Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 16. szerda

Olyan kiegyenlített az idei F1-es középmezőny, hogy a csapatok sem tudják, hol tartanak

Több F1-es csapat részéről is érkezett már olyan vélemény, hogy teljességgel kiismerhetetlenek az idei erőviszonyok - eltelt ugyan már hat futam, de még mindig nem tudni, hogy pontosan ki hol is tart, illetve nem lehet előzetesen megjósolni, hogy az adott pályán ki hogyan fog teljesíteni. Ezúttal Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője beszélt erről:

"Hogy jók leszünk-e Franciaországban? Remélem! Ezt még mindig elég nehéz megítélni, főleg hogy egyelőre mindenki fejleszti is a maga autóját. Még mindig mindenki egyre jobban megérti a maga technikáját, úgyhogy nem nagyon lehet következtetéseket levonni a korábbi versenyek alapján. Egyelőre annyi a biztos, hogy mi közeledtünk a Mercedeshez és a Red Bullhoz a teljesítményt tekintve, ez biztató. Bármi mást nehéz most mondani" - vélekedik Seidl.

A McLaren parádésan nyitotta az évet, Lando Norris egészen múlt hétvégéig az egyéni tabella harmadik helyén állt, a csapat pedig jelenleg két pontra van a konstruktőri harmadik helytől, de Bakuban nagyjából a hatodik erőként szerepeltek...

nor_3

fotó: dppi

Miért könnyebb balra motorozni? Talmácsi Gábor elmondja!

MotoGP-s különkiadással jelentkezett a Formula Podcast, amelyben egyik sztárvendégünk nem más volt, mint hazánk egyetlen gyorsasági motoros világbajnoka, Talmácsi Gábor, aki a Hajdúnánáson épülő új pálya mellett többek között a fenti kérdésről is beszélt exkluzív interjúnkban. A vonatkozó részt 27:19-től hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A jó és a nagyon jó kör közötti különbség a Paul Ricardon - bemutatja Valtteri Bottas

Az F1 összehasonlító videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Közel húsz év után tér vissza a WRC-be a legendás Szafari Rali - ezzel a videóval hangolódjunk rá

2002-ben rendeztek utoljára WRC-futamot Kenyában, most június utolsó hétvégéjén pedig visszatér a naptárba a legendás futam. A WRC ezzel a videóval hangol:

101 körös privát F1-es tesztet kapott az Alpine fiatal titánja

Az Alpine Junior akadémia legfényesebb csillaga, Christian Lundgaard egy privát tesztnapot teljesíthetett az Alpine F1-es csapatával. A dán versenyző a 2018-as Renault-t vezethette kedden Silverstone-ban és 101 tesztkört teljesített - Lundgaardnak ez már az ötödik F1-es bevetése volt, de 19 éves F2-es pilótaként egyelőre nem valószínű, hogy 2022-ben már a száguldó cirkuszban látnánk. 

"Problémamentes nap volt, örülök neki. Jónak éreztem az autót, csináltunk időmérős köröket és versenyszimulációt is, szóval most elég sok mindent elemezhetek, sok dologba áshatom bele magam. Vezettem már ezt az autót, de mindig jó érzés F1-esben ülni és sok mindent tanultam a nap során" - összegezte a fejleményeket a fiatal.

alpine_1

Covidos lett a Formula-3 magyarja, nem versenyezhet

Rossz hír érkezett a Formula-3 háza tájáról: a Campos újonc pilótája, Tóth László nem áll rajthoz a bajnokság második fordulóján, a Francia Nagydíj hétvégéjén. A 21 éves pilóta több mint egy hónap szünetet követően készült az újabb versenyre, de kötelező koronavírustesztje pozitív lett, így nem utazhatott el Le Castellet-be. A Tóth László média közleménye:

„Pozitív lett az elutazás előtti koronavírustesztje Tóth Lászlónak, a Formula 3-as bajnokságban szereplő Campos Racing magyar versenyzőjének, ezért a 21 éves pilóta nem tud rajthoz állni a versenysorozat hétvégén sorra kerülő második fordulóján. Tóth László házi karanténba került, nem tud elutazni a versenyhétvége helyszínére, így nem lesz ott a rajtrácson a Formula 1-es Francia Nagydíj betétfutamaiként sorra kerülő viadalokon, a Paul Ricard versenypályán. A versenyző célja az, hogy a két és fél hét múlva, Ausztriában sorra kerülő következő versenyhétvégén rajthoz tudjon állni.”

Érdekes párosítás: Hamilton Verstappennel együtt ül be a sajtótájékoztatóra

Idén már nem csapatonként, hanem kitalált párosonként vesznek részt az F1-es pilóták a csütörtöki médianapon, a Francia Nagydíjra pedig érdekes párosításokat sorsoltak ki a felelősök: Lewis Hamilton és Max Verstappen például egyszerre lesz jelen, ők alkotnak majd egy párt. A vb-címért hajtó két pilóta idén először került egy párba - eddig "üzengettek" egymásnak csak a nyilatkozatokban, most egymás mellett ülve mondhatják el a véleményüket a csatájukról.

Szintén érdekes páros lehet majd Sergio Perez és Sebastian Vettel kettőse, hiszen a négyszeres világbajnok miatt rúgátk ki tavaly Perezt, a legutóbbi futamon pedig ők végeztek az első két helyen - Valtteri Bottast Kimi Raikkönennel, Pierre Gaslyt Lando Norrisszal, Yuki Tsunodát Daniel Ricciardóval, Mick Schumachert Nicholas Latifivel, Antonio Giovinazzit Lance Stroll-lal, Carlos Sainzot Nyikita Mazepinnel, Charles Leclerc-t George Russell-lel keverték össze, Fernando Alonso és Esteban Ocon viszont együtt kapja majd a kérdéseket.

00121007_260

fotó: dppi

Schumacher vb-címétől Verstappen bravúrján át Frentzen sikeréig - nagy pillanatok a Francia Nagydíjakról

2002-ben Michael Schumacher itt nyerte meg ötödik vb-címét, 2003-ban Jos Verstappen a változékony időjárási viszonyok miatt mindenkinél gyorsabb volt a Minardival, 2006-ban Schumacher és Fernando Alonso már a verseny előtt is versenyeztek, 1999-ben Heinz-Harald Frentzen futaot nyert a Jordannel, két éve pedig Kimi Raikkönen volt szemfüles. A videós összeállítás ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Így mutat egy vitrinben 15 F1-es nagydíj trófeája

Egy lelkes rajongónak hála egy grafikán látható több különböző F1-es futam győzelmi trófejának háromdimenziós mása. Egy virtuális vitrinbe került többek között a Magyar Nagydíj porcelánból készült díja, a Brit Nagydíj klasszikus kinézetű serlege és a Francia Nagydíj furcsa gorillája is. Összesen 15 darab trófeát szemlélhetünk meg közelről.

4jl3f2tg3d571

Forrás: Reddit, /r/Machine_Meza

35 éve ezen a napon nyitotta meg kapuit a Hungaroring

Június 15-én ünnepli 35. születésnapját a Magyar Nagydíjnak évről évre helyet adó Hungaroring. A Mogyoród mellett fekvő pálya 1986-ban készült el, és azon a nyáron rögtön fogadta is az F1 mezőnyét, benne olyan legendás pilótákkal, mint Aytron Senna, Nigel Mansell és Nelson Piquet. A pálya Facebook-oldalán az alábbi bejegyzéssel emlékeztek meg az alkalomról.

Russell autóját vezetheti Nissany a Francia Nagydíjon

Újabb hétvégén kap gyakorlási lehetőséget a Williams F1-es istállójánál Roy Nissany, a csapat tesztpilótája, aki a pénteki első szabadedzésen George Russell autójával hajthat pályára. Az izraeli származású pilóta második éve teljesít szolgálatot a grove-i csapatnál, ahol ez lesz az idei második beugrása. Legutóbb a Spanyol Nagydíjon kapott szerepet, szintén Russell helyett.

"Alig várom, hogy visszaüljek az autóba, ami nagyon addiktív! A Paul Ricard egy különleges pálya számomra, imádom a vonalvezetését, és sok jó emlékem fűződik hozzá. Az utolsó szektor különösen nehéz, alig várom, hogy kipróbáljam rajta az FW43B-t" - fogalmazott a pilóta, aki tesztpilótai kötelezettségei mellett a Formula-2-ben versenyez, ahol jelenleg a tabella 14. pozícióját foglalja el. A tervek szerint a fenti alkalmon kívül idén még egy tesztlehetőség vár rá a csapatnál.

E0tiIx6XEAgRZvK

Néhány F1-es versenyző csúnyán lebőgne egy földrajzvizsgán

Folytatódott az F1 YouTube-csatornájának kvízsorozata, a Grill the Grid, amelynek legújabb adásában a mezőny tagjainak azokat az országokat kellett megnevezni és egy térképen elhelyezni, ahol versenyzett már a Formula-1. Voltak néhányan, akik egész szépen helytálltak, mások viszont megmutatták, hogy eléggé hiányos a földrajztudásuk: mindenekelőtt Lando Norris, aki szépen összekeverte az európai országokat, és az is váratlanul érte, hogy nem az egész amerikai kontinens az Egyesült Államokhoz tartozik… (A videó átkattintás után nézhető!)

Lenyűgöző: Elkészült a videó a Red Bull cseh-szlovák turnéjáról

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy Csehországban és Szlovákiában járt a Red Bull F1-es csapata egy filmforgatás céljából – sőt, annak is utánajártunk, hogy Budapest nem szerepelt az úticéljaik között. Nos, most elkészült a videós anyag a rendhagyó túráról: David Coulthard egészen lélegzetelállító vidékeket járt be a Red Bull korábbi F1-es gépével, sőt a szlovákok Air Race-pilótájával, Martin Sonkával is találkozott.

A hegyi versenyek legendája nem szeret nosztalgiázni, de velünk kivételt tett

Cserkuti Józsefnek, akit sokan „Öcsiként” ismertek és ismernek, a hegyi versenyek kiválóságának biztos helye van a magyar autósport halhatatlanjainak csarnokában, melynek létrehozására megtettük az első lépéseket. A legenda nem szeret nosztalgiázni, de a kedvünkért felelevenítette a régi sztorikat, mint azt, miért választotta éppen hegyi versenyzés műfaját, vagy hogyan műtötte meg saját ujját egy baleset után. Az interjú a Spíler TV-n már látható volt az Autósport és Formula Magazinban, itt viszont teljes hosszában tekinthető meg:

Ilyen egy magyar mezbe öltözött F1-es autó

Olvasónk, Veres András álmodta meg a Team Hungary fényezését – azaz egy Formula-1-es autót a magyar válogatott hazai és idegenbeli mezének színeiben. Bár számunkra az első helyen az autósport áll, természetesen a ma esti Magyarország–Portugália meccsen mi is szurkolni fogunk!

A Zengő Motorsport is beszáll az elektromos túraautós bajnokságba

Az előttünk álló hétvégén az olaszországi Vallelungában startol el a Pure ETCR névre hallgató sorozat, s a keddi bejelentés alapján magyar érdekeltség is lesz az első nemzetközi, többmárkás elektromos túraautós bajnokságban. A Zengő Motorsport ugyanis a Cupra gyári támogatással rendelkező csapataként – akárcsak a WTCR-ben – ott lesz a rajtrácson.

Bár a Zengő Facebook-oldalán közzétett bejegyzés nem tér ki a versenyzőkre, korábban a spanyol márka Mikel Azconát, Jordi Genét és Matthias Ekströmöt nevezte meg pilótájaként – akik közül az első kettő eleve a magyar istállót erősíti a Túraautó-világkupában.

Mihez kezd a Mercedes a sapkával, amelyet Hamilton tervezett az elmaradt Kanadai Nagydíjra?

Elkezdi árulni a rajongóknak! A sztori a következő: maga Lewis Hamilton tervezett egy különleges sapkát a 2021-es Kanadai Nagydíjra, arra a versenyre, melyen 2007-ben első F1-es futamgyőzelmét szerezte. A montreali verseny azonban elmaradt – az elmúlt hétvégén tartották volna –, a csapat azonban úgy gondolta, a példányoknak nem szabad a raktárakban porosodnia. Ezért Hamilton a skótmintás sapkát fogja viselni a Francia Nagydíjon, a csapat pedig árulja a különleges kiadást a leglelkesebb rajongóknak „2021 Kanada sapka” néven.

Utoljára ez a kör ért pole-t a Paul Ricardon

Lewis Hamilton és a 2019-es Francia Nagydíj időmérője - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Bottas Korzikán töltődött fel a Francia Nagydíj előtt

Valtteri Bottas már egy héttel a Francia Nagydíj előtt megérkezett az országba "akklimatizálódni" - Korzikán töltötte a mögöttünk hagyott hétvégét kedvesével, Tiffany Cromwell-lel. A finn pilóta fotókat is posztolt - ilyen környezetben valóban ki lehet kapcsolódni...

 

Múltidézés: Káosz a Francia Nagydíj első körében

A Paul Ricard-i Francia Nagydíjakra az év kevésbé eseménydús F1-es futamaiként szoktunk visszaemlékezni, ennek ellenére a 2018-as futam rajtja tele volt drámával és feszültséggel. Már az indítást követő néhány másodpercben repkedtek a karosszériaelemek, amikor Sebastian Vettel kilökte Valtteri Bottast, Esteban Ocon elhagyta az egyik kerekét, Kevin Magnussen pedig néhány kanyar erejéig az első hatban vitézkedett a Haasszal. Múltidézés gyanánt most minden szögből újraélhetjük az eseményeket.

Több, mint 250 fővel gyarapszik az Aston Martin

Jelentős bővülésre készül az F1-es élmezőnybe vágyódó Aston Martin F1-es istálló. A gárda alig három évvel ezelőtt még Force Indiaként került csődeljárás alá, ami után Lawrence Stroll kezébe került. A kanadai üzletember azóta igazgatja a csapatot, aminek a tervek szerint jövő nyáron nyílik meg új, Silverstone-ban épülő gyára. Otmar Szafnauer csapatvezető elárulta, emiatt tervezik a bővítést.

Racing Point Factory Hero.jpg

"Jelenleg körülbelül 535-en vagyunk, és a 800-as nagyságrendet közelítjük meg attól függően, a költségplafon mellett mi a megfelelő méret. Jelenleg is ezen dolgozunk: hozzánk hasonló személyiségeket keresünk, akik az Aston Martin Racinghez akarnak csatlakozni, hogy a lehető legmagasabb szinten versenyezzenek. Jól halad a folyamat."

Szafnauerék tudják, az előttük áló feladatok nem lesznek könnyűek. Jelenleg a konstruktőri hatodik helyen állnak, de természetesen ennél feljebb szeretnének lenni. "Előttünk nagyobb rés van a csapatok között, mint mögöttünk. Még az ötödik hely megszerzése sem lesz könnyű, de mindent megteszünk érte" - idézte őt a Formula1.com.

1313100984

Olvastad már?