Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 17. hétfő

Claire Williams megkérdőjelezi saját magát: volt egyáltalán joga vezetni a Williams F1-es csapatát?

A Dorilton Capital megérkezése után a Williams család kivonul a legendás F1-es istállóból és Claire Williams is leköszönt, mint csapatfőnök - a hónapokkal ezelőtti események óta Williamsnek volt ideje átgondolnia a helyzetet és kielemeznie, hogy mit csinált a csapatfőnökként töltött időszaka során. Azóta viszont folyamatosan azt kérdezgeti magától, hogy volt-e egyáltalán joga ahhoz, hogy ő legyen a csapatfőnök?

"Az idő túlnyomó részében szégyellem magam és azt kérdezgetem, hogy tényleg ezt tettem-e az emberekkel, s*ggfej voltam-e, egyáltalán volt-e ahhoz jogom, hogy én legyek a csapatfőnök? Én mindent beleadtam, amit tudtam, szerintem nem tudtam volna ennél többet. A vége már elég nehéz volt számomra is. Nagyon makacs tudok lenni és sosem adom fel, de talán lehet, hogy itt fel kellett volna. Mostanában ezeket a kérdéseket teszem fel magamnak" - árulta el Claire Williams a Motorsport-Totalnak adott interjújában.

claire

fotó: dppi

Grosjean a pole-pozícióról: Úgy érzem, újjászülettem

Óriási eredményt ünnepelhet az F1-től visszavonult Romain Grosjean, aki élete harmadik IndyCarban töltött versenyhétvégéjén, Indianapolisban pole-pozíciót szerzett. „Mintha feléledtem volna” – fogalmazott a pilóta, aki egy évtizedes F1-es karrierje során mindössze egyetlen egyszer, a 2012-es Magyar Nagydíjon indulhatott az első rajtsorból. Úgy fogalmazott, első F1-es évei során szerencsés volt a Lotus autóival, de azt követően egyszer sem ült igazán erős technikában.

„Nagyon jó érzés egy olyan mezőnyben vezetni, ahol mindenkinek esélye van. Amikor valaki eljut a Formula-1-ig, előtte minden kategóriában nyert már, de ha az F1-ben nem a legjobb autóban ül, akkor erre eléggé kicsi lesz az esélye” – nyilatkozta a francia, aki egyáltalán nem bánja, hogy maga mögött hagyta a száguldó cirkuszt. Jól érezte magát benne, de most már másra vágyik.

A Haas egykori pilótája magyar idő szerint szombat este indul az élről az amerikai széria 25 fős mezőnyében.

E1Y77jMXIAAlKN2

Törött karosszériaelemekkel emlékszik vissza egyik nagy kudarcára a Mercedes

2016. május 15-e egy jelentős mélypont volt a Mercedes Formula-1-es istállójának életében. Az aznapi Spanyol Nagydíj kilátásai nagyszerűen festettek a csapat számára, hiszen két pilótájuk, Nico Rosberg és Lewis Hamilton birtokolták az első rajtsort. A futam azonban szörnyen alakult számukra: a rajtot követően Hamilton a fűre szorult, nekiütközött csapattársának, így mindketten a sóderágyban végezték. Ez hat éve volt, de az istálló azóta sem feledte az esetet. A Mercedes legújabb Instagram-posztjából kiderült, a két autó ütközésben megsérült karosszériaborításait kitűzték a gyár egyik falára, így mindenkit emlékeztetve a csalódásra és az abból levont tanulságokra.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Mansell tolatásától a Red Bull és a Mercedes betlijeiig – amikor félrementek a bokszkiállások

Antonio Giovinazzi balul sikerült kerékcseréje megihlette a Formula-1 YouTube-csatornájának készítőjét, ugyanis top 10-es válogatást állított össze a legemlékezetesebb bokszutcai malőrökből. A Red Bull kétszer is betlizett Monacóban, de a Mercedesnek is volt két kaotikus kerékcseréje az elmúlt két évben (a videó átkattintva nézhető meg!):

Érinti is, meg nem is Grosjean Mercedes-tesztjét a Francia Nagydíj előbbre hozása

Pénteken jelentette be hivatalosan az F1, hogy a Török GP törlése miatt egy héttel hamarabb kerül sor a Francia Nagydíjra, mivel az eredeti időpontra egy második spielbergi futamot szúrtak be. Sokakban felmerülhetett a kérdés, hogy mindez hogyan érinti Romain Grosjean Mercedes-tesztjét, amelyet a múlt héten erősített meg a csapat.

Nos, a világbajnoki címvédő gárda a Motorsport.com szaklapnak elárulta, hogy sajnos az időpont-változtatás miatt a hazai futamának versenynapjára tervezett demoköreit törölni kellett a francia pilótának, hiszen az ütközik az IndyCar Road Americán rendezendő versenyével, amelyen Grosjean is indul, viszont a június 29-re tervezett egész napos tesztet így is megtartják a Paul Ricard pályán – annak ellenére, hogy az így a két osztrák verseny között lesz esedékes.

grosjean-mercedes-1

Vettel nem engedné el a 2021-es szezont

Sebastian Vettel szerint egyelőre nincs ok arra, hogy az Aston Martin elengedje a 2021-es szezont és teljes mértékben 2022-re koncentráljon. A négyszeres világbajnok alatt nem úgy működik az autó, ahogy azt várta, az idei szabálymódosítások jelentősen rontottak a csapat helyzetén, így jelenleg önerőből nem nagyon tudnak pontot szerezni, de a német ennek ellenére is a mostani fejlesztések mellett van.

"Ha most elengedjük ezt az évet, az egy elvesztegetett lehetőség, mert sok mindent megtanulhatunk csapatként még és úgy összességében az életben sem hiszem, hogy kifizetődőek ezek a dolgok. Nem gondolnám, hogy ez lenne a jó döntés. Még ha nem is a vágyott pozícikóért harcolunk, de így is hasznosíthatjuk ezt az időt" - mondta az év feladásáról Vettel a Motorsportnak.

5_2

fotó: dppi

Grosjean már harmadik IndyCar-versenyén a pole-ban!

A hétvégén Indianapolisban - még nem a teljes oválon, hanem az épített pályán - vendégeskedik az IndyCar mezőnye, s mivel szombaton rendezik a futamot, az időmérőre már pénteken sor került. Amely nem akármilyen eredményt hozott, ugyanis a sorozatban mindössze harmadik hétvégéjét teljesítő (a texasi oválon rendezett duplát kihagyta) Romain Grosjean szerezte meg a pole-pozíciót! Mivel ez a Formula-1-ben egyszer sem jött össze a franciának, gyakorlatilag kereken tíz év után, a bajnoki címmel záruló 2011-es GP2-es idényének isztambuli nyitánya óta először vághat majd neki az élről egy versenynek a néhány hónapja a Bahreini Nagydíjon félelmetes balesetet szenvedő pilóta.

Grosjean mögött egyébként Josef Newgarden lett a második, Jack Harvey pedig a harmadik. A top 6-ba még egy újonc befért Scott McLaughlin révén, míg a bajnokságot vezető Scott Dixon csak a 16. helyről vághat majd neki az indianapolisi futamnak, amely magyar idő szerint szombaton 20:30-kor startol.

MotoGP, Moto2, Moto3 és IndyCar a szombati menüben

A szombati program is teljese egészében nézhető az Aréna 4-en!

Szombat (május 15.)

09:00-09:40 Moto3, 3. szabadedzés

09:55-10:40 MotoGP, 3. szabadedzés

10:55-11:35 Moto2, 3. szabadedzés

12:35-13:15 Moto3, Időmérő

13:30-14:00 MotoGP, 4. szabadedzés

14:10-14:50 MotoGP, Időmérő

15:10-15:50 Moto2, Időmérő

20:30-22:45 IndyCar, futam

11221013_222

fotó: dppi

Péntek esti időmérőt eredményez a silverstone-i sprintkvalifikáció

Néhány hete vált hivatalossá, hogy 2021-ben három F1-es nagydíjon kipróbálják a szombati sprintkvalifikációkat: a nagyjából 100 kilométeres távot felölelő, így 25-30 percig tartó futamokra szombaton kerül sor, s ennek végeredménye alapján alakul ki a vasárnapi verseny rajtrácsa, s bár pódiumceremónia nem lesz, az első három helyezett így is begyűjt sorban három, kettő, illetve egy vb-pontot.

Azt eddig is tudtuk, hogy Silverstone-ban fog debütálni az újítás (a másik két esélyesként Monzát és Interlagost emlegetik), most pedig közzé is tették, hogyan fog pontosan kinézni a Brit Nagydíj időbeosztása. Pénteken az egyetlen szabadedzés kora délutánra csúszik, a szombatról péntekre átkerülő időmérőt viszont kora este rendezik, feltehetően azért, hogy a dolgozó emberek is hazaérhessenek rá. Szombaton következik egy újabb szabadedzés délben, míg a sprintkvalifikáció helyi idő szerint 16:30-kor (hozzánk képest egy óra az időeltolódás) fog startolni. A vasárnapi nagydíj változatlanul 15:00-kor rajtol.

A Brit Nagydíj (július 9-11.) időterve magyar idő szerint (zárójelben a helyi idő):

Péntek  
1. szabadedzés: 15:30-16:30 (14:30-15:30)
Időmérő edzés: 19:00-20:00 (18:00-19:00)
   
Szombat  
2. szabadedzés: 13:00-14:00 (12:00-13:00)
Sprintkvalifikáció: 17:30-18:00 (16:30-17:00)
   
Vasárnap  
Futam: 16:00 (15:00)

f1-silverstone-start-dppi-1

fotó: DPPI

Az IndyCar sem akart kimaradni a sokadik naptárváltoztatós hullámból

A hét elején a WTCR, néhány napja a WRX, ma pedig az F1 és a MotoGP is módosítást jelentett be a 2021-es szezonjuk menetrendjét illetően – természetesen egytől egyig a koronavírus-járvány és az azzal járó különböző, főként utazási korlátozások miatt. Nos, az IndyCar sem akart kimaradni a „jóból”: az amerikai sorozat a július közepére tervezett torontói állomást volt kénytelen lefújni, miután a kanadai városban szeptemberig meghosszabbították a tömegrendezvények tilalmát – így a futam, akárcsak az F1-es Kanadai Nagydíj, zsinórban második évben marad el a pandémia miatt.

Az IndyCar a közleménye szerint több opciót is mérlegel, hogyan pótolják a kieső torontói futamot: a The-Race.com szaklap szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy az egyik már meglévő helyszínén egy helyett két versenyt fognak rendezni.

indycar-toronto-1

Fotó: Chris Owens/IndyCar Media

Amikor Raikkönen úgy volt a monacói futammal, hogy hagyjuk azt a fenébe

Az F1 előszedett egy videót Kimi Raikkönen híres jachtozásáról:

LMP2-es Porschét próbált ki a 84 éves Roger Penske

Az IndyCar nagyfőnöke, aki 1964-ben versenyzett utoljára, a nyolcvanon túl újra versenyautóba ült: a 2008-as LMP2-es Porsche RS Spydert hajtotta meg, azt a versenygépet, amely a maga idejében a Team Penske kezei között nagy sikereket ért el.

Penske ezzel a gyakorlással a Goodwoodi Sebességfesztiválra készült, amelyen több autót pályára visz majd, köztük az RS Spydert. Nem véletlen az sem, hogy épp egy Porschét próbált ki: a német gyártó az LMDh kategóriában éleszti újjá kapcsolatát a Penske csapattal. 

MotoGP: Idén sem lesz futam a Kymi Ringen, Spielberg ismét duplázik

Amikor már azt hittük, hogy legalább az európai szezon biztonságban van a MotoGP-ben, a FIM és a Dorna pénteken bejelentette, hogy a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos utazási korlátozások miatt törlik a július 11-re tervezett Finn Nagydíjat. Az ország hosszú idő után tért volna vissza a gyorsaságimotoros-vb versenynaptárába, ráadásul egy vadonatúj, még homologizáció előtt álló pályán, a Kymi Ringen. Viszont szerződést hosszabbítottak a helyszínnel, így 2022-től 2026-ig a menetrend része lesz.

A szezon állomásainak száma azonban nem csökken, ugyanis – ahogy az az F1 délutáni bejelentésében is várható – a Red Bull Ring 2020-hoz hasonlóan duplázni fog: az augusztus 15-i Osztrák Nagydíj előtt egy héttel, augusztus 8-án Spielberg a Stájer Nagydíjnak fog otthont adni. A tervek szerint a két osztrák fordulón limitált számban ugyan, de nézők is lehetnek majd.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-spielberg-dppi-1

Rapszám született a hétvégi Ózd-Eger Raliról

Felvezetésnek nem rossz - kezdődik a hazai ralibajnokság élvonalának második versenye!

Négyszer is győzött a Red Bull Monacóban, de Vettellel csak egyszer

Monte-Carlói sikereit elevenítette fel Instagramon a Red Bull. Négy alkalommal ünnepelt győzelmet az istálló pilótája: 2010-ben és 2012-ben Mark Webber, 2011-ben Sebastian Vettel, 2018-ban pedig Daniel Ricciardo. Vajon idén Max Verstappen is felkerül erre a listára?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

9:00-kor kezdődik a pénteki program, MotoGP és Indycar a tv-ben

Mutatjuk a pénteki programot, amelynek minden szegmensét élőben közvetíti az Aréna4!

Péntek (május 14.)

09:00-09:40 Moto3, 1. szabadedzés

09:55-10:40 MotoGP, 1. szabadedzés

10:55-11:35 Moto2, 1. szabadedzés

13:15-13:55 Moto3, 2. szabadedzés

14:10-14:55 MotoGP, 2. szabadedzés

15:10-15:50 Moto2, 2. szabadedzés

22:30-23:45 IndyCar, időmérő (Aréna4)

mot

fotó: dppi

Magyar dobogó Svédországban: A világbajnokot is megszorongatta Szabó Krisztián

A zsúfolt hétvége miatt a RallyX Nordic bajnokság egy komplett fordulóját lezavarták a csütörtöki napon. A kétszeres ralikrossz Európa-bajnok Szabó Krisztián harmadik lett a döntőben, de akár egy ennél jobb eredmény is a pakliban volt számára.

A három kvalifikációs futamon ugyanis a Svédországba vendégszereplőként érkező Szabó volt a mindhárom menetet megnyerő Johan Kristoffersson legközelebbi üldözője, a GRX magyar versenyzője két második és egy negyedik helyezéssel második lett a köztes eredménylistán, csapattársát, a vb-menő Niclas Grönholmot is megelőzve.

A pole-pozícióból megkezdett második elődöntő azonban nem alakult tökéletesen Szabó számára, hiába vezette a futam többségét a Hyundaijal, késői jokerével helyezést veszített Sondre Evjennel szemben, Enzo Ide-del pedig összekoccantak. Az első helyett így a második helyen jutott tovább a döntőbe, ami a harmadik rajtkockát jelentette számára. Közben az első elődöntőben is zajlottak az események, a háromszoros világbajnok Kristoffersson defektet kapott, így nem jutott tovább, Anton Marklund nyert Grönholm előtt.

A döntő első sorából Evjen és Marklund kezdett, első körben teljesített jokerével azonban Grönholm aratta le a babérokat. A pályán a második helyezett Evjen vezette célba Marklund, Szabó és a Dániában döntőt nyerő Fraser McConnell vonatát, de a norvégot három másodperccel megbüntették, visszaesett az ötödik helyre, és mindenki nyert így pozíciót. A negyedikként befutó Szabó Krisztiánt így harmadikként értékelték, dobogóra állhatott bemutatkozásán a kategóriában!

Kő-papír-ollóban is összecsapott Hamilton és Bottas – sejthető, hogy ki nyert

Igazán nem akarunk mi gonoszkodni Valtteri Bottasszal, megteszik helyettünk a Twitter-videó alatti kommentelők:

Kilenc éve ezen a napon: Maldonado futamot nyer Barcelonában

A 2010-es évek alighanem legmeglepőbb futamgyőztese volt Pastor Maldonado, aki 2012-ben éppen ezen a napon, május 13-án nyerte meg a Spanyol Nagydíjat. A venezuelai Lewis Hamilton időmérőről való kizárása révén indulhatott a pole-ból, s bár a start után elveszítette a vezetést Fernando Alonsóval szemben, a bokszkiállások során visszaszerezte azt, s végül a Williams máig utolsó diadalát jegyezte – amely után tűz ütött ki a patinás istálló garázsában. Az alábbiakban rövid visszatekintő az emlékezetes barcelonai futamra (a YouTube-ra átkattintva indul a videó!):

Élete legrosszabb napja: összetörte BMW-jét Bereznay Dániel, a kár többmillió forint

Egy hungaroringi pályanapon esett be a fékpedál, amelynek baleset lett a vége - Bereznay Dániel maga számolt be az esetről.

Tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? - videó

Az utóbbi napok fő ügyét egy videón is "ellenőrizhetjük" - tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? A Mercedesszel is összehasonlíthatjuk:

Olvastad már?