mick Schumacher esett ki pontszerző helyről, s a csapat vizsgálatai arra jutottak, hogy a Ferrari-erőforrás MGU-K-ja mondta fel a szolgálatot. Ez már a negyedik ilyen jellegű probléma volt a Haasnál: Schumachernek az egyik monacói edzésen adódott ezzel a komponenssel gondja, míg Kevin Magnussennél az imolai időmérőn és a Monacói Nagydíjon babrált ki. A dán már most az utolsó engedélyezett MGU-K-nál jár, s várhatóan Schumacher autójába is kénytelenek lesznek beszerelni a harmadikat.

Az AMuS szerint a Ferrarinál egyébként arra gyanakszanak, hogy a Haas alacsony hasmagassága miatt nagyobb ütéseknek van kitéve az alkatrész a kerékvetők és a pályahuplik által, s ezért jelentkezhet az amerikai istállónál gyakrabban ilyen probléma, mint a maranellóiaknál vagy épp az Alfa Romeónál.

mick-schumacher-haas-montreal-dppi

Micheliszt még az ág is húzta: megbüntették Aragonban

Remek teljesítményt nyújtva a kilencedik rajtkockából az ötödik helyig kapaszkodott előre Michelisz Norbert a WTCR első aragóniai versenyén. A futam után azonban nem tarthatta meg ezt a pozíciót, a felügyelők ugyanis utólag büntetést szabtak ki rá: a harmadik körben Yann Ehrlacher-t koccolta le hátulról, aki ettől szélesre csúszott és így tudta őt megelőzni a BRC magyarja. Emiatt öt másodpercet hozzáadtak a 2019-es bajnok idejéhez, akit így végül a hatodik pozícióban értékeltek. Egyébként Nathanael Berthont és Ma Qing Huát is büntették, előbbi révén Mikel Azcona kapaszkodott fel a dobogó alsó fokára.

A stewardok az Eurosport Hungary cikke szerint vizsgálták azt az esetet is, amely Michelisz második futam eleji kieséséhez vezetett. A közvetítésből épp csak látni lehetett, hogy a nem sokkal korábban az élre álló magyart hátulról eltalálta a csapattárs Azcona, Norbi emiatt találta el a gumibálát. Mint később kiderült, Michelisznél valamiféle motorgond jelentkezett, a világkupát vezető spanyol pedig már nem tudta elkerülni, ezért nem is szankcionáltak a felügyelők ebben az esetben. Az ominózus jelenet 0:40-től az alábbi videóban:

Így festhet a MotoGP 2023-as rajtrácsa

A Gresini Ducati minapi bejelentésével már négy csapatnak ismerjük a jövő évi versenyzői felállását a MotoGP-ben, de a híresztelések alapján kezd körvonalazódni a mezőny többi része is – ezt szedtük össze a The Race szaklap összegzése alapján. Kezdjük a Ducatival, ahol a vezetőség már elárulta, hogy Jorge Martin és Enea Bastianini közül kerül ki Francesco Bagnaia gyári csapattársa, a „lemaradó” tagja a párosnak pedig a Pramacnál lesz a szintén maradó Johann Zarco kollégája. A bolognaiak negyedik istállójánál, a VR46-nál is az valószínűsíthető, hogy megtartják a Luca Marini, Marco Bezzecchi párost.

A Honda ellenben „bevásárolhat” a távozó Suzukitól: Joan Mirt már hónapok óta a Repsolhoz pletykálják Marc Marquez mellé, míg Alex Rins közel járhat a megállapodáshoz az LCR-nél. A szatellit alakulatnál egyébként a másik motoron is csere jöhet: a várhatóan tesztmotorossá visszaminősítendő Takaaki Nakagami helyét a Moto2-ben vitézkedő Ai Ogura foglalhatja el.

Ahol pedig még változás lesz, az az RNF – már csak a Yamaháról Apriliára váltás miatt is. A hírek szerint Miguel Oliveira köthet ki náluk, míg mellé Raul Fernandez érkezhet a KTM-től, ahol bevallottan nem érzi jól magát, így értelemszerűen Andrea Doviziosónak és Darryn Bindernek sem lenne maradása. A Tech3 KTM-nél ellenben felszabadulna egy ülés, amelyet Pol Espargaro foglalhatna el Remy Gardner oldalán. Így festhet tehát a jövő évi mezőny – persze a dőlttel jelzett csapat-motoros párosítások még csak feltételezések vagy találgatások:

Monster Yamaha: Fabio Quartararo, Franco Morbidelli

Repsol Honda: Marc Marquez, Joan Mir

Ducati Team: Francesco Bagnaia, Jorge Martin/Enea Bastianini

Aprilia: Aleix Espargaro, Maverick Vinales

Red Bull KTM: Brad Binder, Jack Miller

Pramac Ducati: Johann Zarco, Enea Bastianini/Jorge Martin

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fabio di Giannantonio

VR46 Ducati: Luca Marini, Marco Bezzecchi

LCR Honda: Alex Rins, Ai Ogura

Tech3 KTM: Pol Espargaro, Remy Gardner

RNF Aprilia: Miguel Oliveira, Raul Fernandez

motogp-mezony-dppi_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Chilton elektromos autóban döntött rekordot Goodwoodban – videó

Új rekord született a Goodwoodi Sebességfesztivál legendás hegyi pályáján: a korábban az F1-et is megjárt Max Chilton a teljesen elektromos McMurtry Speirling volánjánál repesztett 39,08 másodperces időt. A gép a Volkwagen I.D. R. 39,9 másodperces csúcsát adta át a múltnak, bár mivel azt edzésen futották, nem a vasárnapi shoot-out során, a hivatalos rekordot Nick Heidfeld tartotta eddig 1999-ből egy F1-es McLarennel. Íme, az új rekordmenet: