Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. január 29. szerda

Videó: Így koronázták a WTCR királyává Michelisz Norbit

A malajziai szezonzárón szerzett első, nyolcadik és ötödik helyezéseivel Michelisz Norbert bebiztosította világkupa győzelmét, a harmadik futam után pedig át is vehette az idei évre készített serleget.

 

Ha valaki még nem tudná, ki van Michelisz Norbert sisakja mögött, akkor ez a riportfilm felfedi

Az M4 Sport Michelisz Norbert - A sisak mögött címmel készített riportot a WTCR friss bajnokáról, amelyben a Hyundai versenyzője elmeséli, hogyan mondott már le a trófeáról a sepangi harmadik futam előtt, és bemutatja otthonát, Hímesházát is, beszélve gyerekkora olyan eddig ismeretlen részleteiről, mint például rövid futballpályafutása a méltán ismeretlen Hímesháza SE-ben.

A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg.

EasyCapture1_2

Megtoldották egy farkincával a mexikóvárosi FE-pályát

Enélkül 2093 méteres hosszával az Autodromo Hermanos Rodriguez ezen FE-specifikus vonalvezetése lett volna Párizs után a második legrövidebb a hatodik szezon versenynaptárában, amin a 24 autósra hízott mezőny azért már igencsak szűkösen férne el. Az alábbi ábrán láthatóak a változások: a két bosszantó sikán eltűnése mellett a legjelentősebb az, hogy a nyújtott 2-es kanyar után a mezőny nem folytatja tovább útját az oválon, hanem balra kanyarodva megtesz egy hurkot, amelynek visszafelé vezető része az F1-es pálya vonalát is használja. A kör hossza a módosítások által 2606 méterre változik. A tavalyi futam őrült izgalmakat hozott ugyanitt, és hamarosan ismét megérkezik a helyszínre a Formula-E, hiszen a szezon következő, negyedik futamát Mexikóvárosban rendezik február 15-én.

84039781_2659220627529815_2975003634099552256_n

A McLaren felfedte a transzcendensének okkult számmisztikáját

Mert hát mi mással is lenne magyarázható, hogy a McLaren, a Carlos (Sainz) és a Lando (Norris) kezdőbetűiből, valamint az autóbemutató dátuma számainak összeadásából (20. 02. 13.) éppen az új modell neve, az MCL35 jön ki. Ez nem lehet véletlen!

Elemezzük együtt Grosjean kisfiának F1-es rajzát!

Romain Grosjean három gyereke közül a legidősebb, Sacha már hat és fél éves, aki egész eddigi életét úgy élte le, hogy apja Formula-1-es versenyző volt. Nagy hatással volt ez "művészetére" is, mint azt a házaspár most a fiú egyik rajzán be is mutatja. Közben Sacha kommentárjával hallhatjuk, hogy mi látható a képen: a három dobogós pilóta egy futam után, első helyen apával, a másodikon Charles Leclerc-rel, a harmadikon pedig Max Verstappennel. És hogy mi az a nagy fekete dolog, amit az ünneplő Grosjean felé tart valaki? Nem fejbevágni akarják, az ott ugyanis egy túlméretezett mikrofon, a végén az interjút készítő személlyel. Érdekes látni, hogy ez a tevékenység is így megragadt egy gyerek fejében.   

Olasz jégpályán tesztelik a Lamborghiniket

Nemcsak Finnországban létezik havas-jeges tesztpálya, hanem jóval délebbre, Olaszországban is - persze ne a mediterrán éghajlatba képzeljük bele mindezt, hanem az ország egyik északi sarkában, az Alpok vonulatai között, közel 2000 méter magasan fekvő Livignóba. Itt alakítják ki minden évben a jeges tesztpályát, ami a hosszan tartó hideg, fagypont alatti hőmérsékletek között elég sokáig üzemelhet. A Lamborghini egyik kedvelt teszthelyszíne ez, ahol az autók olyan úttartási képességeit is felmérhetik, amelyeket aszfalton lehetetlen lenne. Még a National Geographic is forgatott a festői livignói "jégcsíkon", megszólaltatva a Lambo hivatalos tesztpilótáját, az itt sokat ténykedő szerb Miloš Pavlovićot, a WSR 3.5 2007-es harmadik helyezettjét.

Mivel sokat utazik, Hamilton egy hátizsákot is piacra dobott

A TommyXLewis kollekcióban sokak örömére immár nem csupán ruhadarabok, sapkák, cipők stb. szerepelnek, hanem egy hátizsák is.

„Állandóan mozgásban vagyok egyik helyről a másikra, ezért tervezni akartam egy hátizsákot, ami minden napra hasznos” – írta egy posztban az alkotó.

Módosult a Japán Nagydíj rajtidőpontja

Eddig kérdéses volt a Japán Nagydíj kezdési időpontja, most azonban bejelentették, hogy a helyi idő szerint eddig 14:10-es rajt helyett 13:10-kor kezdődik majd a futam - ez azt jelenti, hogy magyar idő szerint majd 06:10-kor váltanak zöldre a lámpák. Ezzel ez lett a harmadik verseny, amely nem a tavalyi időpontban kezdődik majd, a Brit és az USA Nagydíj egy-egy órával későbbre került.

Japánban egyébként a két pénteki szabadedzést is eltolták, azok viszont nem egy órával korábban, hanem egy órával később kezdődnek majd, így magyar idő szerint 04:00-kor és 08:00-kor.

A 2020-as F1-es futamok részletes kezdési időpontjai ezen a linken megtalálhatók!

suzuka

fotó: dppi

Ricciardónak annyi bokros teendője van a szünetben, hogy azt se tudja, melyikkel kezdje

"A holtszezonom elképesztően sűrű. Okosan kell beosztanom az időmet" - mondja Daniel Ricciardo a videó alatt, amelyben mozizik, a frizuráját igazgatja, hibrid játékautót tologat a Renault főhadiszállásán, és Az unatkozás filozófiája című könyvet olvassa lecsukódó szemhéjjal.

Hamiltont némi eső nem állíthatja meg a felkészülésben

A brit nem hagyta, hogy egy kis víz elrontsa az edzését. Meglátta a helyzetben a lehetőséget, hogy egy motivációs üzenetet küldjön a világnak, amelynek lényege: ha ő képes a határait feszegetni, akkor bárki képes rá.

Videó: Beröffentették az idei Mercedest

Minden F1-es csapat számára mérföldkőnek számít a téli felkészülés során az új erőforrás első beindítása. Ezt kedden sikeresen teljesítette a címvédő csapat, amely február 14-én mutatja be a W11-re keresztelt autóját.

Vastapssal fogadta Sainzot a McLaren

A Dakart megnyerő Matador benézett fia Formula-1-es csapatához, ahol örültek neki...

 

A Red Bulltól igazolt szakembert a Williams

Belső átszerveződésének egyik lépéseként komoly tapasztalattal bíró személyekkel erősít a Williams. Főtervezőnek David Wornert nevezték ki, aki 1997 óta dolgozik az F1-ben, az utóbbi 17 évet pedig Red Bullnál töltötte. Az ő keze alá fog dolgozni főtervező-helyettesként Jonathan Carter, akinek egészen 1979-ig nyúlik vissza a karrierje. Az utóbbi négy évet a Renault kompozittervezőjeként szolgálta.

A csapat közleménye szerint "a közeljövőben" mindkét szakember munkába állhat.

williams-garage-2019

Már a raliban is van juniorprogram - nem is akármilyen

A raliban nem megszokott az, ami a formulaautózásban főleg a Red Bullnak köszönhetően már igen, vagyis hogy egy topcsapat juniorprogramot futtat és sok pénzt, energiát áldoz arra, hogy fiatalokat versenyeztessen - a Hyundai azonban most bevezette ezt ebbe a szakágba is. A csapat tavaly már futtatott egy programot, akkor még öt TCR-pilótából állt a csapat, így a túraautózásban voltak jelen, most viszont már a ralira is kiterjesztették ezt.

A Hyundai jelenleg konstruktőri címvédő a rali-vb csúcskategóriájában, náluk versenyzik az egyéni világbajnok, de nagy erőkkel fejlesztik az R5-ös autójukat is - gyári támogatással indítanak csapatot a WRC2-ben és idénre jelentős fejlesztéseket raktak a kategóriában indított autóikba. Emellett pedig ide is bejelentettek öt pilótát: Ole Christian Veiby és Nikolay Gryazin versenyez a WRC2-ben, szintén R5-össel, de a WRC3-ban indul az ő juniorjukként Pierre Louis Loubet, illetve csatlakozott hozzájuk még a kétszeres belga junior bajnok Gregoire Munster, illetve a korábbi brit junior bajnok Callum Devine, aki egyébként novemberben a Nyíregyháza Ralin versenyzett és állt dobogóra. Munster egy-két WRC-futamon kap majd autót, Devine-t pedig az Európa-bajnokságon indítják, így őt ismét megnézhetjük majd Magyarországon is.

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője szerint tavaly nagyon sikeres volt a junior programjuk, úgyhogy természetes volt számukra, hogy a raliban is megpróbálják - ilyenre eddig még nem volt példa ebben a sportágban, kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesz sikeres.

veiby

fotó: dppi

A Haas is a teszt napján rántja le a leplet új autójáról

Az amerikai kiscsapat is nyilvánosságra hozta az idei autó bemutatójának időpontját, amit február 19. reggel 8 órára írtak ki. A felhajtást mellőző eseményt a téi teszt helyszínén, a barcelonai pálya bokszutcájában tartják. Hozzájuk hasonlóan az Alfa Romeo is az első tesztnapig vár a leleplezéssel, ők negyed órával később kezdik a bemutatót. Most már csak a Red Bull és a Williams időpontját nem tudjuk, bár azt lehet sejteni, hogy utóbbi istálló is aznapra szervezi a sajátját. 

Montreali csoda: Amikor Sato Alonsót előzte-alázta

Ma 43 éves Takuma Sato, akit Formula-1-es idejében gyakran mosolyogtak meg, pedig eredménytelennek nem nevezhető, 2002 és 2008 közti pályafutása során dobogóra is állt egyszer, a 2007-es Kanadai Nagydíjon pedig végrehajtotta a csodát: egy Super Aguriban utolérte és megelőzte a McLarenben ülő, aznap szenvedő Fernando Alonsót. Hatodik helyet szerezve a japán kiscsapat történetének legjobb eredményét jegyezte.

Sato az elmúlt tíz évben az IndyCarban több győzelmet is szerzett, köztük a 2017-es Indy 500-on, most azonban a montreali csodával köszöntjük születésnapján:

Tanak a hatalmas bukásról: Előfordul...

Óriási balesettel nyitott új csapatánál, a Hyundainál a regnáló világbajnok, Ott Tanak a WRC idei első futamán Monte-Carlóban. Az észt pilóta 180 km/h közeli tempóval repült le az útról, átszáguldott a fák között, majd méterekkel lejjebb, egy másik úton landolt - a szakaszt figyelő nézők elsőre nem is tudták, hogy hova tűnt el az autó...

"Tudjuk, hogy balesetek előfordulnak a motorsportnak, nincs ebben semmi új. Belementünk egy úthibába, amit nem vettem észre a pályabejáráson, ez átdobott minket a rossz ívre, de sosem egy dolog okoz egy ilyen bukást. Több dolog állt össze és közösen okozták ezt. Ebből így egy valódi bukás lett, mert ha az autó úgy összetörik, hogy nem lehet folytatni a versenyt, akkor ezt tudni lehet" - idézi Tanakot ezzel kapcsolatban az Autosport.

"A leginkább azt sajnálom, hogy nem tudtunk elég időt tölteni az autóban. Az első este nem éreztem magam jól benne, de aztán javítottunk rajta és már péntek reggel jobbnak éreztem. Csak a futam így elég rövid lett."

tanak hyundai

fotó: Hyundai Motorsport

Átalakítják a francia F1-es pályát, több előzést ígérnek

Átalakítják a Paul Ricard versenypálya első szektorát: a helyszín igazgatója, Eric Boullier beszélt arról hétfőn, hogy a több előzési pont érdekében változásokat eszközölnek. Hogy pontosan hogyan variálják meg, azt még mindig nem tudni, de a terv az, hogy a hármas kanyar előtt egy komolyabb egyenes és egy komolyabb fékezési pont legyen, így két ilyen lenne már a pályán. Boullier szerint komoly szimulációkat végeztek és hónapokig dolgoztak az FIA-val és a FOM-mal közösen a megoldáson, ez jött ki belőle, ők biztosan állítják, hogy az új előzési pontig nagyon közel kerülnek egymáshoz az autók és ha ott még nem, akkor a második előzési ponton biztosan akció fog történni.

Boullier hozzátette, hogy a hosszú egyenesben lévő sikán biztosan megmarad, az átalakításokkal pedig nem kell kapkodni, négy nap alatt meg lehet őket csinálni.

pf4_17

fotó: dppi

Aláírásokat kezdtek el gyűjteni, hogy legyen idén Nagy Futam

A május 1-i rendezvény, melyet idén nem tartanak meg, olyan közel került egyesek szívéhez, hogy egy rajongó petíciót indított egy erre szakosodott oldalon azzal a küldetéssel, hogy a támogatók hangja eljusson a döntéshozókhoz.

„Idén nem tud jönni aktív Forma-1-es pilóta a Nagy Futamra, ezért nem rendezik meg. Szavazatokat gyűjtök, hátha van esély Forma-1-es pilóta nélkül is Nagy Futamra!” – olvasható az itt elérhető petíció bemutatkozásában.

Két új fiatal a Renault akadémiáján

Újabb tagokkal, két 2019-es bajnokkal bővült a Renault Sport Akadémia. A 18 éves Oscar Piastri a márka saját bajnokságát, a Formula Renault Eurocupot nyerte meg 20-ból hét futamgyőzelemmel. A brit zászló alatt versenyző, ausztrál nemzetiségű pilóta 10 évesen kezdett gokartozni, formulaautóban pedig negyedik teljes szezonjára készül, melyet már a Formula-3-ban fog tölteni, a címvédő istálló, a Prema pilótájaként.

A másik most bejelentett igazolás Hadrien David, aki 15 évesen a francia Formula-4 legfiatalabb bajnokává vált, ráadásul a kategória délkelet-ázsiai bajnokságában is vendégszerepelt, ahol nyolcból hat győzelmet szerzett – mindezt első formulaautós szezonjában. Az immár Renault támogatásával felvértezett francia, aki Esteban Ocon edzőtársa, a Formula Renault Eurocupban folytatja az MP Motorsporttal. Érdekesség a két fiatal pilóta kapcsán, hogy a magyar közönség is láthatta őket, tavaly ugyanazon a hétvégén, szeptember 7-8-án mindketten futamot nyertek a Hungaroringen saját kategóriájukban.

Az akadémia meglevő tagjai a Renault Sport weboldala alapján Guanyu Zhou, Christian Lundgaard, Max Fewtrell és Ciao Collett.

Most akkor világbajnok, világkupagyőztes vagy világkupabajnok Michelisz Norbert?

Minek nevezzelek? – tettük fel a kérdést magának a WTCR 2019-es legjobbjának, aki ezt válaszolta:

„Világbajnok. Van az FIA-nak erről állásfoglalása, ami szerint a sorozat hivatalos elnevezése világkupa, de a győztesek világbajnoknak vagy csapatvilágbajnoknak hívhatják magukat. Tehát Gabriele Tarquini is mondhatja magát a tavalyi eredménye miatt világbajnoknak, és a Lynk & Co is csapatvilágbajnokként hirdeti magát. Nekem kis túlzással mindegy, mert ez tényleg formalitás. Számomra az a lényeg, hogy ebben az évben sikerült megnyerni a bajnokságot. Hogy ezt világbajnokságnak, világkupának vagy bármi másnak hívják, az őszintén szólva nekem teljesen mindegy.”

A Michelisz Norberttel készült teljes interjú itt visszaolvasható. 

Olvastad már?