Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 25. hétfő

Izgalmas idényzárók után spanyol és olasz vb-cím a Moto3-ban és a Moto2-ben

Mindkét kisebb kategóriában a vasárnapi szezonzáró Portugál Nagydíjon dőlt el a világbajnoki elsőség sorsa. A Moto3-ban még három versenyzőnek volt esélye erre Albert Arenas, Ai Ogura és Tony Arbolino révén, s egészen az utolsó körig izgalmas volt a küzdelem, de végül a mindössze 12. helyen befutó Arenas megőrzött néhány pontot az előnyéből, így az Aspar Team motorosa nyerte a világbajnokságot. A portimaói futamon a mezőny végéről az ötödik helyig felzárkózó úgy lett négypontos lemaradással ezüstérmes, hogy egy versenyt kénytelen volt kihagyni amiatt, mert karanténba kellett vonulnia, miután koronavírus-fertőzöttel került kapcsolatba egy repülőgépen, míg Ogura úgy lett vb-harmadik (Arbolinóval azonos pontszámmal), hogy nemhogy futamot nem nyert 2020-ban, hanem egyetlen kör végén sem vezetett az egész idény során.

A Moto2-ben nem kevesebb, mint négy motoros volt még matematikailag harcban a címért, s Luca Marini és Sam Lowes reális esélyekkel is rendelkezett a Portugál GP bizonyos pontjain. Enea Bastianini azonban okos motorozással, az ötödik helyen beérve megnyerte a világbajnokságot, így vb-címmel a zsebében lép fel jövőre a MotoGP-be. Marini zárt a második (ő lesz jövőre Bastianini társa az Esponsorama Ducatinál), Lowes pedig a harmadik helyen a vb-összetettben – a brit úgy lett bronzérmes, hogy a márciusi katari nyitányt sérülés miatt kihagyta, múlt héten pedig megint nagyot bukott és két törött csonttal versenyzett Portimaóban.

A versenyt egyébként Remy Gardner, a korábbi világbajnok legenda Wayne Gardner fia nyerte, első győzelmét szerezve, míg a Moto3-ban Raul Fernandez diadalmaskodott.

arenas-2

Ocon rajthoz áll a Monte-Carlo Ralin

Élete első raliversenyére készül Esteban Ocon. Az F1-es pilóta aktuális csapatával, az Alpine-nal áll rajthoz a WRC januári fordulóján Monte-Carlóban. Munkaeszközét, az A110S névre keresztelt gépet tavaly az Eifel Nagydíj hétvégéjén a Nordschleifén már volt lehetősége kipróbálni. A francia nem a teljes távon, csak az első két szakaszon csatlakozik a világbajnokság mezőnyéhez. 

A versennyel kapcsolatban úgy fogalmazott: már nagyon várja, hiszen élete egyik álma a ralizás, Monte-Carlót pedig az autóversenyzés egyik gyöngyszemének tartja.

ociest

Fotó: DPPI

A Ducati is újabb öt évre elkötelezte magát a MotoGP mellett

A KTM után megvan a második gyártó is, amely aláírta a 2022-től 2026-ig szóló szerződését a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornával, így a Ducati is garantáltan ott lesz a MotoGP mezőnyében a következő ötéves ciklusban. A gyártók és a csapatok jelenlegi szerződése az idei év végén jár le, eddig a Ducati előtt a KTM, valamint privát csapat formájában a Gresini Racing – amelynek főnökét, Fausto Gresinit továbbra is kórházban kezelik koronavírus-fertőzés miatt – jelentette be hivatalosan, hogy maradnak a mezőnyben, de várhatóan a rajtrács másik négy márkája (Honda, Yamaha, Suzuki, Aprilia) is sort fog keríteni erre.

A Ducati, amely 2003 óta tagja a MotoGP-nek, s amely 2007-ben mindhárom, tavaly pedig a gyártó vb-címet hódította el, pillanatnyilag hat motort szerepeltet a mezőnyben, de ez a jövőben változhat, ugyanis az Esponsorama Racing helyét szinte bizonyosan átveszi a Sky Racing VR46, amely a híresztelések szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lesz. Ha előbbi forgatókönyv valósul meg, amire a japánok és Valentino Rossi szoros kapcsolata okán jó esély van, úgy a hangvillások jelenlegi második csapata, a Petronas SRT pályázik jó eséllyel arra, hogy két Suzukit indítson.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

ducati-dppi-motogp

Ricciardo és az új autója egy film főszereplői is lehetnének

Az Instagram tanúsága szerint Daniel Ricciardo január első felében jutott hozzá új "céges" autójához, egy kék McLaren 765LT-hez, ami azóta harmadik alkalommal tűnt fel a pilóta fotói között. A legutóbbi, keddi kép akár egy Los Angelesben játszódó autós film poszterének is elmenne.

 pd68swud3cc61 (1)

Ekkora összeget buktak az ausztrálok a nagydíj törlésével

Az utolsó utáni pillanatban fújták le a 2020-as tervezett szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat: csütörtökön, március 12-én még megtartottak betétsorozatokat, de mielőtt a fő műsorszám, a Formula-1 szabadedzései megkezdődtek volna, péntek reggel, amikor a nézők már a kapuknál voltak, a paddockban talált koronavírusos esetek miatt törölték a versenyhétvégét.

A RaceFans.net információi szerint a visszalépéssel 40 millió ausztrált dollárt – átszámítva több mint 11 milliárd forintot – bukott Victoria állam kormánya. Összességében a szervezők 50 millió dollárt költöttek a verseny előkészületeire, igaz, a teljes összeg nem ment kárba: a nagydíjhétvégére szánt élelmiszerkészletet például szétosztották a rászorulóknak.

Fájó azonban a pénzügyi veszteség azt tekintve, hogy a jegyeladások a 2019-eshez képest is erősebbek voltak, márpedig az 2005 óta a legsikeresebb rendezvény volt. A belépőt vásárló rajongók kérhették a jegyár visszatérítését. Azóta a 2021-es versenyt is halasztani kellett, márciusról novemberre.

Vége a heringpartinak, átalakítja gyárát a Mercedes

A Mercedes brackley-i gyárának belső teréről leggyakrabban akkor láthatott képeket a nyilvánosság, amikor a csapat a világbajnoki címek ünnepléséről adott jelentést. A szűk csarnokban tömörülő rengeteg munkatárs látványától az embernek az a benyomása lehetett, hogy vagy nagyon kicsi a Mercedes gyára, vagy nagyon sokan dolgoznak náluk. Nos, a szóban forgó csarnokot a Mercedes csak "racing bay" néven emlegeti, itt, a karzat alatt zajlik az autók összeszerelése és felkészítése már 1999 óta - a terem kialakítása ugyanis nem változott azóta, hogy az első tulajdonos F1-es csapat, a BAR használatba vette a bázist. Azóta a Honda, a Brawn GP és a Mercedes versenyautói is itt készültek, s ezek összesen 115 futamgyőzelmet termeltek. A csarnok a mercedeses időkben lett ismert a nyilvánosság számára is, hiszen a csapat itt tartotta a közös ünnepléseket, a lépcsőről mondtak beszédet a vezetőség tagjai boldog és nehéz pillanatok során is.

Nos, a Mercedes összeszerelő üzeme most átalakul: a munka jelenleg is zajlik, a csapat pedig már meg is osztott egy digitális látványtervet arról, hogyan fog kinézni az új, tágasabb csarnok, ahol minden bizonnyal már szellősebben lehet majd nagyértekezletet tartani - így a covid-időkben ez már társadalmi elvárás is.

A kezdetek:

mercedes-bay1

Az elhíresült ünnepi felállás:

mercedes_2

A jövő:

mercedes-bay

Itt az első autóbemutató pontos időpontja: Alfa Romeo C41-nek hívják a C39 utódját

A Sauber Motorsport (Alfa Romeo Racing) részéről is megerősítették, amiről sajtóhír nyomán két napja már beszámoltunk: február 22-én mutatják be a 2021-es autót, Lengyelországban, Varsóban, a főszponzor Orlen székhelyén. Ez az első autóbemutató, amit beírhatunk a naptárba: az új Ferrariról annyit tudunk, hogy a teszt előtt láthatjuk, az Aston Martint pedig valamikor márciusban.

A közleményben szerepel az új modell neve is: C41-nek fogják hívni, amit látva megemelhetjük szemöldökünket, hiszen a 2020-as autó neve C39 volt. A látszólagos hiba oka a Motorsport.com szerint az, hogy C40-nek már elkeresztelték az új szabályok szerint készülő autót, mielőtt az előíráscsomagot 2022-re halasztották. (Hasonló a helyzet a Ferrarinál, ahol 672-es projekt néven fut a 2022-es, 673-asként a 2021-es, bár ezek nem végleges nevek.)

 

Penske-vel tér vissza az Indy 500-ra Simona de Silvestro

A hét legváratlanabb motorsportos hírei között a vasárnapi összegzés során biztosan előkelő helyen fog végezni az IndyCar bejelentése, miszerint a széria korábbi közkedvelt hölgyversenyzője, Simona de Silvestro hat év után visszatér a világhírű oválversenyre, ráadásul az egyik legjobb csapat kötelékében!

A 32 éves svájci hölgy 2010 és 2013 között volt állandó tagja az amerikai szériának, legutóbb pedig a 2015-ös Indy 500-on állt rajthoz. Az utóbbi években aztán eléggé eltűnt az autósportélet fő csapásvonalaiból, hiszen három szezont az ausztrál Supercarsban töltött különösebb sikerek nélkül. Tavaly már Európában sportautózott az ADAC GT Mastersben, most pedig igyekszik ismét visszarajzolni magát a rivaldafénybe, amihez ez a bejelentés kiváló hátszél. De Silvestro a Paretta Autosport színeiben igyekszik majd kvalifikálni magát a május 30-ra kitűzött Indy 500-ra, a nevezési listán újnak számító csapatnév mögött azonban a mezőny egyik legjobb technikája lapul, hiszen a Beth Paretta által megálmodott teljes női csapat a Penske égisze alatt, Roger Penske egyenlőséget hirdető programjának támogatásával vág majd neki a májusnak. Beth Paretta 2015-ben és 2016-ban Grace Autosport néven már megkísérelt teljesen női személyzettel felálló csapatot indítani az Indy 500-on, akkor viszont nem járt sikerrel. A terv most is az, hogy a mérnököktől a kerékcserélő szerelőkig a csapat minden tagja hölgy legyen, és ezúttal a korábbinál komolyabb támogatás áll a projekt mögött, a cél pedig nem csupán ez az egy verseny teljesítése, hanem akár a 2022-es teljes szezonos indulás.

simona

paretta

 

Miért halnak meg ennyien a Dakaron?

Az idei Dakar sem telt el haláleset nélkül: Pierre Cherpin szenvedett egy később végzetesnek bizonyuló balesetet. Szinte minden évben be kell számolnunk egy (vagy több) gyászhírről a legnívósabb terepraliversenyen, de vajon mi az oka ennek? A Formula Podcast dakaros adásában ezt is boncolgatta a stáb.

Tekerjetek 52:23-hoz az adásban, ha erre a részre vagyok kíváncsiak!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Kulisszatitkok az első modern F1-es Mercedesről, amely kedvéért Schumacher visszatért

Magyar szinkronnal is megtekinthető a Mercedes F1-es csapata által készített, az istálló korábbi versenygépeit bemutató sorozat első része. A történet a W01-gyel kezdődött 2010-ben: a Mercedes 1955 óta első szerepvállalása gyári csapatként nagy dobás volt, a három évet kihagyó Michael Schumacher szolgálatait is megszerezték.

Párna az arcba, ketchup egy dobozra, felboruló szék: az élethű raliszimulátor

Legalábbis ezt imitálták kiválóan az alábbi videó szereplői:

A tavaszi és az őszi menetrendjén is módosíthat a MotoGP

Az előszezon programját már átírta a koronavírus-járvány azzal, hogy törölni kellett a MotoGP sepangi tesztjét (helyette a katari gyakorlást hosszabbították meg), de jó esély van rá, hogy a versenyek menetrendjébe is bele kell nyúlnia a gyorsaságimotoros-vb szervezőinek. A híresztelések szerint a leginkább az áprilisra tervezett Argentin és Amerikai Nagydíjak vannak veszélyben: a Dorna három hónappal a futamok előtt – azaz nagyjából mostanában – vár jelzést a rendezőktől, hogy meg lehet-e tartani a termasi és austini futamokat, de jelenleg mindkét országban szigorú beutazási korlátozások vannak érvényben.

Valószínűnek tűnik, hogy amennyiben az egyik viadalt nem tudják megrendezni, úgy a másikat is törölni vagy legalábbis halasztani fogják, egy nagydíjért ugyanis nem éri meg átrepülnie a mezőnynek az amerikai kontinensre. A SpeedWeek.com és több másik szaklap értesülései szerint már kész is a B terv egy az évadnyitót követő második katari fordulóval és a tavalyhoz hasonlóan beugró Portimaóval – már csak az időpontok lehetnek kérdésesek, hiszen állítólag felmerült az „eredeti” Katari Nagydíj előbbre hozatala a teszthez való közelség céljából, míg a portugál pálya minden valószínűség szerint május 2-án F1-es futamot is fog rendezni, így azt is figyelembe kell majd venniük a szervezőknek.

Májustól szeptemberig az európai szezon változatlan lenne, viszont az említett SpeedWeek.com szerint jó esély van rá, hogy az októberi Ausztrál Nagydíjat is törölni kell majd a távoli időpont ellenére. A néhány hét múlva esedékes tenisz Ausztrál Open kapcsán látszik, hogy mennyire problémásak az ottani korlátozások, amelyeket várhatóan még jó ideig fenntartanak majd: emiatt kellett az F1-es évadnyitót is eltolni novemberre, s emiatt kellhet az októberi Phillip Island-i MotoGP-futamot (az egyelőre dátum nélkül álló Superbike-világbajnoki állomással együtt) lefújni. Ha így lesz, a jelenleg építés alatt álló új indonéz pálya, a Mandalika Street Circuit kerülhet a helyére – ez azt is jelentené, hogy ez esetben mindhárom tartalékként megjelölt helyszínt bevethetik idén a MotoGP-ben, ugyanis az orosz Igora Drive pedig vélhetően a kieső Brnót pótolja majd a nyár közepén.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

motogp-argentina-1_1

Perez gyárlátogatásra érkezett a Red Bullhoz

Bár már egy hónapja bejelentették, hogy Sergio Perez idén élete lehetőségét kapva a Red Bull F1-es csapatának versenyzője lesz, az ünnepi időszak pihenőhetei alatt nem nagyon háborgatta egymást a Mexikóba hazautazó pilóta és a Milton Keynes-i csapat. Most azonban eljött a nagy pillanat, a friss futamgyőztes betette a lábát az istálló gyárába, ahol egyelőre még ismeretlenül mozog, de hamarosan új otthonaként tekinthet majd rá. A látogatásról és az üléstesztről a Red Bull az első napon rövid videókkal adott ízelítőt, de a héten várhatóan újabb tartalmakat kapunk Perez és a Red Bull első közös napjáról.

 

A legfiatalabb pontszerzéstől a kanadai esőbravúrig – Button legjobb pillanatai

Ma ünnepli születésnapját Jenson Button, ennek apropóján készített egy válogatást az F1 YouTube-csatornája a 2009-es világbajnok legjobb versenyeiről, benne többek között a 2006-os Magyar Nagydíjjal vagy épp a négyórás 2011-es montreali őrülettel (a videó átkattintás után indul!):

Mitől ilyen sikeres az F1-es csapatokkal felérő Dakar-istálló?

A Mercedes-uralmat is jócskán felülmúló dominancia figyelhető meg a Dakar kamionos kategóriájában, az orosz Kamaz 2000 óta csak négyszer nem nyerte meg az ikonikus versenyt, múlt héten a zsinórban ötödik győzelmet szerezték legújabb sorozatukban, a második és harmadik helyezés szintén övék lett. A Formula Podcastben boncolgattuk a siker titkát: a legnagyobb profikhoz mérhető szervezettség jellemzi ezt az alakulatot.

Tekerjetek 28:44-hez az adásban, ha erre a részre vagyok kíváncsiak!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

F3-as futamgyőztest igazolt juniorprogramjába a Mercedes

A Mercedes kedden bejelentette, hogy leszerződtette juniorprogramjába Frederik Vestit. A 19 éves dán pilóta két éve a Formula Regional Európa-bajnokság megnyerésével hívta fel magára a figyelmet, míg tavaly már a Formula-3-ban szerepelt a Premával, és három győzelmet szerezve – mindenkinél több főfutamot nyerve – a tabella negyedik helyén zárt újoncként. Vesti idén is az F3-at fogja erősíteni, immár az ART Grand Prix színeiben.

„Arról álmodtam, hogy a Mercedes juniorja lehessek, és sok éven át keményen dolgoztam ezért, ez tartotta bennem a motivációt minden egyes nap” – nyilatkozta a versenyző. „Óriási lökést jelent a pályafutásomban, hogy a Mercedesszel, a világ legjobb csapatával dolgozhatok, és már várom, hogy erős kapcsolatot alakítsunk ki a jövőben. Csodálom a Mercedest a mentalitásukért és szorgalmas hozzáállásukért. Nagy odafigyeléssel szokták kiválasztani a juniorpilótáikat, szóval izgatott vagyok, hogy a programjuk része lehetek és velük dolgozva fejlődhetek versenyzőként. Köszönöm Totónak és a csapatnak a belém vetett bizalmat.”

vesti-f3-dppi

Az előszezoni teszten is autóba ülhet a Williams magyar kötődésű tesztpilótája

Szerződést hosszabbított Roy Nissanyval a Williams istállója, így az izraeli származású F2-es pilóta idén is szerepet kap az F1-es projektben - közölte a csapat kedden. Nissany idén is a tesztpilóta szerepét kapta, és már a Bahreinben megrendezésre kerülő előszezoni teszten volán mögé ülhet: a három nap egyikén vezeti a Williams idei autóját, hogy észrevételeivel segítse annak fejlesztését. Emellett a tavalyi szezonhoz hasonlóan három versenyhétvégén szabadedzésen is pályára gördülhet majd - hogy mely helyszínek lesznek ezek, arról egyelőre nem esett szó.

A 26 éves pilóta saját bevallása szerint nagyon sokat fejlődött, amióta a csapat tagja, ezért örül, hogy 2021-ben folytathatják a közös munkát.

nissany123

Fotó: Williams

Nem erről az autóról őrzik a legkellemesebb emlékeket a Mercedesnél

„W03, mit is mondhatnánk… Nem te voltál a legszebb, és nem te voltál a leggyorsabb sem” –posztolta Twitteren a 2012-es autó képeit a Mercedes. „De nem tartanánk ott, ahol ma tartunk, ha nem tanultuk volna meg a nehéz leckéket ezzel az autóval!”

Pedig a W03 volt az a modell, amellyel három évvel a visszatérés után győzni tudott a Mercedes, Nico Rosberg révén a Kínai Nagydíjon, egy dobogó nélküli szezont követően. Igaz viszont, hogy 2013-ban szintet léptek három futamgyőzelemmel, hogy 2014-ről, a dominancia kezdetéről ne is beszéljünk.

Egy könnycsepp kíséretében jelenti be a vajdasági dakaros: talán nincs tovább

A 60. helyen ért célba a Dakar Rali motoros kategóriájában Saghmeister Gábor, a befutót követően pedig érzelmes nyilatkozatban beszélt arról, talán többször már nem vesz részt a világ legnagyobb tereprali-viadalán, legalábbis a legveszélyesebbnek tartott járművön. A Dakart legtöbbször teljesítő magyar ajkú motoros 13 próbálkozásból már 10. alkalommal jutott el a célig, amire fontos mérföldkőként tekint.

"Meglehet, hogy nincs tovább, hogy én motoron indulok, majd meglátom, de... nem tudom. Nagyon veszélyesnek tartom ezt az egészet, már 50 éves vagyok, és úgy érzem, hogy meglettek volna azok a pillanatok, amikor a koncentrációképességem nem megfelelő erre a sportra" - mondta a mindig rezzenéstelen arcú szabadkai motoros, akinek ezen szavak kimondása közben egy könnycsepp csordult a szemébe.

Ilyen a szaúd-arábiai Dakar – a versenyző szemével

A legrutinosabb magyar Dakar-induló, Szalay Balázs a tavalyi versenyt kihagyta, így idén versenyzett először Szaúd-Arábiában, a kéthetes új otthonában. Az AFM Motorsporthíradónak osztotta meg tapasztalatai az új helyszínről, amely Afrikára emlékezteti.

Lengyelországban mutatják meg az új Alfa Romeót

Megvan az Alfa Romeo Racing 2021-es autóbemutatójának időpontja: az eseményre február 22-én kerül sor, írja a Motorsport.com spanyol verziója. Az oldal szerint az Alfa azon kevés csapatok közé tartozik, melyek nem online, hanem valós térben tartják meg az eseményt a koronavírus ellenére is, mégpedig Varsóban.

Az ok, hogy Lengyelország a csapat harmadik hazájának tekinthető, mióta tartalékpilótaként csatlakozott Robert Kubica, vele együtt pedig névadó szponzorként az olajcég Orlen. Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi, akik harmadik évben alkotják a pilótapárost, is jártak már Lengyelországban promóciós eseményen.

Az autó elnevezése még nem ismert, de ha követik a Saubertől áthozott hagyományt, C40-nek fogják hívni a konstrukciót. Természetesen az elmúlt évek mintáját ismerve könnyen lehet, hogy Varsóban csak az idei fényezést mutatják be a tavalyi modellen vagy egy bemutatódarabon, annálfogva is, mert a téli teszt csupán március 12-én kezdődik Bahreinben.

Olvastad már?