Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 8. szerda

Nyáron versenyhelyszín lenne, de most kórházzá alakítják

A londoni ExCeL rendezvényközpontról már egy éve tudni lehet, hogy 2020-ban rendeltetésétől teljesen eltérő funkciót kap: a Formula-E ugyanis az épület belsejébe és környékére rajzolta meg hatodik szezonja záróhétvégéjének versenypályáját, azaz egészen eredeti módon részben fedett pályán zajlik majd a két futam. A terv legalábbis ez, egyelőre viszont a tervekhez képest egészen más módon alakul át a 70 000 ember befogadására alkalmas épület: a koronavírus-járvány terjedésének következtében a brit védelmi minisztérium döntésének értelmében az ExCeL a jövő héttől kezdődően kórházként fog működni, amelyben 4 000 ágyat helyeznek el, felkészülve a betegek számának további növekedésére.

A Formula-E versenyrendezési terveit mindenesetre ez még egyelőre nem befolyásolja: bár öt futam halasztását már bejelentették, június 21-től kezdődően a berlini, a New York-i és a szezonzáró londoni forduló a jelenlegi forgatókönyv szerint már rendben le tud majd zajlani. Reméljük, ebben a koronavírus is partner lesz. 

67406016_2514675638577494_2126943031331389440_o (1)

 

A valaha volt 50 legjobb F1-es pilóta a szerzett pontok alapján

Újabb érdekes összeállítást készített a Racing Statistics: a 2019-ben érvényben lévő pontrendszer alapján (beleértve a leggyorsabb körért járó bónuszt is) rangsorolta a versenyzőket. Persze nyilván jelentősége van annak, hogy az egyes érákban hány futamot rendeztek évenként, de így is érdekes az alábbi lista, amelynek élmezőnye aligha meglepő, de azért így is akadnak bőven érdekességek:

 

Dokumentumfilm készült a Porsche két nagy 2019-es versenyéről

Nemes egyszerűséggel az Endurance címet kapta az a dokumentumfilm, amely a Porsche szereplését dolgozza fel a tavalyi Le Mans-i és nürburgringi 24 óráson – amelyekre egyébként kivételesen egymást követő hétvégéken került sor. Íme:

 

Mennyit tudsz a Ferrari történelméről?

Amíg tart a pandémia és az emiatti kényszerpihenő, tedd próbára tudásod kvízeinkkel: IDE vagy a képre kattintva például a patinás maranellói istállóval kapcsolatos kérdéseket kaphatsz.

ferrari-dppi

Íme, a vasárnap esti Virtuális Nagydíj teljes mezőnye

Azt már korábban is megírtuk, hogy ezúttal már jóval több aktív F1-es pilóta vesz részt az Albert Park virtuális változatán megrendezendő, de hivatalosan Virtuális Vietnámi Nagydíj névre hallgató eseményen, de bejelentkezett Jenson Button is. Rajtuk kívül is lesznek még korábbi versenyzők az indulók között – íme, a komplett mezőny csapatonkénti bontásban:

Mercedes: Esteban Guitérrez, Stoffel Vandoorne

Ferrari: Charles Leclerc, Arthur Leclerc

Red Bull: Alexander Albon, Ben Stokes

McLaren: Lando Norris, Jenson Button

Renault: Christian Lundgaard, Andre Heimgartner

Alpha Tauri: Luca Salvadori, Nunzio Tudisco (NU89)

Racing Point: Anthony Davidson, Jimmy Broadbent

Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi, Johnny Herbert

Haas: Pietro Fittipaldi, Louis Délétraz

Williams: George Russell, Nicholas Latifi

f1-virtual-mezony-1

Megindulhat a tömeggyártás a Mercedes-féle légzést segítő eszközből

Mi is megírtuk, hogy a Formula-1 vb-címvédő alakulata a University of Londonnal összefogva légzést segítő eszközök gyártásába kezdett. Nos, a sikeres tesztek után az Egyesült Királyság kormánya is megadta az engedélyt a tömeggyártásra, és első körben 10 ezer darabot rendeltek belőle (napi ezer legyártására képes a csapat).

ucl-mercedes

Leclerc Raikkönen rajtszámát szerette volna, a második választását Gasly nyúlta le

Ferrari-rajongók kérdéseire válaszolt Charles Leclerc: az egyik kérdező rajtszáma, a 16-os mögötti jelentésre volt kíváncsi.

„A 16-os szám története az, hogy eredetileg a 7-est szerettem volna, de az már Kimié volt. Aztán a 10-esre gondoltam, de Gasly évad közben csatlakozott, és lefoglalta. Így választottam a 16-ost, mert 1 plusz 6 egyenlő 7-tel, ráadásul a születésnapom is” – magyarázta a fiatal monacói pilóta.

Bottas nem megy emberek közé, helyette megmássza Finnország egyik leghíresebb csúcsát

A Mercedes pilótája hazája egyik legismertebb hegye, a Saana csúcsánál járt. Párja, Tiffany Cromwell kísérte el a túrára.

Egy ideális világban ma délelőtt zajlana az első Vietnámi Nagydíj

Magyar idő szerint 9 óra 10 perckor rajtolna a Formula-1 első futama a Vietnám fővárosában, Hanoiban kialakított utcai pályán – az ebédnél már az országban tartott első nagydíj eseményeit tárgyalhatnánk ki. Ehelyett most kénytelenek vagyunk beérni madártávlati fotókkal a február végén elkészült létesítményről, valamint a pályán teljesített virtuális körökkel.

Most Hamiltonról gépelt arcképet a művészi hajlamú volt csapatvezető

Egy különleges művészi formában alkot Graeme Lowdon, aki az egykori Virgin és Marussia csapatok vezetésében töltött be ügyvezetői pozíciót. Írógéppel készít portrékat ráérő idejében a karanténban: ha közelről megnézzük, egymásra gépelt betűk sokaságát látjuk. Első műve, melyet megmutatott a nagyközönségnek, Ayrton Senna arcképe volt. Most Lewis Hamiltonról készített portrét: egy hétvége munkája, no meg óriási képzelőerő gyümölcse látható a képeken.

A Mercedes mégiscsak megtett egy kört Vietnámban

Jobb lehetőség híján az istálló fejlesztőpilótája (és delegáltja az e-sport futamokon), Esteban Gutierrez virtuálisan köröz Hanoiban, ahol hétvégén az első Vietnámi Nagydíjat tartanák.

Még csak 10 éve: Először dobogón a Mercedes GP

A 2010-es Maláj Nagydíjjal nosztalgiázik a Mercedes. Ezen a futamon, pontosan 10 évvel ezelőtt az első-második helyen beérő Sebastian Vettel és Mark Webber Red Bulljai mögött Nico Rosberg harmadik lett. Ez volt az önálló gyári csapatként visszatérő Mercedes első dobogós eredménye. Az emlék tíz évnél sokkal távolibbnak tűnik tekintetbe véve, hogy a dobogók száma azóta 179-re rúg, melyek közül 89 győzelem – nem beszélve hat konstruktőri és ugyanennyi egyéni bajnoki címről.

Újra kinyitott a sanghaji pálya, júniusban versenyt tartanak

Miközben Európa-szerte egyre rosszabb a koronavírus-helyzet, Kínában kezd helyreállni a normális kerékvágás. A The Race beszámolója szerint az ország nagydíjának otthont adó sanghaji versenypálya újra működni kezdett.

A létesítmény a Porsche egyik vállalati eseményének adott helyszínt múlt héten, bár ez a rendezvény nem volt nyilvános, és a vendégek számát korlátozták. A pálya kitűzte az első versenyének időpontját is: június 26-án a kínai GT-bajnokságot fogadja, bár az esemény még nincs véglegesítve.

És mi lesz az először elhalasztott F1-es futammal, a Kínai Nagydíjjal, amelyre április 19-én került volna sor? A The Race szerint a szervezők szeretnék 2020-ban bepótolni a versenyt. Egy forgatókönyv szerint az idei szezon akár februárig is elhúzódhat, hogy minél több fordulót megtarthassanak, a kínai futam pótlására azonban kisebb a mozgástér: legkésőbb novemberben sorra kell kerülnie az időjárás miatt, a téli hideg előtt.

Tőlünk értesült az F1-es pilóta Helmut Marko koronavírusos ötletéről

Nagy felhördülést váltott ki nemcsak F1-es berkekben, hanem szélesebb körben is, mikor a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azzal az elképzeléssel állt elő egy tévéinterjúban, hogy tábort kellene szervezni a csapat pilótáinak, ahol megfertőznék őket koronavírussal, így immunitást kapnának – azóta Marko szabadkozott, hogy valójában nem is úgy gondolta.

Az AFM Podcastben kíváncsiak voltunk vendégünk, a Williams-pilóta Nicholas Latifi véleményére is, különösen arra, hogy mit mondana, ha saját csapatvezetője, Claire Williams javasolna hasonlót. Meglepő, hogy Latifi tőlünk értesült először a sajtót végigsöprő hírről:

„Ezt most hallom csak, az interjúnk előtt még nem láttam ezt a hírt. Mindenképpen elolvasom, hogy mi hangzott el ezzel kapcsolatban, mert ez finoman szólva is érdekesen hangzik. Fogalmam sincs, hogy mit válaszolnék, ez nagyon nehéz kérdés! A vírusokkal és betegségekkel kapcsolatos tudásom meglehetősen korlátozott, de vannak olyanok, amelyekből talán nem is lehet teljesen felépülni. Nem is tudom, hogy a Covid-19 esetében pontosan hogyan működik ez, de jobban preferálnám, ha nem kapnám el, ha nem lenne közöm hozzá. Hogy is mondjam… Ez egy meglehetősen extrém gondolat!” – reagált nekünk Latifi.

 

A McLaren sapkaversenyének győztese pedig...

A wokingi istálló Twitter-oldala csak egy ártalmatlan játékkal próbálta interakcióra bírni követőit, amikor arra kérte őket, töltsenek fel egy képet arról, ahogy McLaren-sapkában pózolnak, és eleinte jöttek is a teljesen normális fotók a régebbi vagy éppen a legújabb modellekről, míg egyszer csak meg nem jelent Ben...

A csapat ajándékot ígért a legkreatívabb kép beküldőjének, ami reméljük, nem egy újabb sapka lesz, mert gyaníthatóan neki már úgyis megvan.

EUiCmsIXsAMw982 másolata 

A rajongók megválasztották kedvenc Williams-pilótájukat

A kényszerszünetben játékra invitálta követőit a Williams: a csapat felrajzolt egy kieséses bajnoki tabellát saját F1-es történetének 32 versenyzőjével, és arra kérte a rajongókat, hogy Twitteren szavazzák meg a kedvencüket. Mondjuk eléggé öntörvényűleg határozták meg a 32 fős keretet, hiszen a jelen évtized legtöbb Williams-dobogójáért felelős Valtteri Bottas például kimaradt belőle.

A versenyzőket minden szavazási fordulónál négyes csoportokba sorolták, akik közül a két legtöbb voksot kapó jutott tovább a következő fordulóba - a verseny alakulását az alábbi táblázatban követhetjük nyomon. A legjobb nyolc közé - hat világbajnok pilóta és a nagy rajongótáborral rendelkező Juan Pablo Montoya társaságában - némi meglepetésre bekerült még Nico Hülkenberg is, aki csupán egyetlen szezont töltött a csapattal.

Talán a brit nemzetiségű szavazók túlsúlya is közrejátszott abban, hogy a fináléba három angol - Nigel Mansell, Jenson Button és Damon Hill - is bekerült Ayrton Senna mellett, és végül talán ezen brit szavazatok szétszóródása okozta, hogy az utolsó négyes csatából Senna került ki minden idők legkedveltebb Williams-pilótájaként. Arról már csak a sors keze tehet, hogy Senna a halála előtt csupán három nagydíjon rajtolhatott el egy Williams volánjánál (noha minden alkalommal a pole-ból), és egyiken sem ért célba, így szigorúan a statisztikák szerint az istálló történetének egyik legeredménytelenebb pilótája volt. 

91461307_518475595740979_3674179057617867928_n

Giovinazzi és Button is csatlakozott a hivatalos Virtuális Nagydíjhoz

Alakul a második hivatalos Formula-1-es Virtuális Nagydíj mezőnye. Az Alfa Romeo versenyzője, Antonio Giovinazzi is csatlakozik a szimulátoros futamhoz, így a rajtrács hat tagja szerepelni fog, míg az első fordulóban csak ketten voltak. Az olasz mellett a Bahreinben már feltűnő Norris és Latifi, valamint Russell, Albon és Leclerc indul.

Ráadásul az aktív pilótákon túl egy korábbi világbajnok is rajthoz áll. Az e-sporttal mostanában barátkozó 2009-es bajnok Jenson Buttonról van szó, természetesen a McLaren színeiben. Egyelőre 15 induló ismert a vasárnap 21 órakor kezdődő versenyről, amelyet a Vietnámi Nagydíj eredeti időpontjában tartanak a virtuális ausztrál pályán. (Nem írtuk el: mivel az F1 2019-es játékban nincs bent a vietnámi pálya, más lesz a helyszín.)

A Virtuális Nagydíj ismert résztvevői:

Charles Leclerc, Ferrari
Arthur Leclerc, Ferrari
Alex Albon, Red Bull
Ben Stokes, Red Bull
Lando Norris, McLaren
Jenson Button, McLaren
Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Johnny Herbert, Alfa Romeo
George Russell, Williams
Nicholas Latifi, Williams
Anthony Davidson (?)
Pietro Fittipaldi, Haas
Louis Deletraz, Haas
Andre Heimgartner, Renault
Christian Lundgaard, Renault

Anyagi segítséget nyújt a MotoGP a kisebb csapatoknak

Ahogy a Formula-1-ben, úgy a gyorsaságimotoros-vb-n is érzékenyen érinthet egyes gárdákat a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet és az ezzel járó bevételkiesés. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azonban nem feledkezett el róluk: bejelentették, hogy a királykategória privát istállói, valamint az összes Moto2-es és Moto3-as csapat is anyagi támogatást kap a nehéz időkben. A közlemény szerint jelentős mértékű, előre történő kifizetéseket kapnák a csapatokat tömörítő szervezeten, az IRTA-n keresztül április, május és június hónapokban – és ez független attól, hogy idő közben újra tud-e indulni a szezon (jelen állás szerint május végén, Mugellóban startolhatna az évad, de az olaszországi helyzet ismeretében ez erősen valószínűtlen).

motogp-csapatok-dppi

Vajon Ricciardo kitalálja vakon, hogy milyen alkatrészt adtak a kezébe?

Izgalmas kihívás!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#GuessThePart One almost vintage(ish) F1 part. One Honey Badger. He’s got this. Right @danielricciardo?! • #RSspirit #StayAtHome #Renault #F1 #Formula1 #DanielRicciardo #DR3

Renault F1 Team (@renaultf1team) által megosztott bejegyzés,

Az ínséges időkben is megtaláljátok műsorunkat a Spíler 1-en

Autósport és Formula Magazin a Spíler 1 TV műsorán április 4-én (szombaton) 11:35-kor.

A tartalomban:

- Autósport a járvány alatt: a stúdióban Oláh Gyárfás.

- A WRC még versenyzett Mexikóban.

- Elkészült a Forma-1 holland pályája.

- Virtuális futamok magyar remekléssel.

- Esélylatolgatás a MotoGP szezonjáról.

Előző havi adásunk:

Négy éve: Vandoorne-nak emlékezetes volt az első

A belga pilóta 2016-ban ezen a napon a Bahreini Nagydíjon debütált a Formula-1-ben, beugróként az Ausztráliában megsérült Fernando Alonso helyén, és legalább annyi elismerést zsebelt be, mint a győztes Nico Rosberg. A McLaren színeiben az időmérőn két hellyel megelőzte csapattársát, a korábbi világbajnok Jenson Buttont, majd a 12. rajtpozícióból 10.-ként célba érve megszerezte első pontját a sportban.

A sors furcsa iróniája, hogy a rajtrácshoz állandó jelleggel következő évben csatlakozó Vandoorne-nak később nem sikerült hasonlóan emlékezetest alkotnia. A nagy ígéretnek tartott belga – a GP2 fölényes bajnoka 2015-ben – mindössze két éven át maradt a Formula-1 tagja, és csupán 15 pontot (legjobb helyezése a hetedik volt) gyűjtött Fernando Alonso árnyékában.

„Gyanítom, mindenki emlékszik az elsőre… Ez egy jó nap volt!” – osztott meg egy posztot a négy évvel ezelőtti szahíri futamról Vandoorne. 

Olvastad már?