Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 14. péntek

Ne maradj le: íme a vasárnapi program a tv-közvetítésekkel

A vasárnapi autó- és motorsportos menetrend:

9:45-10:30 Formula-3, második futam (M4 Sport)

10:45-11:05 DTM, második időmérő

11:00-11:20 Superbike, futam (Eurosport 2)

11:10-12:00 Formula-2, második futam (13:35-től M4 Sport)

13:30-14:50 DTM, második futam

14:00-14:40 Superbike, harmadik futam (Eurosport 2)

15:10-17:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

alfasilverst

Fotó: DPPI

 

Hamilton beállított, Raikkönen pedig túl is szárnyalt egy schumacheri rekordot

Két világbajnok is komoly mérföldkőhöz ért a 70. Évfordulós Nagydíjon. Lewis Hamilton esetén már megírtuk, hogy 155. dobogós helyezésével utolérte Michael Schumachert az örökranglista élén, míg Kimi Raikkönen felül is múlt a hétszeres világbajnok németet az F1-ben megtett körök számát illetően, így 16845 körével már a finn teljesítette a legtöbb versenykört a Formula-1 70 éves történetében. Alighanem csak futamok kérdése, hogy mindketten egy-egy újabb schumacheri csúcsot állítsanak be: Hamilton a futamgyőzelmek, Raikkönen a nagydíjrészvételeket illetően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The most laps ever raced by a driver in F1 history . #F1 #Formula1 #F170 #KimiRaikkonen @kimimatiasraikkonen

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Videón Norris szenzációs reakciója, amikor megtudta, hogy Verstappen nyerte a futamot

A két fiatal pilóta remek viszonyt ápol egymással, ezt rengeteg közös szimulátorversenyük alkalmával is láthatjuk. Ennek fényében pedig aligha meglepő, hogy a brit egyenesen „legendának” nevezte Verstappent, amikor megtudta, hogy ő nyerte a 70. Évfordulós Nagydíjat – bár az alábbi poszt kommentelői szerint bárkire ezt lehetne mondani, aki legyőzi a Mercedeseket…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

"Legend" #F1 #Formula1 #F170 #Silverstone #Verstappen #LandoNorris @landonorris @maxverstappen1

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Meglepően szorosan alakult a csapatok pole-versenye az F1 történetében – aztán Schumacher beült a Ferrariba…

A Racing Statistics YouTube-oldal ezúttal a Formula-1-es istállók rajtelsőségeinek időbeli alakulását dolgozta fel látványos videós infografika formájában. Érdekes látni, hogy bár a Ferrari az első szezontól kezdve jelen van az F1-ben, a Lotus sokáig szorongatni tudta ezen a téren, a kilencvenes években pedig a McLaren és a Williams is lőtávolon belülre került hozzájuk – csak aztán jött a Schumacher-korszak, amikor a maranellóiak mindenkit alaposan leszakítottak…

 

Elindult a Formula Girls - csatlakozzatok!

Elindítottuk Formula Girls névre hallgató Facebook-csoportunkat, ahol a nagy sikert arató galériáinkat gyűjtjük össze, természetesen némi bónusszal kiegészítve.

A csoporthoz ezen a linken lehet csatlakozni!

105038873_3322894721088956_5131375872937239343_o

Mindenki: „emlékszem erre gyerekkoromból”, Raikkönen: „ah, vezettem ezt a versenyt!”

A 70. Évfordulós Nagydíj alkalmából a Formula-1 hétévtizedes történetének emlékezetes momentumait mutatták meg több csapat versenyzőinek is. Érdekes volt figyelni, hogy ki mennyire tudta kapásból, hogy milyen eseményt látunk éppen – de a pontot az i-re alighanem az Alfa Romeo párosa tette fel a videó végén, amikor a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj Alonso–Schumacher csatájánál a következő párbeszéd zajlott le közöttük:

Kimi Raikkönen: „Oh, itt vezettem… csak aztán tönkrement az autóm!”

Antonio Giovinazzi: „Mint mindig…”

Raikkönen később Flavio Briatore ünneplésénél: „Valószínűleg ezen a ponton én már otthon voltam…”

 

Frusztrált Hamilton, beszólogató Vettel, boldog Verstappen – így szólt a rádió Silverstone-ban

Elkészült a szokásos csapatrádiós válogatás a 70. Évfordulós Nagydíj után is – volt miből szemezgetni:

 

Chase Carey: Lesz Drive To Survive 3. évad is

A Formula-1 elnök-vezérigazgatója erősítette meg, hogy az előző részek sikerének köszönhetően harmadik évad is készül a sorozatból, amely a 2020-as szezon eseményeit dolgozza fel.

„A Drive To Survive című Netflix-show első két szezonja erős eredményeinek köszönhetően a stáb már most a harmadik szezon forgatásán dolgozik” – erősítette meg a Formula-1 második negyedevés eredményeiről sajtótájékoztatót tartó Chase Carey. Az eddig sem volt titok, hogy a stáb dolgozik a versenyhétvégéken: a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon egy minimalizált, háromfős csapat forgatott.

Carey egy másik újdonságot is bejelentett a Formula-1 médiajelenlétéhez kapcsolódóan: az októberi, Nürburgringen tartandó Eifel Nagydíjat először fogja a hétvége teljes hosszában YouTube-on streamelni a széria. A rajongók „kiválasztott európai országokban” nézhetik ingyenesen a versenyt.

Jelentkezik a heti Racing Point-híradó: így áll most a rózsaszínek helyzete

Zajlottak az események pályán és azon kívül is a második silverstone-i hétvégén a Racing Point körül: az istállót pontlevonással és pénzbírsággal büntették szabálytalanul megtervezett fékhűtése miatt, Lawrence Stroll pedig mélységesen felháborodott az ítéleten és a négy rivális csapat fellebbezésén, mondva, hogy foggal-körömmel bizonyítani fogja csapata ártatlanságát. A 33. Formula Podcastben kiemelt téma volt az istálló:

 

Versenyzők válaszolnak a legnehezebb kérdésre: Mit jelent számodra a Formula-1?

Bár a Formula-1 fennállásának 70. évfordulója valjában idén május 13-ára esett (ami az eredeti menetrendben a Spanyol Nagydíjat követő szerda lett volna), akkoriban viszont a sport mindent megtett annak érdekében, hogy ne versenyezzen, így augusztus elején tartották a hivatalos megemlékezést, a felforgatott naptár viszont azt is lehetővé tette, hogy 70. Évfordulós Nagydíjnak nevezzék el a második silverstone-i versenyt. A hétvége kezdete még több fronton is a múltidézésről szólt, a pilótáknak pedig nekiszegeztek egy igazán komplex kérdést, amire nem lehet egy szóban válaszolni (azért van, akinek sikerült): Mit jelent számodra a Formula-1?

Lewis Hamilton: Az életemet. Egy felületet, amelyen hallathatom a hangom. 

Daniel Ricciardo: Munkát! (nevet) 

Sebastian Vettel: Szeretem a versenyzést, szeretem a versengést, és a lehető legnagyobb kihívás elé állít, hogy ezt a leggyorsabb autókban ülve tehetem a legjobb versenyzők és csapatok ellen.

Carlos Sainz: A paddock is része a családomnak. Rengeteg nagyszerű emberrel találkoztam itt az évek során, akik azt éreztetik velem, mintha mind egy családba tartoznánk - jelenleg pedig egy buborékba is.

Max Verstappen: Ez az életem. Mindig is ennek akartam a részese lenni, hiszen már fiatalkoromtól fogva gokartokkal és versenyautókkal voltam körülvéve. 

Charles Leclerc: A sebességet, az adrenalint, ezt szeretem leginkább a sportban. És a csapatmunkát: azt látni, hogy rengeteg ember ugyanazért a célért dolgozik. Ha pedig ez megmutatkozik az eredményekben, az mindenkit nagy boldogsággal tölt el. 

 

 

Lehet, hogy jogtalan volt Zarco büntetése, de ahogy azt letöltötte…!

A MotoGP Cseh Nagydíjának legvitatottabb incidense volt Pol Espargaro és Johann Zarco ütközése: a spanyol lesodródott az ívről az 1-es kanyarban, majd oda visszatérve összeért az ott érkező franciával, aminek a KTM-es bukása lett az eredménye. Zarcót megbüntették az incidens miatt – bár többek között a Ducati vezetése, valamint Casey Stoner is úgy vélte, hogy Espargaro hibázott azzal, hogy figyelmetlenül tért vissza a versenyívre, és jelen sorok írója is inkább ezt az álláspontot osztja –, ahogy pedig a hosszúkörös büntetést letöltötte a korábbi kétszeres Moto2-es világbajnok, végig a felfestett vonal mellett haladva, nagy tempónál bedöntve a motort a poros aszfaltrészen, nehéz szavakat találni. Ráadásul még pozíciót sem veszített vele, és végül dobogóra állhatott az Avintia Racing motorosa. Mutatjuk az incidenst és az említett büntetés-végrehajtást is:

Hamiltonon múlt, hogy nem Hülkenberg érkezett helyette a Mercedeshez - ő is világbajnok lett volna?

Ross Brawn a hétvégi futam után írt értékelőjében dicsérte Nico Hülkenberget, aki jól tért vissza a Formula-1-be, pedig rögtön a mélyvízbe dobták - majd azt is elárulta, hogy a német kis híján a Mercedes versenyzője lett. Brawn szerint ő odavitte volna a gyári istállóhoz abban az esetben, ha Lewis Hamilton végül nemet mond nekik és nem megy oda a McLarentől - ebben az esetben valószínűleg nem lenne a mostani dobogó nélküli sorozatba Hülkenbergnek, sőt, nem kizárt, hogy világbajnok lenne...

hulk

fotó: dppi

Marquez az első spielbergi versenyen sem tér még vissza

Bár ezt eddig is sejteni lehetett, a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig a brnói értékelőjében elszólta magát: „Stefan itt lesz velünk ezen a héten is Ausztriában” – fogalmazott a Marc Marquezt helyettesítő tesztmotorosra, Bradlre utalva (mivel idén a koronavírus-járvány miatt nem engedélyezik a szabadkártyás indulásokat, csak helyettesként indulhat az Osztrák Nagydíjon a német).

A nyolcszoros világbajnok még a szezonnyitón elszenvedett bukásban törte el a jobb felkarját, s bár pár nappal később megpróbált visszatérni a második jerezi fordulón, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy megsérült a csont rögzítését szolgáló titánlemez (bár a hivatalos magyarázat szerint ablaknyitás közben történt mindez).

Marquez így már a harmadik futamot kénytelen kihagyni, s erősen kérdéses, hogy a jövő hétvégén esedékes második spielbergi viadalon, a Stájer Nagydíjon rajthoz tud-e állni – a hondáshoz közeli informátorok szerint ez sokkal inkább szeptember közepén, Misanóban fog csak megtörténni. A 27 éves motoros már most is halovány címvédési esélyeit csak az tarthatja életben, ha a távollétében olyan meglepő eredmények és körbeverések születnek, mint például a minapi Cseh Nagydíjon.

marc-marquez-dppi

Alonso megérkezett üléstesztre a McLarenhez, de ez most egy másik McLaren

A célirány ugyanis most nem Woking volt, hanem Indianapolis, ahol az Arrow McLaren SP, vagyis a Schmidt Peterson Motorsportsszal az idei évtől szövetségre lépő McLaren IndyCar-csapata várta őt tárt karokkal. A spanyol az F1-ben megszakította szálait a McLarennel, jövőre már a Renault-val tér vissza oda, a tengerentúlon azonban továbbra is kitart együttműködésük, főleg úgy, hogy a tavalyi önálló indulás és a sikertelen kvalifikációt hozó hibahalmok után most már egy tapasztalt háttérrel vág neki az istálló az idei, május helyett augusztusra tolt Indy 500-nak. A csapat két állandó versenyzője, Oliver Askew és Patricio O'Ward mellett egy harmadik autót is csatasorba állít erre a különleges versenyre a spanyol számára. Alonso nem tudja elképzelni, milyen lesz a világ egyik legnagyobb autósport-eseménye rajongók nélkül, viszont a célja ettől változatlan, harmadik próbálkozásra már szeretné megnyerni a versenyt, hogy ezzel teljessé tegye a tripla koronát.

Az Indy 500 kéthetes ünnepe során e hét szerdán kezdődik meg a körözés a 2,5 mérföldes oválpályán, szombaton és vasárnap az időmérőt rendezik, majd pedig jövő vasárnap, augusztus 23-án elrajtol a 104. Indianapolis 500. 

Ez csúnya volt: Elrontotta saját világbajnokának nevét az F1

A 70. Évfordulós Nagydíj időmérő edzésének közvetítésében jelent meg az alábbi, ártalmatlannak tűnő grafika a Silverstone-ban eddig legtöbb pole-pozíciót szerző F1-es versenyzőkről, ami viszont végül kifejezetten ártalmas lett a sport vezetősége számára, hiszen egy csúnya hibát vétettek a feliratban. A kétszeres világbajnok és háromszoros silverstone-i pole-pozíciós Jim Clark nevét Jim Clarke-nak írták, ilyen formán pedig aligha elütésről volt szó, sokkal inkább arról, hogy aki a szöveget készítette, nem volt tisztában az F1 máig egyik legjobbjának tartott pilóta nevének helyes írásmódjával.

(És igen, Hamilton fölénye itt is nyomasztó.)

Ee52IdEWkAEl2tA

Videó: Így néz ki most a 10 éve hátrahagyott magyar MotoGP-pálya, a Balatonring

A MotoGP ismét terítékre került Magyarországon, hiszen az állam Hajdúnánáson tervez egy teljesen új versenypályát felépíteni, amely reményeik szerint 2023-tól már fogadhatja a motoros királykategória mezőnyét.

Ezen hír kapcsán viszont sűrűn előkerül Sávoly neve is, hiszen senki nem felejtette el: 2008 novemberében Somogy megyében, a Balaton délnyugati csücskénél egyszer már elkezdtek építeni egy MotoGP-pályát, a Balatonringet, azonban a gazdasági válságra hivatkozva a munkálatok hamarosan le is álltak, így a MotoGP azt követően, hogy előbb 2009-ban, majd 2010-ben is számolt a naptárában a Magyar Nagydíjjal, végül lemondott a projektről. Így tett Magyarország is, a pálya helye tíz éve érintetlen, a Nemzeti1TV pedig most ellátogatott Sávolyra, hogy felmérje az állapotokat és beszélgessen a helyiekkel a pálya kapcsán. A falu polgármestere, Schuller Tibor elmondta, a Balatonring földmunkálataihoz annak idején már 4000 tonna kavicsot lehelyeztek a vonalvezetés kialakításához. Mások arra panaszkodnak, hogy ezáltal hatalmas területet vontak el felhasználatlanul a földműveléstől, és most ahelyett, hogy itt, ezen a mezigazdaságilag már használhatatlan területen fejeznék be a pályát, egy újabb területet vonnak el az élelmiszertermeléstől.

Ütközik a menetrendje, a szezon vége előtt távozik a Jaguar FE-s pilótája

Pilótacserére kényszerül a Jaguar Formula-E-s istállója, miután az újonc James Caladónak augusztus 13-án csütörtökön már a Ferrari WEC-csapatánál van jelenése. A brit pilóta az AF Corse egyik 488 GTE Evóját fogja vezetni a spái 6 órás viadal hétvégéjén. Helyetteseként a Jaguar a tartalékpilótáját, Tom Blomqvistet ülteti az autójába, aki egyébként 2018-ban 24 órás futamont nyert Spában.

Caladóhoz hasonló ütemezési kihívással néz szembe Alex Lynn, Sebastien Buemi és Felix da Costa is, akik szintén indulnak a 6 óráson, a Motorsport értesülései szerint azonban ők hárman kihagyják a WEC csütörtöki edzését, és részt vesznek az FE utolsó futamán, mielőtt Belgiumba utaznak. 

calado-fe-action

Fotó: DPPI

A szokás hatalma: Hamilton véletlenül Verstappen trófeáját vitte magával

Megmosolyogtató jelenet zajlott le a silverstone-i dobogós ceremónia során. Az éles szemű rajongók kiszúrták, hogy a pezsgőzés befejeztével Lewis Hamilton – aki hozzászokott, hogy általában a győztesnek járó, legnagyobb trófea az övé – a pódium első fokáról Max Verstappen díját emelte fel és vitte magával. Miután a brit elsétált, a holland csodálkozva nézett az emelvényre, hova tűnt onnan trófeája.

Vasárnap a 33-as volt az autó-motorsport szerencseszáma

A Formula-1 Twitter-csatornája mutatott rá, hogy a 33-as számú induló győzött nem csupán az F1-ben (Max Verstappen), hanem a MotoGP-ben (Brad Binder) és a Moto2-ben (Enea Bastianini) is. Verstappen valószínűtlen győzelménél talán csak a zöldfülű KTM-es dél-afrikai, Binder első helyével lehetett nagyobbat kaszálni a fogadóirodáknál…

Büntetőpontokkal is megjutalmazták az agresszív Magnussent

Kevin Magnussen a 18. körben veszélyes visszatéréssel fenyegette Nicholas Latifi épségét: a Stowe kanyart elhagyva rámenősen tért vissza a pályára, eközben összekoccant a Williamsszel, amelynek helyet kellett volna hagynia. A különböző kameraszögek megtekintése után a versenyfelügyelők öt másodperces időbüntetést osztottak ki Magnussennek. A futam után ezt két büntetőponttal toldották meg.

„A stewardok úgy ítélték meg, hogy a kanyar kijáratánál Magnussen szükségtelenül hagyta el a pályát, ezt követően pedig agresszívan tért vissza, eltalálva Latifi autóját. Ezeket figyelembe véve a stewardok úgy érezték, Magnussen a pálya elhagyásával tudta megtartani pozícióját” – idézi a RaceFans.net a stewardok indoklását. 12 hónapos periódust tekintve Magnussen három büntetőponttal rendelkezik.

Az öt másodperces büntetés nem változatott a Haas-pilóta eredményén, mivel ő volt a 70. Évfordulós Nagydíj egyetlen kiesője a 45. körben, amikor súlyosbodó vibráció miatt biztonsági megfontolásból kiállt a bokszba.

Nézzük ezt meg újra: Hétperces összefoglaló a Mercedes idei első vereségéről

Így kapott ki az első négy hétvégén legyőzhetetlennek hitt gárda a gumimágus Max Verstappentől és Red Bulltól. A 70. Évfordulós Nagydíj összefoglalója a YouTube-ra átkattintás után indul el.

Olvastad már?