Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 7. péntek

Mesehős lett Michelisz Norbertből

A magyar WTCR-bajnok jóleső érzésekkel újságolja, milyen új szerepben tűnt fel Kádár Annamária könyvében, amely a való élet inspiráló figuráit emeli át mesékbe. "Sokszor hallottam, hogy a sztorim olyan meseszerű, amit mindig kicsit pirulva fogadtam. Képzeljétek, most tényleg mesehős lettem, az én történetem is helyet kapott Kádár Annamária szuper mesekönyvében! Sose hittem volna, hogy egyszer hasonlóban lesz részem, és nagyon büszke vagyok rá, akárcsak a társaságra, amelybe csöppentem ebben a könyvben! Ha ezt elmesélném a 21 éves önmagamnak, aki életében először versenyautóban ült, biztos tátva maradna a szája..." - írja Michelisz a könyvről, amelyben rajta kívül szerepel még például Al Ghaoui Hesna riporter, Borbély Alexandra színész, Ürge-Vorsatz Diána klímakutató és Böjte Csaba szerzetes is.

176029733_155907109690280_3400017659387387926_n

Ha valakinek még az egyórás szabadedzések is túl hosszúak, íme az összefoglalók!

Öt teljes napot sem kellett kibírni Formula-1-es autók száguldásának látványa nélkül, a portimaói hétvége után máris itt van a barcelonai, az alábbi videókban pedig a két pénteki szabadedzés történései zanzásítva (átkattintás után):

8:00-tól Formula-E, majd jön az F1, az F3 és a TCR Europe - szombati program

Mutatjuk a szombati autósport-menetrendet - korán kezdődik a program és bőven lesz mit nézni a nap folyamán.

Szombat (május 8.)  

08:00 - 08:45 Formula-E, 1. szabadedzés 

10:15 - 10:45 Formula-E, 2. szabadedzés 

10:15 - 10:50 TCR Europe, Időmérő 

10:35 Formula-3, 1. sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)

12:00 - 13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

12:00 - 13:00 Formula-E, Időmérő és Superpole 

15:00 - 16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:15 TCR Europe, 1. futam 

16:00 Formula-E, Futam 

16:45 Formula-3, 2. sprintfutam (tv: M4 Sport, 22:30, felv.)

00121006_484

fotó: dppi

Az F1 bohóca saját magához hasonlította Mazepint

F1-es körökben keveseknek kell bemutatni Taki Inouét, aki a legtöbb pilótával ellentétben nem az eredményeivel, hanem bizarr baleseteivel, eredménytelenségével és az F1 utáni Twitter-karrierjével szerezte a legtöbb rajongót. A visszavonult japán versenyző rendre viccesen reagál a száguldó cirkusz történéseire, poénjainak központi témája pedig saját maga kifigurázása. Legújabb célpontja az idei évben sokat kritizált Nyikita Mazepin volt, aki kapcsán Inoue úgy fogalmazott: az FIA szuperlicensz-pontrendszere nyilvánvalóan teljesen hasztalan, hiszen Mazepin úgy rendelkezik érvényes autóversenyzői engedéllyel, hogy közben úgy vezet, mint Taki Inoue.

A japánnal néhány éve a formula.hu is interjút készített, ezt itt olvashatják. Természetesen szó esett arról az alkalomról is, amikor a pilótát elütötte egy orvosi autó.

ef9b53c9c5e40a9186902b73cdda5f21

Giovinazzi: Elsőre meglett a jogsim, csak a kvíz nem – Raikkönen: Vagyis nem lett meg elsőre…

Az idei évben újítás a versenyek előtti csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy immár fiatal rajongók is tehetnek fel kérdéseket az F1-es pilótáknak. Az Alfa Romeo párosa azt a kérdést kapta meg, hogy elsőre megszerezték-e a jogosítványukat, mire az alábbi parádés párbeszéd alakult ki Antonio Giovinazzi és Kimi Raikkönen között:

Giovinazzi: Igen. A vezetés részén elsőre átmentem, a kvíz, amit előtte kell csinálni, azon nem. Azt kétszer kellett megcsinálnom.

Raikkönen: Vagyis a válasz nem.

Giovinazzi: Nem! A vezetés része megvolt…

Raikkönen: De mindkettő kell hozzá, nem?

Giovinazzi: Igen. Oké…

Raikkönen: Mert én mindkettőn átmentem. Talán szerencse volt, de igen, meglett. Azon a napon, amikor betöltöttem a 18-at.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

F3: Haugeré a pole 0,006 másodperccel, Tóth a 27. helyen debütált

A Formula-3-tól megszokott módon elképesztően szorosan alakult a széria 2021-es szezonjának első időmérő edzése Barcelonában. A 30 perces, egyetlen etapos kvalifikáció pole-pozícióját a premás Dennis Hauger szerezte meg 1:32,904-es körrel, aki mögött két versenyző végzett egy tizedmásodpercen belül: a tridentes Jack Doohan hat ezredmásodperces hátránnyal a második, az MP Motorsportos Victor Martins pedig 61 ezredmásodperces hátránnyal a harmadik lett. Mick Schumacher unokaöccse, David a kilencedik, a súlyos sérüléseiből felépült Juan Manuel Correa a 13., Charles Leclerc öccse, Arthur pedig a 15. pozícióban nyitott. A Formula Renault Európa-kupából fellépett Tóth László a 27. pozíciót szerezte meg a Campos színeiben.

Az F3-as mezőnyre szombaton két, vasárnap pedig egy verseny vár. A szombati első futam rajtsorrendjét a kvalifikáció eredménye adja, de az első 12 helyezett sorrendjét megfordítják. A második futam rajtrácsát az első végeredménye alakítja, de az első 12 helyezettet szintén fordítják. Az egyetlen vasárnapi futam sorrendjét változatlanul az időmérő végeredménye határozza meg.

A széria hétvégi menetrendje itt, a magyar pilótával készült friss interjúnk pedig itt olvasható.

Az időmérő edzés végeredménye:

f3-barcelona-kvaliered

Dr. Helmut Marko még mindig nehezen emészti meg a McLaren rádiózását

Portimaóban Lando Norris kapott olyan üzenetet a csapatrádióban, hogy "ne tegyen szívességet" a mögötte érkező Max Verstappennek - ezen dr. Helmut Marko annyira felhúzta magát, hogy azóta sem tudja elengedni. Norris végül abszolút nem tartotta fel Verstappent, semmi nem történt az ügyből, de Marko ott, a futam után is kikelt magából, majd most az F1-Insidernek is erről beszélt...

"Azt az üzenetet kontextusban kell vizsgálni: Max a leggyorsabb körén volt, Sebastian Vettel pedig már amúgy is útban volt" - mondta Marko, aki szerint a Mercedes-motoros csapatok direkt  hátrányba akarták hozni a Red Bullt. "Ha Lewis jött volna Norris mögött, akkor az lett volna az üzenet, hogy tegyél egy szívességet Lewis Hamiltonnak" - tette hozzá.

mar

fotó: dppi

Lorenzo: Rossi nemcsak lassú, hanem pontatlan is

Egyelőre igen halovány teljesítményt nyújt 2021-ben Valentino Rossi: a Petronas Yamaha SRT rangidős versenyzője négy futam alatt mindössze négy pontot gyűjtött a katari nyitányon elért 12. helye révén – de ott is inkább az marad emlékezetes, hogy a negyedik rajtkockából indulva csúszott ki a top 10-ből. A csalódáskeltő produkció egykori yamahás csapattársa és riválisa, Jorge Lorenzo figyelmét sem kerülte el, aki a nemrég indított 99 másodperc című YouTube-elemzősorozatában így beszélt a kilencszeres világbajnokról:

„Sokkal többre számítottam tőle Jerezben, vagy legalábbis arra, hogy javulás lesz az eredményeiben. Nem sokszor mutatták a tv-ben, de abból az egyik alkalommal leszaladt a pályáról, pontatlan volt. Pedig általában ő az egyik legprecízebb motoros. De most nemcsak lassú, hanem olykor még pontatlan is a kanyarbejáratokon. Meglátjuk, meg tud-e még lepni minket.”

Lorenzo a legutóbbi műsorban beszélt még Jack Miller győzelméről is, ami azért pikáns, mert néhány hónappal korábban a közösségi médiában volt egy csörtéjük egymással: az ausztrál gyerekesnek nevezte Lorenzo Cal Crutchlow-val kapcsolatban megfogalmazott kritikáit, amire a spanyol azzal válaszolt, hogy nem ártana inkább elkezdenie versenyeket nyerni. A videó angol felirattal itt nézhető meg:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fiától is megkapta a magáét Raikkönen a portugál balesete után

Már az első kör végén befejeződött Kimi Raikkönen számára a portimaói futam múlt vasárnap, miután hátulról nekiment csapattársa, Antonio Giovinazzi autójának. Az Alfa Romeo pilótája a verseny után úgy fogalmazott, egy kapcsolóval volt elfoglalva, ezért hajtott bele az olasz versenygépének hátuljába.

A Spanyol GP-t megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is jelen volt – is kérdezték Raikkönent a történtekről, aki elárulta, hogy még fiától, Robintól is megkapta a magáét otthon: „Talán az volt a legrosszabb az egészben, hogy a fiam azt mondta nekem, hogy ’mindig azt mondod nekem, hogy előre nézzek, amikor gokartozom’. Most egy kicsit visszakaptam ezt!” – mondta a 2007-es világbajnok.

raikkonen-portimao-baleset-olleivan-1

Fotó: Ollé Iván

Felejtsük el a versenyzést, Tsunoda a kaja miatt élvezi az F1-et

Parádés választ adott egy rajongói kérdésre Yuki Tsunoda. Egy fiatal néző arra volt kíváncsi, mit élveznek a pilóták az F1-ben a legjobban, mire Tsunoda azt válaszolta: a kaját. Mint kiderült, a Hondánál japán, az AlphaTaurinál olasz ételeket fogyaszthat, és ezt a változatosságot kifejezetten élvezi. Ehhez képest Max Verstappen érdektelen választ adott, ő a vezetést szereti a legjobban.

Erre reagálva az F1 posztolt egy képet egy többfogásos japán menüről, ami alapján semmi kétségünk nincs azt illetően, mennyire élvezetes lehet az étkezés az F1-es paddockban.

E0uJlMhXsAQ2WS8

Tudtad, hogy rendszeresen szondáztatják az autóversenyzőket?

Az autósport azon kevés sportágak közé tartozik, amelyben a versenyzőknek tiltott az alkoholfogyasztás. A "doppingoláson" kapott résztvevőt azonnal kizárják a versenyből, és további szankciók sem kizártak. Legyen szó szabadedzésről, időmérőről vagy futamról, az azt megelőző három órán és az azt követő 30 percen belül bármikor megszondáztathatják a versenyzőket. További érdekesség, hogy az autó- és motorversenyzésen kívül íjászatban és karatéban is tilos az ivás - írták az FIA Instagram-oldalán. Természetesen ez alól kivétel a pódiumceremónia alatti pezsgőzés, amiatt senkit sem fognak megbüntetni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

Kezdődik az F1-es hétvége, íme a pénteki program

Az F1 és az F3 szerepel a pénteki programban, íme a menetrend és a tv-közvetítések időpontja:

Péntek (május 7.)  

10:05 - 10:50 Formula-3, Szabadedzés 

11:30 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

13:35 - 14:05 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:00 - 16:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

bar

fotó: dppi

Így változtak az idők során a belsőkamerás felvételek az F1-ben

Egy érdekes videó arról, hogy a sportág ezen szegmense milyen fejlődésen ment keresztül. Angoltudás előny, de anélkül is értelmezhető a lényeg.

Raikkönen sapkával vigasztalja a síró kisfiút, Maldonado futamot nyer - emlékezetes pillanatok a Spanyol Nagydíjakról

A Formula-1 Youtube-csatornája szedett össze öt érdekes emléket - a videó a Youtube-on tekinthető meg!

Egy teljesen értelmetlen, de szórakoztató grafika: F1-es rajtrács, ahol a pilóták nők

Egy F1-es témájú YouTube-csatornán találtunk erre az agymenésre: elkészítettek (a bahreini hétvége alapján) egy rajtsorrend-grafikát, amelyben a versenyzők portréját nővé alakították. Íme a rajtrács Lucy Hamiltonnal, Daniela Ricciardóval, Antonia Giovinazzival és vetélytársnőikkel…

Még kevesebb lesz az előzés Barcelonában az új 10-es kanyar miatt?

Némileg módosult vonalvezetés fogadja a Formula-1-es mezőnyt a hétvégi Spanyol Nagydíjon: a pálya középső szektorában található egyenes végi 10-es kanyart alakították át a Circuit de Catalunyán. Korábban egy lendületes, nagy ívű kanyar volt a 10-es, hosszú ideje azonban egy élesebb és lassabb kanyart használtak helyette az F1-esek. Most ismét hozzányúltak a szóban forgó részhez, s a korábbi verzióra jobban emlékeztető, valahol a két eddigi nyomvonal között elhelyezkedő ívet rajzoltak a 10-es kanyarnak. Ezzel mindenekelőtt a bukótér méretét szeretnék növelni – elsősorban a motorosok miatt –, másfelől pedig „visszatérni a nyomvonal eredetéhez”.

Csakhogy nem biztos, hogy ez javítani fogja a versenyzést az F1-ben – Lando Norris szerint legalábbis nem tesz jót az előzéseknek, hogy immár nem egy kemény féktáv előzi meg a 10-est: „Kissé furcsa kanyarnak tűnik. A 10-es kanyar volt talán az egyetlen előzési lehetőség az 1-es kanyaron kívül, most viszont nem úgy tűnik, mintha komoly féktáv lenne előtte” – mondta el a McLaren britje a RaceFans.net szaklapnak.

barcelona-turn10-1

A barcelonai pálya másik vitatott része az utolsó kanyar előtti szakasz, ahol szintén egy gyorsabb szekciót váltott fel több éve egy sikán. Pierre Gasly szerint jobb lenne visszatérni a régi változathoz (ahogy azt a MotoGP-sek már megtették): „Szerintem mindig jobb a nagy tempó, főleg ezekkel az autókkal. Sokkal inkább úgy érezzük, hogy a határon megyünk, több adrenalin szabadul fel, és jó lenne lecserélni ezt az utolsó, lassú kanyart” – vélekedett a francia, Norris azonban ezzel sem ért egyet: szerinte a nagy tempójú jobbosban nehezebb lenne egymást követni a jelenlegi autókkal.

Schumacher előz egy kanadait a Williamsben – ilyet már láttunk!

Nem tudtuk nem megválasztani a hétvége pillanatának ezt a jelenetet – s ennek kapcsán arról is beszéltünk, hol jár most a Haas, Schumacher és Mazepin. Mindez 45:18-tól hallgatható a podcastben.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Három év után újra Spanyolországban versenyez Alonso – de üres lelátók előtt

A kétszeres világbajnok utoljára a 2018-as Spanyol Nagydíjon versenyzett hazai közönség előtt: az F1-től távol töltött időszakban sem szerepelt hazájában, mivel a WEC-nek nincsen spanyol fordulója. Hétvégén visszatér Barcelonába, de bánatára az otthoni rajongósereg továbbra sem láthatja: bár a verseny nem lesz zárt kapus, a helyi rendeletek értelmében mindössze ezer néző lehet a lelátókon, ráadásul csak vasárnap (mivel akkortól lép hatályba az enyhítés), ez pedig messze van a megszokott sok tízezres tömegtől.

„Igazán sajnálatos lesz úgy versenyezni otthon, hogy nem lesznek rajongók a lelátókon” – idézi a RaceFans.net Alonsót. „A Formula-1 a rajongóival igazán különleges, de még különlegesebb, ha hazai rajongókról van szó. Emlékszem, mennyire támogatók és szenvedélyesek voltak a spanyol szurkolók a múltban, ezért hiányozni fognak a hétvégén. Amikor versenyzünk, átérezzük a minket támogató rajongók érzelmeit. Remélem, hogy hamarosan visszatérhetnek a futamokra, addig is azonban jó műsort szolgáltatunk számukra, amit otthonról figyelhetnek.”

Alonso pechje, hogy jelen állás szerint épp Spanyolország után engedik be nagyobb számmal a nézőket: Monacóban 7500 rajongó lehet jelen. Júliusban pedig a Brit Nagydíj már teltházban bízik – természetesen a befogadó ország járványhelyzetén múlik, hol mennyi néző lehet jelen.

A kulisszák mögött: Egy mérnök munkája a Mercedes F1-es csapatánál

Emma Corfield mutatja be, mit jelent aerodinamikai teljesítménymérnöknek lenni egy Formula-1-es istállónál. A Mercedes videós anyaga magyar szinkronnal:

Albon is megvillant a DTM-teszten – de tart a Mercedes-uralom

A Lausitzringen tesztel a Német Túraautó-bajnokság, a Mercedes hegemóniája pedig tovább folytatódott a szerdai második napon: akárcsak kedden, újra a Haupt Racing Team-es Maximilian Götz futotta a legjobb kört, 1:43,311-et. Eddig minden tesztnapon, Monzában és a Lausitzringen is egy Mercedes volt a leggyorsabb, de míg kedden a márka az első öt pozíciót vitte, szerdán Alex Albon az AlphaTauri-fényezésű Ferrarival befért a második helyre, másfél tizedmásodperc lemaradásban. A testvérautóval Liam Lawson harmadik lett, legjobb audisként Mike Rockenfeller nyolcadik helyet szerzett, a BMW pedig továbbra is hátul kullog, a leggyorsabb, Marco Wittmann is csak 12. pozícióban zárt másfél másodperccel lemaradva.

Érdekesség, hogy a nap során tartottak egy 20 perces BoP-futást, hogy a sorozat releváns adatokat nyerjen a szezonnyitó előtt esedékes teljesítménykiegyenlítéshez: minden autót 30 kilogramm üzemanyaggal kellett megtankolni és friss gumikkal felszerelni. Az itt mért idők alapján Lucas Auer Mercedesszel leggyorsabb volt, Albon újra második lett csupán 21 ezredmásodperc hátrányban, Nico Müller a Rosberg Audival harmadik helyet szerzett.

A DTM hivatalos tesztidőszakából egyetlen nap, a csütörtöki maradt, de a mezőny foghíjas lesz, mivel többen elutaznak, hogy részt vegyenek a hétvégi monacói Formula-E-n és a nürburgringi 24 óráson.

Mennyivel lesz lassabb Monacóban az FE, mint az F1?

A hétvégén Monacóban először lesz közvetlenül összehasonlítható a Formula-1 és a Formula-E autóinak teljesítménye, hiszen végre az elektromos széria is a teljes vonalvezetésen fog versenyezni a herecegségi pályán - még ha két apróbb eltérés lesz is a nyomvonalban a célegyenes végén és az alagút utáni sikánnál. Akárhogy is, az FE most már nem fog tudni elmenekülni az összehasonlítások elől, hiszen két héttel később a Formula-1 is Monacóban száguld majd.

Az Audi versenyzője, Lucas di Grassi pedig Instagramján most válaszolt is néhány, a rajongókat foglalkoztató kérdésre a két formulaautós széria összehasonlítása kapcsán.

Melyik bajnokság versenyén lesz több előzés?

A jelenlegi F1-es autókkal lehetetlen előzni Monacóban. A Formula-E-ben lényegesen több előzés lesz. Hogy miért? Mert egységes az aerodinamika, szerepet játszik az energiamenedzsment, az autó pedig robusztusabb, nehezebb az F1-esekhez képest.

Mennyivel lesz lassabb az FE, mint az F1?

Nehezebb az autónk, kisebb a leszorítóerőnk, az univerzális abroncsok tapadása pedig alacsony. Nagyjából 20 másodperccel lassabbak leszünk egy körön, azonban háromszor többet is csúszkálunk.

Mennyivel lennének gyorsabbak slick gumikon a Formula-E autói?

Talán 5-7 másodperccel. [majd mellékelte az alábbi képet, ami bemutatja, mennyivel vékonyabbak az FE bordázott gumijai az F1 slickjeinél]

Az FE vagy az F1 autóit a menőbb vezetni?

Az F1-es autók vezetése a legkirályabb. De az FE versenyei sokkal jobbak és nehezebbek, az autók pedig egyenlőbbek.

181721926_295404595525265_8090853588253134141_n

 

Olvastad már?