Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 17. vasárnap

Ezek voltak az F1 pilótáinak legfájdalmasabb pillanatai

Egy nagyszerű összeállítást készítettek az F1 Youtube-oldalára, amiben összefoglalták, az aktuális mezőny versenyzőinek melyek voltak a legszívfájdítóbb pillanatok a sorozatban. A videó átkattintás után indul el.

Új korszak: Bemutatkozott a Toyota Hypercar

Az LMP1 ideje lezárult a WEC-ben, a prototípusokat az LMH (Le Mans Hypercar) kategória váltja fel. A Toyota új versenygépe, a GR010 hibrid, akárcsak elődje, 2,4 literes helyett azonban 3,5 literes hathengeres motor hajtja, csúcsteljesítménye pedig 670 lóerő.

A két autót a szokásos pilótahármasok vezetik: a #7-es számút a Kobayashi, Conway és Lopez címvédő trió, a #8-ast Buemi, Nakajima és Hartley. Galéria ide kattintva található.

Ezzel az 55 lóerős autóval kezdődött az Aston Martin története

Ma már hihetetlennek tűnik az a motorteljesítmény, amivel az előző évszázad elején egy jármű versenyautónak minősült. Manapság a legkisebb utcai kocsik is kétszer annyi lóerő leadására képesek, mint az Aston Martin 1910-es években használt, még típusmegnevezés nélküli versenyautója. A képen látható gép 135 km/órás végsebességre volt képes, és a pilóta mellett egy extra üléssel rendelkezett, ami az utazó szerelő kényelmét szolgálta.

Elmenekült Baumgartner mellől az IndyCar-klasszis

Emlékeztek még Ryan Briscoe-ra? A Formula Podcast legutóbbi adásában Baumgartner Zsolt felidézte, hogyan menekítették ki mellőle F3000-es csapatukból az akkori Toyota-tesztpilótát. Az adás ezen részét 30:20-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

MotoGP: Meghosszabbítják a katari tesztet, biztató hírek Marquezről

Mint arról beszámoltunk, a Malajziában a koronavírus-járvány terjedése miatt életbe lépett veszélyhelyzet miatt néhány napja kénytelenek voltak törölni a MotoGP sepangi tesztjét. A világbajnokság szervezői és a királykategóriás csapatok éppen ezért csütörtökön online összeültek, hogy megvitassák, hogyan módosítsák az előszezoni programot. A minap már felröppent, hogy a másik teszt helyszínéül szolgáló Katarba helyezik át a shakedownt, amelyen a tesztcsapatok, az újonc versenyzők, valamint kedvezménnyel rendelkező gyártóként az Aprilia motorosai vehetnek részt.

Nos, ez így is lesz, annyi módosítással, hogy a háromnapos gyakorlásnak csupán az első napja lesz hivatalosan shakedown, a második és harmadik már hivatalos tesztnapnak fog minősülni, amelyen a teljes mezőny részt vehet. Ez azt jelenti, hogy összességében a versenyzők csupán egyetlen napot veszítenek az eredetileg tervezett hathoz képest (plusz két napnyi shakedownt a gyártók tesztcsapatai), viszont a teljes felkészülési időszakot egyetlen pályán bonyolítják le.

Arról egyelőre nem szól a hivatalos közlemény, hogy a minap felröppent sajtóértesüléseknek megfelelően módosítják-e az évadnyitó Katari Nagydíj időpontját, egy héttel a tervezettnél előbbre hozva azt, hogy időben közelebb kerüljön a teszthez, s ezáltal a csapatok a sivatagi országban maradhassanak: erről vélhetően hosszabb egyeztetések szükségesek a felek (például a tv-társaságok és a katari szervezők) között.

A katari teszt módosított programja:

Március 3-4.: Előkészületek a bokszban/paddockban

Március 5.: Shakedown (tesztcsapatok, újoncok, Aprilia versenyzői)

Március 6-7.: Hivatalos teszt

Március 10-12.: Hivatalos teszt

FRISSÍTÉS: Az egyébként, hogy később kezdődik a felkészülési időszak, jól jöhet a kartörését követő harmadik műtétjéből lábadozó Marc Marqueznek. Vele kapcsolatban szintén csütörtök esti fejlemény, hogy a Repsol Honda közleménye szerint a nyolcszoros világbajnok ma orvosi ellenőrzésen járt a Hospital Ruber Internacional kórházban hat héttel az operációt követően, ahol megerősítették, hogy a tervek szerint és kielégítő ütemben halad a felépülése. Ugyanakkor a korábban talált fertőzés miatt folytatnia kell az antibiotikus kezeléseket is, valamint az egészségügyi állapotának megfelelő funkcionális rehabilitációt is.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

katar-motogp-teszt-dppi

Ijesztő balesetet úszott meg a a dubai F4-es futam éléről kieső pilóta

Pepe Marti az Egyesült Arab Emírségek 2021-es szezonjának első futamán szenvedett csúnya balesetet, amikor az élről állva betonfalnak ütközött. A becsapódást követően az autója a motor környékén lángra kapott, ám az ifjú pilóta magánál volt, így pillanatok alatt saját lábán távozott a helyszínről. A baleset körülményeiről egyelőre nincsenek további információk, de a pilóta jól van. Az eset az alábbi videón látható, alatta pedig a teljes futam megtekinthető angolul.

Így kell otthon a szobában raliversenyzőset játszani

Nem ő szerepel ugyan rajta (bár belőle is kinéznénk hasonló őrültséget), de a jelenleg a Dakaron szereplő Tom Coronel osztotta meg az alábbi videót, amelyen a @leealexanderbrown névre hallgató TikTok-felhasználó mutatja be, hogyan lehet egy nappaliban szimulálni a ralizást – többek között egy vasalót is használva…

Furcsa helyzet: Albon Red Bull-színekben, Ferrarival versenyezhet a DTM-ben

A Red Bull Racingből és teljes Formula-1-ből kikerülő Alex Albon az energiaitalos cég támogatásával a Német Túraautó-bajnokságban folytatja – érkezett a hír január elején. Arról azonban nem volt információ annak idején, melyik csapatnál és milyen autóval indul a GT3-as szabályrendszerre váltó sorozatban.

A Motorsport.com szerint a Honda, amely a logikus választást képviselné, nem érdeklődik a DTM iránt, mivel számára nem jelent nagy reklámértéket a széria. A lap információi alapján Albon – valamint a szintén Red Bull kötelékébe tartozó Liam Lawson – Ferrari 488 GT3-mal fog versenyezni, egyszerre képviselve két Formula-1-es riválist. Ami a csapatot illeti, a forrás szerint a befutó az AF Corse lehet, ami szintén ironikus, hiszen az olasz formáció szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, a WEC-ben gyári státuszban szerepel.

A lap arról is ír, hogy azokon a versenyeken, melyeken Albon F1-es tartalékpilóta státusza miatt nem tud részt venni, Nick Cassidy, a Super GT 2017-es és Super Formula 2019-es bajnoka vezetheti az autót, aki szintén Red Bull-támogatott sportoló. Azonban Cassidy esetében is van akadály: ő a Formula-E-ben teljesíti első szezonját 2021-ben, ami szintén ütközéseket jelenthet DTM-hétvégékkel.

Amikor a navigátor virágpermetezővel locsolja a bekötött szemű versenyzőt

Akkor egész biztosan a Hyundai őrült kihívását nézzük, ahol Ott Tanakék után ezúttal Thierry Neuville-en és Nicolas Gilsoulon van a sor, hogy minél kevesebb bója ledöntésével átnavigálják magukat a pályán. Vizesárkok helyett most arcon locsolás a nehezítés.

Sarkvidéki versennyel pótolja a kieső Svéd Ralit a WRC

Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy máris bele kellett nyúlni a Rali-világbajnokság 2021-es naptárába a koronavírus-járvány miatt, ugyanis törölték a Svéd Ralit. A helyére viszont bekerül egy másik esemény, nevezetesen az Arctic Rali, amelyet február utolsó hétvégéjén rendeznek meg a szezon második állomásaként Finnországban (ahol így a nyári Finn Ralival együtt két fordulót is tartanak idén).

A helyszín egész pontosan Lappföld központja, Rovaniemi lesz, ami az északi sarkkör közvetlen közelében található, a küzdelmeket viszont már a sarkvidéken belül rendezik, így értelemszerűen havas-jeges versenyről lesz szó. A WRC idénye így továbbra is 12 fordulót tartalmaz – így fest jelenleg a kalendárium:

wrc-naptar

A Rotax Max Challenge Grand Finalsre is lecsapott a koronavírus

Úgy tűnik, a 2021-es év eleje sem telhet el a pandémia miatti versenytörlések nélkül. Most a Rotax Max Challenge Grand Final szervezői jelentették be, hogy a korábbi halasztás után – eredetileg Bahreinben rendezték volna meg novemberben, onnan került át januárra és Portimaóba – kénytelenek véglegesen törölni a 2020-as eseményt. A fő akadályt a portugál kormány által bejelentett komoly lezárások jelentik, amelyek ellehetetlenítik a Világdöntő megrendezését.

Pedig a megmérettetésen több honfitársunk is indult volna: a hazai bajnokság győzteseiként MicroMaxban Gáspár Benett, MiniMaxban Krausz Dániel, Max Juniorban Krepcsik Áron, Max Seniorban Sövér László, DD2-ben pedig Major Bence képviselte volna a magyar színeket.

Jó hírek Zanardiról: orvosa szerint újra képes beszélni

Alex Zanardi még tavaly nyáron szenvedett súlyos fejsérüléssel járó balesetet egy kézzel hajtott kerékpárversenyen. Azóta többször is megműtötték már az F1-et is megjárt pilótát, aki egy ideig mesterséges kómában is volt. Olasz lapok – így a Corriere della Sera és az Autosprint – most arról számoltak be, hogy egy újabb, „ébresztő” műtét után a paralimpián aranyérmet nyerő sportoló újra képes a beszédre.

„Érzelmes pillanat volt, amikor elkezdett beszélni, senki nem akarta elhinni. De jelen volt, és utána a családjával is beszélt” – nyilatkozta a legutóbbi műtétet végző, a milánói San Raffaelle Kórházban dolgozó Dr. Federica Alemanno.

zanardi-dppi_4

Zajlanak a barcelonai 10-es kanyar átalakításának munkálatai

Mi is beszámoltunk róla néhány hete, hogy a Formula-1 Spanyol és a MotoGP Katalán Nagydíjának otthont adó barcelonai pályán átszabják a 10-es kanyart. Korábban egy elnyújtott balos volt a hátsó egyenes végén, amelyet aztán előbb az F1-ben, majd Luis Salom 2016-os halálos balesete után a motorosoknál is felváltott az új, élesebb kanyar. Most a két verzió között alakítanak ki egy harmadikat, amellyel a cél, hogy egyfelől szélesítsék a bukóteret, másfelől visszatérjenek a nyomvonal eredeti szellemiségéhez, így újfent egy tempósabb kanyart teljesítenek majd a versenyzők. A munkálatok javában zajlanak Barcelonában – íme, néhány fotó erről:

Naná, hogy hóemberépítésben is a Jégember a bajnok

Kimi Raikkönen Instagram-sztoriban osztotta meg az alábbi képet, amelyet az F1 oldala is közzétett: a 2007-es világbajnok annyi kommentárt fűzött a hóemberhez, hogy „a harmadik testvér”, utalva két gyerekére, Robinra és Riannára, akik vélhetően tevékenyen részt vettek az építésben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Videó: A 2020-as F1-es szezon legnagyobb csatái

Verstappen és Bottas Spielbergben, Ocon és Perez Portimaóban, Russell, Norris és Albon Szocsiban – ezek mind-mind szerepelnek az alábbi top 10-es válogatásban, amelyben az említett három pálya többször is visszaköszön (a videó a YouTube-ra átkattintás után indul!):

Ilyen, nem túl változatos versenynaptárokat szül a kényszer világjárványban

Az ázsiai Le Mans-széria 2019-20-as szezonja felölelte a kontinenst, sőt még a szomszédost is: három hónap leforgása alatt négy négyórás versenyt futottak Kínában, Ausztráliában, Malajziában és Thaiföldön.

A 2021-es versenynaptár kevésbé kreatív. Február 13-án, szombaton négyórás versenyt tartanak Dubajban, aztán másnap még egyet ugyanitt – a versenyhétvége is beleszámít az Egyesült Arab Emírségekbe érkezőknek kötelező tíznapos karanténba a résztvevők számára. Aztán a paddock átcipekedik a 150 kilométerre levő Abu Dhabiba, ahol február 19-20-án tartanak még kettő négyórást. Azaz két közeli pályán, másfél hét leforgása alatt lezavarják a bajnokságot és kiosztják a kontinensbajnoki címeket. Ráadásul az eredetileg tervezett naptár még egyhangúbb lett volna: mind a négy versenyt Abu Dhabiba tervezték, csak két hét különbséggel.

Az ázsiai Le Mans-szériában LMP2, LMP3 és GT3 kategória szerepel, a mezőnyben lesz például a korábbi F1-es Stoffel Vandoorne és Narain Karthikeyan, valamint a hazánkban jól ismert Ferdinand Habsburg.

Vajon a WRC 2019-es bajnoka fordul szebben vagy egy nyúl?

Ott Tanak PR-csapata kitett magáért ezzel a poszttal - a 2019-es WRC-bajnok a Monte-Carlo Ralira teszteli a Hyundait.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ott Tänak (@otttanak) által megosztott bejegyzés

 

Megvan az első gyártó, amely újabb öt évre aláírt a MotoGP-vel

A privát csapatok és a motorgyártók szerződése 2021 végén jár le a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dornával. A független istállók közül eddig a Gresini Racing erősítette meg hivatalosan, hogy a 2022-től kezdődő újabb ötéves ciklus során is a MotoGP mezőnyének tagja lesz – viszont már nem az Aprilia gyári partnereként –, most pedig a maradási szándékát már korábban is kifejtő KTM is bejelentette, hogy aláírja a szerződést a Dornával, így 2026 végéig biztosan maradnak az osztrákok a MotoGP-ben.

A KTM a kisebb géposztályokban elért sikerei után 2017-ben csatlakozott a királykategória mezőnyéhez, ahol tavaly nagyot lépett előre, hiszen összesen három futamgyőzelmet szereztek, a gyári alakulat pedig bronzérmes lett a csapatok világbajnoki értékelésében. Az osztrák márka 2019 óta már négy motorral van jelen a MotoGP-ben: a szatellit partnerük a Tech3. A szerződéshosszabbításról szóló közleményben a KTM kiemelte, hogy ők az egyetlen márka, amely már az utánpótlás-szériákban (pl. Red Bull Rookies Cup) és a világbajnokság mindhárom kategóriájában jelen vannak.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

ktm-dppi-motogp

A világbajnok hibázott a teszten, navigátora kórházba került

Korán végződőtt a regnáló ralivilágbajnok Sebastien Ogier tesztje a francia hegyekben: a hétszeres vb-első ugyanis hibázott, lecsúszott az útról a Toyota Yaris WRC-vel és csúnyán összetörte az autót. A baleset következtében ráadásul navigátorát, Julien Ingrassiát kórházba kellett szállítani - a Toyota egyelőre csak annyit közölt, hogy nagy gond nincs, rutinellenőrzésre vitték be.

Egy videó a tesztről, még a baleset előttről:

 

Bottas már raliautóba is csak egyedi festésű bukósisakkal ül be

Valtteri Bottas számára ismét barátnője, Tiffany Cromwell tervezett bukósisakot. A profi kerékpárversenyzőnő egy mesébe illő téli tájat álmodott meg párja számára, aki a hagyományoknak megfelelően idén is elindul a lappföldi ralin.

Szokatlan színű 1955-ös Jaguar kerülhet új tulajdonoshoz

Kalapács alá kerül a Jaguar Le Mans-győztes D-Type típusának egyik kirívó darabja. Az 1955-ben gyártott, XKD 518-as alvázszámú autó a legendás brit versenyzöld helyett a márka olasz riválisának színét, vöröset visel magán.  Az 1954-ben bemutatott típusból mindössze néhány tucatnyit gyártott le a márka, ezek egy részével gyári színekben versenyzett.

A szóban forgó darab Le Mans-ban nem járt, viszont egy ponton Bernie Ecclestone keze alatt is átment. Az autókereskedőként is tevékenykedő brit Peter Blond autóversenyzőnek adta el az autót, ami azóta több tulajnál is megfordult. Motorházteteje alatt egy 3,4 literes, 245 lóerős hathengeres motor bújik meg.

Az RM Sotheby's január 22-én küldi aukcióra, ahol a becslések szerint 5,7-7-5 millió dollár között találhat új gazdára. Összehasonlításképp 2016-ban egy Le Mans-győztes darab 21,8 millióért kelt el.

1955-jaguar-d-type-xkd-518-photo-by-rm-sothebys_100776458_h

Olvastad már?