DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Rutinos pilótákkal debütál a Prema a WEC-ben

A főként a Formula-2-ből és Formula-3-ból ismert csapat, a Prema tavaly jelentette be, hogy csatlakozik a hosszútávú versenyek mezőnyéhez. Most pedig azt is közölték, kikkel állnak rajthoz a szériában. Három versenyzőjük közül kettőnek már igen nagy tapasztalata van a WEC-ben, Robert Kubica és Louis Deletraz a 2021-es Európa-szériát meg is nyerték, a svájci pedig úgy fogalmazott, még mindig van befejezetlen ügyük Le Mans-ban. Társuk az újonc Lorenzo Colombo lesz, akit tavaly az F3-ban figyelhettünk.

Ezért volt hasznos a Cadillac számára a ferraris teszt Perezzel

Újabb mérföldkőhöz ért múlt héten a 2026-ban az F1-es mezőnyhöz tizenegyedik csapatként csatlakozó Cadillac felkészülése, amikor Imolában egy feketére festett 2023-as Ferrarival pályára gurultak, Sergio Perezzel a volánnál. A háttérben az amerikai formáció már régóta párhuzamosan szimulálja a központból a nagydíjhétvégéket – ez olyan szintig igaz, hogy egy ál-FIA-s e-mail-címre elküldik a versenyeken leadandó dokumentumokat, valamint azt is szimulálják, mi történik, ha alkatrészhiány lépne fel –, viszont mint arra Graeme Lowdon csapatfőnök rámutatott: az autóval kapcsolatos procedúrákat a mérnökök és a szerelők csak élesben tudják kipróbálni. És pontosan ezt a célt szolgálta a Ferrari segítségével megvalósuló TPC-teszt:

„Nem a mi autónk volt, és hálásak vagyunk a Ferrarinak azért, hogy kölcsönadtak nekünk egy Formula-1-es autót, mert azt akartuk, hogy minden a lehető legrealisztikusabb legyen. A szerelőknek olyan dolgokon kellett keresztül menniük, mint a gumimelegítővel kapcsolatos folyamatok, startprocedúrák, a Q1 és a Q2 közötti gyors átállások, és ezt csak F1-es autóval lehet megtenni” – magyarázta Lowdon, akit a RacingNews365.com idézett.

„Rengeteg dolgot kellett csinálni: kimenni, visszajönni, mindezt leszimulálni, meg hogy mi történik, ha figyelmeztetés jelenik meg az ERS-rendszerben, hogy jöhetnek autók a bokszutcában, és emlékeztetni kellett a mérnököket, akik különböző csapatoktól érkeztek, hogy az egyes erőforrások eltérő ERS-vészhelyzeti procedúrákkal rendelkezhetnek. Úgyhogy rendkívül hasznos volt, nagyon örülök, hogy ezt megcsináltuk, és más F1-be érkező csapatoknak is ajánlom, hogy ugyanezen a folyamaton menjen keresztül.”

cadillac-ferrari-perez-video-teszt-1

Wolff eladott része alapján 6 milliárd dollár a Mercedes F1-es csapatának értéke

Mint arról beszámoltunk, Toto Wolff a korábbi pletykáknak megfelelően eladta a Mercedes F1-es istállójában meglévő részesedésének egy részét. A csapatvezető holding vállalata, a Motorsport Invest Limited magához a Mercedes-Benzhez és az INEOS-hoz hasonlóan az alakulat egyharmadát birtokolta, most ennek a Wolffékhoz tartozó 33,33 százaléknak a 15 százaléka – azaz nagyjából a teljes részvények 5 százaléka – került a CrowdStrike alapító-vezéréhez, George Kurtzhoz, aki egyúttal technológiai tanácsadóként is csatlakozik a gárdához.

Wolff a hírek szerint 300 millió dollárért adta el a részesedést, ami azt is jelenti, hogy a Mercedes F1-es csapatának értékét döbbenetesnek ható 6 milliárd dollárra taksálták ezzel. „Úgy gondolom, ez szép fejlődést mutat, hiszen a csapatok fenntarthatóvá és nyereségessé váltak” – magyarázta a csapatfőnök a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki edzései között a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Nem a semmiből jött ez az értékelés. Ha megnézzük a bevételeinket és a pénzáramlásunkat, akkor ott vagyunk az öt vagy talán három legnyereségesebb sportcsapat között a világon, és innen jön ez a minősítés. Ez a sokéves munkának és annak az eredménye, hogy jó helyzetben van a sport.”

Fontos kihangsúlyozni, ahogy azt a Mercedes közleménye is tette, hogy Kurtz érkezése nem hoz változást a csapat vezetésében (már csak azért sem, mert a Wolff-féle MIL-en keresztül szerzett részesedést, ráadásul személyes szinten, nem pedig a CrowdStrike szállt be ezzel a csapatba), Wolff is minden pozícióját megtartja. A felek egyébként a többéves jó munkakapcsolattal indokolták a lépést: Wolff egy megbízható és eltökélt partnert lát Kurtzban, aki egyébként maga is versenyző, idén is rajthoz állt az IMSA-ban és a Le Mans-i 24 óráson is, és több kategóriagyőzelmet is aratott már.

wolff-kurtz-mercedes-f1

Az FIA megerősítette: mozgott a csatornafedél Las Vegasban

Két piros zászlós megszakítást is láttunk a második F1-es szabadedzésen Las Vegasban, a második le is zárta a gyakorlást a végén.

Előbb egy sportbíró jelentette, hogy szerinte mozog egy csatornafedél a 17-es kanyarban, majd a versenyirányítás emiatt piros zászlót rendelt el. Az ellenőrzés során viszont úgy tűnt, hogy minden rendben van, így negyedóra késlekedéssel, de tovább engedték az edzést – viszont néhány FIA-ellenőr ott maradt az újraindítás után a helyszínen, és szabad szemmel látták, hogy mozog a fedlap, amikor az autók átmennek rajta.

Emiatt rendelték el a második megszakítást és zárták le az edzést – és emiatt kezdődött késve az F1 Academy időmérő edzése is.

lsvegas

Távozik az FIA aerodinamikáért felelős vezetője

Az FIA rövid közleményben jelentette be, hogy elhagyja a Nemzetközi Automobil Szövetséget Jason Somerville, az aerodinamikai részlegük vezetője. Somerville korábban ugyanilyen szerepkört töltött be a Williamsnél és magánál az F1-nél is, miután eleinte a Toyotánál és a Lotusnál ismerkedett meg az autósporttal.

A RacingNews365 információi szerint a szakember most is az egyik Formula-1-es alakulatnál köthet majd ki. Ám csak az úgynevezett kertészkedési szabadsága után, az FIA kommünikéje ugyanis arra is kitért, hogy Somerville-nek azt is teljes egészében ki kell töltenie, addig nem állhat munkába releváns projekt keretében.

fia-logo

Lábfájdalmai voltak Bortoletónak az 57G-s brazíliai baleset után

Gabriel Bortoleto elárulta: néhány napig kisebb fájdalmakkal küzdött az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamán elszenvedett balesete után. A hivatalos adatok szerint a Stake versenyzője 57G-s erővel csapódott neki a falnak. Szerencsére Bortoleto komolyabb sérülés nélkül megúszta az incidenst, másnap a futamon is rajthoz tudott állni – bár hamar kiesett –, most azonban Las Vegasban kiderült, hogy némi következménye azért volt a fallal való találkozásának:

„Nagyon szerencsés voltam. Volt egy kis fájdalom a bal lábamban, de egy-két nappal a baleset után elmúlt, szóval minden remek volt. Amikor ráléptem a fékre, a DRS még a zárási procedúra közben járt: nem volt teljesen zárt, emiatt nagyot blokkoltak a hátsók. Eltaláltam egy huplit is, amikor ráléptem a fékre, úgyhogy nekiforogtam a belső falnak. Sokat tanultam arról, mit kell csinálni, ha bevetődésre van szükségem jövőre a Sao Pauló-i 1-es kanyarban!”

bortoleto-crash-brazil-f1

fotó: DPPI

Ricciardo rajtszámára csapna le Verstappen?

Könnyen lehet, hogy nem a korábban használt #33-as rajtszámára váltana vissza Max Verstappen 2026-ban, amennyiben idén nem sikerülne neki a címvédés – amihez saját bevallása szerint a 49 pontos hátránya fényében „sok szerencsére” lenne szüksége. Amikor ugyanis rákérdeztek nála a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíj szerdai médianapján, milyen számot használna, így felelt a holland: „Ez egy nagyon jó kérdés! Meg fogom nézni a tél során, de a kedvenc számom a #3-as. Csak meg kell néznünk, hogy ez valójában lehetséges-e.”

Verstappen megjegyzése magyarázatot adhat arra, miért került elő az állandó rajtszámok kérdése az F1 Bizottság legutóbbi ülésén: a Motorsport információi szerint valóban a Red Bull kezdeményezhette a témafelvetést. A jelenlegi szabályok értelmében egy versenyző a teljes karrierjére választ állandó rajtszámot magának a Formula-1-ben, amelyet a világbajnoki címvédő cserélhet le #1-esre, ha úgy kívánja – ahogy ezzel Verstappen él is 2022 óta, ellentétben előtte Lewis Hamiltonnal, aki végig maradt a 44-esnél. A szabályváltoztatási javaslat értelmében viszont megengednék ezentúl a pilótáknak, hogy a pályafutásuk során rajtszámot váltsanak.

Verstappen számára viszont az is akadály lehet a #3-as használatához, hogy az Daniel Ricciardo rajtszáma volt, márpedig a szabályok értelmében legalább két idénynek el kell telnie az adott pilóta távozása után, hogy a száma újra választható legyen. Az FIA szóvivője ugyanakkor a Motorsportnak megerősítette: a módosítás részletei még kidolgozás alatt állnak, s a Motorsport Világtanács szokásos december közepi ülésén dönthetnek róla, azaz Verstappennek is addig kell majd várnia arra, hogy esetleg választhat-e a korábbi #33-asától eltérő számot magának, és lehet-e az az egykori csapattársa által használt #3-as.

A Red Bull-os egyébként más számokat is kedvel: „Valójában a #69-est akartam, de apám azt mondta, hogy az nem jó ötlet!” – jegyezte meg. „De az a szám mindenhonnan nézve ugyanúgy néz ki az autón: nagyon jó lett volna a fotók és a marketing szempontjából, meg a sapkákra is is, hiszen nem számít, hogyan viseled, mindig #69-es marad. Emellett szeretem a #27-est is, de az már Nicóé [Hülkenberg], szerintem a 2-es és a 7-es is jól mutat együtt a formát illetően. Szóval a #3-as a kedvencem, de több számot is klassznak találok.”

verstappen-ricciardo-2018

„Norris nagyon jól passzolt volna hozzánk” – Marko

Helmut Marko elárulta: az F1-es karrierjének kezdete előtt ők is tárgyaltak Lando Norris, mielőtt a McLaren megszerezte volna előlük. A tárgyalás tényéről már tavaly is nyilatkozott a Red Bull sportszakmai tanácsadója, aki akkor arról beszélt, hogy 2019-re igazolták volna le a Toro Rossóhoz a jelenlegi vb-éllovast. Most újfent előkerült a téma az F1 Beyond the Grid podcastjának adásában:

„Nagyon korai szakaszában jártunk az egyeztetéseknek Lando Norrisszal. Végül nem szereztük meg őt, de szerintem nagyon jól passzolt volna hozzánk” – vélekedett Marko. „Másfelől viszont nem szerezhetünk meg mindenkit. Bajnokokat keresünk.”

norris-f1-mclaren

Újabb F1-es lehetőségeket kap az Aston Martin amerikai tartalékosa

Jak Crawford ismét autóba ülhet egy hivatalos Formula-1-es versenyhétvégén: a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén kapja meg ismét a lehetőséget – ráadásul néhány nappal később a hagyományos idény utáni fiatal pilóták tesztjén is részt fog venni. A közben a Formula-2-ben is vitézkedő – jelenleg az összetett második helyén áll – amerikai versenyző pár hete Mexikóban ejtette meg az FP1-es debütálását az Aston Martinnál, amely menet közben a Formula-E-be távozó Felipe Drugovich helyére harmadik versenyzőnek, azaz gyakorlatilag tartalékosnak léptette őt elő.

A szabályok idén már négy alkalmat írnak elő a csapatoknak, amikor fiatal újoncot kell ültetniük az autójukba egy nagydíjhétvége első szabadedzésén, és az előző évekhez hasonlóan sokan az évadzárón pipálják ki az utolsót. Crawford és az Aston Martin mellett már a Williams is jelezte, hogy Luke Browning is bevetésen lesz december első péntekjén, de további bejelentések várhatók ilyen fronton, hiszen több istálló is még adós a negyedik alkalommal.

crawford-aston-f1

Nem ad ki jövőre új F1 26-os videojátékot az EA Sports

Meglepőnek tűnő bejelentést tett a hivatalos Formula-1-es játékokat hosszú évek óta fejlesztő EA Sports: 2026-ban nem adnak ki új videojátékot. A közleményük szerint ehelyett teljes mértékben egy átszabott, még autentikusabbnak ígért 2027-es kiadásra fognak koncentrálni, míg a rajongók a jövő évi autókkal, csapatokkal egy „fizetős bővítés” révén játszhatnak majd az érdeklődők az F1 25-ön belül.

A döntés egybeesik az F1 jelentős jövő évi szabálymódosításaival: nem kizárt, hogy az EA Sports is inkább kivár azzal, hogy felmérje az új technikai előírások hatásait, hogy azt majd minél realisztikusabban építhessék be a 2027-es videojátékba – valamint ez természetesen lehetőséget kínál arra is, hogy tényleg alaposabban átszabják az egész játékot.

f1-jatek-easports

Perez már „álomszerű forgatókönyvként” éli meg az egyéves kihagyást

Sergio Perez most már úgy érzi, jót is tett neki, hogy a Red Bulltól való elküldésével szabaddá vált az idei éve, így feltöltődhetett a cadillaces kalandra. A mexikóinak ugyan érvényes szerződése volt 2025-re, ám a gyenge eredményei okán nem maradhatott az energiaitalosoknál. Jövőre viszont visszatér a leendő 11. csapattal – a kihagyás alatt pedig rájött, hogy hiányzik neki a Formula-1:

„Az elején az első néhány hónap nagyszerű volt. Ráeszméltem, hogy hiányzik az F1, mert elkezdtem követni. Felkeltem a versenyekre. Láttam, mi történik, beszéltem paddockbeli barátokkal, és rájöttem, hogy talán jobban hiányzik, mint gondoltam. Aztán elkezdődtek az egyeztetések a Cadillackel, és láthattuk a versenyzés iránti szenvedélyt. Igen, úgy éreztem, maradt még bennem valami” – fogalmazott Perez az F1.com hasábjain.

„Így most visszatekintve, mintha egy álomszerű forgatókönyv lett volna, hogy ki tudtam hagyni egy évet és felfrissülhettem. Nagyjából 15 Formula-1-ben eltöltött év után ez a felfrissülés és az, hogy újra megvan bennem az energia a karrierem utolsó szakaszára…”

perez-f1-redbull

„Colapinto egy fizetős versenyző” – Villeneuve

Kemény kritikát fogalmazott meg az Alpine-nal nemrég 2026-ra is hosszabbító Franco Colapinto kapcsán Jacques Villeneuve. Az nem titok, hogy az idén menet közben tesztpilótából állandó versenyzővé előlépő komoly szponzori háttérrel rendelkezik, ám a szerződés aláírása után Steve Nielsen, az Alpine ügyvezetője jelezte: a pilóta eredményei számítottak, az anyagi vonatkozás „csak kellemes egybeesés” számukra. Villeneuve azonban másképp látja:

„Úgy gondolom, ez nagyon hasonló a fizetős versenyzők időszakához. A csapat egyi versenyzője egy fizetős pilóta, aki finanszírozza az istállót. Colapinto pontosan ez” – jelentette ki az 1997-es F1-es világbajnok a BetVictor Casinónak nyilatkozva. „Nem a kívülről látott pályán nyújtott eredmények igazolhatják a hosszabbítást az Alpine-nál. Voltak pillanatai, amikor megmutatta a gyorsaságát, de ez nem konstans.”

colapinto-f1-alpine

Ecclestone: Mikor leszek már túl öreg a pletykákhoz?

A 95 esztendős Bernie Ecclestone a közelmúltban nemcsak az úgynevezett Massa-ügy miatt került a figyelem középpontjába került, hanem azért is, mert felmerült, hogy Christian Hornerrel közösen Formula–1-es csapatot vásárolhatnak. A Red Bulltól a nyáron távozó Horner állítólag több hatalmat szeretne a jövőben, akár tulajdonosként vagy részvényesként, ez pedig találgatásokat indított el kettejük lehetséges összefogásáról.

Ecclestone a spekulációkra fanyar humorral reagált a svájci Blicknek: „Hány évesnek kell lennem ahhoz, hogy ezek a pletykák végre abbamaradjanak?” – tette fel a költői kérdést, majd szóba került az Aston Martin is, amelynak kapcsán Ecclestone ironikusan megjegyezte: Még egy csapat, amit állítólag meg kellene vennem Hornerrel. De hát nem azért hagyta ott Adrian Newey a Red Bullt az Aston Martin kedvéért, mert már nem akart együtt dolgozni Hornerrel?”

Emellett az Alpine is opció lehet Horner számára, hiszen jó kapcsolatot ápol Flavio Briatoréval, de a Ferrari körül kering a legtöbb vele kapcsolatos hír, noha a csapat idén szerződést hosszabbított Frederic Vasseurrel. Ecclestone szerint azonban semmit sem lehet biztosra venni: „Nem zárnám ki a Ferrarit! Teljes káosz van ott. És Elkann most már a két versenyzőjét is sértegeti.”

ecclestone

Már megint a Racing Bulls hozta a legdögösebb speciális festést!

Az Alpine, a Stake és a Williams is különleges festéssel készül Las Vegasra, de ahogy az mostanában lenni szokott, a Racing Bulls ismét az etalon – szerintünk legalábbis mindenképpen…

rb-vegas-2

 

rb-vegas-4

rb-vegas-1

rb-vegas-3

MotoGP: Kettős Aprilia-vezetés a teszten, Razgatliogluék debütáltak

A hagyományoknak megfelelően az idényzáró utáni keddig Valenciában maradt a MotoGP mezőnye a szokásos szezon utáni tesztnapra, ahol már a 2026-os technikák voltak főszerepben. Már amikor éppen motorokat láthattunk a pályán, az éjszakai esőzések miatt az első két-három órában még nedves foltok tarkították az aszfaltot, így szinte senki nem gurult ki a garázsból – emiatt félórával meg is toldották a gyakorlást.

Bár a köridőknek nyilván nincs túl nagy jelentősége, de azért említést érdemel, hogy a két nappal ezelőtti futamhoz hasonlóan ismét kettős Aprilia-vezetést láthattunk, csak most épp Raul Fernandez bizonyult a leggyorsabbnak Marco Bezzecchi előtt – aki pedig egy radikálisan új aerodinamikai csomagot próbálgatott az RS-GP-n. A gresinisek követték őket, ám míg Alex Marquez szintet lépve a 2026-os Ducatit vezethette, addig Fermin Aldeguer „csak” a GP25-esre váltott. Pedro Acosta lett az ötödik legjobb KTM-esként, de Maverick Vinales és Brad Binder is a top 10-ben zárt közülük. Ott egyébként az egyedi festésekkel köröző gyári Ducatik tűntek még fel: ezúttal a WSBK-menő Nicolo Bulega előzte Francesco Bagnaiát, aki egy esést is begyűjtött.

raulfernandez-motogp-teszt-1

De ha már szóba került a Superbike-vb: az újoncok is most debütáltak, közülük Toprak Razgatlioglu a 18., a Moto2-ből hozzá hasonlóan világbajnokként érkező Diogo Moreira a 21. időt motorozta a Pramac, illetve az LCR Honda színeiben. Előbbi egyből a V4-es Yamahára ült fel, amely azonban nem muzsikált túl jól: Fabio Quartararo is csupán 15. lett, ráadásul végsebességben látványosan elmaradtak a riválisoktól. Volt egy harmadik beugró is amúgy a sor végén szereplő Celestino Vietti személyében, aki a megsérülő Franco Morbidellit pótolta a VR46-nál.

A teszt végeredménye:

motogp-teszt-eredmeny

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kockás zászlós festéssel ünnepli a Stake-korszak végét a Sauber

A Williams és az Alpine után egy harmadik csapat is egyedi festéssel áll rajthoz a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíjon: a Stake az „Utolsó kör” névre hallgató dizájnt mutatja be a szezont záró tripla forduló első állomásán. Az elnevezés nem véletlen, a Sauber ezzel szeretné ünnepelni a Stake-kel való hároméves együttműködésük lezárását a jövőre induló Audi-érát megelőzően. Mindezt pedig eléggé egyértelmű jelképpel, a kockás zászlóval szimbolizálják, annak mintája került be a fényezésbe a szokásos zöld mellé:

stake-vegas-1

stake-vegas-2

stake-vegas-3

Több pinkkel zárja az F1-es szezont az Alpine

Minimálisan változtat az autófestésén a 2025-ös idény utolsó három állomására az Alpine: a hátralévő Las Vegas-i, Katari és Abu Dhabi Nagydíjakon valamelyest több pink kerül a dizájnba. A névadó szponzor, a BWT alapszíne az előző években is megjelent néhány futamon dominánsabb mértékben az enstone-i alakulat versenygépeinek fényezésében: 2022-ben és 2023-ban az első versenyeken, míg tavaly a mostanihoz hasonlóan az évad hajrájában került több rózsaszín az autóra. Igaz, mint az az alábbi fotókon is látszik, a pink mennyisége azért ezeken az egyedi színezéseken is tendenciózusan egyre kevesebb:

pink-alpine-f1-1

Az Alpine mellett eddig a Williams mutatott még be speciális festést, ők a most hétvégi Las Vegas-i fordulóra borulnak szinte teljesen feketébe.

pink-alpine-f1-2

pink-alpine-f1-3

„Hornert megváltoztatta a Drive to Survive-val járó hírnév” – Brown

A McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown szerint Christian Horner csak egy bizonyos idő után vált olyan riválissá, akivel nem jöttek ki jól a pályán kívül. A Red Bull nyáron távozott főnöke többször került összetűzésbe a wokingiak első emberével az előző években – de Brown most arról beszélt, hogy Horner nem mindig volt ilyen: „Több mint 30 éve ismerem Christiant. Korábban jól kijöttünk. Az eredményei lenyűgözők, szóval le a kalappal. De megváltozott. Úgy gondolom, a Drive to Survive-nak köszönhető hírnév, a pénz, a dicsőség mind hozzájárult kicsit ehhez” – nyilatkozta a The Telegraphnak.

Amikor arról kérdezték, Horner fair módon küzdött-e, így felelt Brown: „Időnként nem. Anno, amikor versenyeztem, voltak pilóták, akik keményen versenyeztek és két kerékkel leszorították a pályáról az ellenfeleiket. Ez rendben van. Mások viszont mind a négy kerékkel leszorítanak. Az már nincs rendben. Én kétkerekes srác vagyok, Christian viszont négykerekes” – mutatott rá a kettejük közötti különbségekre egy párhuzammal. „Megvádolta a csapatunkat. Nem hiszem, hogy ő maga hitt bennük, csak szimplán meg akart zavarni minket. Függetlenül a szabályosságtól, mindenki tudja ebben a sportban, hogy technikai okokból nem tennél ilyesmit.”

horner-brown-f1

Vegasi fényezést villantott a Williams

Ahogyan arra számítani lehetett, több csapat is egyedi festéssel rukkol elő az előttünk álló Las Vegas-i Nagydíj alkalmából. A Williams különkiadású, szinte teljesen fekete fényezéssel áll rajthoz a Las Vegas-i Nagydíjon, amelyet névadó partnerük, az Atlassian és úttörő AI-megoldásuk, a Rovo inspirált. Az autó fekete alapját szivárványszínű díszítések törik meg, utalva a Strip vibráló fényeire és a Rovo által kínált gyorsaságra és teljesítményre.

A Porsche két gyári csapattal indul jövőre a Formula-E-ben

A Porsche bejelentette, hogy a Formula-E új, Gen4-es autóival két gyári csapattal áll majd rajthoz. A versenyautókat Weissachban, a Porsche fejlesztőközpontjában készítik, és a Gen4 a sorozat 13. szezonjában, 2026 végén debütál.

A második gyári csapat célja, hogy fiatal tehetségeket támogasson, miközben a Porsche továbbra is működtet egy ügyfélcsapatot. A cég szerint a Formula-E nemcsak a versenyzésről szól, hanem a technológiai fejlesztések és a fiatal pilóták felkutatásának lehetőségét is kínálja.

A Porsche ezzel a Formula-E történetében elsőként két teljesen független gyári csapatot indít, miközben 2025-ben ünnepli a Porsche Motorsport fennállásának 75. évfordulóját. A márka célja, hogy az elektromos versenyzésben is hasonló sikereket érjen el, mint a hagyományos motorsportban.


Fotó: Porsche Motorpsort

Leigazolta pilótanevelő programjába Hakkinen lányát a McLaren

Két új taggal a McLaren által nevelt fiatal hölgyversenyzők csoportja: a hétfői bejelentés értelmében Ella Stevens és Ella Hakkinen csatlakozik az F1 Academyben már idén is a papaja színeket képviselő és összetettben harmadik helyen álló Ella Lloydhoz (nem elírás, tényleg mindhármójuk keresztneve Ella!). A wokingiak közleménye szerint Stevens fogja a másik autójukat vezetni a női széria 2026-os kiírásában, személyében viszont Ella Hakkinen szerződtetése az érdekesebb, hiszen nem véletlen a névegyezés: az 1998-ban és 1999-ben épp a McLaren színeiben Formula-1-es világbajnokságot nyerő Mika Hakkinen 14 éves lányáról van szó. A McLaren hangsúlyozta: ezzel a megerősített felállással igyekeznek segíteni és támogatni a jövő női autósportos tehetségeit.

ella-hakkinen-mclaren

A képen balról jobbra: Ella Hakkinen, Ella Stevens és Ella Lloyd