Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 8. hétfő

Telt házas MotoGP-futamokkal tervez Ausztria

Akárcsak tavaly és akárcsak a Formula-1-ben, idén is két fordulót rendeznek a Red Bull Ringen a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye számára: a Stájer Nagydíj a finnországi futam kiesése után került be a menetrendbe. A MotoGP és a Dorna pedig csütörtök délelőtt bejelentette, hogy az augusztus 8-i és 15-i versenyek is telt ház előtt fognak zajlani, azaz létszámkorlátozás nélkül mehetnek nézők a helyszínre, miután Ausztriában lazítottak az erre vonatkozó rendelkezéséken. Persze feltétele így is lesz a belépésnek: csak beoltott, negatív teszttel rendelkező vagy a koronavíruson már átesett szurkoló teheti be a lábát a spielbergi pályára.

Ha ez megvalósul, a két osztrák nagydíjhétvége lesz az első a járvány kitörése óta, amelyet teljes nézőszám előtt rendeznek a MotoGP-ben. A közlemény hozzáteszi: a paddock továbbra is elkülönített buborékként fog működni a Stájer és Osztrák GP-k során is.

motogp-spielberg-nezok-dppi-1

fotó: DPPI

Így reagált Michelisz a Hyundai csapatutasítására

Az Anneau du Rhin pályán rendezett WTCR-hétvége második versenyén sokáig a harmadik helyen haladt Michelisz Norbert, ám amikor felzárkózott mögé BRC-s csapattársa, Mikel Azcona, arra kérték, hogy adja át a dobogós pozíciót a világkupa összetettjét vezető spanyolnak. Idén már nem először került sor elengedésre a Hyundainál, de emlékezhetünk rá, hogy 2019-ben, amikor Michelisz harcolt a bajnoki címért, őt is többször elengedtek a márkatársak. Éppen ezért a magyar versenyző nem is volt bosszús a történtek miatt, a közösségi oldalain a következőt írta: „Egy csapat tagjának lenni az egyik legjobb dolog a világon. És ha ezt érzed, akkor nem olyan nehéz csapatjátékosnak lenni. 4. és 4. hely ma, szuper hétvége volt!” – összegezte az elzászi hétvégét Norbi. A kommentek között maga Azcona is köszönetet mondott neki.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

November közepén, utolsó előtti futamként rendezhetik a Las Vegas-i Nagydíjat

Néhány hónapja jelentette be a Liberty Media és a Formula-1, hogy a 2023-as szezontól kezdődően Las Vegas is versenyt rendez, így Austinnal és Miamival együtt már három fordulót fognak tartani az Egyesült Államokban. A Motorsport.com most egy március végi keltezésű szándéknyilatkozatról szóló levél alapján arról írt, hogy egyfelől a Las Vegasszal kötött szerződés 2027-ig, azaz öt évre szól, valamint az is kiderül belőle, hogy az első futam időpontja 2023. november 18. lenne. Ez egy szombati nap, méghozzá a hálaadás hete előtti szombaté, de ebben nincs meglepetés, hiszen már az eredeti bejelentésben is szerepelt, hogy nem vasárnap, hanem helyi idő szerint szombat este rendeznék a nagydíjat, hogy az amerikaik főműsoridőben, az európaiak pedig már vasárnap reggel nézhessék.

A lap szerint ez amúgy azt jelenti, hogy Las Vegas az egy héttel későbbi, évadzárónak szánt Abu Dhabi Nagydíjjal alkothat párt, mivel az F1 vezetése szeretné november utolsó hétvégéjén befejezni a szezont. A teljes 2023-as versenynaptárt egyébként várhatóan október elején tehetik közzé Stefano Domenicali szerint.

vegas-f1

Az életét megváltoztató élménnyel gazdagodott Afrikában Hamilton

Lewis Hamilton az Instagramon fotóválogatással számolt be arról, hogy többek között Namíbiában töltötte a Magyar Nagydíj óta eltelt időt, hogy elmondása szerint felkutassa a gyökereit: „Idén olyasmivel töltöm a nyári szünetet, amit már évek óta meg akartam tenni” – írta a hétszeres világbajnok pilóta. „Végre felkutatom a gyökereimet Afrikában, és srácok, ha azt mondom, hogy ez egy alapvető tapasztalat volt, még alá is becsülöm a dolgokat. Ez az életemet megváltoztató kaland volt. Úgy érzem, új nézőpontot találtam az élethez, még erősebbé vált az állatok iránt érzett imádatom, és még szorosabbá vált a kapcsolatom a testvéreimmel, akikkel együtt voltam ezen az utazáson. Bármerre is tekintek, mindenhol gyönyörű dolgokat látok, és úgy érzem, feltöltődtem és békére leltem.”

„Az első állomásom Namíbia volt, az egyik legcsodálatosabb hely, amit a saját szememmel láthattam. A szavak és a képek nem adják át a valóságot. Szürreális volt a hőlégballonos utazás. Oldalasan kellett leszállnunk, amit biztosan nem felejtek el soha. Nem tudnék ennél jobb helyet elképzelni erre a kikapcsolódásra. Békét és világosságot küldök mindenkinek, indulok a következő állomásra…”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Ha lemaradtál az IndyCar nashville-i őrületéről, itt pótolhatod a lényeget!

Csaknem kétórás csúszással startolt el az IndyCar vasárnapi futama, de megérte annak, aki ennek ellenére fennmaradt – aki pedig nem, az az alábbi összefoglalóban megnézheti a legfontosabb momentumokat:

Huff: Masszívan túlteljesítünk, nem fogjuk megkönnyíteni Azcona dolgát

Rob Huff idei második győzelmét aratta vasárnap az elzászi WTCR-forduló második versenyén, ezzel ő lett az első, aki a Zengő Motorsport színeiben egy szezonon belül egynél több diadalt tudott felmutatni (ez még anno Michelisz Norbertnek sem sikerült). A 2012-es világbajnok nem is győzte dicsérni a csapat produkcióját a futam után – szavait a TouringCarTimes.com szaklap idézi:

„Masszívan túlteljesítünk. Egy héttel a szezon kezdete előtt azt sem hittük, hogy versenyezni fogunk. Másfél napot teszteltünk, és ennyi volt. Azért teljesítünk így és szerzünk ilyen eredményeket, mert nagyon összeállt a csapat. Rendkívül közel vagyunk egymáshoz, elképesztően motiváltak vagyunk és nincs rajtunk nyomás. Nem voltak elvárásaink a szezon előtt, ezért olyan érzés ez a mostani, mintha repülőszőnyegen ülnénk és kihasználjuk minden pillanatát. Most az a feladatunk, hogy meghajtsuk Mikelt az évad hátralévő részében.”

Huff továbbra is a világkupa összetettjének harmadik helyén áll, hátránya 54 pont két fordulóval a vége előtt az éllovas hyundaios, Mikel Azcona mögött. Az esélyekről így beszélt a brit: „Nem akarjuk megkönnyíteni a dolgát. Izgalmas, mert az első futamon veszítünk néhány pontot, majd a másodikon vissza is szerezzük. Nem hiszem, hogy egyikünk is hibázott volna idén. Mindketten az összes futamot pontszerzőként fejeztük be, és ez a lényeg. Meg kell várnunk az idény végét, hogy lássuk, mi lesz, de tovább fogjuk nyomni.”

huff-zengo-podium-wtcr-1

Folytatódott a MotoGP elképesztő silverstone-i sorozata

Mi is írtunk róla, hogy az előző hét Brit GP-t hét különböző motoros nyerte, azaz 2013 óta senki sem tudott duplázni Silverstone-ban a királykategóriában (2018-ban az eső és a rossz vízelvezetés miatt nem tudták megrendezni a versenyt, 2020-ban a koronavírus-járvány miatt kikerült a naptárból a forduló). Ez a széria pedig vasárnap sem szakadt meg – bár Maverick Vinales majdnem „elrontotta” a sormintát –, hiszen Francesco Bagnaia győzött a Ducatival. Így már nyolc különböző győztesnél járunk zsinórban a szigetországi versenyen: név szerint Jorge Lorenzo, Marc Marquez, Valentino Rossi, Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins, Fabio Quartararo és Bagnaia tartozik ebbe a sorba.

bagnaia-dppi-silv-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes is a kötelékeiben akarta tudni Alonsót?

Fernando Alonso a Magyar Nagydíj utáni hétfőn jelentette be, hogy 2023-tól az Alpine helyett az Aston Martint fogja erősíteni. A két csapat idei szereplése alapján nehéz megérteni, miért is döntött a váltás mellett a spanyol. Ted Kravitz, a Sky riportere azonban egy érdekes és elsőre kissé vad elmélettel állt elő, miszerint a Mercedes is örült annak, hogy Alonso az ő hajtásláncukkal felszerelt autót fog vezetni a következő szezontól:

„Ez azt is jelenti, hogy Fernando újra Mercedes-motoros autót fog vezetni, ami érdekes szempont lehet” – fogalmazott Kravitz. „Fernando azóta nem ment Mercedes-erőforrással, hogy 15 éve először elhagyta a McLarent. Szóval ez beleegyezést igényelhetett Toto Wolfféktól, amit nyilván megkapott. Nevetséges arra gondolni, hogy a Mercedes újra a kötelékeiben akarta tudni Fernandót, csak hogy lássa, hogy milyen? Ha esetleg Lewis valamilyen okból a távozás mellett döntene, és egy világbajnokot ültetnének George mellé, nem lenne-e jó némi rálátás arra, hogyan is teljesít még 41 évesen is? Gondolhatnánk, hogy ez eléggé valószínűtlen, de a mostani bejelentés is bizonyította, hogy bármi lehetséges az F1-ben!”

alonso-mercedes-dppi-f1

fotó: DPPI

Október elején jelenthetik be és 24 futamos lehet a jövő évi F1-es naptár

Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a Liberty Media befektetőinek egyeztetésen beszélt néhány részletről a 2023-as versenynaptár kapcsán. Az olasz szakember elmondása szerint „október eleje környékén” tehetik közzé a jövő évi előzetes menetrendet. Két oka lehet, hogy még várni kell a bejelentésre: egyfelől a levegőben lóg Kyalami esetleges visszatérése, amely a hírek szerint befolyásolhatja például a Belga Nagydíj sorsát is, másfelől a Formula-1 szeretné némileg átszervezni a versenynaptárt, hogy fenntarthatóbbá váljon az utazások szempontjából, azaz igyekeznek még jobban csoportosítani az egy régióban rendezendő versenyeket.

Amelyek a tervek szerint márciustól novemberig oszlanak majd el, s amelyek száma pedig elérheti akár a 24-et is Domenicali szerint: „Nagyon-nagyon magas a jelentkezések száma. De nem mondhatunk többet, hiszen nyilván még véglegesítjük a részleteket. De egyértelmű, hogy néhánnyal több futamra számíthatunk jövőre, mint idén, viszont kevesebbre, mint 25, ez biztos” – fogalmazott az F1 vezére a RaceFans.net szerint. Az idei 22 forduló mellé már bejelentett módon érkezni fog Katar és Las Vegas és a koronavírus-helyzettől függően visszatér Kína is, viszont szinte biztosan kiesik a Francia Nagydíj, míg Spa-Francorchamps helye attól függhet, hogy sikerül-e már jövőre megvalósítani a Dél-afrikai GP-t.

f1-start-2022-dppi-barcelona

fotó: DPPI

Melyik versenyző tervezi a legjobb F1-es pólót?

Újabb kihívás elé állították a Formula-1-es pilótákat: ezúttal a rajztehetségüket kellett megcsillogtatni azáltal, hogy F1-es pólót kellett tervezniük. A megvalósítás spektruma igen széles lett: volt, aki csak szöveget írt a pólóra, mint például Fernando Alonso, más a saját logóját vázolta fel, de születtek kifejezetten ötletes alkotások is, mint például Yuki Tsunodáé. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

polo-f1-video

Hatodik házassági évfordulójukat ünneplik Raikkönenék

„Boldog 6. évfordulót! Gyorsan múlik az idő és eddig nagyon szép volt, a legjobb része pedig, hogy még nagyon sok év vár ránk együtt! Szeretlek!” – írta Kimi Raikkönen az Instagramon az alábbi fotó kíséretében. A képhez hozzászólt a felesége, Minttu is: „Életem szerelme” – kommentelt egy szív-emojival megtoldva.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

Assenben bemutatózott Coulthard és a Red Bull – videó

Az elsősorban a motorversenyek terén legendás Assenben tartott bemutatót a Red Bull: az RB8-ast vitte pályára a csapat korábbi pilótája, David Coulthard. Természetesen videók is készültek minderről, úgyhogy hangerőt feltekerni!

Az első osztrák világbajnokról nevezték el a Red Bull-főhadiszállás új épületét

Rindt épület – ezt a nevet viseli mostantól a Red Bull motorrészlegének gyárcsarnoka Milton Keynes-ben. A csapat Jochen Rindt előtt tiszteleg, aki 1970-ban posztumusz világbajnoki címet nyert a Lotus versenyzőjeként. Az elnevezés azért rendhagyó, mert a Red Bull Racing-főhadiszállás többi épülete mind sorszámot visel.

A motorgyár rekordidő, 55 nap alatt épült fel 2021 elején. Itt készítik fel a Hondától örökölt, RBPT névre keresztelt motorokat – a sajtóhírek szerint pedig a napokban az első saját fejlesztést, a 2026-ra készülő erőforrás prototípusát is beindították a Rindt épület falai között.

MotoGP és két WTCR-futam a mai program a motorsportok szerelmeseinek

A motorosok Silverstone-ben, a túraautósok Elzászban, az IndyCar Nashville-ben érkezik versenyhétvégéje csúcsához, a futamok napjához – mindeközben a WRC Finn Ralija is befejeződik ma. A vasárnap fontos időpontjai a következők:

8:23 WRC, harmadik versenynap (WRC+)
11:15-11:50 WTCR, első futam (Eurosport1)
12:20 Moto3, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:30 Moto2, futam (19:45-től Aréna4)
16:15-16:45 WTCR, második futam (Eurosport2)
21:15 IndyCar, futam

IndyCar: McLaughliné a nashville-i pole Grosjean előtt

Nincs megállás az IndyCar mezőnye számára, a hétvégén Nashville utcáin folytatódik a 2022-es szezon. A szombati időmérő, amelyre villámlás miatt jókora csúszással került csak sor, Scott McLaughlin sikerét hozta: a Penske ausztrálja második pole-ját gyűjtötte be. McLaughlin szűk másfél tizedmásodperccel múlta felül Romain Grosjeant, aki így az első sorból startolhat majd. A nap meglepetését Christian Lundgaard szállította, aki az indianapolisi dobogója után most harmadikként kvalifikált, míg a top 6-os szétlövésbe a címvédő Alex Palou, valamint Pato O’Ward és Josef Newgarden jutott még be.

A körideje alapján ott lett volna a helye a bajnokságot vezető Will Powernek, ám a korábbi szakaszban sárga zászlót okozott, így törölték az eredményét, és csak a nyolcadik rajthely lett az övé. A bajnoki tabellán második Marcus Ericsson a 18., a címért szintén harcban lévő Scott Dixon a 14. pozícióból vághat majd neki a futamnak. Többekkel egyébként az babrált ki az időmérőn, hogy Colton Herta balesete miatt piros zászlót kellett belengetni, ám ez alatt sem állt meg az óra, így néhányan érdemi mért kör nélkül estek ki a korai fázisokban. 

A futam amúgy várhatóan óriási hőségben fog zajlani: O’Ward meg is jegyezte, hogy az aeroscreennel felszerelt autókban gyakorlatilag elviselhetetlen a forróság Nashville-ben. A verseny vasárnap 21 óra 15 perckor rajtol.

mclaughlin-nashville-pole-1

A hatalmas repüléstől a hatodik rajthelyig: Aleix Espargaro volt a szombat hőse – videó

Az időmérőt közvetlenül megelőző negyedik szabadedzésen produkált egy óriási highside bukást a Brit Nagydíjon Aleix Espargaro, akit hordágyon kellett elvinni a baleset helyszínéről. Az orvosi központban nem találtak nála törést, így alig egy órával később már újra motoron ült a spanyol, aki a Q2-ben elsőként futott 1:57-es kört Silverstone-ban, amellyel végül a hatodik rajthelyet szerezte meg.

A kvalifikáció után azonban az Aprilia közlése szerint rosszabbodott Espargaro állapota, jobban fájt a lába, így a vb-összetettben második helyen álló versenyző vasárnap reggel dönt arról, rajthoz tud-e állni a futamon.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Miss Oroszországgal nyaralgat Mazepin

A Formula-1-ből száműzött orosz – aki nemrég újra versenyzett, és győzelmet is szerzett a Selyemút Ralin az SSV kategóriában – Törökországban, Bodrum partjainál nyaral. Az Instagramjára feltöltött fotó szerint, melyen saját arcát kitakarta, egy modell társaságában tölti az időt: a 23 éves pilóta kísérője Szofia Nikicsuk, aki 2015-ben Oroszországot képviselve első udvarhölgy lett a Miss World szépségverseny döntőjében, azaz a világ második legszebb nőjének választották. A 28 éves hölgy saját képeket is közzétett, melyek Mazepin hajóján készültek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sofia Nikitchuk (@nikitchuksofi) által megosztott bejegyzés

Loeb idén negyedszer is rajthoz állt a WRC-ben

Újfent csatlakozik az M-Sport csapatához Sebastien Loeb, aki a Rali-világbajnokság szeptember eleji fordulóján, az Akropolisz Ralin száll harcba az állandó WRC-résztvevőkkel Isabelle Galmiche navigálásával. A páros a szezon során korábban Monte-Carlóban, Portugáliában és Kenyában versenyzett a hibrid Ford Pumával, az évadnyitón pedig győzelmet szereztek, Loeb első sikerét 2018 óta. A francia ász pályafutása során háromszor nyerte meg a görög versenyt.

Loeb az eredeti terv szerint nem Görögországban, hanem Spanyolországban versenyzett volna, de a Tereprali-világbajnokság időpontváltozásai ezt ellehetetlenítették – elsődleges idei sorozatában a francia vezeti az összetettet.

WTCR: Girolami harmadszor pole-ban, visszaestek a magyarok

Szabadedzéssé fokozódott vissza a világkupa elzászi időmérőjének Q1-es szakasza: a Lynk & Co szezon hátralevő részéből való kiszállása miatt mindössze 12 autó alkotja a mezőnyt Franciaországban, ez a létszám viszont az jelentette, hogy mindenki továbbjutott a Q2-es fázisba. A leggyorsabb Nathanael Berthon volt, aki a két szabadedzés legjobb idejét is megfutotta.

Hiába remekeltek a magyarok a tréningeken – a másodikon Michelisz Norbert első, Tassi Attila harmadik lett – a tétre menő Q2-es fázisban már nem végeztek elöl. A fordított rajtrácsra játszó Michelisz nyolcadik lett (ami harmadik helyet jelent a második versenyen Mehdi Bennani és Rob Huff mögött), Tassi azonban pórul járt a taktikával, és a 11. rajtkockából kell indulnia mindkét versenyen, egy hellyel Nagy Dániel elől.

A legjobb körökkel a Münnich Honda két argentinja jutott tovább a Q3-ba, Nestor Girolami a középső szakasz után az egykörös szétlövésben is legjobbnak bizonyult: lassabb első szektor után hozta vissza gyorskörét, 1:26,546-tal végzett az első helyen, Pau és Vallelunga után az év kvalifikációs menője harmadszor szerzett pole-pozíciót. Negyed tizedmásodperccel előzte meg Berthont, akit Mikel Azcona, Esteban Guerrieri és Gilles Magnus követ majd az első futam rajtrácsán vasárnap 11:15-kor.

A kvalifikáció eredménye, Anneau du Rhin:

WTCR: Remek formában a magyarok és a Hyundai

Kiválóan szerepelt Michelisz Norbert a WTCR két szombati szabadedzésén az Anneau du Rhin pályán. A 2019-es világkupagyőztes az első, 45 perces szabadedzést Nathaneal Berthon (1:26,566) Audija mögött a második helyen zárta a Lynk & Co kiszállásával összezsugorodott, 12 fős mezőnyben.

A második tréningen Michelisz 1:26,769-es köridővel a leggyorsabbnak bizonyult, mindössze három ezredmásodperccel hyundaios márkatársa, a tabellát vezető Mikel Azcona előtt. Az FP1-en ötödik helyet szerző Tassi Attila harmadik lett, az eredmények pedig rendkívül szorosan alakultak: az első négy helyezett Berthonnal bezárólag hét századon belül volt. Délelőtt elért körével továbbra is a francia maradt a szabadedzések leggyorsabbja.

Az edzéseken látottak alapján a Hyundai jó eséllyel indul a délutáni, 15 órakor kezdődő időmérő edzésen is Elzászban.

Mindössze nyolc autó alkotja a mezőnyt a Ralikrossz-vb új érájának első versenyén?

A hírek szerint mindössze nyolc elektromos RX1e versenygép alkotja a Ralikrossz-világbajnokság új korszakának első mezőnyét. Bár a széria hivatalosan még nem mutatott be nevezési listát, a helli verseny oldalán már megtalálható egy rövidke névsor.

Az eredeti tervek szerint 14 autó alkotta volna a 2022-es mezőnyt, de a jelek szerint alig feleennyien lesznek három csapatot képviselve. A korábbi bejelentések értelmében a Volkswagen Dealerteam Bauhaus (Kristoffersson Motorsport) hármasát Johan Kristoffersson, Ole Christian Veiby és Gustav Bergström alkotja, a Hansen Motorsport szokás szerint Timmy és Kevin Hansennel áll ki, a CE Dealer Team két versenyzője pedig Niclas Grönholm és Klara Andersson lesz. A három csapat Volkswagen, Peugeot és PWR karosszériát épített az egységes RX1e alapra.

Hozzájuk képest egy új név szerepel a nevezési listán, René Münnich saját csapata SEAT Ibiza karosszériás gépével. A korábbi hírek alapján a GCK és az ESMotorsport szerepeltek volna a vb-n, de nekik nincs nyomuk az erős neveket felvonultató, de karcsú nevezési listán.