Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. július 31. szombat

Oliveira már gyári KTM-narancsban, de a hivatalos bemutatókat ducatis csapatok indítják

Bár még több hetet kell várnunk, hogy a pályán is láthassuk őket, a csapatot váltó versenyzők egy része már felöltötte új öltözékét: így tett többek között Valentino Rossi is rögtön az év elején. Most a KTM osztott meg néhány fotót a Tech3-től a gyári csapatukhoz előrelépő Miguel Oliveiráról, amint Brad Binder társaságában immár a gyári színekben látható, s a gyári RC16-oson is feltűnt a tavaly két futamot is nyerő portugál #88-as rajtszáma.

oliveira-ktm-1

oliveira-ktm-2

A fotók nem tekinthetők hivatalos csapatbemutatónak (bár aligha láthatunk majd nagy eltérést), de rövidesen azok is kezdetüket veszi. Egész konkrétan a hírek szerint az Esponsorama Ducati lesz az első február 5-én, amely lerántja a leplet a motorjairól – igaz, Luca Mariniét már több mint egy hónapja láthattuk VR46-os festésben pompázni, de Enea Bastianini versenygépe valószínűleg inkább a tavalyi dizájnra hajaz. Az Esponsoramát a Ducati gyári alakulata követi február 9-én 16 órakor, majd február 12-én jön a két KTM-es alakulat, február 15-én pedig a Yamaha gyári csapata 10:30-tól (a MotoGP.com összesítése alapján elképzelhető, hogy a szatellit Petronas SRT is ugyanekkor tartja a saját, természetesen a járványhelyzet miatt online eseményét – ők eredetileg az azóta törölt sepangi teszt előtti napra tervezték ugyanezt).

oliveira-ktm-3

oliveira-ktm-4

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Mégis bevállalta az oválpályát Grosjean

Tavaly, a Bahreini Nagydíjon történt horrorisztikus balesetét látva sokakban felmerült, hogy Romain Grosjeannak lesz-e bátorsága vagy kedve visszatérni a profi autóversenyzéshez. A francia már akkor kijelentette, őt nem olyan fából faragták, hogy egy ilyen élmény derékba törje a karrierjét, és bár a Formula-1-nek végül búcsút intett, a versenyzést valóban folytatta. Az Egyesült Államokban találta meg az új kezdetet, az IndyCar mezőnyében. A balesete annyiban azonban mindenképp nyomot hagyott benne, hogy eredeti tervei között az ovál veszélyessége miatt csak a hagyományos pályák szerepeltek; mint elmondta, nem szeretné még egyszer olyan szenvedésnek kitenni a családtagjait, mint Bahreinben.

Úgy látszik azonban, az elképzelések gyorsan változnak. Grosjean ugyanis kedden a World Wide Technology Raceway oválpályáján tesztelt, hogy felkészüljön augusztus 21-i versenyére. Szintén oválpályán. Noha a francia korábban ódzkodott ettől, 166, sikeresen megtett kör után úgy érzi, mégiscsak jó döntés volt meggondolnia magát. "Egyben maradt az autó a pályán, ami jó. Nyilván sokat kell még tanulnom, mert ez teljesen más, mint amit eddig valaha csináltam. Mindenki, aki azt gondolja, hogy az oválpályán versenyzés egyszerű, nagyot téved. Korábban én is úgy voltam vele, hogy az oválon csak balra kanyarodsz, és teli gázzal mész a kanyarba is. Nem éppen. Elég sok dolgod van" – nyilatkozta a teszt után Gorsjean, aki elismerte, még több gyakorlás kell majd ahhoz, hogy magabiztosan állhasson rajthoz. Jelenleg fizikailag is kihívást jelent ugyanis neki. "Amikor vezettem, minden rendben volt, de miután kiszálltam, eldőltem és alig bírtam feltápászkodni. Azt gondoltam, oké, ez érdekes..."

Ami Grosjean szeretteit, illeti, felesége, Marion továbbra is támogatja őt, bármire is adja a fejét. "Talán úgy tűnhet, hogy megszegte az ígéretét, miszerint a mi védelmünkben nem vezet ilyen jellegű pályákon. De valójában az egyeten, amit kölcsönösen megígértünk egymásnak, hogy ott állunk a másik mellett, bármi is történjék."

 

A Magyar Nagydíjon is pályán Kubica

A lengyel pilóta, mint az Alfa Romeo tartalékosa, ismét az első szabadedzésen kap lehetőséget, hogy vezethesse Kimi Raikkönen autóját. Barcelona és a Stájer Nagydíj után Kubicának ez idén a harmadik alkalma, hogy pályára hajthat. Természetesen ezt különösen várja, hiszen Magyarországra rendre sok rajongója látogat el. "Mindig jó érzés visszaülni az autóba, főleg Budapesten, ami a legközelebb van Lengyelországhoz az idei versenynaptárból. Általában rengeteg lengyel rajongó van a lelátókon, és tudom, hogy sok zászló fog várni engem, amikor pénteken kihajtok a garázsból" – beszélt érzéseiről az Alfa Romeo sajtóközleményében, amelyben nem habozott azt sem hangsúlyozni, mennyire fontos a csapatnak, hogy jó munkát végezzen. "Persze, amikor már az autóban vagy, arra koncentrálsz, hogy a lehető legjobbadat nyújtsd, és segítsd a mérnököket a beállításokkal. A középmezőnyben leheletnyiek a különbségek, így minden fejlesztés kritikus lehet."

Érdekelnek a szép nők és a szép autók? Csatlakozz Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

pf3_4

Megházasodott a MotoGP sztárja – mostohahúga a felesége

Újabb MotoGP-versenyzőből vált férj a hétvégén: Miguel Oliveiráék tartották meg az esküvőjüket. Mint arról tavaly már egyszer írtunk, a KTM színeiben több királykategóriás győzelmet is arató portugál a mostohahúgát, azaz édesapja második feleségének lányát, Andreia Pimentát jegyezte el. Annak idején a versenyző elmondta, hogy évekig titokban tartották kapcsolatukat, most viszont Oliveira az alábbi posztban osztotta meg boldogságukat, „életük legfontosabb kanyarjának” nevezve az esküvőt:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MiguelOliveira88 (@88migueloliveira) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tavaly ez a teljesítmény ért pole-t a Magyar Nagydíjon

Lewis Hamilton 1:13,447-es körrel szerezte meg az első rajtkockát a 2020-as Magyar Nagydíjon - ezt nézhetjük most vissza belülről, ha erre a linkre, vagy a képre kattintunk:

maxresdefault (1)_1

Betekintés: a Csomós-sztori háttere mérnöki szemmel

Csomós Miklós és Nagy Attila valósággal berobbant a magyar rali élvonalába, de a sikerek fénye kevéssé vetül arra az emberre, aki az autó fejlesztéséért, beállításáért és a pilóta fejlődéséért is felel. Mi benéztünk az „árnyékba”: a versenymérnök, Sebők Csaba több dolgot is elárult a munkájáról és a csapat működéséről. A terjedelmes interjút az Autósport és Formula Magazin jövő hétvégén megjelenő legfrissebb számában lehet majd elolvasni, addig is egy kis ízelitő:

„A futamok során az a bevett szokás, hogy Mixiék a rajt előtt és a cél után is megmérik a guminyomásokat, valamint a gumihőmérsékleteket, amiket elküldenek nekem és azokból én már tudom, hogy jó-e a beállítás, vagy sem, akár azt is, hogy min merre kell változtatni, ha kell. Aztán lehúzom a logokat, amelyekből mindent látok: kormányszög-állást, fékpedál-nyomást, mikor nyúlt hozzá a kézifékhez, milyen fordulatszámon használta az autót, milyen gázpedál-állással ment és ezekkel lehet szembesíteni a versenyzőt. Meg tudom neki mondani, hogy mire figyeljen, mert például itt és itt kisebb féknyomást használt az előző körhöz képest, nem koncentrált eléggé a féktávra, amivel időt veszített, vagy itt és itt kisebb kormányszöggel fordult és gyorsabb volt tőle. Mixi alapvetően nagyon tisztán vezet, nagy nyomással fékez, a kanyarbejárati tempója kicsit alacsonyabb, de maga a kanyarja gyors és a kigyorsítása is jó, ráadásul a gumikat is jól kezeli. Mivel így vezet, ezért szerintem Magyarországon mi megyünk a legkeményebb beállítással, a legkeményebb rugókkal, mert aki tisztán autózik, annak ez jó.”

C6A2F48C-AFAF-4994-AB72-9ACDCF1836B1

Már a hanghatás miatt megéri: ilyen volt egy kör 1989-ben a Hungaroringen

Nelson Piquet mintha valami egészen más kategóriában versenyezne ezen a belső felvételen a mostani F1-es autókhoz képest - pedig akkor ez volt az abszolút csúcs...

 

Crutchlow helyettesként tér vissza a MotoGP-be

Franco Morbidelli még a MotoGP nyári szünete előtt szenvedett térdsérülést, amely miatt kénytelen volt kihagyni az asseni futamot. Akkor csapata, a Petronas SRT a Superbike-vb-n szereplő Garrett Gerloff-fal helyettesítette őt, ám mivel az olaszra további rehabilitáció vár, az augusztusi versenyeken sem fog tudni rajthoz állni – csakhogy az amerikai yamahásnak a WSBK-ban lesz jelenése például az első spielbergi hétvége során.

Éppen ezért a Petronas SRT ezúttal a Yamaha tesztversenyzőjét, Cal Crutchlow-t kérte fel a beugrásra – derült ki az alakulat szerdai közleményéből. Crutchlow tavaly vonult vissza az aktív versenyzéstől, jelenlegi pozíciójában az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzót váltotta. A többszörös futamgyőztes brit részvétele három versenyen – sorban a Stájer, az Osztrák és a Brit Nagydíjon – lett megerősítve, de elképzelhető, hogy még szeptemberben is szükség lesz rá, amennyiben Morbidelli nem épül fel. Crutchlow a tavalyi portimaói évadzáró óta először fog versenyezni (akkor még az LCR Honda motorosa volt).

crutchlow-yamaha-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Button és Alonso nagy napja, Piquet óriási előzése - emlékezetes pillanatok a Magyar Nagydíjakról

Megérkezett a Formula-1 szokásos válogatásvideója, amely ezúttal a Magyar Nagydíj nagy pillanatai közül választott ki ötöt - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf4_5

Massa egyszer „ottfelejtett” egy autót a Saubernél

A Formula Podcast legutóbbi adásában Felipe Massa karrierjét idéztük fel, s meg is szólaltattuk a brazil versenyzőt, aki nem lehetett nem szeretni. A pályafutás és az eredmények mellett némi sztorizgatás is belefért, így például azt a történetet is felidéztük, amikor Massát nyílt levélben kellett arra kérni, hogy vigye el F1-es autóját a Sauber gyárából. Ezt a részt 16:23-től hallhatod, de érdemes az egész adást megfülelni!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Michelisz gratulált Miláknak: „Átérzem, milyen az, amikor a legfontosabb versenyed előtt technikai probléma adódik”

Szerda hajnalban megszületett a második magyar aranyérem a tokiói nyári olimpián: Szilágyi Áron kardvívónk harmadik sikere után most Milák Kristóf hozta a papírformát és nyerte meg olimpiai csúccsal a 200 méteres férfi pillangóúszást. Az úszónak gratulált hazánk egyetlen világkupagyőztes autóversenyzője, Michelisz Norbert – méghozzá némi humort is belecsempészve:

„Gratulálok, Kristóf! Fantasztikus úszás volt! És külön átérzem, milyen az, amikor életed legfontosabb versenye előtt technikai probléma adódik, de azt is tudom, hogy ettől csak szebb lesz a győzelem!” – írta sportolói oldalán a WTCR 2019-es bajnoka. Mint emlékezetes, két éve Norbinak a motorjával adódtak gondjai a mindent eldöntő utolsó sepangi futamot megelőzően – míg Miláknak ma a gatyája szakadt el néhány perccel a döntő előtt, amit aztán a call roomban kellett átcserélnie…

Ricciardo már nagyon várja a Magyar Nagydíjat

A McLaren Twitter oldalára került fel egy kép melyen Daniel Ricciardo, valamint a pilótától származó idézet látható. „Alig várom már, hogy Budapestre menjek, ez az egyik kedvenc pályám a naptárban” ─ olvashatóak az ausztrál szavai a fotón. Ricciardo számára ez lesz az első alkalom, hogy a wokingi istálló színeiben indulhat a Hungaroringen, korábban a magyar pályán még a Red Bull versenyzőjeként tudott győzni 2014-ben, valamint további két alkalommal állhatott fel a dobogóra hazánkban.  

Az F1 vezérigazgatója élvezi a Hamilton és Verstappen közötti harcot

Stefano Domenciali az idei esztendőtől került a Formula-1 élére, így természetesen sokan kíváncsiak a véleményére a szezon eddigi történéseivel kapcsolatban. Néhány napja elmondta, mennyire elégedett a Brit Nagydíjon bemutatott sprintkvalifikációval, most pedig a La Gazetta dello Sport számára beszélt a világbajnoki címért folyó csatáról és a két rivális legutóbbi ütközéséről.

„Örülök, hogy egy olyan bajnokságot látok, ahol a főszereplők megmutatják, hogy mit is tudnak az elsőségért. Az ilyen jellegű feszültség a játék része a sportban, de olyan versenyzőkről beszélünk, akik képesek kontrollálni az erős érzelmi pillanatokat. Azt persze remélem, hogy az utolsó kanyarig kemény és küzdelmes futamok lesznek, valamint hogy ilyen epizódok nem fordulnak elő többé” ─ mondta az olasz szakember.

Egy óriási mérföldkövet és egy elképesztő rekordot is elérhet Hamilton a Hungaroringen

Történelmi hétvégéje lehet Lewis Hamiltonnak, amennyiben megnyeri a Formula-1-es Magyar Nagydíjat. Egyfelől ez lenne karrierje 100. nagydíjgyőzelme: mivel már eleve ő a rekordtartó e tekintetben, értelemszerűen ő lenne az első pilóta, akinek a neve mellett három számjegyű versenyelsőség szerepel.

Viszont legalább ekkora rekord lenne az, hogy a Mercedes-pilótának ez lenne a kilencedik sikere a Hungaroringen, az F1 történetében ugyanis még soha senki nem tudott ennyi futamot nyerni sem egy helyszínen, sem egy nagydíjon. A nyolcas csúcsot pillanatnyilag megosztva tartja Michael Schumacherrel: a német a magny-cours-i Francia Nagydíjakon aratott nyolc győzelmet, míg Hamiltonnak a másfél héttel ezelőtti diadal révén a silverstone-i Brit Nagydíjakról is nyolc első helyezése van.

hamilton-trofea-f1-dppi

fotó: DPPI

Valtteri Bottas esetében már hagyomány a kávé

Mindenki életében vannak olyan dolgok, amelyek nélkül nehéz létezni, vagy végig csinálni egy napot. A Mercedes finn pilótájának úgy látszik a kávé az, ami igazi lendületet tud adni, ha pedig ez valakinek nem lett volna egyértelmű eddig, akkor most egy újabb videót tettek közzé a témával kapcsolatban. Bottas korábban már a kávépörkölés rejtelmeibe is beleásta magát.

Válogatott focista akar lenni Massa kisfia!

A Felipe Massával készült exkluzív beszélgetésünk során feltűnt a virtuális stúdióban a brazil versenyző kisfia, Felipinho is, akitől megtudtuk, hogy az aszfaltozottnál közelebb áll szívéhez a füves pálya. Felipe és Felipinho Massát a Formula Podcast legújabb adásában hallhatjátok 34:19-ről.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Nyitott lenne a sprintkvalifikációra a Magyar Nagydíj

A Brit Nagydíjon mutatkozott be az F1 idei nagy újítása, a sprintkvalifikáció, amely alapvetően pozitív fogadtatásban részesült a vezetőség és a pilóták egy részének oldaláról egyaránt. Az már eldőlt, hogy Monzában lesz második alkalommal rendhagyó a menetrend, míg a szezon harmadik sprintjét a híresztelések szerint az új szaúdi pályán rendezhetik. A Hungaroring tehát kimarad, Ariane Frank, a Magyar Nagydíj promótere azonban örülne, ha a jövőben a mogyoródi helyszín is rendezhetne sprintet:

„Egy sprintfutammal egyértelműen növelni lehetne a kilátogató nézők számát. Sajnos nem mi döntünk róla, hol rendezik ezeket” – nyilatkozta a Motorsport.com holland kiadásának. „Silverstone-ban láthattuk először, s azt kell mondanom, hogy izgalmasnak találtam. Úgy tűnt, mindenki pozitívan nyilatkozott róla, leszámítva Sebastian Vettelt. Úgy gondolom, tényleg ad hozzá valamit, plusz izgalmat csempész a sportba. Mindenképp több csatát eredményez a pályán, ami mindig jó. Ilyen tekintetben a sprint jobb, mint egy hagyományos kvalifikáció.

hungaroring-start-dppi

Végül mégis a Nissan Formula-E-csapatában köthet ki Albon

Alexander Albon két évet töltött el a Formula-1-ben, miután azonban a Red Bull 2021-re már csak tartalékosként számított rá, a brit-thai a DTM-ben kötött ki. Viszont elképzelhető, hogy jövőre újra formulaautózni fog, még ha nem is az F1-ben, a Nissan ugyanis megerősítette, hogy Albon is rajta van a listájukon 2022-re. A Nissan jelenleg Sebastien Buemivel és Oliver Rowlanddel képviselteti magát az elektromos világbajnokság mezőnyében, ám utóbbi az idény végén otthagyja őket.

A dolog pikantériája, hogy 2018-ban már egyszer leszerződtette Albont a Nissan, ám akkor azt a kontraktust felbontották a Toro Rossó-s ajánlat miatt. Francois Sicard, a Nissan csapatmenedzsere a The-Race.com szaklapnak elmondta, hogy azóta is figyeli a két fél egymás teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy nemcsak az ex-F1-es pilóta szerepel a lehetőségeik között.

albon-dppi

Szabályt módosít az FIA a Formula-E-futamon történtek miatt

Fordulatos hétvégén van túl az elektromos sorozat, melyen Lucas di Grassi egy érdekes taktikával nyerhetett volna. A korábbi bajnok a londoni forduló vasárnapi futamán, a nyolcadik helyen haladt, amikor egy biztonsági autós fázis következett, az Audi viszont ezt kihasználva hívta ki a pilótáját a bokszutcába, aki így is gyorsabb volt a mezőnynél és ezzel a trükkel az élre ugrott.

Később ezért a felügyelők megbüntették Di Grassit, hiszen nem állt meg teljesen a saját garázsa előtt, ám mivel a csapata nem értett egyet a döntéssel, nem szólt a versenyzőjének a büntetésről, aminek viszont újabb szankció lett az eredménye. Hasonló eset már tavaly is előfordult Berlinben, akkor teljes pályás sárga zászló alatt szerzett előnyt a Mahindra két autója, így ahogy abban az esetben, úgy most is módosítani akarnak a szabályokon.

Frederic Bertrand, az FIA igazgatója elmondta, hogy a teljes biztonsági autóra vonatkozó szabály 38.11-es cikkelye esetében mostantól ugyanúgy bezárják a kiskaput. A szabály jelenleg úgy szól, hogy a Safety Car fázis alatt a bokszutca bejárata és kijárata nyitva marad, így az autók szabadon bemehetnek a bokszba, feltéve, hogy megállnak a garázsuk előtt.

Bottas mindenkori párja megjavította eddigi legjobb egyéni olimpiai eredményét

Elképesztő érdekességre hívta fel a figyelmet Bognár Viktor kollégánk Valtteri Bottas sportoló párjai kapcsán. A finn F1-es pilóta korábban Emilia Pikkarainen úszónő házastársa volt, aki három olimpián (2008 Peking, 2012 London és 2016 Rio) is képviselte a hazája színeit, s egyéniben a Londonban 200 pillangón elért 27. helyezés volt a legjobb eredménye (öt éve a 4x100-as vegyes váltóban tizenegyedik lett). Tőle azonban idő közben elvált a Mercedes versenyzője, s immár Tiffany Cromwell ausztrál kerékpárossal alkot egy párt, aki vasárnap a női mezőnyversenyben a 26. helyen ért célba – azaz egy pozícióval előkelőbb helyen zárt, mint Pikkarainen korábban!

További érdekesség, hogy azzal, hogy az országúti kerékpárosok számára a Fuji Speedwayen volt a befutó, Bottas barátnője elmondhatja magáról, hogy többször versenyzett a japán F1-es pályán, mint maga Bottas!

tiffany-cromwell-bottas

Olvastad már?