Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 16. csütörtök

Ilyen egy kör Misanóban a pilóta szemszögéből az Alpha Taurival

A minap már be is járatták az ex-Toro Rosso első autóját az olasz pályán, az első métereket pedig az egyre több autós versenysorozatban elterjedő Driver’s Eye kamerából is megtekinthetjük:

 

Ez lenne a ralisport jövője? Így szól az Opel elektromos autója

Az E-Corsát ralizásra szánják, íme egy tesztvideó:

 

Miért szidja Piquet állandóan Sennát? Megpróbáljuk megmagyarázni!

Nelson Piquet szókimondó stílusát senkinek sem kell bemutatni. Aki egyszer is hallotta megnyilvánulni a háromszoros F1-es bajnokot, az tudja, ő aztán nem tartja magában a véleményét. De vajon mi baja lehet az egykori brazil pilótának a közönségkedvenc Aytron Sennával? Erre kerestük a választ a legutóbbi podcast-adásunkban.

Videó: Így vágott keresztül a mezőnyön Perez a Stájer Nagydíjon

Bár a hajrában történt koccanása révén végül egy pozíciót veszített Lando Norrisszal szemben, a 17. helyről induló és hatodikként befutó Sergio Perez így is elképesztően nagy felzárkózást produkált a szezon második versenyén – most mindezt a Racing Point mexikóijának onboard kamerájából követhetjük végig (a videó átkattintás után indul!):

 

Hulk visszatér: A Nürburgringen versenyez újra az F1-es száműzött

A Renault-tól menesztett Nico Hülkenberg egyetlen sorozatban sem kötelezte el magát állandó jelleggel, de nem is fogja kihagyni a 2020-as szezont: a német ADAC GT Masters szériában áll rajthoz a bajnokság második versenyén, a Nürburgringen egy Lamborghini Huracan GT3-mal, a mcchip-dkr névre hallgató új formációval. Társa a csapattulajdonos Danny Kubasik lesz, aki Dieter Schmidtmann álnéven versenyez.

Hülkenberg a pletykákat megelőzendő kiemelte: csak egyszeri alkalommal, vendégként szerepel a rangos sorozatban – ahol az Audi, Porsche, Mercedes, Lamborghini és Bentley is jelen van gyári támogatott csapatokkal vagy pilótákkal –, hogy kipróbálja magát a műfajban, valamint nyolc hónap kihagyás után újra versenyezzen egyet.

Ismét lehetőséget kap Kubica az Alfa Romeótól

Kimi Raikkönennek eggyel kevesebb szabadedzéssel kell teljesítenie a Magyar Nagydíjat: a Hungaroringen péntek délelőtt az istálló tartalékpilótája, Robert Kubica vezethet, akárcsak egy héttel korábban a Stájer Nagydíj első edzésén, ahol 18. helyezettként zárt Antonio Giovinazzi versenygépében. A HungaRobert címmel kiküldött sajtóközleményben csapat kiemelte: fontos számukra, hogy a két állandó versenyző mellett a rutinos Kubicától is kapjanak visszajelzéseket a pályán.

„A C39 gyors és hatékony fejlesztése egy kulcsfontosságú aspektus a középmezőny csatájában” – mondta el Fred Vasseur csapatfőnök. Az Alfa Romeo Racingre ráfér a javulás, mindössze két pontot szerzett a szezon első két versenyén Ausztriában. „Robert a csapat egyik legnagyobb értéke, alapos és remek munkát végzett Ausztriában múlt héten, ezért örülök, hogy újra az autóban tudhatjuk. Értékesnek bizonyultak az adatok, melyeket mérnökeinknek biztosított, de még sok munkát kell elvégezni. Ehhez három nagyszerű pilótától kapunk információkat, ami egyértelmű előny számunkra.”

Fotó: Alfa Romeo Racing

Ennyivel volt gyorsabb Verstappennél Hamilton a spielbergi esőben - videó

Lewis Hamilton elképesztő körrel húzta be a Stájer Nagydíj időmérő edzését az esőben, a második helyre befutó Max Verstappen ráadásul a végén meg is pördült. A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornáján egymás mellé téve megnézhetjük a két kört (mármint azt, amit Verstappen befejezett, nem az ennél valamivel gyorsabb, de be nem fejezettet), láthatjuk, hogy hol és mennyivel volt gyorsabb Hamilton.

A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Ne lepődjünk meg, ha az Aston Martin csak az Aston Martin második számú csapata lesz az F1-ben

Mert ha Wolffé a Mercedes egy része, Strollé az Aston Martin, de Wolffnak és a Mercedesnek is van részesedése az Aston Martinban, Stroll pedig szeretne szerezni a Mercedesben, és a Mercedes korábbi főnöke már az Aston Martin főnöke, és az idei Racing Point amúgy is kiköpött tavalyi Mercedes, miközben a Mercedes csökkentené a gyári F1-es szerepvállalást, akkor miért is ne az következne ebből, amit a címben írtunk?

Kissé érthetőbben elolvasható mindez az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

2u45435zvmf4b3id1mbg_lg

 

Visszatért a MotoGP: Marquez ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta

Hétvégén végre a gyorsaságimotoros-vb idénye is el-, illetve újraindul, a Spanyol Nagydíjat megelőzően viszont ma még tartanak egy tesztnapot is Jerezben. A délelőtti másfél óra során a tél eleji vállműtétjéből mostanra teljesen felépült Marc Marquez volt a leggyorsabb, a regnáló világbajnok egyedüliként tudott 1:37-es időt futni. A hondáshoz a suzukis Alex Rins tudott a legközelebb kerülni, őt a yamahás Valentino Rossi és a vadonatúj Apriliával köröző Aleix Espargaro követte, azaz négy különböző gyártó fért az első négybe. A mezőny szorosságát jól mutatja, hogy mind a 22 motoros 1,6 másodpercen belül volt egymáshoz képest, sőt az első tizennégy helyezett egy másodpercen belül végzett. Folytatás kora délután.

motogp-teszt1-jerez-eredmeny

Sainz égető kérdése: Senna miért tűnik gyorsabbnak, amikor igazából lassabb volt?

Carlos Sainz rátalált Twitteren Ayrton Senna 1991-es silverstone-i pole-körének videójára, ami olyannyira elgondolkodtatta, hogy 673 ezer követőjéhez fordult az alábbi kérdéssel:

"Kérem, valaki magyarázza meg nekem, miért tűnik ez látszatra gyorsabbnak a mai autóknál, miközben mi valójában már sokkal gyorsabbak vagyunk, mint ők akkor?"

 

A McLaren pilótájának felvetésére ezernél is több válasz érkezett, köztük a paddockban elismert újságíróktól is, a sokrétű válaszokból pedig az alábbiak kerültek elő gyakran fő okokként:

- Akkoriban az autók a versenyzővel együtt közel 200 kg-mal könnyebbek voltak, mint ma, élesebb irányváltásokat lehetővé téve, és emiatt tűnnek fürgébbnek.

- Az autók akkori felfüggesztései még koránt sem voltak olyannyira tökélyre fejlesztve, mint a maiak, így a pálya egyenetlenségei is jobban megdobták őket, tovább fokozva a mozgékonyság látszatát.

- A pályán elhelyezett kamerákkal akkor még nem lehetett olyan precízen lekövetni az autók mozgását, mint napjainkban, ezért a felvételeken gyakran úgy tűnik, mintha az autók kifutnának a képből.

- Megjelentek a helikopterből és egyéb mozgó kamerákkal készített felvételek, amelyek mozgásiránya a fókuszban lévő autó útját követi. Ezen esetekben emiatt sem tűnik annyira gyorsnak egy F1-es autó haladása.

A három évtized alatt végbement gyorsulást bemutató számszerű összehasonlításra kevés lehetőség nyílik a videóban látható 1991-es év és a jelenkor között, hiszen mindössze egyetlen olyan versenypályát találhatunk, amely az akkori és a tavalyi F1-es naptárban is szerepelt, és a nyomvonala nem esett át érdemi módosításon az eltelt idő során. A brazíliai Interlagos ez a pálya, ahol szerencsére mindkét évben száraz volt az időmérő: 1991-ben Senna 1:16,392-es idővel szerezte meg a pole-t, míg Max Verstappen tavalyi győztes ideje 1:07,508 volt, vagyis közel kilenc másodperccel gyorsabb a naptár egyik legrövidebb vonalvezetésén.

A Lánchíd oroszlánjaival üdvözölteti magát az Alfa Romeo

Egyes Formula-1-es csapatok saját vicces, látványos, általában a célország sajátosságaira utaló plakáttal rukkolnak elő az egyes nagydíjak előtt, így a hétvégi Magyar Nagydíj felvezetéseként is kisebbfajta művészeti kiállítást tartottak az istállók kreatív részlegei. A magyar futam előtt különösen érdekes szemlézni, hogy mely jellegzetességeket találták kiemelésre alkalmasnak az F1-es csapatok.

Látványban az Alfa Romeo a nyerő: bár a valóságban nem lesz alkalmuk átszáguldani a Lánchídon, az alábbi grafikán sikerült életre kelteniük Budapest egyik fő nevezetességét.

ar

 

A Pirelli a híd mellé a Parlamentet is odabiggyesztette a saját borítóképére, a Duna irányából felénk száguldó Ferrari mögé.

pirelli

 

A Haasnál is elemében volt a grafikus, Budapest éjszakai látképét húzva rá Romain Grosjean és Kevin Magnussen overalljára.

h

 

A Racing Point egy igazán aprólékos emberkeresgélős játékot eszelt ki plakátként, ami oldalunkon külön bejegyzést is kapott, de az alábbi, egyszerűbb borítókép is a pálya melletti Aquarenát emeli ki.

rp_1

 

A Renault pedig az a csapat, amely nem vitte túlzásba a kreatívkodást...

r

F2-es pilóta nevében telefonálgat egy csaló

Különös veszélyre hívta fel elsősorban a brit lakosok figyelmét a Carlin Formula-2-es versenyzője, Jehan Daruvala, valaki ugyanis őt megszemélyesítve hívogatja az embereket egy szigetországi telefonszámról.

„Helló srácok, kérlek, ne vegyétel fel a telefont, ha az alábbi számról hívnak. Ez az illető több barátom barátját is felhívta, és úgy adta elő magát, mintha én lennék. Kérem, ha bárkivel kapcsolatba próbált lépni ez a személy, azt jelezzétek felém. Az ügyet jelentettük az Egyesült Királyság rendőrségének” – írta Daruvala a közösségi oldalán.

A 21 éves indiai versenyző tavaly a harmadik helyen zárta az FIA Formula-3-as bajnokságát, idénre pedig fellépett a Formula-2-be, ahol viszont a két osztrák hétvége négy versenyén pont nélkül maradt. Érdemes azonban szemmel tartani Daruvala ténykedését, hiszen idén már a Red Bull támogatását élvezi, és általános vélemény a paddockban, hogy ő az első indiai versenyző, aki igazán nagy dolgokra lehet képes. Nem véletlen, hogy mi is beválogattuk azon tíz fiatal tehetség közé, akik hamarosan az F1-ben debütálhatnak – ezen listánkról írtunk az Autósport és Formula Magazin legújabb számában, valamint beszéltünk podcastunk 18. adásában.

03319007_041

Jósoltunk a Magyar Nagydíjra

Ki milyen eséllyel vág neki a 35. hungaroringi F1-es futamnak? Megfoghatja bárki a Mercedes párosát? Lesznek-e letartóztatások a szigorú kijárási korlátozások miatt? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban, amelynek vonatkozó részlete, és természetesen az egész adás meghallgatható alább.

Videó: Négy párhuzamos onboard videón az őrült utolsó két kör

Lehet, hogy az élmezőnyben nem láthattunk túl nagy harcot a Stájer Nagydíjon, a középmezőny által produkált hajrá azonban mindenért kárpótolt minket – íme, Lando Norris, Sergio Perez, Lance Stroll és Daniel Ricciardo belső kamerájából az őrület (a videó átkattintás után indul!):

 

Fogynak a helyek a MotoGP-ben – így fest a 2021-es rajtrács

Franco Morbidelli hosszabbítása és a hondás bejelentésáradat után még több ülés kelt el a MotoGP jövő évi rajtrácsán, és még kevesebb az elérhető motor, ha figyelembe vesszük azokat a szerződéseket, amelyeknek megerősítése tulajdonképpen csak idő kérdése. Valentino Rossi például szinte biztosan érkezik a Petronas Yamahához, ahogy az is egyre valószínűbb, hogy Cal Crutchlow az Apriliánál köthet ki, a Ducatin belül azonban vannak még kérdőjelek. Így állunk tehát most – sima betűvel a már bejelentett, dőlttel a valószínűsített versenyzők, míg kérdőjelesen a pletyka szintjén felmerült igazolások:

Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro

Ducati Corse: Jack Miller, Andrea Dovizioso (Jorge Lorenzo?)

Monster Yamaha: Maverick Vinales, Fabio Quartararo

Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir

Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira

Aprilia Gresini: Aleix Espargaro, Cal Crutchlow/Bradley Smith/Andrea Iannone (?)

Petronas Yamaha: Franco Morbidelli, Valentino Rossi

Pramac Ducati: Jorge Martin, Francesco Bagnaia/Johann Zarco (?)

LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami

Tech3 KTM: Danilo Petrucci, Iker Lecuona

Avintia Ducati: Tito Rabat, Johann Zarco/Francesco Bagnaia (?)

motogp-mezony-dppi

Magyar pilóta indul az olasz Formula-4 egyik topcsapatánál

Újra szerepel magyar pilóta a Formula-1-hez vezető együléses piramis legalsó szintjén, a Formula-4-ben – adta hírül Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke. Az elmúlt évben Tóth László szerepelt a német sorozatban – ő idén már a Formula Renault Eurocup versenyzője lesz –, idén pedig Válint Bence indul a hasonlóan nívós olasz F4-ben. Ez a sorozat nevelte ki Lance Strollt és Mick Schumachert is.

A többszörös magyar gokartbajnok a Mücke Motorsporttal indul, amelynek neve jól cseng a formulaautózásban, és főszponzorának nevét és színeit is ismeri mindenki, aki az elmúlt években F1-es közvetítést látott. A bajnokság augusztus első hétvégéjén indul Misanóban, és hat fordulóból áll Olaszország pályáin és a Red Bull Ringen.

Ami az ellenfeleket illeti, szintén újoncként debütál Sebastian Montoya, az ex-F1-es Juan Pablo Montoya fia, valamint a mezőnyben lesz a Red Bull két juniorpilótája, Jak Crawford és Jony Edgar.

Madarat fejelő Norris, ütköző Ferrarik, nagyot előző Perez – így szólt a rádió a Stájer Nagydíjon

A szezon második versenyhétvégéje után is megérkezett az F1 szokásos összeállítása (a videó átkattintás után indul!):

 

Amikor a játékban barátnője ütötte ki Vettelt, Leclerc még rosszallóan nézett

"Neee, kiütötte Sebet! Ezt nem csinálhatjuk" - méltatlankodott Charles Leclerc saját online streamcsatornáján, amikor az elmúlt hónapok versenyhiányos időszakában egy alkalommal barátnőjének adta át szimulátora kormányát, ő pedig hátulról megtorpedózta és kiütötte Sebastian Vettel Ferrarijának virtuális mását. 

Hogy mire volt jó az a temérdek élő bejelentkezés, amit a Formula-1-es mezőny bizonyos tagjai produkáltak saját csatornájukon a leállás három hónapja alatt? Hát arra, hogy most jól felhasználhatóak ellenük vicces tartalomként! Valakinek sikerült előbányásznia ezt a videót arról, amikor Leclerc rosszallóan csóválta a fejét Charlotte figyelmetlen megmozdulására, ezt pedig különösen ironikus visszanézni most, mindössze pár nappal azt követően, hogy a Stájer Nagydíjon a valóságban is megtörtént egy Leclerc-Vettel ütközés. 

 

 

Sőt, már készült egy olyan verzió is, amelyben a hétvégi ütközés lett ráeszkábálva a képernyőre: 

Megtalálod a képen elrejtett ismerős személyeket?

Egy kedves játékra invitál minket a Racing Point. A közeledő Magyar Nagydíj alkalmából a csapat készített egy digitális rajzot a pálya egy részletéről és a BWT Water Parkra önkényesen átkeresztelt mogyoródi Aquarénáról, majd elrejtett a képen néhány F1-ből ismerős személyt. Te megtalálod őket? Keresés előtt érdemes lementeni a képet.

Bottas a korlátozások közepette a Magyar Nagydíj előtt is hazautazik

Valtteri Bottas elárulta, hogy az utazással járó kockázat ellenére a Stájer és a Magyar Nagydíj közötti néhány napot ismét monacói otthonában kívánja eltölteni.

"Nincs értelme titkolózni. Ismét hazautazok, és nyilván azokkal az emberekkel maradok, akikkel itt is együtt vagyok: a barátnőmmel és az edzőmmel. Nekem jót tesz egy-két napra kikapcsolni, mielőtt folytatnánk a virtuális megbeszéléseket, amik manapság olyan népszerűek" - idézte őt a Racefans.

A Mercedes pilótája múlt héten is hazautazott, de mivel minden előírást betartott, így az nem is járt semmilyen következménnyel. Nem úgy Charles Leclerc esete, aki a versenyhétvége előtt szintén Monacóba látogatott, csakhogy ő egy születésnapi bulira is elment, amiről a közösségi médiában is felbukkantak fényképek. A pilóta az FIA-tól részesült figyelmeztetésben. Hogy Magyarországon mi vár a mezőnyre járványügyi szempontból, arról legutóbbi podcast-adásunkban beszélgettünk.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Outdoor gym ☀️

A Ferrari hétvégéjének egyetlen pozitív mozzanata Leclerc bocsánatkérése volt...

Régen volt ekkora slamasztikában a Ferrari Formula-1-es csapata, mint idén, és egyelőre nem látszik fény az alagút végén. Az ezredik nagydíjrajtjára készülő istálló autója finoman szólva sem működik jól, a csapatfőnök térdei remegnek a pozícióval járó teher alatt, ráadásul a Stájer Nagydíjon Charles Leclerc és Sebastian Vettel is nullázott, miután az első körben összeütközött egymással. Lehet ennél lejjebb? Erről beszélgettünk legutóbbi podcast-adásunkban.

Olvastad már?