Furcsa helyzet: Albon Red Bull-színekben, Ferrarival versenyezhet a DTM-ben
//formula.hu/parc-ferme/27809
A Red Bull Racingből és teljes Formula-1-ből kikerülő Alex Albon az energiaitalos cég támogatásával a Német Túraautó-bajnokságban folytatja – érkezett a hír január elején. Arról azonban nem volt információ annak idején, melyik csapatnál és milyen autóval indul a GT3-as szabályrendszerre váltó sorozatban.
A Motorsport.com szerint a Honda, amely a logikus választást képviselné, nem érdeklődik a DTM iránt, mivel számára nem jelent nagy reklámértéket a széria. A lap információi alapján Albon – valamint a szintén Red Bull kötelékébe tartozó Liam Lawson – Ferrari 488 GT3-mal fog versenyezni, egyszerre képviselve két Formula-1-es riválist. Ami a csapatot illeti, a forrás szerint a befutó az AF Corse lehet, ami szintén ironikus, hiszen az olasz formáció szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, a WEC-ben gyári státuszban szerepel.
A lap arról is ír, hogy azokon a versenyeken, melyeken Albon F1-es tartalékpilóta státusza miatt nem tud részt venni, Nick Cassidy, a Super GT 2017-es és Super Formula 2019-es bajnoka vezetheti az autót, aki szintén Red Bull-támogatott sportoló. Azonban Cassidy esetében is van akadály: ő a Formula-E-ben teljesíti első szezonját 2021-ben, ami szintén ütközéseket jelenthet DTM-hétvégékkel.
Alesi elérzékenyült fia ferraris tesztjétől: „Hihetetlen, mennyire figyelt a részletekre!”
//formula.hu/parc-ferme/27922
Giuliano Alesi volt az első, aki pályára hajthatott a Ferrari e heti fioranói privát tesztjén: mindezt 30 évvel azt követően, hogy édesapja, az egyszeres F1-es nagydíjgyőztes először tesztelt a maranellóiakkal. Ha ez nem lett volna elég, a fiatal versenyző autójára ugyanaz a #28-as rajtszám, amellyel annak idején Jean Alesi is körözött. Az egykori közkedvelt pilóta meg is hatódott ettől – erről a Motorsport.com szaklapnak beszélt:
„Meglepetésként ért, hihetetlen, hogy ennyire odafigyelt a részletekre. Azt hiszem, 1990 novemberében teszteltem először Ferrarit, a rajongói klubom szerint 15-én, szóval lenyűgöző volt 30 évvel később újra a számomat látni az autón. Nagyszerű volt Ferrariban látni őt, nagyon elérzékenyültem, de egyúttal felelősség is volt rajta, hiszen ő hajtott elsőként pályára, amikor még minden hideg volt. Nem volt könnyű számára, de minden jól alakult.”
Idősebb Alesi is megerősítette, hogy ez volt fia utolsó fellépése a Ferrari Akadémiájának tagjaként, ugyanakkor leszögezte, hogy továbbra is a „családjukként” tekintik a vörösöket, így nem feltétlenül ért véget a kalandja velük. Giuliano Alesi mindenesetre az F2-es idények után most Japán felé veszi az irányt, ahogy a Toyota színeiben dupla kihívás elé néz, ugyanis egyszerre fog indulni a Toyota színeiben a Super GT GT300-as kategóriájában és a Super Formula Lights sorozatban.
Miért nem volt esélye az F1-re Callum Ilottnak?
//formula.hu/parc-ferme/27920
A Formula Podcast legutóbbi adásában több ígéretes fiatal versenyzőről is szót ejtettünk, többek között szóba került Callum Illott is - avagy: miért nem előle vette el a helyet a pénzével Nyikita Mazepin? A vonatkozó részt 47:41-től hallhatjátok:
Sainz először gurult pályára a Ferrarival – videók
//formula.hu/parc-ferme/27926
A szerdai talán a leginkább várt napja a Ferrari monstre fioranói privát tesztjének, hiszen ma ülhet először be a vörösök egyik F1-es gépébe – egészen konkrétan a 2018-asba – új igazolásuk, Carlos Sainz. Ez pedig már kora délelőtt meg is történt, így a maranellóiak közzé is tették az első videót arról, ahogy a spanyol pályára gördül – és természetesen készült már másik felvétel is, hála a mindig készenlétben álló rajongóknak:
Good morning like this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 27, 2021
Benvenuto Carlos @Carlossainz55 #essereFerrari pic.twitter.com/q51iJojZd4
Primi metri di @Carlossainz55 in #Ferrari con l SF71H pic.twitter.com/GVArHJj2bv
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) January 27, 2021
A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
//formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Videó: Az elmúlt tíz év legnagyobb MotoGP-csatái
//formula.hu/parc-ferme/27923
Egyszer már megosztottuk ezt a válogatást, ám akkor a MotoGP valamiért törölte a videót a YouTube-csatornájáról. Mindenesetre most újra itt az alábbi top 10, benne többek között Marquez és Lorenzo mugellói párharca, Rossi és Pedrosa aragóniai összecsapása, az asseni és Phillip Island-i őrületek, és persze Dovizioso és Marquez több felejthetetlen utolsó körös ütközete (a videó YouTube-ra átkattintva indul!):
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Vettel megérkezett az Aston Martinhoz – videó
//formula.hu/parc-ferme/27921
A Racing Pointból átalakuló csapathoz is megérkezett néhány napja a friss szerzemény, az internet pedig már valósággal követelte, hogy tegyenek közzé valamiféle anyagot a négyszeres világbajnokról (a Mercedesszel vicces szópárbajt is vívtak Twitteren erről és a Lewis Hamilton hosszabbítása körüli huzavonáról). Végül közzétették az első videót arról, ahogy Vettel megérkezik:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!
//formula.hu/parc-ferme/27917
A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!
Megnyílt az út az Acura Le Mans-i szereplése előtt
//formula.hu/parc-ferme/27919
Az Acura – a Honda luxus/sportmárkája az USA-ban – bejelentette, hogy hosszabb távon marad a prototípus-versenyzésben, és 2023-ra új autót épít az LMDh (Le Mans Daytona hybrid) szabályok alapján. A Racer.com szerint a karosszériát gyártó partner az Oreca lesz.
A hivatalos közlemény arra tér ki, hogy a gyártó a tengerentúli IMSA-ban folytatja a szereplést – ahol 2019-ben és 2020-ban is megnyerte a jelenlegi csúcskategória, a DPi (Daytona Prototype International) bajnoki címét –, az új projekt azonban túlmutathat az amerikai sorozaton, hiszen az LMDh szabályok révén átjárhatóvá válik az IMSA és a WEC. Azaz az Acurák rajthoz állhatnak a Le Mans-i 24 óráson is két év múlva.
Egyelőre két másik gyártó látta meg a fantáziát az LMDh-ban: a Porsche és az Audi, akik ki is használják a konvergenciát, a WEC mellett az IMSA nagy versenyein is terveznek szerepelni.
Új és régi csapata is felköszönti a születésnapos Checo Perezt
//formula.hu/parc-ferme/27918
Az Aston Martinnál sem feledkeztek meg a csapat elődjeinél hét szezont lehúzó Sergio Perezről, aki ma ünnepli 31. születésnapját. „Furcsa érzés lesz idén veled csatázni, amigo, de alig várjuk, hogy újra lássunk a pályán” – írják a zöldek Twitterjén. Természetesen a Red Bullnál is felköszöntötték: nem mostanában fordult elő, hogy egy harminc feletti pilóta versenyzett a csapatban, ráadásul új emberként.
Feliz cumpleaños, Checo!
Feliz cumpleaños @SChecoPerez!! Here's to a year filled with celebrations pic.twitter.com/tHG8y3PJvE
— Red Bull Racing (@redbullracing) January 26, 2021
Happy Birthday @SChecoPerez! It's going to feel kinda weird doing battle with you this year amigo, but we can't wait to see you on track! #IAMF1 pic.twitter.com/z1TfxVReXu
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) January 26, 2021
Amikor a fiatal Capirossi megelőzte a fiatal Rossit – a WC-nél…
//formula.hu/parc-ferme/27916
1997-ben az Aprilia volt az egyik fő tényező a gyorsaságimotoros-vb két kisebb kategóriájában: a 250 köbcentisek között Loris Capirossi, a 125-ös géposztályban pedig a vb-címet is elhódító Valentino Rossi volt a fő sztárjuk. A két olasz versenyző annak idején több reklámot is vállalt a noalei gyártó számára – az egyik ilyen humoros klipet bányászta most első a jelenleg már a MotoGP Biztonsági Bizottságában tevékenykedő Capirossi, amely épp egy WC előtt játszódik (vajon innen kapta az ihletet Rossi a néhány évvel későbbi emlékezetes jerezi ünnepléséhez?):
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Rendkívül ritka 1955-ös Jaguar talált gazdára
//formula.hu/parc-ferme/27915
Egy igazán egyedi és értékes 1955-ös Jaguar D-Type került új tulajdonoshoz az RM Sotheby's múlt hétvégi arizonai aukcióján. A vörös színű, versenycélokra épített autó 6 millió dollárért, vagyis körülbelül 1,7 milliárd forintért kelt el. Ilyen festéssel mindössze néhány D-Type létezik a világon.
Az egyedi darab az évek során számtalan tulajdonost megélt. Többek között a Led Zeppelin menedzsere, Peter Grant, valamint az F1 korábbi nagyura, Bernie Ecclestone is magáénak tudhatta.
F1-es ülés lehet a tét az F2-es Red Bull-házimeccsben
//formula.hu/parc-ferme/27914
A Formula Podcast adásában azokat a fiatalokat vettük sorra, akik bekerültek idén az F1-be, valamint azokat, akik még nem, de a továbbiakban esélyük lehet rá. Liam Lawson és Jüri Vips is közéjük tartozik, akik csapattársakként fogják egymást gyepálni a tavalyi nem épp elégedettségre okot adó szezonjuk után. A vonatkozó részt 11:39-től hallgathatjátok:
Kigyógyult a koronavírusból, már autóba is pattant Charles Leclerc
//formula.hu/parc-ferme/27912
Kedden is folytatódik a Ferrari fioranói privát tesztje, s azt követően, hogy hétfőn három fiatal, Giuliano Alesi, Marcus Armstrong és Robert Svarcman kapott lehetőséget, kedden immár a maranellóiak egyik állandó versenyzője, Charles Leclerc ülhet be a 2018-as versenygépbe. A monacói pilótáról nagyjából két hete derült ki, hogy a mezőnyből ötödikként elkapta a koronavírus-fertőzést, mostanra azonban a jelek szerint kigyógyult belőle, Leclerc ugyanis már pályára is vitte az SF71H-t. Erről mutatunk néhány képet, amelyeket a Scuderia osztott meg – Carlos Sainz szerdán, míg Mick Schumacher és Callum Ilott csütörtökön vezethet majd:
Persze nem Olaszországról lenne szó, ha néhány elszánt rajongó nem lógott volna be a pálya közelébe. Leclerc rajongói Twitter-oldalán az alábbi videó bukkant fel.
SOUND ON: @Charles_Leclerc and the SF71H in Fiorano today
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) January 26, 2021
: @criken11 pic.twitter.com/I0vMZ1LUve
Oliveira már gyári KTM-narancsban, de a hivatalos bemutatókat ducatis csapatok indítják
//formula.hu/parc-ferme/27911
Bár még több hetet kell várnunk, hogy a pályán is láthassuk őket, a csapatot váltó versenyzők egy része már felöltötte új öltözékét: így tett többek között Valentino Rossi is rögtön az év elején. Most a KTM osztott meg néhány fotót a Tech3-től a gyári csapatukhoz előrelépő Miguel Oliveiráról, amint Brad Binder társaságában immár a gyári színekben látható, s a gyári RC16-oson is feltűnt a tavaly két futamot is nyerő portugál #88-as rajtszáma.
A fotók nem tekinthetők hivatalos csapatbemutatónak (bár aligha láthatunk majd nagy eltérést), de rövidesen azok is kezdetüket veszi. Egész konkrétan a hírek szerint az Esponsorama Ducati lesz az első február 5-én, amely lerántja a leplet a motorjairól – igaz, Luca Mariniét már több mint egy hónapja láthattuk VR46-os festésben pompázni, de Enea Bastianini versenygépe valószínűleg inkább a tavalyi dizájnra hajaz. Az Esponsoramát a Ducati gyári alakulata követi február 9-én 16 órakor, majd február 12-én jön a két KTM-es alakulat, február 15-én pedig a Yamaha gyári csapata 10:30-tól (a MotoGP.com összesítése alapján elképzelhető, hogy a szatellit Petronas SRT is ugyanekkor tartja a saját, természetesen a járványhelyzet miatt online eseményét – ők eredetileg az azóta törölt sepangi teszt előtti napra tervezték ugyanezt).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Nézegess képeket a behavazott Hungaroringről!
//formula.hu/parc-ferme/27910
A hét eleji havazás a mogyoródi pályát is elérte – íme, néhány fotó erről a Hungaroring Instagramján:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Raikkönenre inkább ne számítsunk, ha pakolásról van szó
//formula.hu/parc-ferme/27909
Egy poénos játékot szervezett két F1-es pilótája számára az Alfa Romeo. Kimi Raikkönennek és Antonio Giovinazzinak az volt a feladata, hogy minél gyorsabban elpakolják az előre kikészített tárgyakat az autó csomagtartójába. Ha Raikkönenen múlik, a család csak az utolsó pillanatban tud elindulni a nyaralásra, és akkor sem biztos, hogy minden csomag velük lesz...
Big move coming up? Call Kimi and Antonio @alfa_romeo pic.twitter.com/G86meIMYes
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 25, 2021
Ki töltötte még úgy a vasárnapot, mint Roscoe?
//formula.hu/parc-ferme/27907
Lewis Hamilton kutyája azt se nagyon akarta, hogy a gazdi a laptopot nyomkodja hétvégén...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az eltiltás szélén a WRC 2019-es világbajnoka
//formula.hu/parc-ferme/27906
Egy szabály miatt egyfutamos eltiltást kapott a Rali-világbajnokságon Ott Tanak, a sorozat 2019-es győztese - viszont egyelőre ezt a büntetést egy évre felfüggesztették. Tanak a Monte-Carlo Ralin kapott több defektet is és mivel nem volt nála elég pótkerék, így felnin autózott el az egyik gyorsasági szakasz végétől a szervizparkig. A szabályok miatt itt fel is adta a küzdelmet és kiállt, de a versenybírák nem álltak meg ennyinél, még kiosztották az említett büntetést is - nagyon szigorúan veszik azt a szabályt, hogy a szakaszok közötti etapokon négy "rendes" keréken kell haladni. Egyelőre nem tiltották el, de a következő esetnél már nem lesz pardon...
A stewardok egyébként is elemükben voltak a hétvége folyamán, mert megbüntették a futamgyőztes Sebastien Ogier-t, illetve Thierry Neuville navigátorát is, mert nem volt minden jól bekötve a sisakjuknál - őket viszont ezen a szinten elhanyagolható pénzbírsággal sújtották csak.
fotó: dppi
26 év után újra egy Alesi vezetett egy F1-es Ferrarit
//formula.hu/parc-ferme/27908
Megkezdődött a Ferrari monstre privát tesztje Fioranóban, ahol összesen hét pilóta kap majd lehetőséget arra, hogy vezesse a 2018-as Formula-1-es autójukat. Hétfő délelőtt Giuliano Alesi ülhetett be elsőként a versenygépbe: a Ferrari Akadémia tagja életében először vezethetett F1-es Ferrarit – 26 évvel azt követően, hogy apja, Jean Alesi futamot is tudott nyerni eggyel az 1995-ös Kanadai Nagydíjon.
History repeating itself. 30 years after Jean, it’s now time for Giuliano #Alesi to get his first laps in a #Ferrari #F1 car #FDA @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/NqBka8tACb
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) January 25, 2021
Délután egy másik akadémista, Marcus Armstrong pattant be az SF71-H-ba, ő is első alkalommal vezethetett F1-es gépet – az alábbiakban róla, fentebb Alesiről hoztunk néhány fotót:
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) January 25, 2021
It’s @MarcusArmstrng’s turn to take over the SF71-H this afternoon, his first time driving an #F1 car
What a sight #FDA @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/2keSRuLUJl
Három Button egy képen: Jenson, Hendrix és Lenny
//formula.hu/parc-ferme/27905
Közös fotót posztolt gyermekeivel Jenson Button: másfél éves kisfia, Hendrix Jonathan, valamint alig egy hónapos lánya, Lenny Monrow társaságában látható a képeken. Ahelyett, hogy a gyarapodó család elvonná kapacitásait az autósporttól, Button 2021-es szezonja sűrűnek ígérkezik: a Williams tanácsadója lesz, az Extreme-E-ben pedig saját csapattal versenyez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon