Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 17. hétfő

Ki hány verseny után szerezte meg első pole-pozícióját?

Érdekes összeállítást készített a Racing Statistics YouTube-csatornája: az alapján rangsorolta az F1-es versenyzőket, hogy hányadik nagydíjukon tudtak először rajtelsőséget szerezni. Voltak néhányan, akik már első versenyükön a pole-ból indulhattak, de vajon kinek kellett erre a legtovább várnia? Kiderül ez is az alábbi videóból:

Tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? - videó

Az utóbbi napok fő ügyét egy videón is "ellenőrizhetjük" - tényleg mozog a Red Bull hátsó szárnya? A Mercedesszel is összehasonlíthatjuk:

Teniszezéssel hajt első WTCR-es futamgyőzelmére Tassi Attila

Tassi Attila idén is a Münnich Motorsport egyik Hondáját fogja vezetni a Túraautó-világkupában. Tavaly két dobogós helyezést szerezve az összetettben a legjobb magyarként végzett, idén pedig tenne még egy lépést előre – a céljairól a WTCR hivatalos honlapja által készített interjúban beszélt a fiatal versenyző:

„Még mindig a tanuló fázisban vagyok, de nyilván ez már a harmadik teljes szezonom lesz a WTCR-ben. Az első év teljes mértékben tanuló idény volt, tavaly már szereztem két dobogót egy igen rövid évad során. Idén egyértelműen a futamgyőzelem a célom, hiszen az a következő lépcsőfok. Ezen kívül konstansnak kell lennem minden hétvégén, és még mindig sokat tanulok. Idén a célom, hogy versenyt nyerjek.”

Tassi azt is elárulta, hogy egy új elemet is beépített az edzésprogramjába a télen: „December óta a hét minden napján két órát teniszezem, aztán lemegyek az edzőterembe, hogy formában tartsam magam és izmokat építsek” – magyarázta, a tenisz előnyei kapcsán hozzátéve: „Ki tudod kapcsolni az agyad és csak játszani: ez nagyon jó, és kedves embereket lehet megismerni közben.”

tassi-1

Újra kieséses lesz az Indy 500 időmérője - 35 autó a nevezési listán

Az IndyCar közzétette a május 30-án zajló 105. Indianapolis 500 nevezési listáját: a mezőny állandó tagjain túl annyian érkeznek még a versenyre, hogy az összlétszám túllépi a maximálisan engedélyezett 33 indulót. Mivel 35-en kísérlik meg a kvalifikációt jövő hétvégén, így ez azt jelenti, hogy a két leglassabb versenyző lemarad a legendás futamról. A nevezők között ismét van női pilóta Simona de Silvestro személyében, visszatér Juan Pablo Montoya is, nem lesz azonban ott Romain Grosjean, aki mellőzi az oválpályás versenyeket - helyét tavalyi F1-es helyettese, Pietro Fittipaldi veszi át.

A mezőny megoszlása az IndyCar oldala által választott szempontok szerint: 

Korábbi Indy 500-győztesek (9): Helio Castroneves, Scott Dixon, Ryan Hunter-Reay, Tony Kanaan, Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud, Will Power, Alexander Rossi, Takuma Sato

Újoncok (3): RC Enerson, Pietro Fittipaldi, Scott McLaughlin

Amerikai versenyzők (13): Marco Andretti, Ed Carpenter, Conor Daly, RC Enerson, Santino Ferrucci, Colton Herta, Ryan Hunter-Reay, Sage Karam, Charlie Kimball, JR Hildebrand, Josef Newgarden, Graham Rahal, Alexander Rossi

Külföldi versenyzők (22): Sebastien Bourdais, Helio Castroneves, Max Chilton, Simona De Silvestro, Scott Dixon, Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Jack Harvey, James Hinchcliffe, Ed Jones, Tony Kanaan, Dalton Kellett, Scott McLaughlin, Juan Pablo Montoya, Pato O’Ward, Simon Pagenaud, Alex Palou, Will Power, Felix Rosenqvist, Takuma Sato, Rinus VeeKay, Stefan Wilson

Motorok (35): Chevrolet 18, Honda 17

E1NnZKGXEAEt5PX

 

„Carlos, gyere a bokszba” - mondja mérnöke Ricciardónak

Amikor egy versenyző csapatot vált, mindkét oldalnak időbe telik, amíg levetkőzi a megszokásokat. A versenyzőt például eleinte érdemes emlékeztetni, hogy bokszkiálláskor ne korábbi csapata garázsa elé parkoljon be, ugyanakkor a nagy hajtásba a mérnök is hajlamos az előző években berögzült néven szólítani új munkatársát. Ezt hallhattuk a rádióban a Spanyol Nagydíj hétvégéjén Tom Stallardtól, aki Carlos Sainz után most Daniel Ricciardóval dolgozik.

Nem csak Hamilton és Verstappen van idén csúcsformában

A Formula Podcast Spanyol Nagydíjat követő adásában a stáb arról is beszélt, hogy ugyan minden a Hamilton-Verstappen párosról szól, de nem csak ők vannak csúcsformában 2021-ben, hanem bizony egy monacói Ferrari-pilóta is. A vonatkozó részt 28:33-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Verstappen vb-pontjai nem tükrözik az élen töltött köreinek számát

Érdekes statisztikával állt elő a Racefans négy versennyel az F1-es szezonkezdetet követően. A szaklap azt számolta ki, az eddig teljesített futamokon melyik pilóta hány kört töltött az élen, és ezek százalékosan hogyan viszonyulnak egymáshoz. Ebben a mutatóban Max Verstappen messze a többiek fölött áll 57%-kal, miközben a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton alulról súrolja a 30%-ot. A toplistára a két pilóta csapattársa, Valtteri Bottas és Sergio Perez fért még fel. A pontversenyben épp fordított a két legjobb versenyző sorrendje, ugyanis Hamilton 14 ponttal vezet a 80 egységgel rendelkező Verstappen előtt.

ver-ham-20211

A futamgyőztestől a japán méregzsákig

A Formula Podcast Spanyol Nagydíjat követő adásában a stáb szokás szerint értékelte a pilóták hétvégi teljesítményét: ezúttal 10 és 3,5 pontig terjedt a skála. A vonatkozó részt 1:08:40-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A foci-Eb miatt nem tud időpontot cserélni Isztambullal Baku

Mi is beszámoltunk róla, hogy bár még csak néhány hete jelentette be a Formula-1, hogy a Török Nagydíj ugrik be a kéthetes karantén miatt ellehetetlenülő montreali forduló helyére, máris veszélybe került az isztambuli verseny is, mivel az Egyesült Királyság vörös zónába sorolta Törökországot, azaz az onnan érkezők tíznapos hotelkaranténra vannak kötelezve. Márpedig az F1-es csapatok közül hétnek is brit székhelye van, ez pedig gyakorlatilag lehetetlenné tenné számukra a hazautazást, azt pedig többek között Günther Steiner Haas-csapatfőnök is sérelmezte, ha a francia-osztrák duplát követő időszakig nem térhetnének haza a csapattagok.

Állítólag számos forgatókönyv merült fel megoldásként, ezek közül az egyik volt, hogy a Török GP és az előtte lévő hétvégére tervezett Azerbajdzsáni Nagydíj időpontot cserélne, így a csapattagok elegendő időt töltenének Törökországon kívül az isztambuli futam után, hogy ne kelljen karanténba vonulniuk. Az azeri szervezők azonban ma megerősítették, hogy ez a lehetőség nem játszik, mivel június 12-én már labdarúgó-Európa-bajnoki mérkőzést játszanak Bakuban.

„Voltak egyeztetések, de eléggé fix a mi időpontunk” – nyilatkozta Arif Rahimov, a bakui pálya főnöke a Motorsport.com hasábjain. „Voltaképpen a többi esemény közé volt beszorítva, hiszen a foci-Eb-t megrendezik. Az első mérkőzést június 12-én rendezik, ami a verseny utáni szombat. Szóval nem sok mindent tudtunk tenni, nem voltunk túl rugalmasak idén. Ha más évben lennénk, ahol ez az egyetlen nagy nemzetközi esemény Bakuban, akkor ez is opció lehetett volna, de így nem.”

Viszont Baku szempontjából jó hír, hogy a RaceFans.net beszámolója szerint egy szerződéshosszabbításnak köszönhetően 2024-ig az F1-es versenynaptár része marad az Azerbajdzsáni Nagydíj.

baku-f1-start-1

Már a harmadik versenynaptárát adta ki a WRX: Még később kezdődik a szezon

Szerdán módosított szezonmenetrendet adott ki a Rallycross Promoter: ez már a harmadik naptárverzió a 2021-es évre. Abban bízva, hogy a javuló európai járványhelyzetben a lehető legtöbb helyszínre nézők látogathassanak ki, további hat héttel elhalasztották a szezonkezdetet, július 23-24-re.

Három ponton módosult a versenynaptár: az eredetileg harmadik fordulóval, Barcelonával kezdődik a szezon július 23-24-én. A spanyolt hétvége előtt kapott volna helyet Hell és Höljes. A norvég hétvége a helyi járványhelyzetre hivatkozva elmarad, a svéd versenyt viszont megtartják, új időpontban, augusztus 20-22-én, a Nürburgring és Lohéac közé beékelve.

A harmadik változás a Norvégia helyére beugró Portugália: a versenynaptár így továbbra is hét állomásból áll (nyolc fordulóval), Montalegre a szezonzáró helyre, október 23-24-re került be. Változatlan maradt a duplafordulós német, a francia, a továbbra is szerződés véglegesítésére váró lett, valamint a belga hétvége a naptárban.

Csata a győzelemért, sistergő előzések – a legjobb onboard felvételek Spanyolországból

Max Verstappen és Lewis Hamilton újabb összecsapása, az Alfa Romeo párosának első körös párbaja és Sergio Perez időmérős bakija is bekerült az F1 legfrissebb, belső kamerás felvételeket tömörítő összefoglalójába.

Bárki együtt gokartozhat Bottasszal, ha utána megvesz tőle egy autót

Facebookon hirdeti eladóvá vált autóját Valtteri Bottas. A finn F1-es pilóta egy 2018-as Mercedes-AMG GT-S-t kínál 190 000 euróért, átszámítva 68 millió forintért. A hirdetésben azt ígérte, az autót személyesen adja át, ráadásul a Lahti városában található saját gokartpályáján versenyezhetnek is egymással, ha a vevő kedve úgy tartja.

Az autót egy 4 literes V8-as motorral szerelték, ami 522 lóerő leadására képes. A járgány értékén kétségkívül sokan dob, hogy első és egyetlen tulajdonosa a Mercedes gyári Formula-1-es pilótája.

 184884069_324552415698181_1562803179155074637_n (1)
184897481_324552452364844_3414729831879424527_n
185549418_324552425698180_7098386472336512157_n

Szurkolók neveivel díszíti fel autóit a Williams a Monacói Nagydíjra

Kedves gesztussal ünnepel egy óriási mérföldkövet a Williams Formula-1-es istállója. A csapat a soron következő versenyhétvégén teljesíti 750. F1-es nagydíját, aminek alkalmából meglepi rajongóit: 100 szerencsés szurkoló neve felkerül az autók halójára. Ehhez mindössze egy egyszerű játékban kell részt venni a csapat hivatalos honlapján. Előbb meg kell válaszolnunk a kérdést, melyik futamon lettünk a csapat szurkolói, ami alapján a rendszer kiválaszt számunkra egy rajtszámot. Ha ezt követően megadjuk a személyes adatainkat, akkor bekerülünk a kalapba, amelyből kiválasztják a szerencséseket.

A Williams istállója a harmadik a sorban, amely eléri a 750 futamos mérföldkövet. A csapat 1977 óta van jelen az F1-ben, ahol eddig több, mint 100 futamgyőzelmet szerzett.

latifi-action1-2021

Fotó: DPPI

Ez a kör ért plusz egy pontot Max Verstappennek

Barcelonában már a pályán belül is megcsinálta a leggyorsabb kört Max Verstappen - mutatjuk, hogy hogyan rakta össze a futam végén a plusz egy pontot érő próbálkozást a holland.

Könnyen lehet, hogy mégsem lesz idén Török Nagydíj

Kétségessé vált a június 13-i törökországi F1-es futam sorsa, miután Nagy-Britannia szigorította a beutazási korlátozásait – közölte a Racefans. A verseny után csak tíznapos karantént követően térhetnének haza a brit csapattagok, ami ellehetetlenítené a munkájukat. Alternatívaként több helyszín is felmerült, például egy második Paul Ricard-i forduló, de a szaklap szerint valószínűbb, hogy nem pótolják a kieső futamot. A Török Nagydíj az idén elmaradó Kanadai Nagydíj helyére ugrott volna be. Ha valóban nem pótolják, akkor a június 6-i azerbajdzsáni és a június 27-i franciaországi forduló között háromhetes szünetet tartanak.

toroknagydij20201

Fotó: DPPI

Egy Senna-rekordot is beállított Barcelonában Hamilton

Szombaton a 100. pole-pozíciójával hívta fel magára a figyelmet Lewis Hamilton, aki ezzel az első pilóta lett a Formula-1 történetében, aki három számjegyű rajtelsőséggel rendelkezik. Vasárnap aztán a futamot is megnyerte, s ezzel zsinórban ötödik alkalommal győzött a Spanyol Nagydíjon: 2017 óta verhetetlen a Circuit de Catalunyán. Ezzel pedig beállította Ayrton Senna rekordját, aki 1989 és 1993 között a Monacói Nagydíjon volt legyőzhetetlen – immár ők ketten mondhatják el magukról, hogy sorozatban ötször nyertek egy adott nagydíjon.

Születésnapja alkalmából gyermekkori fotót posztolt Tsunoda

Május 11-én ünnepelte születésnapját az AlphaTauri japán felfedezettje, Yuki Tsunoda. Az F1 egyetlen 2000 után született pilótája kedden lett 21 éves, ennek alkalmából pedig egy aranyos fotót tett közzé magáról a közösségi médiában. Az ehhez fűzött kommentjében megköszönte a szurkolók támogatását, és biztosította őket arról, hogy továbbra is a maximumra törekszik.

Fotók: Ezek a kerékburkolatok az összes 2022-es F1-es autóra felkerülnek

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjat követően három csapat Barcelonában maradt, hogy a Pirelli számára tesztet teljesítsen. A tesztalanyok a jövő évre fejlesztett, új autókkal együtt érkező 18 colos kerekek voltak, amelyekre Robert Kubica autóján az ezekkel együtt készült kerékburkolatok is felkerültek. Ez az első alkalom, hogy ezeket mozgásban láthatjuk. A Racefans értesülései szerint az Alfa Romeo a 2019-es autóját úgy alakította át, hogy az általa termelt leszorítóerő a 2022-es autók teljesítményéhez hasonlítson, így minél pontosabb képeket kaphatnak az új kerekek működéséről.

E1HJLLsXsAUKvXL

E1HJKPSWEAYDQfZ

E1HJNaEWQAQ-ZXl

Fotók: Auto Motor und Sport

Apja fia: így ökölpacsizott végig a teljes csapattal a futam után Mick Schumacher

Michael Schumacherről köztudott volt, hogy azzal is építette a garázson belüli morált, hogy gyakorlatilag minden csapattaghoz volt egy jó szava, amikor megérkezett a pályára és mindenkivel szoros viszonyt ápolt. Nos, a barcelonai futam után a Haas által készített felvételek tanúsága szerint ezt (is) elleste tőle a fia, az idén debütált Mick Schumacher:

Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

emw94oil5dexe46xauqf_800

Tsunodát nyugtatta, Bottast elengedésre kérte a csapata – így szólt a rádió Barcelonában

Megérkezett a szokásos válogatás a Spanyol Nagydíj legjobb csapatrádiós üzeneteiből: Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen és Sergio Perez is szerepel az összeállításban (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető és hallgatható!):

Olvastad már?