Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 22. péntek

A brit teniszcsillag szerint helyes, hogy lovaggá ütik Hamiltont

Andy Murray azon kevés sportolók egyike, akiket még aktív pályafutásuk során lovaggá ütöttek Nagy-Britanniában - a Wimbledonban kétszer is győzelmet arató teniszező pedig úgy véli, hogy ha valaki, akkor Lewis Hamilton megérdemli ezt az elismerést. Hozzátette, hogy mindenki azért nincs ezen a szinten, nem kell mindenkit lovaggá ütni, aki jó sportoló, de amit Hamilton elért, az annyira kiemelkedő, annyira sporttörténelmi, hogy az ő esetében nem is lehet kérdés a cím. 

lovag

fotó: dppi

Az anyaszomorító és a két süket öregúr – elképesztő találkozások

Különösen őszinte hangvételű interjúban beszélt a Formula Podcastnek az autóőrült rocksztár, Brian Johnson – az élő legenda többek között azt is felidézte nekünk, milyen körülmények között találkozott gyerekkori hősével, a nemrégiben elhunyt Sir Stirling Moss-szal. Az adás ezen részét 55:38-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ennyit változott az F1-es McLaren pilótafülkéje 32 év alatt

Az 1988-as MP4/4 és a 2020-as MCL35 pilótafülkéit hasonlíthatjuk össze az alábbi posztnak köszönhetően.

Leclerc zongoratudománya fejlesztésére fordítja a koronavírus-karanténját

Charles Leclerc-ről eddig is tudtuk, hogy egész jól zongorázik, most pedig egy hosszabb videót is feltöltött az Instagram-sztorijába (több részletben, egy Twitter-felhasználó rakta őket egybe) arról, hogyan is játszik a pillanatnyilag koronavírus-fertőzése miatt karanténban lévő monacói ferraris, aki a jelek szerint jól érzi magát a betegség ellenére is:

Videó: Rögtön egy méretes bukással indult a WRC-szezon

Teemu Suninen jó úton járt a Monte-Carlo Rali első szakaszán ahhoz, hogy a legjobb időt fussa, de nem ért végig, eléggé összetörte a Ford Fiesta WRC-t:

Amikor taxisofőrré váltak az F1-es pilóták

Az utóbbi években már ritkán láthatunk hasonlót, de a korábbi évtizedekben gyakrabban előfordult, hogy egy verseny végén valamilyen okból az egyik Formula-1-es pilótának „fuvarra” volt szüksége, hogy visszatérhessen a bokszutcába. Járt így többek között Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella és Jean Alesi is, de a műfaj királya kétségkívül Nelson Piquet volt, akinek autójára egy ízben hárman is felültek egyszerre – ezekből készített összeállítást az F1 YouTube-csatornája (amely átkattintás után tekinthető meg!):

Plusz tesztekkel készítheti fel japán újoncát az F1-re az Alpha Tauri

Mivel a Formula-1-es mezőnynek csupán egy háromnapos tesztje lesz a szezon előtt – március 12-től 14-ig Bahreinben –, az újoncoknak és a csapatot váltóknak nagyon kevés idő áll a rendelkezésükre, hogy megszokják az új közeget. Nem véletlen, hogy a Ferrari például plusz alkalmat szervez Carlos Sainznak, de nem a maranellóiak lesznek az egyetlenek, akik így tesznek.

A Motorsport.com úgy tudja, az Alpha Tauri kétszer is lehetőséget fog biztosítani az F1 első 2000-es években született pilótájának, Yuki Tsunodának a vezetésre a versenynaptárban idén is helyet kapó Imolában: egyszer a jövő héten egy régebbi autóval, majd pedig február 23-25. között is, ekkor azonban már elképzelhető, hogy egy filmforgatási nap keretein belül (ebből kettő van minden csapatnak, s egyszer-egyszer maximum 100 km-t tehetnek meg) az idei versenygépet is kipróbálhatja a japán – ahogy várhatóan néhány kört majd Pierre Gasly is megtehet.

tsunoda-alphatauri-imola-teszt

Havas-jeges sarkvidéki eseménnyel tér vissza jövőre a Bajnokok Tornája

A Race of Champions szervezői bejelentették, hogy két év kihagyás után 2022 januárjában újra megrendezik a népszerű gálaversenyt, a rendre sztárok egész sorát elcsábító Bajnokok Tornáját. Lesz viszont egy komoly újítás, ugyanis az előző alkalmak során megszokhattuk, hogy stadionokban kialakított szűk pályán csapnak össze a versenyzők – járt az esemény többek között az Egyesült Királyságban, Kínában, a legutóbbi 2019-es kiírás alkalmával pedig Mexikóban –, most azonban egy hosszabb és szélesebb pályát fognak építeni. Méghozzá egy teljesen havas-jeges pályát, az északi sarkkörtől kevesebb mint száz kilométerre, Svédországban.

Johan Kristoffersson, a regnáló ralikrossz-világbajnok, aki 2019-ben megnyerte a Nemzetek Kupáját a RoC-on, úgy véli, minden versenyző imádni fogja az új kihívást és az autók folyamatos csúszását. A szervezők egyébként azt is bejelentették, hogy a pályát az esemény után is megtartják majd, a versenyen pedig többféle elektromos jármű is szerepet fog kapni – igaz, a pontos listát és egyébként a pontos dátumot is csak később hozzák nyilvánosságra.

 

Videó: A 2020-as MotoGP-szezon legjobb csatái

Vinales Marquez és Rossi ellen két különböző jerezi futamon, Ducati-armada versus Rins az esős Le Mans-ban, a parádés spielbergi és valenciai befutók – ezek szerepelnek az alábbi válogatásban (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Norris karanténideje letelt, de a hazautazásának feltétele van

Lando Norris még január ötödikén jelentette be, hogy Dubaiban pozitív koronavírus-tesztet produkált, miután elveszítette az ízlését és szaglását. A McLaren pilótája a helyi előírásoknak megfelelően 14 napot a hotelszobájában töltött egyedül. Mostanra kiszabadulhatott onnan, és a Racefans információi szerint a tünetei is elmúltak. A megpróbáltatásai azonban nem érnek véget, ugyanis a hazautazásához elengedhetetlen egy negatív teszt produkálása, és a Nagy-Britanniában hatályban lévő jelenlegi korlátozások szerint otthon is karanténba kell majd vonulnia. Sportolóként annyi enyhítést kap, hogy a McLaren gyárába bemehet, ha otthonról nem tudja elvégezni a dolgát.

lando_rests_-_serg_tips

A Ferrari privát tesztet szervez Sainzéknak

Carlos Sainz és Charles Leclerc is privát tesztlehetőséget kap a Ferraritól az F1 háromnapos előszezoni felkészülési időszaka előtt - értesült a Racefans. A maranellóiakhoz idén csatlakozó spanyol pilótának nincs könnyű dolga a csapathoz való akklimatizálódással, ugyanis a tavaly év végi gyakorláson nem ülhetett autóba, az idei előszezoni teszt pedig minden eddiginél rövidebb lesz. Egy kiskapu azonban nyitva áll előtte: két évnél idősebb autóval bármikor gyakorolhat. A Ferrari ezért úgy döntött, Fioranóban mindkét pilótája beleülhet a 2018-as konstrukcióba. Ennek dátumáról jövő héten döntenek.

A lap értesülései szerint mindketten egy-egy teljes napot kapnak a gyakorlásra az SF71H volánja mögött.

sainz-maranello-3_1

Döbbenetes: Helikopterrel ütközött az egyik kamion a Dakaron

Az egyik tv-s helikopter a felvétel tanúsága szerint túlságosan is közeli mozgóképet akart készíteni Anton Shibalov Kamazáról, amikor az megugrott egy buckán, így a két jármű összeért:

Kicsi, de fontos lépés: Marquez edzésbe állt egy szobakerékpárral

Nagyjából másfél hónappal ezelőtt esett át a felkarcsonttörését követő harmadik műtéten Marc Marquez, akiről néhány napja az a nem túl sokatmondó friss információ érkezett a csapatától, hogy a rehabilitáció a tervek szerint halad, ugyanakkor az operáció során talált korábbi fertőzés miatt továbbra is speciális antibiotikumos kezelésre szorul. Továbbra is nagy kérdés, hogy mikorra épülhet fel a nyolcszoros világbajnok, de talán biztató jel, hogy bizonyos szinten újrakezdhette az edzéseket legújabb posztja szerint – igaz, csupán egy szobakerékpár nyergében, a jobb karján pedig továbbra is ugyanaz a rögzítő látható, mint már hetek óta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

 

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Borulással ért véget a Fazekas Motorsport első Dakarja

Fazekas Károlyékról a 2021-es Dakar Rali utolsó előtti, múlt csütörtöki szakasza óta most először láttak napvilágot információk. A magyar kamionos alakulat a kilencedik szakaszon műszaki hiba miatt hivatalosan kénytelen volt feladni a versenyt, ezt követően az összesített értékelésből kikerülve, a jokert felhasználva folytatta a sivatagi viadal útvonalát. Az utolsó, 12. szakaszon mindössze 200 kilométerrel a vége előtt azonban felborult a piros Scania, amit csak nagy erőfeszítések árán tudtak újra "lábra" állítani. Bár még a gép visszapillantó tükre sem sérült meg, a motor annyira megsínylette a furcsa helyzetet, hogy a csapat nem tudta teljesíteni a fennmaradt távot. Az esetről a csapat Facebook-oldalán tájékoztatták a szurkolókat.

Dakar Rally 2021. 13. nap és a befejezés Az utolsó napunk nem igazán úgy sikerült, ahogy azt terveztük. A vége előtt...

Közzétette: Fazekas Motorsport – 2021. január 19., kedd

Ocon rajthoz áll a Monte-Carlo Ralin

Élete első raliversenyére készül Esteban Ocon. Az F1-es pilóta aktuális csapatával, az Alpine-nal áll rajthoz a WRC januári fordulóján Monte-Carlóban. Munkaeszközét, az A110S névre keresztelt gépet tavaly az Eifel Nagydíj hétvégéjén a Nordschleifén már volt lehetősége kipróbálni. A francia nem a teljes távon, csak az első két szakaszon csatlakozik a világbajnokság mezőnyéhez. 

A versennyel kapcsolatban úgy fogalmazott: már nagyon várja, hiszen élete egyik álma a ralizás, Monte-Carlót pedig az autóversenyzés egyik gyöngyszemének tartja.

ociest

Fotó: DPPI

A Ducati is újabb öt évre elkötelezte magát a MotoGP mellett

A KTM után megvan a második gyártó is, amely aláírta a 2022-től 2026-ig szóló szerződését a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornával, így a Ducati is garantáltan ott lesz a MotoGP mezőnyében a következő ötéves ciklusban. A gyártók és a csapatok jelenlegi szerződése az idei év végén jár le, eddig a Ducati előtt a KTM, valamint privát csapat formájában a Gresini Racing – amelynek főnökét, Fausto Gresinit továbbra is kórházban kezelik koronavírus-fertőzés miatt – jelentette be hivatalosan, hogy maradnak a mezőnyben, de várhatóan a rajtrács másik négy márkája (Honda, Yamaha, Suzuki, Aprilia) is sort fog keríteni erre.

A Ducati, amely 2003 óta tagja a MotoGP-nek, s amely 2007-ben mindhárom, tavaly pedig a gyártó vb-címet hódította el, pillanatnyilag hat motort szerepeltet a mezőnyben, de ez a jövőben változhat, ugyanis az Esponsorama Racing helyét szinte bizonyosan átveszi a Sky Racing VR46, amely a híresztelések szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lesz. Ha előbbi forgatókönyv valósul meg, amire a japánok és Valentino Rossi szoros kapcsolata okán jó esély van, úgy a hangvillások jelenlegi második csapata, a Petronas SRT pályázik jó eséllyel arra, hogy két Suzukit indítson.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

ducati-dppi-motogp

Ricciardo és az új autója egy film főszereplői is lehetnének

Az Instagram tanúsága szerint Daniel Ricciardo január első felében jutott hozzá új "céges" autójához, egy kék McLaren 765LT-hez, ami azóta harmadik alkalommal tűnt fel a pilóta fotói között. A legutóbbi, keddi kép akár egy Los Angelesben játszódó autós film poszterének is elmenne.

 pd68swud3cc61 (1)

Ekkora összeget buktak az ausztrálok a nagydíj törlésével

Az utolsó utáni pillanatban fújták le a 2020-as tervezett szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat: csütörtökön, március 12-én még megtartottak betétsorozatokat, de mielőtt a fő műsorszám, a Formula-1 szabadedzései megkezdődtek volna, péntek reggel, amikor a nézők már a kapuknál voltak, a paddockban talált koronavírusos esetek miatt törölték a versenyhétvégét.

A RaceFans.net információi szerint a visszalépéssel 40 millió ausztrált dollárt – átszámítva több mint 11 milliárd forintot – bukott Victoria állam kormánya. Összességében a szervezők 50 millió dollárt költöttek a verseny előkészületeire, igaz, a teljes összeg nem ment kárba: a nagydíjhétvégére szánt élelmiszerkészletet például szétosztották a rászorulóknak.

Fájó azonban a pénzügyi veszteség azt tekintve, hogy a jegyeladások a 2019-eshez képest is erősebbek voltak, márpedig az 2005 óta a legsikeresebb rendezvény volt. A belépőt vásárló rajongók kérhették a jegyár visszatérítését. Azóta a 2021-es versenyt is halasztani kellett, márciusról novemberre.

Vége a heringpartinak, átalakítja gyárát a Mercedes

A Mercedes brackley-i gyárának belső teréről leggyakrabban akkor láthatott képeket a nyilvánosság, amikor a csapat a világbajnoki címek ünnepléséről adott jelentést. A szűk csarnokban tömörülő rengeteg munkatárs látványától az embernek az a benyomása lehetett, hogy vagy nagyon kicsi a Mercedes gyára, vagy nagyon sokan dolgoznak náluk. Nos, a szóban forgó csarnokot a Mercedes csak "racing bay" néven emlegeti, itt, a karzat alatt zajlik az autók összeszerelése és felkészítése már 1999 óta - a terem kialakítása ugyanis nem változott azóta, hogy az első tulajdonos F1-es csapat, a BAR használatba vette a bázist. Azóta a Honda, a Brawn GP és a Mercedes versenyautói is itt készültek, s ezek összesen 115 futamgyőzelmet termeltek. A csarnok a mercedeses időkben lett ismert a nyilvánosság számára is, hiszen a csapat itt tartotta a közös ünnepléseket, a lépcsőről mondtak beszédet a vezetőség tagjai boldog és nehéz pillanatok során is.

Nos, a Mercedes összeszerelő üzeme most átalakul: a munka jelenleg is zajlik, a csapat pedig már meg is osztott egy digitális látványtervet arról, hogyan fog kinézni az új, tágasabb csarnok, ahol minden bizonnyal már szellősebben lehet majd nagyértekezletet tartani - így a covid-időkben ez már társadalmi elvárás is.

A kezdetek:

mercedes-bay1

Az elhíresült ünnepi felállás:

mercedes_2

A jövő:

mercedes-bay

Itt az első autóbemutató pontos időpontja: Alfa Romeo C41-nek hívják a C39 utódját

A Sauber Motorsport (Alfa Romeo Racing) részéről is megerősítették, amiről sajtóhír nyomán két napja már beszámoltunk: február 22-én mutatják be a 2021-es autót, Lengyelországban, Varsóban, a főszponzor Orlen székhelyén. Ez az első autóbemutató, amit beírhatunk a naptárba: az új Ferrariról annyit tudunk, hogy a teszt előtt láthatjuk, az Aston Martint pedig valamikor márciusban.

A közleményben szerepel az új modell neve is: C41-nek fogják hívni, amit látva megemelhetjük szemöldökünket, hiszen a 2020-as autó neve C39 volt. A látszólagos hiba oka a Motorsport.com szerint az, hogy C40-nek már elkeresztelték az új szabályok szerint készülő autót, mielőtt az előíráscsomagot 2022-re halasztották. (Hasonló a helyzet a Ferrarinál, ahol 672-es projekt néven fut a 2022-es, 673-asként a 2021-es, bár ezek nem végleges nevek.)

 

Penske-vel tér vissza az Indy 500-ra Simona de Silvestro

A hét legváratlanabb motorsportos hírei között a vasárnapi összegzés során biztosan előkelő helyen fog végezni az IndyCar bejelentése, miszerint a széria korábbi közkedvelt hölgyversenyzője, Simona de Silvestro hat év után visszatér a világhírű oválversenyre, ráadásul az egyik legjobb csapat kötelékében!

A 32 éves svájci hölgy 2010 és 2013 között volt állandó tagja az amerikai szériának, legutóbb pedig a 2015-ös Indy 500-on állt rajthoz. Az utóbbi években aztán eléggé eltűnt az autósportélet fő csapásvonalaiból, hiszen három szezont az ausztrál Supercarsban töltött különösebb sikerek nélkül. Tavaly már Európában sportautózott az ADAC GT Mastersben, most pedig igyekszik ismét visszarajzolni magát a rivaldafénybe, amihez ez a bejelentés kiváló hátszél. De Silvestro a Paretta Autosport színeiben igyekszik majd kvalifikálni magát a május 30-ra kitűzött Indy 500-ra, a nevezési listán újnak számító csapatnév mögött azonban a mezőny egyik legjobb technikája lapul, hiszen a Beth Paretta által megálmodott teljes női csapat a Penske égisze alatt, Roger Penske egyenlőséget hirdető programjának támogatásával vág majd neki a májusnak. Beth Paretta 2015-ben és 2016-ban Grace Autosport néven már megkísérelt teljesen női személyzettel felálló csapatot indítani az Indy 500-on, akkor viszont nem járt sikerrel. A terv most is az, hogy a mérnököktől a kerékcserélő szerelőkig a csapat minden tagja hölgy legyen, és ezúttal a korábbinál komolyabb támogatás áll a projekt mögött, a cél pedig nem csupán ez az egy verseny teljesítése, hanem akár a 2022-es teljes szezonos indulás.

simona

paretta

 

Olvastad már?