Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 16. vasárnap

Oliveira már gyári KTM-narancsban, de a hivatalos bemutatókat ducatis csapatok indítják

Bár még több hetet kell várnunk, hogy a pályán is láthassuk őket, a csapatot váltó versenyzők egy része már felöltötte új öltözékét: így tett többek között Valentino Rossi is rögtön az év elején. Most a KTM osztott meg néhány fotót a Tech3-től a gyári csapatukhoz előrelépő Miguel Oliveiráról, amint Brad Binder társaságában immár a gyári színekben látható, s a gyári RC16-oson is feltűnt a tavaly két futamot is nyerő portugál #88-as rajtszáma.

oliveira-ktm-1

oliveira-ktm-2

A fotók nem tekinthetők hivatalos csapatbemutatónak (bár aligha láthatunk majd nagy eltérést), de rövidesen azok is kezdetüket veszi. Egész konkrétan a hírek szerint az Esponsorama Ducati lesz az első február 5-én, amely lerántja a leplet a motorjairól – igaz, Luca Mariniét már több mint egy hónapja láthattuk VR46-os festésben pompázni, de Enea Bastianini versenygépe valószínűleg inkább a tavalyi dizájnra hajaz. Az Esponsoramát a Ducati gyári alakulata követi február 9-én 16 órakor, majd február 12-én jön a két KTM-es alakulat, február 15-én pedig a Yamaha gyári csapata 10:30-tól (a MotoGP.com összesítése alapján elképzelhető, hogy a szatellit Petronas SRT is ugyanekkor tartja a saját, természetesen a járványhelyzet miatt online eseményét – ők eredetileg az azóta törölt sepangi teszt előtti napra tervezték ugyanezt).

oliveira-ktm-3

oliveira-ktm-4

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Ez a kör ért plusz egy pontot Max Verstappennek

Barcelonában már a pályán belül is megcsinálta a leggyorsabb kört Max Verstappen - mutatjuk, hogy hogyan rakta össze a futam végén a plusz egy pontot érő próbálkozást a holland.

Könnyen lehet, hogy mégsem lesz idén Török Nagydíj

Kétségessé vált a június 13-i törökországi F1-es futam sorsa, miután Nagy-Britannia szigorította a beutazási korlátozásait – közölte a Racefans. A verseny után csak tíznapos karantént követően térhetnének haza a brit csapattagok, ami ellehetetlenítené a munkájukat. Alternatívaként több helyszín is felmerült, például egy második Paul Ricard-i forduló, de a szaklap szerint valószínűbb, hogy nem pótolják a kieső futamot. A Török Nagydíj az idén elmaradó Kanadai Nagydíj helyére ugrott volna be. Ha valóban nem pótolják, akkor a június 6-i azerbajdzsáni és a június 27-i franciaországi forduló között háromhetes szünetet tartanak.

toroknagydij20201

Fotó: DPPI

Egy Senna-rekordot is beállított Barcelonában Hamilton

Szombaton a 100. pole-pozíciójával hívta fel magára a figyelmet Lewis Hamilton, aki ezzel az első pilóta lett a Formula-1 történetében, aki három számjegyű rajtelsőséggel rendelkezik. Vasárnap aztán a futamot is megnyerte, s ezzel zsinórban ötödik alkalommal győzött a Spanyol Nagydíjon: 2017 óta verhetetlen a Circuit de Catalunyán. Ezzel pedig beállította Ayrton Senna rekordját, aki 1989 és 1993 között a Monacói Nagydíjon volt legyőzhetetlen – immár ők ketten mondhatják el magukról, hogy sorozatban ötször nyertek egy adott nagydíjon.

Születésnapja alkalmából gyermekkori fotót posztolt Tsunoda

Május 11-én ünnepelte születésnapját az AlphaTauri japán felfedezettje, Yuki Tsunoda. Az F1 egyetlen 2000 után született pilótája kedden lett 21 éves, ennek alkalmából pedig egy aranyos fotót tett közzé magáról a közösségi médiában. Az ehhez fűzött kommentjében megköszönte a szurkolók támogatását, és biztosította őket arról, hogy továbbra is a maximumra törekszik.

Fotók: Ezek a kerékburkolatok az összes 2022-es F1-es autóra felkerülnek

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjat követően három csapat Barcelonában maradt, hogy a Pirelli számára tesztet teljesítsen. A tesztalanyok a jövő évre fejlesztett, új autókkal együtt érkező 18 colos kerekek voltak, amelyekre Robert Kubica autóján az ezekkel együtt készült kerékburkolatok is felkerültek. Ez az első alkalom, hogy ezeket mozgásban láthatjuk. A Racefans értesülései szerint az Alfa Romeo a 2019-es autóját úgy alakította át, hogy az általa termelt leszorítóerő a 2022-es autók teljesítményéhez hasonlítson, így minél pontosabb képeket kaphatnak az új kerekek működéséről.

E1HJLLsXsAUKvXL

E1HJKPSWEAYDQfZ

E1HJNaEWQAQ-ZXl

Fotók: Auto Motor und Sport

Apja fia: így ökölpacsizott végig a teljes csapattal a futam után Mick Schumacher

Michael Schumacherről köztudott volt, hogy azzal is építette a garázson belüli morált, hogy gyakorlatilag minden csapattaghoz volt egy jó szava, amikor megérkezett a pályára és mindenkivel szoros viszonyt ápolt. Nos, a barcelonai futam után a Haas által készített felvételek tanúsága szerint ezt (is) elleste tőle a fia, az idén debütált Mick Schumacher:

Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

emw94oil5dexe46xauqf_800

Tsunodát nyugtatta, Bottast elengedésre kérte a csapata – így szólt a rádió Barcelonában

Megérkezett a szokásos válogatás a Spanyol Nagydíj legjobb csapatrádiós üzeneteiből: Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen és Sergio Perez is szerepel az összeállításban (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető és hallgatható!):

Brawn szerint tehetetlen volt a Red Bull Hamiltonnal szemben

Ross Brawn, az F1 motorsportért felelős vezetője szerint Lewis Hamilton volt a nap versenyzője vasárnap, a Red Bullnak pedig igazából nem nagyon maradt más lehetősége, mint beletörődni a második helybe. Brawn szerint a csapat és Max Verstappen is mindent úgy csinált, ahogy lehetett:

"Max mindent megtett, hogy a rajtnál előzzön, nem fél harcolni Lewisszal, mert tudta, hogy nem nagyon fogja tudni legyőzni akkor, ha a kör végén csak második lesz. Emiatt ment bele így abba az 50-50-es kanyarba. Lewis viszont tudta, hogy ő akkor is nyerhet, ha második lesz a kör végén. Max nagyon jól ment, de a csomagja egyszerűen lassúnak bizonyult. Tudja, hogy ez a legjobb esélye a vb-címre és Monacóban is rá fog menni a győzelemre, de ezen a vasárnapon Lewis gyorsabb volt" - írta Brawn a szokásos futamértékelőjében.

00121007_248

fotó: dppi

A számkivetettek: Albon, Kvjat és Kubica tesztel ma a Pirellinek

A gumibeszállító 2022-es fejlesztési programja az ötödik teszthez érkezett idén: Bahreinhez és Imolához hasonlóan Barcelonában is szerveztek egy nagydíjat követő gyakorlást. Ezúttal három csapat is meghívást kapott: az Alpine, a Red Bull és az Alfa Romeo. Közülük az első csak a keddi napon köröz a 18 colos abroncsokkal, a másik kettő szerdán is marad.

Érdekes a csapatok felállása: bár az eddigi teszteken állandó versenyzők kaptak lehetőséget, köztük Lewis Hamilton, Charles Leclerc vagy Fernando Alonso, most mind a három istálló a hivatalos tartalékpilótát ülteti a volán mögé. Ők egyaránt a Formula-1 számkivetettjei, akiknek nem maradt hely a mezőnyben. A Red Bullt Alex Albon, az Alpine-t Danyiil Kvjat hajtja – két egykori csapattárs –, míg az Alfa Romeót a Barcelonában első szabadedzést kapó Robert Kubica vezeti.

A Ferrarinál járt C. Ronaldo, a versenyzők mezt is kaptak

Különleges vendéget fogadtak Maranellóban hétfőn: a Juventus labdarúgója, Cristiano Ronaldo járt a Ferrari főhadiszállásán egy gyárlátogatáson Andrea Agnelli, a klub elnöke, valamint John Elkann, az autógyár elnöke társaságában.

A látogatás apropója az lehetett, hogy a Juventus és Ferrari tulajdonosi köre szorosan kapcsolódik egymáshoz – Ronaldo mindenesetre csapata hétfői edzését is kihagyta. A portugál játékos a Spanyol Nagydíjról visszatérő Charles Leclerc-rel és Carlos Sainzcal szintén találkozott, ők egy-egy mezt kaptak ajándékba a híres 7-es számmal.

A napokban nem Ronaldo volt az egyetlen labdarúgó, aki F1-es csapatnál járt: a spanyol versenyhétvégén Antoine Griezmann, az FC Barcelona játékosa a Mercedes vendége volt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

A benzinnyomás ment el Tsunoda autójából, a Red Bullokat is vizsgálhatják

Egész pontosan még nem tudják a Hondánál, hogy mi okozta vasárnap Yuki Tsunoda kiesését. A pilóta azt jelentette, hogy "talán a sebességváltó ment tönkre", de a japán gyártó szerint nem ez történt: Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es projektjének vezetője azt mondta, hogy valóban beragadtak a sebességek, de azért, mert a motor lekapcsolt. Ennek pedig az volt az oka, mert nem volt meg a megfelelő benzinnyomás - hogy miért, azt egyelőre nem tudják. Tanabe hozzátette, hogy minden motorjukat átvizsgálják, a Red Bullokban lévő erőforrásokat is ellenőrizni kell, hogy ilyen ne fordulhasson elő még egyszer. Mint mondta, a nyomás egyik pillanatról a másikra szűnt meg és még nem tudják az okot, de addig nem nyugszanak, amíg nem derítenek erre fényt.

00121100_745

fotó: dppi

Száz rajongó neve kerül fel a Williamsek halójára a 750. F1-es nagydíjukon

Komoly mérföldkőhöz érkezik a Williams a soron következő Monacói Nagydíjon: a Sir Frank Williams és Patrick Head által 1977-ben alapított istálló a 750. Formula-1-es versenyét fogja futni a hercegség utcáin. A vonatkozó rangsorban a Ferrari és a McLaren mögött harmadik helyen álló grove-i gárda éppen ezért több különlegességgel is készül Monte-Carlóra: többek között az autójukra felkerül egy „750 nagydíj” feliratú logó is, valamint több tartalmat készülnek közzétenni a felületeiken a csapat 44 éves történelméről.

A tavaly tulajdonosváltáson átesett Williams egyúttal arra bátorít minden szurkolót, alkalmazottat és egyéb sportszemélyiséget, hogy osszák meg emlékeiket arról, melyik verseny vagy pillanat után kezdték el támogatni az alakulatot. Ezt követően pedig a csapat weboldalán egy kalkulátor „rajtszámot” választ nekik, ez alapján pedig száz szerencsés rajongónak a neve felkerül az autók halójára a monacói hétvége során.

williams-halo-barcelona

Vila Real utcái helyett Estorilban rendezik a WTCR portugál versenyét

Úgy látszik, csak nem akar véget érni a koronavírus-járvány miatti versenynaptár-módosítgatások időszaka: mivel a portugál kormány augusztusig megtiltotta a tömegrendezvények rendezését, ez ellehetetlenítette a Túraautó-világkupa Vila Real-i utcai futamát, hiszen városi helyszínről lévén szó, képtelenség lett volna felügyelni a nézőszámot. A WTCR azonban nem dobta ki az országot a naptárból, helyette ugyanis egy állandó épített pályára viszi a június végi fordulót, nevezetesen Estorilba.

A dátum változatlan: június 25-27-én randevúzik a mezőny a korábban F1-es nagydíjakat is rendező, sőt annak idején a jogelőd WTCC-t is vendégül látó helyszínen, azaz a szezon második állomása lesz a Nordschleifén rendezendő évadnyitó után. Viszont Vila Real is örülhet, a WTCR promótere, az Eurosport Events ugyanis bejelentette, hogy hároméves szerződést írtak alá az utcai pályával, így 2022-től újra ott rendezik majd a világkupa portugál futamát.

06-FIA-WTCC-Race-of-Portugal-Circuito-do-Estoril-2008-scaled

Ilyen lenne a retrósított Alfa Romeo és Ferrari

Kreatív olvasónk, Veres András küldött postaládánkba néhány képet általa készített F1-es dizájnokról. Az idei Alfa Romeo és Ferrari a múltból kölcsönzött köpenyt kapott. Az F1-en túl küldött még két elképzett dizájnt Ken Block új autójára, a Skoda Fabia R5-re tervezve.

Nincs kibékülve az olasz közvetítéssel Binotto: „A Ferrari nem kapja meg az elismerést”

A Ferrari csapatfőnöke nem hagyta szó nélkül, hogy a Formula-1-et közvetítő Sky Italia nem adja meg a megfelelő elismerést a Ferrarinak. Mattia Binotto Barcelonában azt kifogásolta, hogy a negyedik helyen célba érő Charles Leclerc-t egekig magasztalják, az SF21-et viszont a valósnál gyengébb autónak állítják be.

„Sajnálattal hallgattam azt, hogy ’milyen óriási Charles, milyen rossz az autója’. Szomorú, hogy ebben a helyzetben olyan megjegyzések hangzanak el, melyek nem adják meg az elismerést a csapatnak, mivel véleményem szerint ez egy csapateredmény volt” – mondta Binotto a szóban forgó csatornának nyilatkozva. Ezzel kifejezetten a pergő nyelvű kommentátornak, Carlo Vanzininek üzent, akinek nyílt véleménye, hogy a Ferrari cserben hagyta Leclerc-t, akinek már vb-címért kellene küzdenie.

A Spanyol Nagydíj értékelésében szintén kiemelte, a tavaly ugyanitt még lekörözött csapat érdeme az erős helyezés: „Charles kiváló versenyt teljesített, jól rajtolt, jól menedzselte a futamot. Carlos gyorsabbnak tűnt a kanyarokban, mint néhányan, akik előtte voltak. De el kell ismernünk a csapat érdemeit, mivel ez a csapat eredménye, nem csupán a versenyzőké. Az autó határozottan jobb a tavalyi évhez képest” – nyilatkozta Binotto a Sky Italiának.

Amikor legutóbb Monacóban járt az F1, Hamilton elmenekült Verstappen elől

A Spanyol Nagydíj leintését követően Monaco felé veszi az irányt a száguldó cirkusz, ahol legutóbb 2019-ben rendeztek versenyt. Ahogy idén, úgy akkor is egymásnak feszült a mezőny címvédője, Lewis Hamilton és a Red Bull sztárja, Max Verstappen. A fiatal holland elkeseredetten próbált rést találni a világbajnok pajzsán, ami majdnem mindkettejük kiesését eredményezte. A Red Bull jobb első kereke hozzáért a Mercedes bal hátsójához, így Hamilton kénytelen volt kimenekülni a bukótérbe.

Így áll az F1-es pontverseny négy futam után

A Bahreini és a Portugál Nagydíjat követően Spanyolországban is Lewis Hamiltont intették le elsőként, így a Mercedes hétszeres világbajnoka egyre növekvő előnnyel vezeti a világbajnoki tabellát. Egyedül Max Verstappen képes felvenni vele a kesztyűt, aki jelenleg 14 pont lemaradással követi őt a második helyen. A harmadik pozíció Valtteri Bottasé, a negyedikért pedig szoros a küzdelem Lando Norris és Charles Leclerc között. Így mutat az F1-es bajnoki tabella a Spanyol Nagydíjat követően.

E0-jbTDXIAMEoSX

Ilyet sem láttunk még: Túl sok volt az induló, nem volt elég felfestett rajtkocka

Magny-Cours-ban vendégeskedett a Renault Clio Európa-kupa mezőnye a hétvégén, méghozzá nem kevesebb, mint 38 nevezővel. A túl sok résztvevőre pedig szemlátomást az egykor F1-es nagydíjaknak is otthont adó francia pálya sem volt felkészülve, ugyanis egész egyszerűen nem volt elegendő rajtkocka felfestve nekik a célegyenesben – és szemlátomást ezt tényleg csak a verseny előtti percekben konstatálták. Így az az abszurd helyzet állt elő, hogy néhány autónak az utolsó kanyarkombinációból kellett rajtolnia, a szervezők pedig csak úgy nagyjából tudták belőni a távolságokat közöttük. A szombati első futamon még állórajt volt, vasárnapra legalább annyit javítottak a helyzeten, hogy a második versenyt már repülőrajttal engedték el. A mulatságos pillanatok a videó első negyed órájában:

A rajt, az üldözés, a taktika és az előzés – a Spanyol Nagydíj zanzásítva

A 2021-es Formula-1-es szezon negyedik futamának összefoglalója a hivatalos csatorna tolmácsolásában:

Olvastad már?