Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 2. szerda

Michael Jordan NASCAR-csapatot indít, a mezőny egyetlen afroamerikai pilótája lesz a versenyzőjük

A kosaras legenda Michael Jordan is érintett lesz 2021-től a NASCAR-ban: a minap bejelentették, hogy Denny Hamlinnel közösen csapatot fognak indítani a NASCAR Cup Seriesben a következő évben. Az istálló nevét egyelőre nem fedték fel, mindenesetre Jordan lesz a csapat főtulajdonosa, míg Hamlin a partnersége mellett továbbra is versenyezni fog Joe Gibbs Racing színeiben.

Azt viszont már tudni lehet, hogy a mezőny jelenlegi egyetlen színesbőrű versenyzője, Bubba Wallace lesz a pilótájuk – az a Wallace, aki néhány hónapja a „akasztófahurok-botránynak” is a főszereplője volt.

michael-jordan-wallace-nascar

Damon Hill is csak kereste a szavakat Grosjean balesete után

A Sky Sports szakértője, az 1996-os világbajnok Damon Hill sem nagyon tudott mit mondani, amikor végignézte Romain Grosjean szörnyű balesetet. A korábbi pilóta csak kereste a szavakat és végül annyit tett hozzá, hogy hihetetlen, ami történt.

"Normál esetben van azért valamennyi tapasztalatom arról, hogy amikor kell, hozzá tudjak tenni valamit, de most abszolút le vagyok döbbenve. Láttam a képeket, ahogy kimászott, láttam, hogy milyen sebességgel csapódott a korlátnak, ez borzasztó. Három szintnyi Armco-korlátot tört át. Hihetetleb, hogy kimászott" - mondta Hill.

ahh

fotó: dppi

Multi 21: kinek volt igaza azon a maláj délutánon?

A legnagyobb botrányokat felsorakoztató podcastadásunkban nem mehettünk el szó nélkül a 2013-as sepangi futamon látott Red Bull-balhé mellett, és azt is kiveséztük, mi is változott a csapatnál az emlékezetes Malajziai GP után. A vonatkozó részt 44:46-tól hallgathatjátok:

 

Grosjean bejelentkezett az Instán a kórházból

Romain Grosjeant horrorisztikus bukása után meglátogatta az FIA elnöke, Jean Todt a pályához közel eső katonai kórházban. A képet szerkesztőségünknek Romain Grosjean egyik menedzsere juttatta el, külön köszönet érte Stephane Guerinnek.

Eközben a francia pilóta már maga is bejelentkezett az Instagramon: "Sziasztok! Szeretném elmondani, hogy jól vagyok, köszönöm a kedves üzeneteket. Bár eleinte ellene voltam, de a glória a legjobb dolog, ami a Formula-1-gyel történhetett, nélküle most nem beszélhetnék hozzátok. Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek az orvosi stábból és azoknak, akik segítettek nekem. Remélhetőleg hamarosan tudok majd írni nektek néhány infót arról, hogyan alakul a felépülésem!"

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

 

Videó: Így menekült ki a pokolból Grosjean

Horrorisztikus balesetet szenvedett - és élt túl - Romain Grosjean a Bahreini Nagydíj első körében. A francia keresztbevágott a pályán Danyiil Kvjat előtt, azonban összeértek, a haasos pedig derékszögben átszakította a szalagkorlátot. Grosjean autója azonnal lángra kapott, ám a francia 28 másodperc alatt kiszabadult a pokolból. Az interneten máris kiszúrták, hogy az egyik pályabíró, aki az orvosi autót vezető Alan van der Merwe mellett állt és oltotta a tüzet, a pályán keresztülrohanva látta meg a pilótát, így pontosan ott oltotta a lángokat, ahol Grosjean tartózkodott. Amellett, hogy Grosjean lett a nézőknél a nap versenyzője, ezt a címet talán van der Merwe is megérdemelné, aki elképesztő lélekjelenlétről tett ma tanúbizonyságot.

 

Menedzser: Grosjean jól van, a helyi katonai kórházban vizsgálják

Hatalmas balesetet szenvedett a Bahreini Nagydíj első startja után Romain Grosjean. A Formula.hu a francia pilóta menedzserétől, Martin Reisstől megtudta: a haasos kisebb égési sérüléseket szerzett a lábán és a kezén, de ezt leszámítva jól van, s jelenleg a helyi katonai kórházban vizsgálják, ahova még bordatörés gyanújával szállították.

grosjean-baleset-dppi

Brutális balesetet élt túl Grosjean: Az autó kettészakadt és felrobbant (videó)

Egy pillanatra minden autósport-rajongó lélegzete elakadt a Bahreini Nagydíj első körét látva. Romain Grosjean brutális balesetet szenvedett a verseny első körében, miután Danyiil Kvjattal összeütközött, a Haas a szalagkorlátba fúródott, kettészakadt, az üzemanyag pedig azonnal berobbant.

Grosjean a csodával határos módon kimászott az autóból, a friss hírek szerint égési sérüléseket szenvedett kezén és bokáján.

 

A lábát elveszítő magyar sportbírót díjazta az FIA

Nem mindennapi elismerésben részesült a néhány évvel ezelőtti hungaroringi DTM-fordulón a bokszutcában megsérülő, s ezért lábát elveszítő sportbíró, László Attila: az MNASZ őt terjesztette fel az FIA által kiírt „Az év kiemelkedő sportbírója” díjra, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség végül neki is ítélt meg.

László Attila 2018-ban a TOP50 Magyar Autóversenyző Gálán az AFM szerkesztőségétől is elismerésben részesült, magyar autóversenyzők segítségével pedig különleges relikviák elárverezésével is segítettük a sportbírót.

Doviziosóék beszélhették le a MotoGP-szerződésről a fiatal amerikait

Az utóbbi hetekben egy egész sornyi versenyzőt hozták szóba az Aprilia Andrea Iannone doppingeltiltása miatt megüresedő MotoGP-s ülésével kapcsolatban. Az egyik fő esélyesnek a Moto2-ben vitézkedő Joe Roberts tűnt: a portimaói szezonzáró hétvégéjén arról szóltak a pletykák, hogy az amerikai közel áll ahhoz, hogy aláírjon a noalei gyártóhoz. Az utolsó pillanatban azonban meghiúsult a szerződés, aminek Roberts menedzsere, Eitan Butbul egyáltalán nem örült: „Nagy lehetősége lett volna az Apriliához menni. Minden készen állt az aláírásra, aztán az utolsó pillanatban visszakozott. Tudjuk, hogy a Moto2-ben akar maradni és ott nyerni, de nem minden nap kap lehetőséget egy harmadik évében járó, s a top 10-be épp csak betörő motoros, hogy aláírjon egy gyári csapathoz” – fogalmazott a menedzser a The-Race.com szaklapnak.

Roberts így 2021-ben marad a Moto2-ben, viszont csapatot vált: az Enea Bastianinit idén vb-címig juttató Italtrans színeit fogja erősíteni – így azért érthető, hogy miért nem fogadta el a MotoGP sereghajtójának megkeresését. Mindazonáltal a The-Race.com úgy tudja, hogy az amerikai motoros azok után gondolta meg magát, hogy több rutinos MotoGP-s menő véleményét is kikérte, többek között Andrea Doviziosóét is, aki jómaga ugyancsak visszautasította az Aprilia (és a többi gyártó tesztmotorosi) ajánlatát. Mindenesetre az Apriliát gyakorlatilag mindenki kikosarazta, aki a listájukon szerepelt, így néhány napja megerősítették, hogy Aleix Espargaro mellett megtartják Bradley Smitht és Lorenzo Savadorit is, azt pedig csak a téli tesztek során döntik el, hogy kettejük közül ki lesz a spanyol csapattársa és ki marad tesztversenyző.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

joe-roberts-dppi

Drámai finálé: az utolsó métereken csente el a Honda a Super GT bajnoki címét a Toyotától

Fujiban rendezték meg a Super GT idényzáróját, amelyen egészen a fináléig úgy tűnt, hogy a #37-es Toyotában ülő Ryo Hirakawa és Kenta Yamashita húzza be a győzelmet és ezáltal a bajnoki címet. Az utolsó kanyarból kigyorsítva azonban kifogyott az üzemanyag a GR Suprából, amely emiatt lelassult, így a Naoki Yamamoto, Tadasuke Makino hondás párosé lett az első hely a futamon és az összetettben egyaránt. A drámai befutó videón:

Vajon Piquet-nek vagy Briatorének nagyobb… a pénztárcája?

Legutóbbi podcastadásunkban az F1 utóbbi évtizedeinek legemlékezetesebb botrányait vettük sorra, s a listán természetesen igencsak előkelő helyen szerepelt a 2008-as szingapúri ütközés - hallgassátok a vonatkozó részt 1:34:34-től (meg persze a teljes műsort is!):

 

Russell Piquet-vel egy szinten: Csak Senna és Schumacher van előtte

A fiatal britről ismert a statisztika, hogy pályafutása első nagydíja óta minden időmérőjén megelőzte aktuális csapattársát, Bahreinben sorban a 36. alkalommal. A Formula-1 közösségi oldala most kontextusba is helyezte a statisztikát, amelyből kiderül, Russellhez hasonlót csak sokszoros világbajnokok alkottak. A háromszoros bajnok Nelson Piquet még a Brabhamnél győzte le zsinórban 36-szor csapattársát: nála és Russellnél hosszabb szériája Ayrton Sennának volt a Lotusnál és McLarennél (44), valamint Michael Schumachernek a Benettonnál (56).

Idevágó adat, hogy két versenyző továbbvitte tökéletes időmérős mérlegét csapattársához képest: értelemszerűen Russell és Latifi, valamint Verstappen és Albon között 16–0 az állás ebben a szezonban.

Az új bahreini pályacsúcs a fedélzetről

Lewis Hamilton 1:27,264-gyel nyerte a szombati időmérő edzést, ami a szahíri aszfaltcsík eddigi leggyorsabb köre. Íme az új rekord onboard felvétele (a videó átkattintás után indul):

Sainz versenyezni fog az Extreme-E-ben – az idősebb!

Talán ugyanannyira meglepő, hogy idősebb Carlos Sainz 58 évesen benevezett egy új versenysorozatba, mintha az F1-ben ténykedő fia tette volna ezt. Spanyol lapok ugyanis már tényként számolnak be arról, hogy a jövőre induló környezettudatos bajnokságban, az Extreme-E-ben a spanyol QEV Technologies csapat a Sainz-Sanz pilótapárossal áll fel, ugyanis idősebb Sainz csapattársa a szintén a tereprali világában ténykedő 35 éves Laia Sanz lesz.

Az Extreme-E kilenc csapata - amelyek között van saját istállója Nico Rosbergnek és Lewis Hamiltonnak is - egy-egy autóval rendelkezik majd a világ eldugott helyein zajló terepversenyeken, ám azt a férfi és a női pilótának is vezetnie kell majd, azaz egyenlő lesz a nemek aránya a mezőnyben. A hölgyek közül eddig a W Series-bajnok Jamie Chadwick, a motokrosszos háttérrel rendelkező amerikai Sara Price, valamint a raliversenyző Catie Munnings részvétele biztos a márciusban kezdődő szezonban.

sainz-sanz

Visszatért a pályára a Formula-E: Lotterer és a Porsche az élen!

Az augusztusi berlini őrület után most tért vissza a versenypályákra a Formula-E, a valenciai Ricardo Tormo versenypályán ugyanis megkezdődött a kollektív tesztelés a hetedik szezonra való felkészülés jegyében. Az autók a kamerák számára már bemutatkoztak, most viszont azonban a stopperrel is közelebbi ismeretséget kötöttek. A teszt első napja vizes pályán kezdődött, nyirkos körülmények között a délelőttöt Edoardo Mortara zárta az élen a Mercedes-technikát használó Venturival. Délután, száraz pályán aztán már André Lotterer állította fel az etalont a második szezonjára készülő Porschével. Mögötte a címvédő DS Techeetah két pilótája, Jean-Eric Vergne és Antonio Felix da Costa végzett (érdekesség, hogy a csapat csak tavasszal, az első négy verseny után veti be az új technikát), míg a negyedik a Virgin újonca, a Japánban az elmúlt években sikereket halmozó új-zélandi Nick Cassidy lett. 

A délelőtti etap végén a jaguaros Mitch Evans, a délutáni végén pedig a Venturi-újonc Norman Nato balesete csalogatott elő piros zászlókat. 

A tesztelés vasárnap is folytatódik, majd a hétfői pihenőnap után kedden zárul. A Formula-E hetedik szezonja pedig január 16-án startol Chile fővárosában a Santiago ePrix két futamával.

2_2

 

 

"Látványos" fedélzeti kamerás felvétel Stoffel Vandoorne Mercedeséből a délelőtti esőben.

Tavalyhoz képest 1,3 másodpercet lassult a Ferrari és a Haas

Egy 1-es szám a különbség a Ferrari 2019-es és 2020-as szombati bahreini teljesítménye között: Charles Leclerc és Sebastian Vettel tavaly az 1. és 2. rajtkockát szerezte meg Szahírban, másfél évvel később (fordított sorrendben) a 11. és 12. helyet. Az akkori pályacsúcsot érő 1:27,866-os pole-idő és Vettel mai Q2-es köre között nem kevesebb, mint 1,271 másodperc a különbség…

De még a Ferrarinál is többet lassult 2019-hez képest a szahíri pályán a Haas, amely 18-19. rajthelyet szerzett: 1,354 másodpercet buktak előző évhez viszonyítva. Még egy lassuló csapat van, a Ferrari harmadik motorpartnere, a 0,469 másodpercet veszítő Alfa Romeo.

Minden más erőforrást használó istálló gyorsult a 2019 tavaszi Bahreini Nagydíjhoz képest, a legtöbbet a Williams (2,465 másodperc), a Racing Point (1,434 mp) és a Red Bull (1,074 mp). A Mercedes 0,926 másodpercet javult, ezzel 0,324 másodperc hátrányból (a Ferrarihoz képest) 0,414 másodperc előnybe került (a Red Bullhoz képest).

Tervezz logót a magyar versenyzőknek és nyerj formulaautós tesztet!

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyző és már a nemzetközi színtéren is szárnyait bontogató Gender Racing Team kreatív nyereményjátékot hirdetett, amelyben akár komolyabb gokartos tapasztalatok nélkül, kiváló képzőművészként is formulaautós vezetési élményben részesülhet egy szerencsés. A csapat az alábbi felhívásában arra kéri a vállalkozó kedvűeket, hogy tervezzék meg a csapat két versenyzőjének, Berta Benjáminnak és Oliver Michlnek, valamint a gokartos ifjabb Gender Tamásnak a rajtszámukat is tartalmazó versenyzői logóját. A három legjobban sikerült alkotást a csapat az alábbi díjakkal jutalmazza:

1. Formula Renault 1,6 tesztvezetés

2. Egy profi gokartedzés a három versenyzővel

3. Részvétel a Gender Racing VIP-vendégeként a Hungaroringen a 2021-es versenyévad nyitófutamán és indulási lehetőség a Gender Racing Team színeiben egy online szimulátorbajnokságban

Határidő december 15. Minden egyéb részlet az alábbi Facebook-bejegyzésben.

A kreatív autósport rajongókat hívja egy kis alkotásra és játékra a Gender Racing Team! Tervezd meg BERTA Benjamin,...

Közzétette: Gender Racing Team – 2020. október 27., kedd

Hamilton, amikor a pályára szaladt a kutya: "Remélem, nem Roscoe az!"

Az alábbi videó igazi különlegesség, amelynek készítője úgy érezte, a pénteki események után még egy bőrt le lehet húzni a szahíri pályára a második F1-es szabadedzés során beszaladó kutyáról - természetesen nem a szó szoros értelmében. Ebben ugyanis meghallhatható az összes rádióbeszélgetés, amely a versenyzők és mérnökeik között zajlott a kutya miatt belengetett piros zászló pillanatában. Köztük van Sebastian Vettel gyorsan legendássá vált éneklése, valamint Lewis Hamilton címben idézett mondata is, akinek aggodalma nem is volt teljesen alaptalan, hiszen magával hozta kutyáját a paddockba.

Egyébként a bahreini pálya szombat délelőtt közölte, a helyi erőknek sikerült előkeríteniük az elkóborló ebet, akit már állatorvos is megvizsgált.

Szombatra enyhült a szigor: A versenyzők lebeszélték Michael Masit, hogy köridőket vegyen el

Szokatlan lépést tett a Bahreini Nagydíjon az FIA: pénteken még árgus szemekkel figyelték a pályahatárokat 4-es kanyarban, és elvették azokat a köröket, amelyekben a pilóták elhagyták nyomvonalat. 33 köridőt töröltek az első és második szabadedzés során, a csúcstartó Lewis Hamilton esetében ötöt is.

A pénteki versenyzői megbeszélésen a pilóták azt javasolták, vonják vissza a 4-es kanyarra vonatkozó ellenőrzést. Az Autosport beszámolója szerint Sebastian Vettel vetette fel először, hogy a múltban ebben a kanyarban sosem figyelték a pályahatárokat. Hamilton és mások azzal csatlakoztak a négyszeres bajnokhoz, hogy a 4-es kanyarban kevés idő nyerhető kiszélesítéssel, viszont a futamon előzési lehetőségektől foszthat meg a kanyarra vonatkozó szigor.

Michael Masi versenyigazgató ezt követően döntött úgy, hogy a 4-es kanyar elhagyása esetén nem vesznek el többé köridőt: már ez volt érvényben a szombati harmadik szabadedzésen. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, aki a pálya kiszélesítésével előz a futamon, annak vissza kell adnia a pozíciót.

Ricciardo csak akkor szólítja Hamiltont Sirnek, ha muszáj lesz

A brit sajtó legfelkapottabb F1-es híre volt az elmúlt napokban, hogy Lewis Hamiltont a Brit Birodalom Rendjének egyik legrangosabb kitüntetésére terjesztették fel, azaz újévkor lovaggá üthetik. A megtiszteltetésben a Brit Nemzetközösségbe tartozó országok tagjai részesülhetnek, így az ausztrálok is - Daniel Ricciardo sajnálja, hogy nem ő kapja meg elsőként a titulust a jelenlegi mezőnyből, és egyelőre hezitál abban a kérdésben, hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogja-e szólítani riválisát a jövő évtől.

"Váltottunk pár szót WhatsAppen Erzsébet királynővel" - kezdte Ricciardo a Sky-nak adott interjút, ezzel azonnal jelezve nyilatkozatának komolyanvehetőségét, - "és azt mondta, hogy eléggé hezitált, mert mindig is nekem akarta volna elsőként átadni ezt a kinevezést. De azt hiszem, nem lenne igazságos, ha elé furakodnék."

"Hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogom-e ezek után szólítani? Ez valójában egy nagyon jó kérdés! Legszívesebben azt mondanám, hogy nem, de ki tudja, lehet hogy ez nagy tiszteletlenségnek számítana. Lehet, hogy óvatosabbnak kell lennem, és tényleg Sir Lewisnak kell majd hívnom. Az első gondolatom a nem, mert kicsit furcsán hangzana, de ha a kezére csapnak annak, aki nem így mondja, akkor lehet, hogy eleget teszek majd a szabályoknak!"

Magyar csatorna is közvetíti a jövőre induló új túraautós bajnokságot

Az első teljesen elektromos hajtású túraautós versenysorozatként érkezik 2021-ben a Pure ETCR, amely egyedi lebonyolítást ígér páros küzdelmekkel és világsztár résztvevőkkel. A sorozat most bejelentette, hogy Magyarországon a Sport TV szerezte meg a bajnokság közvetítési jogait, így a népszerű sportcsatornán élő felvételek és összefoglalók is láthatóak lesznek, megtámogatva jelentős mennyiségű online tartalommal. A megállapodás Magyarország mellett Csehországra és Szlovákiára is vonatkozik. Ugyanakkor, mivel a bajnokság promótere az Eurosport Events, várhatóan az Eurosport is műsorára tűzi majd a versenyeket.

A múlt hónapban részt vettünk a Pure ETCR online bemutatóján, amely kapcsán további háttérinformáció az Autósport és Formula Magazin novemberi számában olvasható - többek között arról, hogy Michelisz Norbert is el tudná képzelni magát a mezőny tagjaként.

PUREETCR_Aragón2020_084-scaled

Olvastad már?