Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 5. péntek

Miért gondolják még mindig, hogy Baumgartner Zsolt a hatautós futamon szerzett pontot?

Baumgartner Zsolt F1-es karrierjével kapcsolatban a mai napig számos tévképzet él a köztudatban (melyeket igyekeztünk műsorunkban eloszlatni), de talán egyikkel sem lehet olyan gyakran találkozni, mint hogy Zsolt azon a bizonyos hatautós botrányfutamon szerezte F1-es pontját. A Formula Podcast legutóbbi adásában sok más mellett arról is megkérdeztük a magyar F1-es pilótát, milyen gyakran kell elmagyaráznia embereknek, hogy ez nem így történt! Az adás ezen részét 01:05:28-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Vettel máris megtette első köreit az Aston Martinnal

A szerdai csapatbemutató után a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és csapattársa, Lance Stroll is pályára vitte a vizes Silverstone-ban egy filmforgatási nap keretében az AMR21-est – íme, néhány az istálló által közzétett kép erről:

vettel-aston-silverstone-1

vettel-aston-silverstone-2

stroll-silverstone-aston-1

Lehetnek nézők a bahreini szezonnyitón – de csak oltás vagy a fertőzésből való felépülés után

Már rögtön az első 2021-es Formula-1-es futamon lesznek helyszíni nézők – ezt jelentette be csütörtök este a bahreini pálya. Persze a koronavírus-járványra való tekintettel szigorú feltételei lesznek a belépésnek, amely előrevetítheti, milyen gyakorlatra kell számítanunk más helyszínek idén.

Ugyanis csak azok vásárolhatnak jegyet, akik vagy már megkapták mindkét dózist a vakcinákból, vagy már átestek a betegségen: a második oltásadag beadásától és a fertőzéstől számítva is két hétnek kell eltelnie. Mindezt egy applikáció segítségével ellenőrzik majd a bahreiniek, emellett a nézőknek maszkot kell viselniük és mindenhol be kell tartaniuk a távolságtartásra vonatkozó előírásokat.

Bahrein egyébként a Formula-1-es mezőny számára is felajánlotta, hogy soron kívül beoltják őket, ám ebből a száguldó cirkusz nem kért.

bahrein-start-dppi

fotó: DPPI

További stúdiófotókkal kényezteti rajongóit a Mercedes

Bár kedden tartotta bemutatóját a világbajnok istálló, ma egy újabb adag stúdiófotót tettek közzé a W12-esről – a korábbi képekkel ellentétben itt nem fekete, hanem világos a háttér:

Húsz éve ezen a napon bemutatkozott két elég ügyes fiatal pilóta

2001 március negyedike - Fernando Alonso és Kimi Raikkönen nevével is elkezdhettünk megismerkedni. Húsz év telt el, de ők azóta is itt vannak...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Nyár végére halasztották a Le Mans-i 24 órás versenyt

A szervező ACO elnöke, Pierre Fillon szerint nehéz döntést kellett meghozniuk, amikor úgy határoztak, hogy júniusról augusztus 22-23-ra halasztják a legendás Le Mans-i 24 órás autóverseny 2021-es kiírását. A csúsztatásról annak reményében döntöttek, hogy a nyár végén immáron nézők előtt rendezhetik meg az egynapos viadalt, mivel Fillon elmondása szerint „elképzelhetetlen” lett volna, hogy zsinórban másodszor is zárt kapus legyen az esemény.

Hogy ez a lépés hoz-e magával további változtatásokat a Hosszútávú-világbajnokság versenynaptárából, nem derült ki a közleményből. A szezon a tervek szerint épp egy hónap múlva, április 4-én startol Portimaóban egy nyolcórás versennyel, ezt követi május 1-jén a spái 6 órás. Július 18-án Monzába látogat a WEC mezőnye, szeptember 26-án pedig Fujiba – e kettő közé ékelték be a Le Mans-t, de nem kizárt, hogy a japán fordulót a felszerelések szállítása okán szintén későbbre tolják majd. Az évad november 20-án Bahreinben zárul jelen állás szerint.

lemans-2020-dppi

fotó: DPPI

Aitken meggyőzte a Williamst, idén is tartalékpilóta lesz

2021-ben is a 25 éves Jack Aitken lesz a Williams Formula-1-es istállójának harmadik számú versenyzője. A brit-koreai pilóta tavaly év végén ülhetett be először versenyhétvégén a csapat autójába, amikor a Szahíri Nagydíjon kollégája, George Russell a Mercedesnél kapott vendégszerepet. Ezt karrierje egyik legkülönlegesebb pillanatának tartja. 

A Williams csapatvezetője a bejelentés kapcsán elárulta, Aitken egy nagyszerű tehetség, aki hamar az istálló egyik kedvelt tagja lett. "Lenyűgözött minket a tavalyi bahreini teljesítménye, ahol a rövid határidő ellenére jól teljesített."

aitken-portre-20201

Fotó: DPPI

Először gördült pályára az Alpine F1-es autója

Az Alpine istállója a keddi leleplezést követően szerdán Silverstone-ban először próbálta ki élesben a 2021-es Formula-1-es autóját. Az A521-es típus Esteban Ocon kezei alatt egy médianap keretében 100 kilométert teljesített a northamptonshire-i versenypályán. Fernando Alonso egyelőre nem tudott csatlakozni a csapathoz, ő majd a bahreini előszezoni teszten ül autóba. 

A próba végeztével Ocon arról nyilatkozott, az év első etapja mindig különleges, pláne, ha arra a legendás Silverstone-ban kerül sor. Az autót jó érzés volt vezetnie, az előre eltervezett programot pedig probléma nélkül teljesítették.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Idén már két magyar versenyez az olasz Formula-4-ben

Még nem teljes az olasz Formula-4-es bajnokság 2021-es nevezési listája, de máris két magyar nevet találhatunk rajta. Egyrészt egy második teljes szezonban is folytatja szereplését a Van Amersfoort Racing színeiben a tavaly a tabellát a 21. helyen záró Válint Bence, másrészt viszont lesz egy 16 éves magyar újonc is. Az elmúlt években gokartozó, a magyar bajnokság mellett magát már az Eb-n és a vb-n is kipróbáló Révész Levente az AKM Motorsport idei első igazolása lett, miután Varanóban, Misanóban és Vallelungában is sikeres teszteket teljesített a csapattal. Vezetékneve nem véletlenül lehet ismerős, hiszen Levente a Kiss Norbertet is foglalkoztató Révész Truck Racing Team tulajdonosának, Révész Bálintnak a fia.

2020-ban egy másik formulaautósa is volt Magyarországnak, aki európai mezőnyben szerepelt. Tóth László a Formula Renault Európa-kupa szezonját zárta a 16. helyen, az ő idei tervei azonban egyelőre nem nyilvánosak - a helyzetet bonyolítja, hogy a sorozat eddig ismert formájában megszűnik, miután összeolvad az európai Formula Regional bajnoksággal.

580_Levi Revesz AKM

 

Vettel elég egyértelmű véleményt alkotott a sprinfutamokról: de miért?

Sokan támogatják az F1-es sprintfutamok ötletét, az már el is dőlt, hogy idén tartanak ilyeneket, de azért annyira nem ért egyet mindenki ezzel, mint amennyire a sportág azt szeretné velünk elhitetni. Az Aston Martin autóbemutatójához kapcsolt sajtótájékoztatón Sebastian Vettel is beszélt erről, többek között a Formula.hu jelenlétében.

"Nem tudom, hogy mi a mögöttes gondolat, nekem nem tetszik. Miért vagy egy elődöntő a döntő előtt? Ennek mi az értelme? Nem értem. Nyilván, ha lesz futam szombaton, akkor azon is részt kell vennem, hogy vezethessek vasárnap, de az én szemszögemből nézve ennek nincs értelme. Mindig van egy futam, ami nagyjából háromszáz kilométer és ez a hétvége fő kihívása. Ez elvonja a figyelmet az igazi problémákról, ez nem igazi megoldás - mást kellene megoldani, nem a formátumot."

vettel aston

fotó: F1

Megérkeztek kiadványaink a könyvpályázatunk nyerteseihez

Tavaly hirdettünk pályázatot közintézmények számára, amely során kiadónk köteteire, azaz a Száguldás és cirkusz valamint az Autósport évkönyv előző öt évi példányaira lehetett pályázni. A kiadványok megérkeztek pályázatunk nyerteseihez – a XVI. Kerületi Jókai Mór Általános Iskola büszkén posztolta is, hogy megkapták a tíz kötetet:

Hülkenberg még költözés közben is Magnussenre gondol

Nico Hülkenberg életében akkora változás áll be, ami talán egyenértékű azzal, amikor 2019 végén közel egy évtizednyi versenyzés után kiszorult a Formula-1-es mezőnyből.

Költözik. Elmondása szerint hat éven át élt ebben a lakásban, az utolsó estéjén pedig a lecsupaszított szobában az összerendezett ruháit bámulva felnyitott egy sört és alighanem az elmúlt éveken merengett. Egy Carlsberget kortyolgatva ugyanis a dán italmárkáról beugrott neki a Kevin Magnussennel való elhíresült vitája a 2017-es Magyar Nagydíjról, amelynek lezárásaként a Haas versenyzője a golyóinak nyalogatására invitálta Hülkenberget.

"A 'nyald meg a golyóimat' országból való sörrel ünneplek!" - állt elő az év eddigi legfurcsább képaláírásával a német.   

Evavs8YXEAAwOx9

Oconnak annyira tetszenek az Alpine színei, hogy a sisakját is azokba öltöztette

Esteban Ocon nem is próbálta tagadni, hogy franciaként büszkességgel tölti el, hogy a Renault-ból átalakuló Alpine 2021-es versenygépe kék-fehér-piros színekben pompázik. A versenyző idei sisakdizájnján pedig ugyancsak a francia trikolór színei köszönnek vissza – igaz, kicsit más arányban, mint az autóján:

Érdekes nevet kaphatnak a szombati sprintfutamok az F1-ben

A csapatok gyakorlatilag egyöntetű támogatása láttán egyre valószínűbbnek tűnik, hogy idén a kijelölt három helyszínen – Montrealban, Monzában és Interlagosban – tényleg kipróbálja a Formula-1 a sprintversenyt: ezeken a hétvégéken pénteken rendeznék a kvalifikációt, szombaton jönne a 100 km-es sprintfutam, amelynek végeredménye meghatározná a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét. A támogatások mellett ugyanakkor sokan hangsúlyozták, hogy semmiképp sem szabad egy rangon kezelni majd a szombati rövid és a vasárnapi hagyományos versenyt, s úgy tűnik, az elnevezés terén is igyekeznek majd a megkülönböztetésre.

Az Alpine ügyvezető igazgatója, Marcin Budkowski ugyanis a csapat bemutatója után tartott sajtóeseményen – amelyen a Formula.hu is részt vett – elhintette, hogy „szuperidőmérő” vagy „szuperkvalifikáció” lehet a sprintfutam hivatalos megnevezése. „A sprintversenyek vagy aminek majd hívni fogják, a „szuperidőmérő” három napon át nyújt izgalmakat majd. A pénteki kvalifikáció miatt sokkal kevésbé leszünk felkészültek. Ez a rajongóknak háromnapnyi izgalmat jelent” – magyarázta Budkowski, aki úgy vélekedik, érdemes lehet kipróbálni a formátumot. A végső döntés még nem született meg egyébként, a részletek kidolgozása vélhetően jelenleg is zajlik.

f1-start-2020-dppi

fotó: DPPI

Alonso legújabb sisakfestése a két F1-es világbajnoki címét idézi

Formula-1-es világbajnoki címeinek idejére, a 2005-2006-os évekre emlékeztet Fernando Alonso idei sisakfestése. Az F1-be visszatérő spanyol szerdán délután két képet osztott meg a 2021-es dizájnjáról: a fejvédő felső és oldalsó részén az Alpine idei és a Renault 2005-ös kék árnyalatai tűnnek fel, oldalán egy sávban pedig a spanyol zászló sárga-piros párosítása látható. 

EvjpWqXWQAADB3a2

Az nem lehet véletlen, hogy dizájn szemből egy az egyben a Renault R25-öt idézi.

alo-2020-abud

Fotó: DPPI

Hogyan változtak az aerodinamikai szabályok 2021-re?

A 2021-es, nagy reformokat megelőző átmeneti szezonra különleges szabályok érvényesek. A karosszériát át kellett hozni 2020-ról (csak korlátozottan, két fejlesztési zseton erejéig lehet hozzányúlni, melyeket több csapat az orrkúp átalakítására használt), az aerodinamikát viszont több ponton kötelezően át kellett alakítani.

A változások célja a leszorítóerő csökkentése és ezáltal az abroncsokra nehezedő terhelés csökkentése. Egy másodperces lassulást és 2019-es szintet emlegettek az új szabályok révén, de nehéz megmondani, valójában mennyivel esnek vissza a köridők, hiszen a csapatok lázasan dolgoznak azon, hogy más területeken visszanyerjük az elbukott köridőt.

Négy területen történt változás az aerodinamikai szabályokban:

A Porsche arra kérte a pilótáját, hogy hóban driftelés közben újságot olvasson, majd kérdésekre válaszoljon

A többszörös drift- és ralikrossz-bajnok Tanner Foustot arra kérte meg a Porsche, hogy ne nagyon figyeljen oda a vezetésre, miközben a hóban csúszkál a Cayman GT4 Clubsporttal - olvasson el egy cikket, majd válaszoljon kérdésekre vezetés közben, aztán pedig parkoljon le a többiek közé, de ne egyszerűen...

A nappalinkba hozza el idei autójának leleplezését a Williams

Igazán különleges módon leplezi le 2021-es Formula-1-es autóját a Williams: egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével a saját otthonunkban jeleníthetjük meg az FW43B virtuális mását.

A kiterjesztett valósággal megfűszerezett bemutató pénteken délután háromkor kezdődik, és bárki becsatlakozhat, aki feltelepíti a Williams Racing AR Launch 2021 néven futó appot, ami Apple eszközökkel már most elérhető, de hamarosan Androidokra is telepíthető lesz. A bemutató napján egy értesítés figyelmezteti a rajongókat a kezdés időpontjára. A leleplezést követően egy sajtótájékoztatót tartanak a két pilóta, George Russell és Nicholas Latifi, a csapatfőnök Simon Roberts és a vezérigazgató Jost Capito jelenlétével.

williams-ar

George Russell megmutatta a kis rakétáját

A Williams F1-es pilótája egy "erős" Mercedesszel pózolt, amit a "kis rakétájának" hívott - a szolgálati jármű:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

 

180-nal hóban, jégen, sötétben a hófalak között, gödrön és bukkanón át - őrült száguldás Ott Tanaktól

A WRC mezőnye Lappföldön járt hétvégén, az Arctic Ralit megnyerő Ott Tanak mellé pedig most beülhetünk egy szakaszra - a Hyundai pilótája ezen a pályán is a leggyorsabb időt produkálta. A péntek esti száguldás során megnézhetjük, hogy mennyire sokat lehetett látni sötétben, jégen/hóban úgy, hogy kilométerekre nincs más, csak az erdő és a fagy - ráadásul ahhoz, hogy valaki gyors legyen, keresztben kell autózni, amivel az a gond, hogy olyankor a lámpa sem az utat világítja meg...

Ezek lennének az F1 történetének legszexibb autói?

A bemutatók közepette jelentkezett újabb top 10-es összeállítással a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a szerintük „legszexibb” F1-es autókat vették sorra. A listában egészen az ötvenes évekig is visszarepülhetünk – a videó átkattintás után nézhető:

Olvastad már?