Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 12. szerda

Az amerikai elnök tiszteletkörével indult az idei Daytona 500

Donald Trump kampánykörútjában saját elmondása szerint azért választotta pont a Nagy Amerikai Versenyt, mert szimpatikus neki az a hazafias hangulat, ami körbelengi a NASCAR szezonnyitóját. Trump korábban, még civilként, négyszer volt már jelen nézőként a versenyen, ezért is választotta azt, hogy most, immár más minőségben, ismét tiszteletét tegye.

 

 

Kép forrása: The White House

Harmincezer nézőt terveznek beengedni az Orosz Nagydíjra

Szocsi is szerepel a 2020-as átdolgozott Formula-1-es versenynaptár megerősített helyszínei között, a szezon tizedik állomásaként szeptember 25-27-én. Ez a hétvége lehet az első nyílt verseny, amelyre nézőket is beengednek, ám korlátozott mértékben.

Az Autosport szaklap arról ír, hogy a pálya férőhelyeinek 50 %-át, azaz 30-32 ezer jegyet terveznek értékesíteni. Alekszej Titov, a promóter ügyvezetője mondta el: miután három hónapon át szüneteltették a jegyeladást, a bejelentés után újra elkezdték a forgalmazást. Azt nem árulta el, jelenleg hány belépő van eladva.

Titov hozzátette: a paddockra továbbra is a jelenlegi korlátozások maradnának érvényben, azaz a Formula-1 és a média egyaránt csökkentett személyzettel dolgozna a helyszínen. Az olyan események, mint a bokszutcalátogatás és az autogramosztás elmaradnának, ezeket a szervezők más programmal tervezik pótolni.

 

Bár csak egy hónap múlva rajtol a WTCR-szezon, Michelisz Norbi mégis versenyezni fog a hétvégén

A Túraautó-világkupa bajnoki címvédője ugyanis rajthoz áll a TCR Germany nürburgringi fordulóján: a magyar pilóta egy számára ismerős Hyundait fog vezetni, méghozzá a Team Engstler színeiben (érdekesség, hogy tavaly Luca Engstler pedig a M1RA-t erősítette a TCR Európa-kupában). 

„Mindig kihívás egy új bajnokságban elindulni, és ez most különösen igaz, mert még soha nem versenyeztem a Nürburgring GP-pályáján” – fogalmazott Michelisz, aki amúgy a Nordschleifén futamot is nyert már a WTCR-ben.

michelisz-hyundai-dppi

Blamázs az időmérőn: bajnokok egész hada maradt mért kör nélkül Berlinben

Az utolsó előtti versenynapjához érkezett a Formula-E berlini szezonhajrája, amelyen ezúttal egy az eredetinél 130 méterrel hosszabb nyomvonalon száguldanak a pilóták a Tempelhof repülőtéren. Hogy ez zavarta-e meg őket, nem tudni, mindenesetre a szerdai kvalifikáció első csoportjában négyen is – név szerint a már bajnok Antonio Felix da Costa, valamint három korábbi összetett győztes, Jean-Eric Vergne, Lucas di Grassi és Sebastian Buemi – kikésték a kockás zászlót (pedig a legvégén ráeszméltek, hogy baj lehet, így egymással versenyezve próbáltak időben felérni), így mért kör nélkül zárták az időmérőt, azaz csak az utolsó helyekről startolhatnak kora este.

A Superpole után végül Oliver Rowland szerezte meg a rajtelsőséget az ötödik berlini versenyre, néhány századdal felülmúlva Robin Frijnst és Neel Janit. A csoportkör után még élen álló, az Audinál Daniel Abt helyét átvevő René Rast negyedik lett. A futam este 19 órakor rajtol.

Az ötödik berlini időmérő eredménye:

1. Oliver Rowland Nissan 1'15.955  
2. Robin Frijns Audi 1'16.004 0.049
3. Neel Jani Porsche 1'16.052 0.097
4. René Rast Audi 1'16.127 0.172
5. Alex Lynn Mahindra 1'16.192 0.237
6. Tom Blomqvist Jaguar 1'16.529 0.574
Nem jutott Superpole-ba:      
7. André Lotterer Porsche 1'16.241  
8. Felipe Massa Mercedes 1'16.251  
9. S.Sette Câmara Penske 1'16.292  
10. Edoardo Mortara Mercedes 1'16.296  
11. Nico Müller Penske 1'16.327  
12. Oliver Turvey NIO 1'16.328  
13. Max Guenther BMW 1'16.394  
14. Mitch Evans Jaguar 1'16.395  
15. Alexander Sims BMW 1'16.449  
16. Sam Bird Audi 1'16.524  
17. J.d'Ambrosio Mahindra 1'16.539  
18. S.Vandoorne Mercedes 1'16.646  
19. Nyck de Vries Mercedes 1'16.755  
20. Daniel Abt NIO 1'16.868  
  Lucas di Grassi Audi    
  A.F.da Costa DS    
  Sébastien Buemi Nissan    
  Jean-Éric Vergne DS    

Bemutatkozott a legújabb magyar autósportcsapat: Irány a Kamion-Eb!

Kollégánk jelen van a Hungaroringen jelenleg is zajló sajtótájékoztatón, melyen először lépett nyilvánosság elé a Révész Truck Racing Team. A formáció új, a versenyzőt azonban nem kell bemutatni: a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert ismét magyar csapattal és ismét MAN-nel vág neki a kamionos kontinensbajnokságnak, amely augusztus 29-30-án veszi kezdetét Csehországban.

Norbi az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége volt júniusban, ahol sok mindent elárult a projektről:

 

Ha a valóságban vennék ki azt a darabot az Audiból, nem nagyon bírna menni

De mivel ez egy torta, meg lehet enni!

Így köszöntötte 36. születésnapján bajnokpilótáját, Lucas di Grassit az Audi, egész pontosan a Formula-E 4. és az 5. berlini versenye között. 

Pro és kontra - jól döntött Alonso a visszatéréssel?

Két év távollét után Fernando Alonso jövőre ismét Formula-1-es versenyző lesz, ezúttal a Renault-hoz tér vissza. A spanyol elmondta érzéseit a döntés kapcsán, mi pedig felsorakoztattuk az érveket és az ellenérveket amellett, miért döntött jól vagy éppen rosszul a kétszeres F1-es világbajnok. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

zetkplzbz2nwuq2o49c6_lg

Féktelen száguldás a bokszban: nem olyan régóta van ám sebességkorlát az F1-ben!

A fölső videón Jean Alesi tölti stop&go büntetését az 1991-es Spanyol Nagydjon, Barcelonában, az alsón pedig Alain Prost és Ayrton Senna teljesíti bokszkiállását 1990-ben szintén a Spanyol Nagydíjon, Jerezben. A két videó közötti hasonlóság az, hogy mindkettőn hanyatt-homlok menekülnek ki a bokszutcából a pilóták, amit meg is tehettek, hiszen nem volt bokszutcai sebességkorlát, ami nélkül ma már nem is tudunk elképzelni egy szervizelést. Amikor a versenyzők éppen nem a helyükön álltak, ugyanúgy tövig nyomhatták a gázt, mint kint a pályán, ráadásul a bokszutcában akkor még a személyzetet illetően sem voltak ilyen kontrolláltak a körülmények, rengeteg ember tolongott odabent. 

A bokszutcai sebességkorlátot szintén az 1994-es San Marinó-i Nagydíjat követően léptették életbe az F1-ben, de függetlenül az ismert tragikus eseményektől. Történt ugyanis azon a versenyen egy másik ijesztő baleset is, amikor Michele Alboreto Minardija elveszítette egy kerekét a bokszutcából kimenet, amely néhány személyt megsebesített. 

 

Dan Ticktum renoméjával a helyében mi nem fenyegetőznénk azzal, hogy kiütünk valakit a versenyből...

"Ha ez a **** legközelebb is ilyen mozdulatot tesz, ígérem, neki fogok ütközni! Soha többé nem leszek ilyen nagyvonalú!" - ezt a DAMS versenyzője és a Red Bull juniorpilótája, Dan Ticktum kiáltotta a rádióba a Formula-2 hétvégi silverstone-i főversenyén, miután kivetnivalót talált Artyom Markelov védekezésében. Végül megelőzte őt, ám az indulatok mértéke nem tükrözi, hogy csata itt a 13. helyért folyt, a brit pedig végül 15.-ként ért célba.

A rádióüzenetre amiatt is kapták fel sokan a fejüket, mert ha valaki hírhedt arról, hogy szándékosan belerohan egy riválisába a versenypályán, az éppen Dan Ticktum. A pilóta nevét 2015-ben ismerte meg a szélesebb motorsportvilág, amikor a Formula MSA egyik versenyén bosszúból, a biztonsági autó mögött többet előzve kiütötte egyik ellenfelét. Tettének a versenyzéstől való egyéves eltiltás lett a következménye, és bár ígéretet tett arra, hogy maga mögött hagyja a sötét múltat, s azóta a Red Bull is felkarolta, egyes régi berögződéseket a jelek szerint nehéz felülírni...  

 

Rajongóinál csak kutyája örült jobban Hülkenberg visszatérésének

Azzal a különbséggel, hogy míg a rajongók az F1-be való visszatérésének éljeneztek, addig Zeus a Silverstone-ból való hazatérését díjazta látványosan - az alábbi videó napi cikuságbombaként gyorsan kezdett terjedni a közösségi médiában.

A német azonban várhatóan nem marad sokáig, legutóbbi tudomása szerint ugyanis az előttünk álló hétvégén, a Spanyol Nagydíjon szintén ott lesz a Racing Pointtal a biztonság kedvéért, noha a csapat arra számít, hogy Sergio Perez már negatív vírustesztet fog produkálni és visszaülhet az autóba. 

Videón az F2 múlt hétvégi legjobb pillanatai

Callum Illot átveszi a bajnoki vezetést, Nikita Mazepin óriásit előz, David Schumacher győzelmi esélyei elúsznak - ezek voltak a Formula-2 második silverstone-i hétvégéjének legjobb pillanatai.

Hamilton beállított, Raikkönen pedig túl is szárnyalt egy schumacheri rekordot

Két világbajnok is komoly mérföldkőhöz ért a 70. Évfordulós Nagydíjon. Lewis Hamilton esetén már megírtuk, hogy 155. dobogós helyezésével utolérte Michael Schumachert az örökranglista élén, míg Kimi Raikkönen felül is múlt a hétszeres világbajnok németet az F1-ben megtett körök számát illetően, így 16845 körével már a finn teljesítette a legtöbb versenykört a Formula-1 70 éves történetében. Alighanem csak futamok kérdése, hogy mindketten egy-egy újabb schumacheri csúcsot állítsanak be: Hamilton a futamgyőzelmek, Raikkönen a nagydíjrészvételeket illetően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The most laps ever raced by a driver in F1 history . #F1 #Formula1 #F170 #KimiRaikkonen @kimimatiasraikkonen

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Videón Norris szenzációs reakciója, amikor megtudta, hogy Verstappen nyerte a futamot

A két fiatal pilóta remek viszonyt ápol egymással, ezt rengeteg közös szimulátorversenyük alkalmával is láthatjuk. Ennek fényében pedig aligha meglepő, hogy a brit egyenesen „legendának” nevezte Verstappent, amikor megtudta, hogy ő nyerte a 70. Évfordulós Nagydíjat – bár az alábbi poszt kommentelői szerint bárkire ezt lehetne mondani, aki legyőzi a Mercedeseket…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

"Legend" #F1 #Formula1 #F170 #Silverstone #Verstappen #LandoNorris @landonorris @maxverstappen1

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Meglepően szorosan alakult a csapatok pole-versenye az F1 történetében – aztán Schumacher beült a Ferrariba…

A Racing Statistics YouTube-oldal ezúttal a Formula-1-es istállók rajtelsőségeinek időbeli alakulását dolgozta fel látványos videós infografika formájában. Érdekes látni, hogy bár a Ferrari az első szezontól kezdve jelen van az F1-ben, a Lotus sokáig szorongatni tudta ezen a téren, a kilencvenes években pedig a McLaren és a Williams is lőtávolon belülre került hozzájuk – csak aztán jött a Schumacher-korszak, amikor a maranellóiak mindenkit alaposan leszakítottak…

 

Elindult a Formula Girls - csatlakozzatok!

Elindítottuk Formula Girls névre hallgató Facebook-csoportunkat, ahol a nagy sikert arató galériáinkat gyűjtjük össze, természetesen némi bónusszal kiegészítve.

A csoporthoz ezen a linken lehet csatlakozni!

105038873_3322894721088956_5131375872937239343_o

Mindenki: „emlékszem erre gyerekkoromból”, Raikkönen: „ah, vezettem ezt a versenyt!”

A 70. Évfordulós Nagydíj alkalmából a Formula-1 hétévtizedes történetének emlékezetes momentumait mutatták meg több csapat versenyzőinek is. Érdekes volt figyelni, hogy ki mennyire tudta kapásból, hogy milyen eseményt látunk éppen – de a pontot az i-re alighanem az Alfa Romeo párosa tette fel a videó végén, amikor a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj Alonso–Schumacher csatájánál a következő párbeszéd zajlott le közöttük:

Kimi Raikkönen: „Oh, itt vezettem… csak aztán tönkrement az autóm!”

Antonio Giovinazzi: „Mint mindig…”

Raikkönen később Flavio Briatore ünneplésénél: „Valószínűleg ezen a ponton én már otthon voltam…”

 

Frusztrált Hamilton, beszólogató Vettel, boldog Verstappen – így szólt a rádió Silverstone-ban

Elkészült a szokásos csapatrádiós válogatás a 70. Évfordulós Nagydíj után is – volt miből szemezgetni:

 

Chase Carey: Lesz Drive To Survive 3. évad is

A Formula-1 elnök-vezérigazgatója erősítette meg, hogy az előző részek sikerének köszönhetően harmadik évad is készül a sorozatból, amely a 2020-as szezon eseményeit dolgozza fel.

„A Drive To Survive című Netflix-show első két szezonja erős eredményeinek köszönhetően a stáb már most a harmadik szezon forgatásán dolgozik” – erősítette meg a Formula-1 második negyedevés eredményeiről sajtótájékoztatót tartó Chase Carey. Az eddig sem volt titok, hogy a stáb dolgozik a versenyhétvégéken: a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon egy minimalizált, háromfős csapat forgatott.

Carey egy másik újdonságot is bejelentett a Formula-1 médiajelenlétéhez kapcsolódóan: az októberi, Nürburgringen tartandó Eifel Nagydíjat először fogja a hétvége teljes hosszában YouTube-on streamelni a széria. A rajongók „kiválasztott európai országokban” nézhetik ingyenesen a versenyt.

Jelentkezik a heti Racing Point-híradó: így áll most a rózsaszínek helyzete

Zajlottak az események pályán és azon kívül is a második silverstone-i hétvégén a Racing Point körül: az istállót pontlevonással és pénzbírsággal büntették szabálytalanul megtervezett fékhűtése miatt, Lawrence Stroll pedig mélységesen felháborodott az ítéleten és a négy rivális csapat fellebbezésén, mondva, hogy foggal-körömmel bizonyítani fogja csapata ártatlanságát. A 33. Formula Podcastben kiemelt téma volt az istálló:

 

Versenyzők válaszolnak a legnehezebb kérdésre: Mit jelent számodra a Formula-1?

Bár a Formula-1 fennállásának 70. évfordulója valjában idén május 13-ára esett (ami az eredeti menetrendben a Spanyol Nagydíjat követő szerda lett volna), akkoriban viszont a sport mindent megtett annak érdekében, hogy ne versenyezzen, így augusztus elején tartották a hivatalos megemlékezést, a felforgatott naptár viszont azt is lehetővé tette, hogy 70. Évfordulós Nagydíjnak nevezzék el a második silverstone-i versenyt. A hétvége kezdete még több fronton is a múltidézésről szólt, a pilótáknak pedig nekiszegeztek egy igazán komplex kérdést, amire nem lehet egy szóban válaszolni (azért van, akinek sikerült): Mit jelent számodra a Formula-1?

Lewis Hamilton: Az életemet. Egy felületet, amelyen hallathatom a hangom. 

Daniel Ricciardo: Munkát! (nevet) 

Sebastian Vettel: Szeretem a versenyzést, szeretem a versengést, és a lehető legnagyobb kihívás elé állít, hogy ezt a leggyorsabb autókban ülve tehetem a legjobb versenyzők és csapatok ellen.

Carlos Sainz: A paddock is része a családomnak. Rengeteg nagyszerű emberrel találkoztam itt az évek során, akik azt éreztetik velem, mintha mind egy családba tartoznánk - jelenleg pedig egy buborékba is.

Max Verstappen: Ez az életem. Mindig is ennek akartam a részese lenni, hiszen már fiatalkoromtól fogva gokartokkal és versenyautókkal voltam körülvéve. 

Charles Leclerc: A sebességet, az adrenalint, ezt szeretem leginkább a sportban. És a csapatmunkát: azt látni, hogy rengeteg ember ugyanazért a célért dolgozik. Ha pedig ez megmutatkozik az eredményekben, az mindenkit nagy boldogsággal tölt el. 

 

 

Lehet, hogy jogtalan volt Zarco büntetése, de ahogy azt letöltötte…!

A MotoGP Cseh Nagydíjának legvitatottabb incidense volt Pol Espargaro és Johann Zarco ütközése: a spanyol lesodródott az ívről az 1-es kanyarban, majd oda visszatérve összeért az ott érkező franciával, aminek a KTM-es bukása lett az eredménye. Zarcót megbüntették az incidens miatt – bár többek között a Ducati vezetése, valamint Casey Stoner is úgy vélte, hogy Espargaro hibázott azzal, hogy figyelmetlenül tért vissza a versenyívre, és jelen sorok írója is inkább ezt az álláspontot osztja –, ahogy pedig a hosszúkörös büntetést letöltötte a korábbi kétszeres Moto2-es világbajnok, végig a felfestett vonal mellett haladva, nagy tempónál bedöntve a motort a poros aszfaltrészen, nehéz szavakat találni. Ráadásul még pozíciót sem veszített vele, és végül dobogóra állhatott az Avintia Racing motorosa. Mutatjuk az incidenst és az említett büntetés-végrehajtást is:

Olvastad már?