Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 16. vasárnap

Imola adhat képet a Williams valós teljesítményéről

A szezonnyitó Bahreini Nagydíj nem alakult számukra a legjobban, a soron következő imolai forduló azonban valós képet adhat a Williams idei teljesítményéről - véli Nicholas Latifi. Az istálló kanadai pilótája Bahreinben nem ért célba, de úgy érzi, az FW43B-ben ott van a potenciál egy pozitív eredmény eléréséhez. Ehhez szélcsendes időben bíznak, ugyanis az autójuk meglepehetősen érzékeny a légmozgásra.

"Reménykedünk benne, hogy a pályán, amelynek vonalvezetése jobban fekszik nekünk, stabilabbak lesznek a körülmények. Kíváncsiak vagyunk, hogyan fogunk teljesíteni, és szeretnénk tisztább képet kapni arról, mit várhatunk az idei évtől" - idézte őt a Racefans.

latifi-action1-2021

Fotó: DPPI

Eddig is sejtettük, de most már hivatalos is, melyik csapattal indul Tassi Attila

A Honda elsőként jelentette be, hogy nem változtat a felállásán a WTCR-ben, s idén is az Esteban Guerrieri, Nestor Girolami, Tiago Monteiro, Tassi Attila négyessel vágnak neki a Túraautó-világkupa küzdelmeinek. Azt azonban akkor még nem árulták el, hogy mi lesz a leosztás a csapatok terén, vasárnap viszont megerősítették, hogy továbbra is a Münnich Motorsport felel majd a Civicek versenyeztetéséért. A párosítások is maradnak: a két argentin az All-Inkl.com Münnich Motorsport nevű gárdát fogja erősíteni, míg Monteiro és Tassi az All-Inkl.de Münnich Motorsport névre hallgató istálló színeiben fog szerepelni – de gyakorlatilag csak névileg van szétválasztva a két alakulat.

Összesen egyébként hat magyar érdekeltség lesz a 22 indulóból: Tassi mellett ott lesz Michelisz Norbert a BRC Racing új Hyundai Elantra N TCR-jének volánjánál, míg a Zengő Motorsport összesen négy Cuprát küld csatasorba Boldizs Bencével, Mikel Azconával, Jordi Genével és a legutóbb bejelentett Rob Huff-fal.

munnich-honda-wtcr

A csapatok már birtokba vették a monacói garázsokat

Jövő hétvégén visszatér a legendás Monacói Nagydíj az F1 versenynaptárába, miután a Covid miatt tavaly 1954 óta először elmaradt. A pályára csak csütörtökön hajtanak az autók, a csapatok azonban már beköltöztek az utcai pálya garázsaiba, amiről az alábbi videó is tanúskodik. A város tehát készen, már csak a pilótáknak kell megérkezniük.

Toto Wolff is elvinné Londonba az F1-et

Toto Wolff csapatvezető szerint egy londoni Formula-1-es futam nagyszerű alkalom lenne arra, hogy a széria megmutassa, mennyire innovatív, és fejlett technológiailag. Nagy-Britanniában évtizedek óta Silverstone látja vendégül az F1 mezőnyét, de már Bernie Ecclestone fejében is megfogalmazódott egy futam a brit fővárosban. Egyelőre sem neki, sem az őt követő Liberty Mediának nem sikerült ezt összehoznia. Talán a Mercedes csapatfőnökének szavai előrelendítik az ügyet.

"Egy londoni versenyt mindent felülmúlna. Remélem, hogy a város polgármestere és Mr. Johnson miniszterelnök olvasni fogja ezeket a sorokat. Mi rendelkezünk a világ leghatékonyabb hibrid erőforrásaival, a jelenlegi szupersztárunk pedig brit, szóval menjünk, mutassuk be a technológiánkat és az innovációra való képességünket. Menjünk, versenyezzünk Londonban" - fogalmazott a London Evening Standard hasábjain.

london-f1-street

Vasárnap 13 órakor érkezik az AFM Motorsporthíradó friss adása a Fix TV-n!

Ma kerül adásba az Autósport és Formula Magazin legújabb tv-műsora, amelyben stúdióvendégünk nem más lesz, mint az idén már több F1-es nagydíjhétvégét megjáró kollégánk, Mészáros Sándor, de szó lesz emellett még a Boldogkő Raliról, a Swift Cup hungaroringi versenyéről, valamint a WRC-ről is. 13 órakor tehát érdemes lesz a FIX TV-re kapcsolni!

afm-motorsporthirado_1

Védettségi igazolvánnyal lesz látogatható az idei F1-es Magyar Nagydíj

Azt már korábban bejelentették, hogy a tervek szerint idén újra lehetnek majd nézők a Hungaroringen, természetesen az aktuális járványügyi intézkedések betartása mellett. Mivel augusztusig a kormány védettségi igazolványhoz köti a rendezvényeken való részvételt, ezért nem meglepő, hogy Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy Facebook-videó végén is ezt erősítette meg:

„A Formula-1 és más nemzetközi versenysorozatok idei magyarországi futamait a tervek szerint nyitott kapukkal, nézők előtt szervezik meg, persze a mindenkori járványügyi előírásokat betartva. Így a Hungaroringen szoríthatnak kedvenceiknek a védettségi igazolvánnyal rendelkező hazai szurkolók” – fogalmazott az államtitkár, aki külön kitért arra, hogy a WTCR, a Kamion-Eb és az F1-gyel egyszerre érkező Formula-3 versenyeire is ugyanez a rendelkezés lesz érvényes, így védettségi igazolvány birtokában szurkolhatunk a helyszínen Lewis Hamiltonék mellett Michelisz Norbertéknek, Kiss Norbertnek és Tóth Lászlónak is.

A Hungaroring honlapján hozzáteszik: 18 éven aluli kiskorúak koronavírus ellen védett személy felügyelete mellett szintén részt vehetnek a rendezvényen nézőként. Kiskorúak esetén a hatodik életévét betöltött személy életkorát személyazonosító igazolványával, útlevelével, vezetői engedélyével vagy diákigazolványával lehet igazolni.

hungaroring-nezok-1

Fotó: Hungaroring Média

Volt valaha rosszabb versenyző Yuji Idénél? Szerintünk igen!

A Formula Podcast legutóbbi adásában az elmúlt 25 év legnagyobb kutyaütőit vettük sorra, s a stáb arra jutott, hogy bizony volt valaki, aki még a négy futam után eltanácsolt japánt is felül-, azaz alulmúlta. A vonatkozó részt 1:52:35-nél hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Pezsgő, holland zászló és egy termetes trófea – Verstappen felidézte történelmi győzelmét

2016. május 15-én óriási eredményt ért el Max Verstappen, aki mindössze 18 és fél évesen megszerezte első Formula-1-es futamgyőzelmét, ezáltal a széria valaha volt legfiatalabb futamgyőztese lett. A holland pilóta első futamát teljesítette a Red Bull istállójánál, ahová Danyiil Kvjat helyére léptették őt elő. A sikerhez a Mercedes csúnya betlijére is szükség volt, de ez semmit sem vesz el a pilóta eredményének értékéből, amire Verstappen az alábbi fotóval emlékezett vissza.

E1bSIAHXsAE1fdZ

 

Videó: Lenullázta magát a gokart-Eb mezőnye

Ijesztő tömegbaleset történt a gokart-Európa-bajnokság aktuális fordulóján Genkben. Az OK-Junior futamának egy pontján jelentős csapadékmennyiség zúdult a pályára, miközben az egyik kanyarban piros-sárga csíkos, tehát csúszós pályaszakaszra figyelmeztető zászlót lengettek. A mezőny rosszul reagált a hirtelen megváltozott körülményekre, így a jobbos kanyarban az élmezőny nyílegyenesen leszaladt a pályáról, bele a gumifalba. Tudomásunk szerint senki sem sérült meg komolyabban.

Egyetlen labdával és egy kérdéssel zavarba hozták a fél F1-es mezőnyt

Szórakoztató játékra invitálta a pilótákat az F1 hivatalos Youtube-csatornája. A versenyzőknek az volt a feladatuk, hogy sorolják fel a munkatársaik nevét, miközben minden egyes név mellett feldobják a kezükbe adott teniszlabdát, majd tapsolnak egyet. Meglepően sok versenyzőt sikerült zavarba hozniuk, de a legtöbbjük legalább ennyire élvezte is a feladatot. Talán a labda tehet róla, hogy Kimi Raikkönen is feltűnően sokat mosolygott.

Grosjean a pole-pozícióról: Úgy érzem, újjászülettem

Óriási eredményt ünnepelhet az F1-től visszavonult Romain Grosjean, aki élete harmadik IndyCarban töltött versenyhétvégéjén, Indianapolisban pole-pozíciót szerzett. „Mintha feléledtem volna” – fogalmazott a pilóta, aki egy évtizedes F1-es karrierje során mindössze egyetlen egyszer, a 2012-es Magyar Nagydíjon indulhatott az első rajtsorból. Úgy fogalmazott, első F1-es évei során szerencsés volt a Lotus autóival, de azt követően egyszer sem ült igazán erős technikában.

„Nagyon jó érzés egy olyan mezőnyben vezetni, ahol mindenkinek esélye van. Amikor valaki eljut a Formula-1-ig, előtte minden kategóriában nyert már, de ha az F1-ben nem a legjobb autóban ül, akkor erre eléggé kicsi lesz az esélye” – nyilatkozta a francia, aki egyáltalán nem bánja, hogy maga mögött hagyta a száguldó cirkuszt. Jól érezte magát benne, de most már másra vágyik.

A Haas egykori pilótája magyar idő szerint szombat este indul az élről az amerikai széria 25 fős mezőnyében.

E1Y77jMXIAAlKN2

Törött karosszériaelemekkel emlékszik vissza egyik nagy kudarcára a Mercedes

2016. május 15-e egy jelentős mélypont volt a Mercedes Formula-1-es istállójának életében. Az aznapi Spanyol Nagydíj kilátásai nagyszerűen festettek a csapat számára, hiszen két pilótájuk, Nico Rosberg és Lewis Hamilton birtokolták az első rajtsort. A futam azonban szörnyen alakult számukra: a rajtot követően Hamilton a fűre szorult, nekiütközött csapattársának, így mindketten a sóderágyban végezték. Ez hat éve volt, de az istálló azóta sem feledte az esetet. A Mercedes legújabb Instagram-posztjából kiderült, a két autó ütközésben megsérült karosszériaborításait kitűzték a gyár egyik falára, így mindenkit emlékeztetve a csalódásra és az abból levont tanulságokra.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Mansell tolatásától a Red Bull és a Mercedes betlijeiig – amikor félrementek a bokszkiállások

Antonio Giovinazzi balul sikerült kerékcseréje megihlette a Formula-1 YouTube-csatornájának készítőjét, ugyanis top 10-es válogatást állított össze a legemlékezetesebb bokszutcai malőrökből. A Red Bull kétszer is betlizett Monacóban, de a Mercedesnek is volt két kaotikus kerékcseréje az elmúlt két évben (a videó átkattintva nézhető meg!):

Érinti is, meg nem is Grosjean Mercedes-tesztjét a Francia Nagydíj előbbre hozása

Pénteken jelentette be hivatalosan az F1, hogy a Török GP törlése miatt egy héttel hamarabb kerül sor a Francia Nagydíjra, mivel az eredeti időpontra egy második spielbergi futamot szúrtak be. Sokakban felmerülhetett a kérdés, hogy mindez hogyan érinti Romain Grosjean Mercedes-tesztjét, amelyet a múlt héten erősített meg a csapat.

Nos, a világbajnoki címvédő gárda a Motorsport.com szaklapnak elárulta, hogy sajnos az időpont-változtatás miatt a hazai futamának versenynapjára tervezett demoköreit törölni kellett a francia pilótának, hiszen az ütközik az IndyCar Road Americán rendezendő versenyével, amelyen Grosjean is indul, viszont a június 29-re tervezett egész napos tesztet így is megtartják a Paul Ricard pályán – annak ellenére, hogy az így a két osztrák verseny között lesz esedékes.

grosjean-mercedes-1

Vettel nem engedné el a 2021-es szezont

Sebastian Vettel szerint egyelőre nincs ok arra, hogy az Aston Martin elengedje a 2021-es szezont és teljes mértékben 2022-re koncentráljon. A négyszeres világbajnok alatt nem úgy működik az autó, ahogy azt várta, az idei szabálymódosítások jelentősen rontottak a csapat helyzetén, így jelenleg önerőből nem nagyon tudnak pontot szerezni, de a német ennek ellenére is a mostani fejlesztések mellett van.

"Ha most elengedjük ezt az évet, az egy elvesztegetett lehetőség, mert sok mindent megtanulhatunk csapatként még és úgy összességében az életben sem hiszem, hogy kifizetődőek ezek a dolgok. Nem gondolnám, hogy ez lenne a jó döntés. Még ha nem is a vágyott pozícikóért harcolunk, de így is hasznosíthatjuk ezt az időt" - mondta az év feladásáról Vettel a Motorsportnak.

5_2

fotó: dppi

Grosjean már harmadik IndyCar-versenyén a pole-ban!

A hétvégén Indianapolisban - még nem a teljes oválon, hanem az épített pályán - vendégeskedik az IndyCar mezőnye, s mivel szombaton rendezik a futamot, az időmérőre már pénteken sor került. Amely nem akármilyen eredményt hozott, ugyanis a sorozatban mindössze harmadik hétvégéjét teljesítő (a texasi oválon rendezett duplát kihagyta) Romain Grosjean szerezte meg a pole-pozíciót! Mivel ez a Formula-1-ben egyszer sem jött össze a franciának, gyakorlatilag kereken tíz év után, a bajnoki címmel záruló 2011-es GP2-es idényének isztambuli nyitánya óta először vághat majd neki az élről egy versenynek a néhány hónapja a Bahreini Nagydíjon félelmetes balesetet szenvedő pilóta.

Grosjean mögött egyébként Josef Newgarden lett a második, Jack Harvey pedig a harmadik. A top 6-ba még egy újonc befért Scott McLaughlin révén, míg a bajnokságot vezető Scott Dixon csak a 16. helyről vághat majd neki az indianapolisi futamnak, amely magyar idő szerint szombaton 20:30-kor startol.

MotoGP, Moto2, Moto3 és IndyCar a szombati menüben

A szombati program is teljese egészében nézhető az Aréna 4-en!

Szombat (május 15.)

09:00-09:40 Moto3, 3. szabadedzés

09:55-10:40 MotoGP, 3. szabadedzés

10:55-11:35 Moto2, 3. szabadedzés

12:35-13:15 Moto3, Időmérő

13:30-14:00 MotoGP, 4. szabadedzés

14:10-14:50 MotoGP, Időmérő

15:10-15:50 Moto2, Időmérő

20:30-22:45 IndyCar, futam

11221013_222

fotó: dppi

Péntek esti időmérőt eredményez a silverstone-i sprintkvalifikáció

Néhány hete vált hivatalossá, hogy 2021-ben három F1-es nagydíjon kipróbálják a szombati sprintkvalifikációkat: a nagyjából 100 kilométeres távot felölelő, így 25-30 percig tartó futamokra szombaton kerül sor, s ennek végeredménye alapján alakul ki a vasárnapi verseny rajtrácsa, s bár pódiumceremónia nem lesz, az első három helyezett így is begyűjt sorban három, kettő, illetve egy vb-pontot.

Azt eddig is tudtuk, hogy Silverstone-ban fog debütálni az újítás (a másik két esélyesként Monzát és Interlagost emlegetik), most pedig közzé is tették, hogyan fog pontosan kinézni a Brit Nagydíj időbeosztása. Pénteken az egyetlen szabadedzés kora délutánra csúszik, a szombatról péntekre átkerülő időmérőt viszont kora este rendezik, feltehetően azért, hogy a dolgozó emberek is hazaérhessenek rá. Szombaton következik egy újabb szabadedzés délben, míg a sprintkvalifikáció helyi idő szerint 16:30-kor (hozzánk képest egy óra az időeltolódás) fog startolni. A vasárnapi nagydíj változatlanul 15:00-kor rajtol.

A Brit Nagydíj (július 9-11.) időterve magyar idő szerint (zárójelben a helyi idő):

Péntek  
1. szabadedzés: 15:30-16:30 (14:30-15:30)
Időmérő edzés: 19:00-20:00 (18:00-19:00)
   
Szombat  
2. szabadedzés: 13:00-14:00 (12:00-13:00)
Sprintkvalifikáció: 17:30-18:00 (16:30-17:00)
   
Vasárnap  
Futam: 16:00 (15:00)

f1-silverstone-start-dppi-1

fotó: DPPI

Az IndyCar sem akart kimaradni a sokadik naptárváltoztatós hullámból

A hét elején a WTCR, néhány napja a WRX, ma pedig az F1 és a MotoGP is módosítást jelentett be a 2021-es szezonjuk menetrendjét illetően – természetesen egytől egyig a koronavírus-járvány és az azzal járó különböző, főként utazási korlátozások miatt. Nos, az IndyCar sem akart kimaradni a „jóból”: az amerikai sorozat a július közepére tervezett torontói állomást volt kénytelen lefújni, miután a kanadai városban szeptemberig meghosszabbították a tömegrendezvények tilalmát – így a futam, akárcsak az F1-es Kanadai Nagydíj, zsinórban második évben marad el a pandémia miatt.

Az IndyCar a közleménye szerint több opciót is mérlegel, hogyan pótolják a kieső torontói futamot: a The-Race.com szaklap szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy az egyik már meglévő helyszínén egy helyett két versenyt fognak rendezni.

indycar-toronto-1

Fotó: Chris Owens/IndyCar Media

Amikor Raikkönen úgy volt a monacói futammal, hogy hagyjuk azt a fenébe

Az F1 előszedett egy videót Kimi Raikkönen híres jachtozásáról:

LMP2-es Porschét próbált ki a 84 éves Roger Penske

Az IndyCar nagyfőnöke, aki 1964-ben versenyzett utoljára, a nyolcvanon túl újra versenyautóba ült: a 2008-as LMP2-es Porsche RS Spydert hajtotta meg, azt a versenygépet, amely a maga idejében a Team Penske kezei között nagy sikereket ért el.

Penske ezzel a gyakorlással a Goodwoodi Sebességfesztiválra készült, amelyen több autót pályára visz majd, köztük az RS Spydert. Nem véletlen az sem, hogy épp egy Porschét próbált ki: a német gyártó az LMDh kategóriában éleszti újjá kapcsolatát a Penske csapattal. 

Olvastad már?