DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek

Három Lynk & Co-pole Aragóniában, Azcona a legjobb „magyar”

A hétvégén rendezik a WTCR szezonzáróját a két héttel ezelőtti fordulónak is otthont adó Motorland Aragon versenypályán. A délelőtti szabadedzést megcsúsztató ködnek az időmérőre már nyoma sem volt, a Hondánál viszont így is borús lehetett a hangulat, ugyanis három autójuk is kiesett a Q1-ben: Tassi Attila csak 14. lett, ráadásul motorcsere miatt az első futamon nem is onnan, hanem a mezőny végéről indulhat, de az ő szempontjukból sokkal rosszabb hír, hogy a vk-összetettért harcoló, az FP2-n műszaki gondokkal sújtott Esteban Guerrieri pedig mindössze a 18. pozícióból, miközben az éllovas Yann Ehrlacher simán továbbjutott (méghozzá az egy pontot is érő ötödik helyen). A magyarok közül ez Michelisz Norbertnek (9. rajthely az első futamra) és Boldizs Bencének (12.) sikerült, ahogy a Zengő Motorsporttal a vk-dobogóért harcoló Mikel Azconának is, aki a harmadik rajthelyével három pontot is begyűjtött, Kismarty-Lechner Gábor ellenben mért kör nélkül az utolsó lett.

A Q2-ben aztán a talpon maradt magyar érdekeltségű autók is elvéreztek: Azcona épp csak lecsúszott a harmadik etapról, így egy ötödik és egy hatodik rajthelyet szerzett a második és harmadik futamra; Michelisz kilencedik lett, ezzel a fordított rajtrácsos második viadalon a második kockából startolhat; Boldizs viszont 11. helyen zárt, így ő ebből a pozícióból vághat neki a második és harmadik versenynek is. A fordított rajtrácsos pole-t a tabellán negyedik helyen álló Yvan Muller vághatta zsebre.

A Q3-ban aztán Santiago Urrutia volt a leggyorsabb, ahogy az első etapban is, így az argentin pilóta két rajtelsőséget is begyűjtött a Lynk & Cóval. Ehrlacher lett mögötte a második, így összesen öt ponttal növelte a fórját Guerrierivel szemben, akinek ezzel már 31 egység a hátránya. Nathanael Berthon, Thed Björk és Jean-Karl Vernay tette teljessé az első öt sorrendjét.

lynk-co-wtcr-aragon

„Hogy lehet valaki ennyire tehetséges?” – Will.i.am Hamiltonról

Az autósporton kívülről, a zenei világból kapott elismerő szavakat Lewis Hamilton: a hétszeres világbajnokkal jó kapcsolatot ápoló énekes, Will.i.am beszélt arról, barátja a versenypályán kívül is jócskán meg van áldva irigylésre méltó tehetséggel:

„Nem is fair, hogy ennyire jó és csodálatosan énekel. Komolyan, voltam már egy stúdióban Lewisszal, csodálatos énekes, mondom, lenyűgöző. Hogy lehet valaki ennyire tehetséges?” – nyilatkozta Will.i.am a Sports Illustratednek. De az adottságok túlmutatnak a versenypályán és éneklésen:

„Már-már bosszantó, mert ő az a fickó, aki ha feljön veled a színpadra, valószínűleg elnyom téged. Ha bemutatod a barátnődnek, azt fogja gondolni, milyen jó pasi. Ha autóba ülsz, legyőz versenyen. Érzed, mit akarok mondani? Ez nem fair, testvér, gyerünk, lehetnél valamiben pancser is.”

A páros már 16 éve ápol barátságot: Will.i.am és Hamilton 2007-ben ismerkedtek meg az MTV Music Awardson egy közös barát révén – az akkor első F1-es szezonját teljesítő versenyző még párja, Nicole Scherzinger révén volt érdekelt a zeneiparban. Később megtette saját szárnypróbálgatásait, 2018-ban XNDA álnéven Christina Aguilera egyik számában is énekelt, de csak két évvel később erősítette meg, hogy ő áll a betűkombináció mögött.

Ne maradj le: akciós az F1-es falinaptárunk!

Januári akció a Formula webshopjában: vásárold meg kedvezményesen 2024-es F1-es falinaptárunkat! Látványos fotókat tartalmazó, lapozható, A3-as méretű Formula-1-es falinaptár, az Autósport és Formula Magazin jóvoltából! A kalendárium lapjain emlékeztetőül feltüntettük a 2024-es F1-es nagydíjak napjait, most pedig 25% kedvezménnyel lehet a tiéd! Részletek a képre kattintva!

Leclerc hóban fekve jégkrémezős képeket posztolt

A Ferrari F1-es pilótája és a "téli sportok": 

Norris rámutatott, Piastri miben jobb, mint ő volt újoncként

Összességében nem lehet kérdéses, hogy a 2023-as F1-es szezonban is Lando Norris volt a McLaren F1-es csapatának vezérpilótája, de újonc csapattársa, Oscar Piastri is nagyszerű részeredményeket tudott felvillantani, melyek közül természetesen kiemelkedik a katari hőstett, a sprintfutam megnyerése. Norris pedig nem fukarkodott a dicsérő szavakkal, amikor arról kérdezték, hogyan értékelné ifjú partnere első F1-es szezonját:

norris-piastri-suzuka-2

„Oscarnak hihetetlen idénye volt” – kezdte a brit versenyző. „Szerintem nagyon-nagyon jól viselte a nyomást, jobban, mint ahogy emlékeim szerint én tettem a kezdetben, de szerintem ez abból fakad, hogy mindenki teljesen máshogy kezeli a nyomást, máshogy tud nyugodt és higgadt maradni. Szerintem ebben az évek során sokkal jobb lettem, de nagyon tisztelem Oscart azért, hogy képes volt ennyire nyugodt maradni egy új környezetben, az F1 nagy színpadán.”

Norris azt is elmondta, hogy biztos benne, hogy jó úton haladnak a sikerek felé: „Az elmúlt négy, öt, hat hónap alatt nagyon sokat tanultunk. Jön még néhány új igazolás, és bár nem minden kerül fel azonnal az autóra, amit hozhatnak, néhány dolgot már most tudunk. Izgatott vagyok, mert végre a jó úton járunk, és tudjuk, hogy milyen irányba kell nyomulnunk. Szeretném jól kezdeni a szezont Bahreinben, és ha ez sikerül, akkor még izgatottabb leszek.”

piastri-norris-katar

Todt figyelmezteti a Red Bullt: A Ferrari is elbukott 2005-ben

Az FIA előző elnöke, a Ferrari egykori sikerkovácsa, Jean Todt a La Stampa nevű olasz lapnak nyilatkozva arra intette a Red Bullt, hogy a dominanciát egy pillanat alatt kudarc válthatja fel, amit a maranellóiak szűk 20 évvel ezelőtt megtapasztalhattak, hiszen minden idők egyik legdominánsabb F1-es szezonját követően mindössze egyetlen győzelmet arattak 2005-ben, azt is az indianapolisi gumügynek köszönhetően.

ferrari-2005

„Látok hasonlóságokat a két korszak között” – kezdte Todt. „A Red Bull egy győztes csapatot hozott létre egy rendkívüli, nagyon profi, intelligens és fantasztikus versenyzővel. De emlékszünk 2005-re?  Ugyanaz a csapat, ugyanazokkal a pilótákkal, egy győzelmekkel teli szezon után megszűnt versenyképesnek lenni, bár velünk volt Schumacher.”

„A következő évben ismét gyorsak voltunk, de végül megbízhatósági problémák miatt elveszítettük a bajnoki címet, és Michael már előtte bejelentette, hogy visszavonul” – tette hozzá a francia egykori csapatvezető, aki azt is elárulta, hogy Charles Leclerc-nek szurkol, akit nagyon régóta ismer.

pf-msc-todt

Vesztegetés: Nincs veszélyben a Szingapúri Nagydíj

Egyre dagad a korrupciós botrány Szingapúrban, de ez az illetékesek állítása szerint nem érinti a Szingapúri Nagydíjat. A héten lemondott a posztjáról Subramaniam Iswaran, az ország közlekedési minisztere, miután 27 vádpontban emeltek vádat ellene korrupció miatt – ő maga minden pontban ártatlannak vallotta magát. Iswaran állítólag több mint 40 millió forintnyi értékben fogadott el kenőpénzt és ajándékokat a tavaly nyáron letartóztatott Ong Beng Sengtől, aki a Szingapúri Nagydíj promóterének elnöki tisztségét töltötte be – az ajándékok között a versenyre szóló belépőjegyeket is.

Az ország kereskedelmi és ipari minisztériumának közleménye szerint jelenleg semmi sem utal arra, hogy akár az F1-es szerződéseket, akár más szerződéseket úgy alakítottak volna ki, hogy az hátrányos legyen a kormány számára. Iswaran – aki egyébként gyakran szerepelt a nagydíj dobogóján a trófeákat átadó méltóságok között – ügye éppen ezért a közlemény értelmében nem veszélyezteti a nagydíj megrendezését: „A 2024. szeptember 20-22-re tervezett 2024-es F1-es Szingapúri Nagydíj minden előkészülete a tervek szerint halad” – írja a minisztérium.

iswaran

Iswaran (balról) Christian Horner és Jefri Ibrahim herceg társaságában

F1 Academy: Már csak a két Red Bull-pilótanő hiányzik

A Ferrari is bejelentette, kit indít az F1 Academy március elején kezdődő szezonjában. A vörösök választása a 19 esztendős Maya Weugra esett, aki két viszonylag eredménytelen F4-es idény után tavaly az európai Formula Regional-sorozatot a 17. helyen zárta a harmadik legjobb újoncként. Weug a Prema csapatánál versenyez majd a Scuderia képviseletében

weug

Ezzel már nyolc versenyző neve ismert a szezon során hét F1-es hétvégén feltűnő sorozat mezőnyéből: az Aston Martin Tina Hausmannt, a Mercedes Doriane Pint (mindketten Prema), az Alpine Abbi Pullingot (Rodin), a McLaren Bianca Bustamentét, a Williams Lia Blockot (mindkettő ART), a Sauber Carrie Schreinert, a Haas pedig Chloe Chamberst (mindkettő Campos) nevezte a bajnokságra.

Az F1 Academy történetének második szezonjában mind a 10 királykategóriás csapatot képvisel majd egy hölgyversenyző, míg a fennmaradó öt autóban induló pilótákat más partnerek támogatják majd. Utóbbiak közül még senkit nem jelentettek be, míg az „F1-es” résztvevők közül már csak a Red Bull két csapatának indulója nem ismert.

Túl sokat hibáznak a Ferrari pilótái?

A Ferrari az egyéni bajnoki címeket tekintve története második leghosszabb, a konstruktőrit illetően pedig holtversenyben leghosszabb sikertelenségi szériája végére szeretne pontot tenni, ám Ralf Schumacher, a többszörös futamgyőztes egykori F1-es pilóta véleménye szerint erre akkor se kerül sor idén, ha esetleg sikerül legyőzni a Red Bullt.

A hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher öccse ugyanis a Mercedest és Lando Norrist jelölte meg az energiaitalosok potenciális kihívójaként Eddie Jordannal beszélgetve, s amikor az egykori csapatfőnök visszakérdezett, hogy a Ferrarit miért hagyta ki, Schumacher így indokolt:

ralf-2023

„A két versenyzőt illetően nem tudod, hogy mire számírthatsz. Úgy értem, ha vezetnek egy futamot, megpördülnek vagy ütköznek, még ha nem is egymásnak, de gyakran követnek el meglepő, buta hibákat” – mondta, majd így folytatta:

„Szerintem Fred Vasseur eddig jó munkát végez, már látható, hogy a csapat egy kicsit jobban összeállt, kevesebb hibát követnek el, nagyon jók a kiállások, de jelen pillanatban nem őket látom a legnagyobb esélyesnek. Persze lehet, hogy tévedek, majd az első teszten vagy az első két futamon meglátjuk, utána szerintem könnyebb lesz ezt megítélni.”

leclerc-sainz

Vásárold meg akciósan F1-es falinaptárunkat

Januári akció a Formula webshopjában: vásárold meg kedvezményesen 2024-es F1-es falinaptárunkat! Látványos fotókat tartalmazó, lapozható, A3-as méretű Formula-1-es falinaptár, az Autósport és Formula Magazin jóvoltából! A kalendárium lapjain emlékeztetőül feltüntettük a 2024-es F1-es nagydíjak napjait, most pedig 25% kedvezménnyel lehet a tiéd! Részletek a képre kattintva!

Női pilóta nyerte a Dakart a Challenger kategóriában

A T3-as autókat tömörítő Challenger kategóriában drámai fordulatot hozott a 2024-es Dakar Rali utolsó szakasza. Mitch Guthrie (aki az egy órával vezető Eryk Goczal korábbi kizárása után került az élre) 25 perc előnnyel kezdhette meg a záró szelektívet, azonban már az első kilométereknél jött a katasztrófa: turbóproblémák miatt meg kellett állnia, és bő húsz percet elveszített az előnyéből az első ellenőrző pontig.

A lehetőséget megérző Cristina Gutierrez aztán fokozatosan át is vette a vezetést, majd a szakasz hajrájában az addigra már hátrányban lévő Guthrie még egyszer bajba került: hajtásproblémák miatt meg kellett állnia, és megvárnia a szervizkamionját, így elúszott a győzelem és a dobogó lehetősége is.

Ezzel tehát a Challenger kategóriában a spanyol hölgy, Cristina Gutierrez nyerte a 2024-es Dakar Ralit! Neki ez volt a nyolcadik Dakarja, tavaly negyedik, 2022-ben pedig harmadik lett ugyanebben a kategóriában, 2025-ben pedig a Dacia gyári csapatának T1-es versenyzője lesz a terepjárók között Nasszer Al-Attiyah és Sebastien Loeb csapattársaként.

A Dakar utolsó szakaszának beszámolója itt olvasható!

dakar-cristina

 

dakar-gutierrez

A Porsche a következő években nem jön az F1-be

A Volkswagen-csoport eleinte úgy tűnt, hogy nemcsak egy, de rögtön két márkával érkezik a Formula-1-be, ugyanis az Audi mellett sokáig a Porsche beszállásáról is szó volt. Azonban a Red Bull-lal nem tudtak megegyezni, s végül úgy döntöttek a stuttgartiak, hogy egyelőre nem kérnek az F1-es projektből. Egy éve a Porsche sportért felelős főnöke, Thomas Laudenbach azt mondta, hogy bár a Red Bull-lal való együttműködés nem jött össze számukra, ez nem azt jelenti, hogy már nem is érdekli őket az F1.

Most a márka motorsport igazgatója, Michael Dreiser nyilatkozott hasonlóan a Blackbook Motorsportnak: "A versenyzés mindig is a Porsche lelkét és identitását jelenti, a Formula-1 továbbra is egy olyan sport, ami érdekel bennünket. Jelenleg azonban a WEC, az IMSA, a Formula-E és a Porsche Szuperkupára fókuszálunk a következő években. Ezeket a sorozatokat mind meg akarjuk nyerni. További pletykákra nem szeretnék kitérni" - ezzel mintegy megerősítve, hogy a következő években nincs terítéken a Porschénél az F1.

Ecclestone szerint Verstappen egy Ferrarival vagy Mercedesszel is nyerne

Érdekes dolgot mondott Bernie Ecclestone, az F1 korábbi mindenható vezére, akit a Bild kérdezett meg a Red Bull és Max Verstappen jelenlegi uralmáról.

A 93 esztendős üzletember szerint a háromszoros világbajnok az élmezőny bármelyik autójával nyerni tudna.

„Türelmesen kivárták a Mercedes dominanciáját, lépésről lépésre kicserélték a gyengepontokat, övék lett a legjobb csapat, a legjobb autó és a legjobb pilóta. Max jelenleg a mérce mindenhol: most egy McLarenbe, akár még valószínűleg egy Ferrariba vagy egy Mercedesbe is beültethetnénk, akkor is nyerne” – mondta Ecclestone.

f1-verstappen-redbull

Álláshirdetésben keres műveleti igazgatót a Haas F1-es csapata

A Haas múlt héten jelentette be, hogy Günther Steiner helyett az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át a csapatfőnöki pozíciót a Formula-1-es istálló élén. A közlemény azt is tartalmazta, hogy Komatsu mellé kineveznek majd egy műveleti igazgatót is, aki a Banburyben található központból irányítja majd a versenyzéshez nem közvetlenül kapcsolódó részlegek munkáját.

Nos, erre a pozícióra jelent meg egy álláshirdetés a Haas részéről az erre szakosodott Bamboo HR aloldalán. Az álláshirdetés leírásában, amely ide kattintva érhető el, hosszan részletezik, milyen képességekkel kell rendelkeznie a jelentkezőknek és mik lesznek a fő feladatkörei: például első pontként szerepel a csapatfőnökkel való közös munka stratégiai vezetés és működési menedzsment területein, de emellett a műveleti igazgató a felelős a részleg összteljesítményéért és a hatékonyságért, valamint a célkitűzések és mérföldkövek eléréséért.

A honlapon egyébként több más posztra is keres jelentkezőket a Haas: többek között egy aerodinamikai főmérnök jelentkezését is várják a maranellói bázisukra.

f1-haas-brazil

Itt a vége: Loeb alatt is megállt a Prodrive a Dakaron

Nagyon úgy tűnik, hogy az utolsó előtti szakaszon végleg eldőlt a versenyfutás az autósok között Carlos Sainz és Sebastien Loeb között a 2024-es Dakar Ralin. A napnak 13 perc 22 másodperces hátránnyal nekivágó francia eleve némileg lassabb tempót diktált, mint az éllovas audis, a 132. kilométernél azonban meg is állt alatta a Prodrive: a szervezők közlése szerint a lengőkar tört el. A hírek szerint máris fél órát vesztegelt a műszaki problémák miatt a kilencszeres ralivilágbajnok, ráadásul még a szervizcsapat sem érkezett meg a helyszínre, így végleg elszállhatnak Loeb esélyei az összetett sikerre – főleg, hogy közben Sainz vezet a mért pontok alapján.

A Prodrive legénységét rengeteg technikai hiba sújtotta az elmúlt szűk két hétben, emiatt a másik nagyágyú, a címvédő és igencsak feldúltan nyilatkozó Nasser Al-Attiyah a keddi felvonás után úgy döntött, inkább be is fejezi a Dakart – erről itt írtunk bővebben.

dakar-loeb-2

Női juniorpilótákat szerződtetett a Haas és a Williams

A Haas egy amerikai hölggyel kötött megállapodást: a 19 éves Chloe Chambers az istálló F1 Academy szériába delegált versenyzője lesz, aki a Campos kötelékében versenyez. Chambers 2021-ben kezdődő formulaautós pályafutása során szerepelt az F4 USA-ban és a W Seriesben – utóbbiban egy pontot szerzett –, tavaly pedig győzelmeket szerzett az észak-amerikai Porsche Sprint Challenge széria Cayman Pro/Am kategóriájában, valamint egyszer nyert a Formula Regional Óceánia-bajnokságban, amivel rekordot állított fel, hiszen a korábban Toyota Racing Seriesként futó új-zélandi szériában először ért el győzelmet és pole-pozíciót nő. Egy Guinness-rekord is fűződik hozzá 2020-ból, a leggyorsabb 50 bójás szlalom csúcsa 47,45 másodperccel.

A Williams utánpótláscsapata is gyarapodott egy újabb hölggyel. A japán Sara Matsui nem az F1 Academyben versenyez, mivel egy csupán 13 éves gokartosról van szó: az OKJ kategóriában, valamint az F1 Acedemyhez kötődő Champions of the Future Academy keretében szerepel 2024-ben. A Williams már novemberben bejelentette kötelező versenyzőjét a női formulaautós szériában, Lia Blockot.

A Williams egy F4-es bajnok szerződtetését is kommunikálta: a francia Alessandro Guisti 2022-ben nyerte meg hazai szériáját, tavaly a Formula Regional Európa-bajnokságon lett hatodik, Grove támogatásával ugyanitt folytatja, az ART istállóra váltva.

Hányszor nyertek a különböző rajthelyekről az F1-ben?

Érdekes válogatást osztott meg nemrég az F1 YouTube-csatornája, amelyben egyre hátrébbi rajthelyről aratott győzelmeket vettek sorra. Az igazán érdekes része a videónak az, hogy hány győzelmet arattak az egyes pozíciókból a Formula-1 történetében. Nem meglepő módon a legtöbbször a pole-pozícióból startolva diadalmaskodtak a pilóták, összesen 470 alkalommal az eddigi 1101 nagydíjból, ami 42,69 százalékos aránynak felel meg.

A második helyről 261-szer (23,7 százalék), a harmadikról 133-szor (12,07 százalék) nyertek, s értelemszerűen ez a szám folyamatosan csökken, ahogy haladunk egyre hátrébb a rajtrácson. Kilencedik helyről például csak öt, tizedikről pedig tizenkét győzelem született. Érdekesség, hogy a videóban nem szerepel, de a 15. rajthelyről is született egy győzelem: Fernando Alonso az ütközésbotrányról elhíresült 2008-as Szingapúri Nagydíjat nyerte meg onnan. Az abszolút rekordot pedig John Watson tartja, aki az 1983-as Nyugat-amerikai Nagydíjat a 22. kockából indulva húzta be. A videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:

f1-rajthelyek-video

Új utcai pálya venné el az F1-es Japán Nagydíjat Suzukától?

Sajtóhírek szerint új helyszín jelentkezhet be a Formula-1-es Japán Nagydíj megrendezéséért a legendás suzukai pálya mellett. Helyi lapok arról számoltak be, hogy Osakába szeretnék csábítani a száguldó cirkuszt, meglovagolva a 2025-ben rendezendő Osaka-Kansai Expo keltette lendületet. A japán Sankei Shimbun lap idézi az Osakai Kongresszus és Turisztikai Hivatal elnökét, Hiroshi Mizohatát, aki arról beszélt, hogy a jelenlegi trendeket követve – elég csak a Madridba pletykált nagydíjat említeni – egy utcai pályáról lenne szó, amelyet főként magántőkéből húznának fel.

Suzuka szerződése egyébként az idei, ősz helyett áprilisban rendezendő versenyt követően lejár az F1-ben. A versenyzők körében közkedvelt pálya 1987 óta ad otthont a Japán Nagydíjnak – a kivételt ez alól 2007 és 2008 jelenti, amikor Fujiba látogatott a mezőny, valamint a 2020-as és 2021-es esztendő, amikor a koronavírus-járvány miatt törölni kellett a futamot.

f1-suzuka-start

„Egyértelmű előrelépés” – dupla shakedownt tervez 2024-es F1-es autójával a Haas

A konstruktőri világbajnoki értékelés utolsó, tizedik helyén zárt 2023-ban a Haas a Formula-1-ben. Pilótáik, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg csak elvétve tudták pontszerzésre váltani az alkalmanként produkált időmérős villantásokat, ráadásul az amerikai alakulat austini fejlesztési csomagja sem vált be. A nemrég kinevezett új csapatfőnök, a Günther Steinert váltó Ayao Komatsu az első sajtóbeszélgetésén óvatosan fogalmazott annak kapcsán, mit lehet várni a 2024-es autójuktól:

„A 2024-es autó egy egyértelmű előrelépés. De hogy elég jó lesz-e a riválisok ellen? Nem hiszem, mivel eléggé későn kezdtünk. Elég későn változtattunk a koncepción is, és az austini fejlesztési csomaggal valójában kicsit meg is osztottuk az erőforrásokat. Szóval reális vagyok a Bahreinben kigördülő autónkkal kapcsolatban, de nem negatívan. Ez nem a mérnökök hibája, ők jó szakemberek. És a kulcs aztán az lesz, hogy bármilyen is lesz az autó Bahreinben, bármilyen problémákat is látunk, próbáljuk megérteni őket, és onnan lépjünk tovább csapatként.”

Bár az nem derült ki, hogy a Haas mikor leplezi le az idei versenygépét, azt elárulta Komatsu, hogy két bejárató tesztet is terveznek a február 21-23-i bahreini előszezoni teszt előtt: először február 11-én, Silverstone-ban gurulnak pályára, majd két nappal a közös gyakorlás előtt, a szahíri pályán úgyszintén.

f1-haas-2023-2

„Csak formalitás” a madridi városi F1-es futam érkezése?

A spanyol AS napilap információi szerint „csak formalitás”, hogy még nem jelentették be hivatalosan a madridi F1-es nagydíj érkezését.

A helyi sajtóorgánum úgy tudja, hogy a kormányzat részéről teljes a támogatás, és bár a spanyol szövetség elnöke, Carmelo Sanz de Barros nemrég lehűtötte a kedélyeket azzal, hogy még beadványt sem kaptak erről az eseményről, de az AS-nek egy helyi politikus, Isabel Díaz Ayuso azt nyilatkozta, hogy a kormányzat nem utasíthat vissza egy ilyen projektet, hiszen ez rengeteg hozna Madridnak és Spanyolországnak.

A hispánok F1-es futamát hagyományosan Barcelonában rendezik, de a katalán pálya szerződése 2026-ig szól, Madridban pedig elvileg minden adott ahhoz, hogy leváltsák a jól ismert helyszínt: egy városi nagydíjat szeretnének rendezni, méghozzá részben fedett, zárt pályán, abszolút újításként, állítólag éjszakai versenyként.

f1-barcelona-start_1

A Mercedes még mindig menedzseli Ocon F1-es pályafutását

Továbbra is egyengeti Esteban Ocon pályafutását a Mercedes – ezt mondta a csillagosok juniorprogramjának vezetője, Gwen Lagrue a The Race kérdésére.

Ocon korábban a Mercedes neveltjeként érkezett meg az F1-be, ám a Stroll család hatalomátvétele után nem jutott neki ülés, amikor „kitúrták” a később Aston Martinná formálódó istállótól.

Végül 2020-ban térhetett vissza a Renault-val, 2021-ben elkönyvelhette első F1-es futamgyőzelmét a Magyar Nagydíjon, és azóta is a franciáknál versenyez – azonban ennek ellenére még mindig megvan a mercedeses kapcsolata.

„Ő még mindig nagyon kötődik hozzánk. Az Alpine pilótája, teljes mértékben elkötelezett az Alpine felé, de mi továbbra is menedzseljük a karrierjét. Csak húsz ülés van az F1-ben, és mindannyian együttműködünk a sport érdekében. Ebben az esetben nagyon jó a kapcsolatunk az Alpine-nal, és mindig megpróbáljuk megtalálni a legjobb megoldást arra, hogy együtt dolgozzunk a csapat és a versenyző legjobb érdekei szerint” – mondta Lagrue.

f1-monaco-ocon-alpine