Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 3. szerda

Az örökös magyar bajnok sztorizott nekünk

Kotán Péter tarsolyában több mint harminc autósportban töltött év sztorijai lapulnak. 1987 óta versenyez a hazai ralikrosszban, ahol nyolcszor nyert országos bajnoki címet. Az AFM Motorsporthíradó stúdióvendégeként elsősorban pályafutása első időszakából elevenített fel történeteket és emlékezetes versenyeket, olyan szereplőkkel, mint Ferjáncz Attila vagy Ranga László. A tv-műsor nézői egy rövidített verziót láthattak, itt azonban megtekinthető a nosztalgikus beszélgetés teljes, vágatlan verziója:

Ezek lennének az F1 történetének legszexibb autói?

A bemutatók közepette jelentkezett újabb top 10-es összeállítással a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a szerintük „legszexibb” F1-es autókat vették sorra. A listában egészen az ötvenes évekig is visszarepülhetünk – a videó átkattintás után nézhető:

Optikai tuningot kapott a Hyundai WTCR-gépe

Bemutatta a Hyundai Motorsport az i30 N TCR legfrissebb, 2021-es verzióját. Az autó külalakja változott az elmúlt években megszokotthoz képest, módosítottak az első lökhárítón és a fényszórón, a legújabb utcai modellhez igazítva az autót.

A változások azonban csak a felszínt érintik, az i30 N karosszériája, motorja és sebességváltója érintetlen maradt.

A Hyundai még nem jelentette be WTCR-es felállását, de ha minden rendben megy, Michelisz Norbert 2021-ben ezt az autót fogja vezetni.

Meglepetéspilótát igazolt tartalékosnak az Alpine

A Red Bull istállójának korábbi tagját, Danyiil Kvjatot igazolta le tartalékversenyzőnek az Alpine 2020-ra. A Renault-ból átalakult istálló a kedd délutáni bemutatóján hozta nyilvánosságra a hírt. Az orosz pilóta hányattatott F1-es karrierje 2014-től íródik, azóta megélt előléptetéseket, lefokozásokat és egy menesztést is, ám valahogy mindig visszatalált a paddockba. Összesen 110 nagydíjon állt rajthoz, a legtöbb versenyt a Toro Rosso/Alpha Tauri kötelékében teljesítette. Idén Fernando Alonso és Esteban Ocon csapattársa lesz.

kvjat-portre-20202

Fotó: DPPI

A komplett Formula-E-s felállását beveti tartalékosként a Mercedes F1-es csapata

A csapatbemutató és a W12-es leleplezése mellett egy apró, de azért fontos bejelentést is tett a Mercedes a Formula-1-es alakulata kötelékeibe tartozó pilótákról. Kiderült ugyanis, hogy idén a már tavaly is ezt a szerepkört betöltő Stoffel Vandoorne mellett Nyck de Vries lesz a világbajnok istálló hivatalos tartalékversenyzője – azaz gyakorlatilag a gyártó a két gyári Formula-E-pilótáját igazolta le erre a feladatra. Vandoorne a tavalyi évadzárón, De Vries pedig az idei nyitányon szerezte meg első győzelmét az elektromos sorozatban, a holland ennek köszönhetően vezeti is az összetettet a két arab futam után.

A Mercedes közleménye nem tesz említést Esteban Guerrieriről, aki tavaly még ugyancsak a tartalékosuk volt, ám a licencpontjai elévülése okán már csak külön engedéllyel tudott volna helyettesként rajthoz állni. Más kérdés, hogy vajon mennyire lesz feladata beugróként Vandoorne-nak és/vagy De Vriesnek, hiszen Lewis Hamilton tavalyi koronavírus-fertőzése alkalmával sem a hivatalos tartalékosainak egyikéhez nyúlt a Mercedeshez, hanem a Williamsből ültette át George Russellt.

vandoorne-devries-mercedes-fe-dppi

DTM-rövidhírek: Dögös fényezést kapott a Mercedes, a tavalyi ezüstérmes csapatot váltott

Megerősítette részvételét a DTM 2021-es szezonjában a Haupt Racing Team, amely két gyári támogatású Mercedes-AMG GT3 Evót állít csatasorba – az egyik autó fekete-ezüst fényezést kapott, a másikba vörös is került, a dizájn pedig kifejezetten szemrevaló lett. A szóban forgó istálló egy egészen új formáció, 2020-ban alapította Hubert Haupt, aki 1991-92-ben és 2001-ben maga is versenyzett a DTM-ben.

A másik fontos hír a német sorozatból, hogy 2019 és 2020 bajnoki ezüstérmese, Nico Müller marad a mezőnyben: az Audi gyári pilótája csapatot vált, és a Team Rosberghez csatlakozik, habár eddigi alakulata, az Abt is a rajtrácson lesz. A csapat másik ülését Dev Gore kapja, mindössze a másik amerikai, aki a DTM-ben versenyez. A Rosberg csupán a második csapat, amely bejelentette felállását, rajtuk kívül eddig csak az AF Corse Red Bull-támogatott pilótái (Alex Albon, Liam Lawson és tartalékként Nick Cassidy) ismertek.  

A Ferrari garantáltan ott lesz az idei összes F1-es pódiumon

A Formula-1 kedden bejelentett megállapodásának megfelelően 2021-től éveken át minden díjátadó ceremónián jelen lesz a Ferrari. Nem egy korrupt ügyletről van szó, hanem arról, hogy a versenysorozat a pezsgőgyártó Ferrari Trentóval kötött szerződést, ami így 2023-ig az F1 hivatalos italbeszállítójává vált. A márka a Carbon 2017 óta használt termékeit váltja a pódiumokon.

Nem ez az első alkalom, hogy a Ferrari Trento italai az F1-ben tűnnek fel, az 1981-es Olasz Nagydíjon például Alain Prost ünnepelhette vele a futamgyőzelmét.

2019-vet-futamgyozelem

Ti melyik Alpine-festésnek örülnétek legjobban?

Ma 16 órakor érkezik az átkeresztelt Renault új F1-es autója, íme három verzió a várható dizájnra - melyiket választanátok?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Bottas már most nagyrészt elspoilerezte a Mercedes új festését

A Mercedes kedden délben tartja hivatalos csapatbemutató eseményét, amelyen a W12-esről is lehull majd a lepel, de lassan magunktól is összerakhatjuk az idei dizájnt az eddig csepegtetett fotórészletek alapján. Valtteri Bottas viszont az átlagosnál nagyobb betekintést engedett a festést illetően az Instagram-sztorijába feltöltött képpel:

 

Eközben a Mercedes Twitter-csatornája is posztolt egy képet a 2021-es autó orrkúpjáról:

 

A csapat másik fotóján pedig az a részlet látható, amely Bottas mögött is kiszúrható: az autó hátsó részére a Mercedes-csillagocskák helyére AMG-feliratok kerültek:

A mezőny első felében Grosjean második IndyCar-tesztjén

Az egyik jellegzetes amerikai pályán, Laguna Secában tesztelt az IndyCar-mezőny egy kisebb hányada, nyolc versenyző, köztük a Formula-1-ből érkező Romain Grosjean. Bár a nap nem csupán a köridőkről szólt – a francia többek között az üzemanyagspórolást is gyakorolta –, a Dale Coyne Racing pilótája figyelemreméltó kört tett meg a 3,6 kilométeres pályán: 1:11,571-es ideje a harmadik volt, csupán 0,278 másodperccel a leggyorsabb mclarenes Pato O’Ward és tizedekkel a csapattárs, Ed Jones mögött. A résztvevők között volt egy nagy visszatérő, Juan Pablo Montoya, aki Indianapolisban áll rajthoz a harmadik McLarennel, négy évvel utolsó versenye után.

„A legfontosabb dolog, hogy sokat tanultunk és egyértelműen javulok. Azt hiszem, sikerült előrelépnünk, kezdem jobban érteni az autót. Hogy őszinte legyek, nagyon másként kell vezetni, mint a Formula-1-est. De kezdem felvenni a sebességet és magabiztosabbnak érzem magam” – értékelte a Laguna Seca-i tesztnapot Grosjean.

„A kezem nem a legszebb. Maradt egy hólyag Barberből, muszáj volt több tapaszt felragasztom. Amikor leszedem a kesztyűt, nem a legjobb, de másfél hónap még hátravan az első futamig és minden nap hasznos. A problémás terület meg fog erősödni és rendben lesz” – beszélt a bahreini balesetben megsérült kéz állapotáról Grosjean.

Sűrű hetünk lesz: öt F1-es autó debütál a napokban, ma a Mercedes és az Alpine jön

Március másodikán, vagyis ma nézhetjük meg az új Mercedest és az új Alpine-t is, de a héten nem ez lesz az egyetlen leleplezés - a bemutatók tekintetében a legsűrűbb hét érdemi része veszi ma kezdetét!

március 2. 12:00 MercedesF1 W12

március 2. 16:00 Alpine A521

március 3. 16:00 Aston Martin AMR21

március 4. 9:00 Haas VF-21

március 5. Williams FW43B

pf2_2

Tízből kilenc F1-es csapat teszteli a Pirelli 2022-es kerekeit

Hónapról hónapra egyre közelebb kerülünk a Formula-1 2022-es szezonjához, ami a széria következő érájának eljövetelével kecsegtet bennünket. Az autók lapjaiban változnak meg, amire a Pirelli is teljesen új kerekekkel készül. Egészen pontosan 13-ról 18 hüvelyk átmérőjűre nőnek az F1-ben használatos kerekek, ami komoly fejlesztéseket kíván meg a hivatalos gumibeszállítótól. Ennek megfelelően idén február végétől egészen szeptember közepéig tesztek sorát rendezi meg a Pirelli annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljön az új generációs autók jelentette kihívásokra.

Az alábbi táblázatban átfuthatjuk, hogy a tervek szerint hol, mikor, mely csapatok, milyen típusú (száraz vagy esős) keverékekkel gyakorolhatnak. A sort a Ferrari február 22-én kezdte Jerezben, ahonnan a a lenti kép került fel az internetre. A listán feltűnik egy hiányosság: az F1 tíz csapatából egyedül a Williams nem szerepel rajta. Az egyelőre nem derült ki, ők miért maradnak ki a tesztsorozatból.

EvZwevZXMAY71iw

Eu7fT-XXAAMz7rc

Autós oltóközponttá alakították az austini F1-es pályát

A Circuit of the Americas is csatlakozott azon versenypályák közé, amelyet bevontak a koronavírus-járvány elleni harcba: a többek között a Formula-1-es USA Nagydíjnak és a MotoGP Amerikai Nagydíjának otthont adó austini pályán Texas állam első tömeges, autós oltóközpontját alakították. A közlemény szerint szombat reggeltől vasárnap délutánig nem kevesebb, mint 3000 fő kapta meg az első adagot a Moderna vakcinájából. A második dózist négy héten belül kapják meg a beoltottak.

Így nyitott a Formula-E: két verseny, két teljesen más élmezőny!

Az egyetlen hasonlóság, hogy a Diriyah ePrix első és második futamán egyaránt egy holland rajtolt az élről, de győznie csak egyiküknek sikerült. Itt a két futam összefoglaló videója, amelyek már önmagukban is bőven elég izgalmat hoztak, és ezekben még nincs is benne a Mercedes időmérős "kizárása", valamint Edoardo Mortara és Alex Lynn óriási balesetei, amelyeket mindketten sérülés nélkül úsztak meg. Ja, meg a szombat esti kizárásos zűrzavar se.

Marad a Williamsnél az F1-hez legközelebb álló hölgyversenyző

Közel két éve tagja már fejlesztőpilótaként a Williams F1-es csapatának Jamie Chadwick, a grove-iak pedig most megerősítették, hogy új tulajdonosok ide, a csapat körüli nagyszabású átalakulások oda, a W Series 2019-es bajnokát idén is megtartják. Előléptetésről nem szól a közlemény, a csapat továbbra is "a szimulátorban és a színfalak mögött" számít a 22 éves versenyző segítségére.

"Eddig nagyon élveztem a Williamsnél töltött időt, és rendkívül boldog vagyok, hogy folytathatom a munkát fejlesztőpilótai szerepkörben. Érzem, hogy versenyzőként folyamatosan fejlődök, és hogy a szimulátorban töltött idő felbecsülhetetlen előnyökkel jár majd számomra idén. Már várom, hogy ismét teljesen elmerülhessek a munkában a Williamsnél" - fogalmazott Chadwick, akinek idén sűrű programja lesz, hiszen emellett az egy év kihagyás után visszatérő W Seriesben készül megvédeni a címét, valamint az újan induló Extreme-E-ben is versenyez majd a Veloce Racing színeiben, Stephane Sarrazin csapattársaként.

chadwick

 

A WRC versenyzői kívánhattak valamit az igazi Mikulástól

Nem mindennapi házigazdája volt az Arctic Ralinak - illetve ott, ahol a WRC-járt, éppenséggel mindennapi, hiszen a "hivatalos" Mikulásnak a finnországi Rovaniemiben van a téli rezidenciája (a nyári pedig egyébként a Botteni-öböl partján, Kemiben). A karácsonyi ajándékosztó öregúrnak február végére felszabadult az ideje, így a versenyhétvége előtt fogadta is a Hyundai és a Toyota versenyzőit otthonában, s kedélyesen elbeszélgetett velük. A mezőny tagjai egyébként ezen kívül is igyekeztek autentikus programokkal hangolódni a versenyre, így kutyaszánon is utaztak, na meg a jégen való gokartozás sem maradt el. A vasárnapi díjátadón aztán ismét feltűnt a Mikulás, így további vicces-bizarr felvételek készülhettek. 

 

 

EvUDK9XVkAgO0TI

50 év után fog ismét murvás pályán versenyezni a NASCAR

A NASCAR Cup Series egyik állandó helyszíne, a Bristol Motor Speedway oválja a betonborítása és az extrémrövid, mindössze 858 méteres hossza révén eddig is a szezon legkülönlegesebb pályája volt, az idei versenye azonban még egy szempontból egyedivé válik, ugyanis az elmúlt hónapok során murvapályává alakították! A hosszú munkafolyamat során több réteg földet helyeztek le és egyengettek el a tennessee-i ovál teljes vonalán - az egyik réteg még ugyanaz volt, amit a pálya legutóbbi, 2001-es murvásításakor is használtak.

A NASCAR csúcskategóriája azonban akkor nem versenyzett itt, a sorozatnak legutóbb több mint ötven éve, 1970-ben az észak-karolinai State Fairgrounds Speedway-en volt murvaversenye. Az idei megmérettetésre - amelyre már minden Covid-biztos ülőhely elkelt - március 28-án kerül sor.

Videók az építésről és egy tesztmenetről:

Szó szerint trófeát kaptak az Arctic Rali győztesei

Több lappföldi sajátosságot felvonultatott a WRC-naptárba beugróként kerülő Arctic Rali díjátadója: jelen volt az eseményen a finn Mikulás, a győztesek, Ott Tanak és navigátora, Martin Jarveoja trófeája pedig a szó szoros értelmében trófea volt, egy-egy megboldogult szarvas agancsát kapták meg.

Így nézne ki a 2021-es BMW F1

A bajor márka 2009-ben fejezte be szerepvállalását a Formula-1-ben, a számos látványos dizájnt megálmodó Sean Bull azonban megrajzolta, hogyan nézne ki a gyártó versenygépe, ha azóta is a mezőnyben lenne vagy visszatért volna oda.

Idekívánkozik, hogy Sean Bullról elsősorban F1-es koncepciói jutnak az eszünkbe, a grafikus azonban a valóságban is tervez az autósportban: a Dragon Penske fényezése a Formula-E-ben az ő alkotása.

Mick-rajongók figyelmébe: Az ifjú Schumacher hat percen keresztül ül a Haasban

Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a Haas csatornáján hosszas videóban megosztott üléspróba mennyire fontos pillanata a felkészülési időszaknak: itt szabják a versenyzőre nem csupán az ülést, de a pilótafülke többi tartozékát is, ami elengedhetetlen, hogy a pilóta fizikailag kibírja a másfél-két órás nagydíjakat a szűk utastérbe szíjazva.

Érkezik a Drive to Survive 3. évada – azért mindent ne higgyünk el, amit látunk…

A Formula Podcastben megvitattuk, hogy mire és miért jó, egyúttal mire nem jó az F1-es sorozat. A vonatkozó rész 01:23:24-től hallgatható!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Olvastad már?