Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 4. szombat

Megmutatta 2022-es WEC-hypercarját a Peugeot

A hosszútávú világbajnokságra visszatérő francia márka renderelt képet közölt a versenygépről, amellyel a 2022/23-as szezonban pályára lép a Toyota és Aston Martin mellett az LMP1-et felváltó Hypercar kategóriában egy hibriddel.

Az autón a Rebellion név olvasható: a Peugeot önálló gyári csapat helyett a mezőny egyik meglevő, tapasztalt alakulatával szövetkezik. A választás a svájci istállóra esett, amely legutóbb, Sanghajban a teljesítménykiegyenlítésnek köszönhetően győzelmet szerzett a Toyota ellenében saját R13-as konstrukciójával.

A Rebellion Racing lényegében beleolvad a Peugeot Sportba, a csapat ugyanis Satoryba költözik, ahol a franciák LMP1-es formációja 2012-ig működött. A Rebellion meglevő karosszériapartnere, a korábban Peugeot-val is kooperáló Oreca szerepéről a programban egyelőre nem esett szó, bővebb tájékoztatást 2020 januárjára ígér a gyártó.

Hamilton egyik körét törölték, de megtarthatja a második rajthelyet

Megszületett a döntés Lewis Hamilton szombati kihágásaival kapcsolatban. A Mercedes pilótáját az Osztrák Nagydíj időmérő edzése után két különböző vétség miatt rendelte be a versenybíróság: a pilóta az első Q3-as köre során elhagyta a pályát a 10-es kanyarban, a második alatt pedig nem lassított, amikor előtte Valtteri Bottas kicsúszott. A pályaelhagyás miatt a felügyelőség elvette a körét, a sárga zászlós incidens azonban nem vont maga után büntetést. Az FIA magyarázata szerint Hamilton Bottas kicsúszása közben egyszerre szembesült sárga zászlókkal és zöld visszajelző fényekkel, így nem vonható felelősségre. Mivel a rajtsorrend csak akkor változott volna, ha mindkét körét elveszik, vagy megbüntetik őt, ezért Hamiltoné marad a második rajtkocka.

y1gl7dexyj8ribclshod

Vettel megszegte a buborékszabályt, átsétált a Red Bullhoz maszk nélkül

Bár már több mint öt éve nem versenyez náluk, Sebastian Vettel továbbra is baráti viszonyt ápol korábbi sikercsapata, a Red Bull személyzetével, így a versenyhétvégéken szinte már általános jelenség, hogy besétál a motorhome-jukba vagy leáll trécselni Christian Hornerrel és Helmut Markóval. Ebben pedig semmi kivetnivaló nem is volt, egészen az idei évig, amikor is a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében az F1 és az FIA rendkívül szigorúan korlátozza a paddock népének mozgását. Amellett, hogy mindenki számára kötelező a maszkviselés, a másik legfontosabb intézkedés a csapattagok egymástól való elszeparálása. Az irányelv az, hogy informálisan senki nem találkozhat egy másik istálló személyzetével, így a csapatokat különálló "buborékokban" tartva, hogy adott esetben könnyebb legyen kontroll alatt tartani a vírus terjedését - sőt, még az egyes csapatokon belül is kisebb "albuborékokat" hoztak létre az azonos közösségben dolgozók számára. Tegyük hozzá, az intézkedések eddig hatásosnak bizonyulnak, az F1 szombati tájékoztatása szerint csütörtökkel bezárólag az elmúlt egy hétben senki nem produkált pozitív tesztet a pályán ténykedők közül.

A korlátozások tudatában azonban sokan felhúzták a szemöldöküket, amikor napvilágra került egy - azóta már törölt - fotó a spanyol újságíró, Albert Fabrega közösségi oldalán, ami egy a harmadik szabadedzés és az időmérő közötti pillanatot örökített meg, amint Vettel éppen a Red Bull paddockbeli otthona előtt társalog Hornerrel és Markóval. Egy videó tanúsága szerint a német még (orr alá húzott) maszkkal érkezett oda korábbi főnökeihez, majd mindannyian maszk nélkül folytatták a beszélgetést. 

Markónak nem sokkal később magyarázkodnia is kellett a találkozó miatt, de nem az egészségbiztonsági ajánlások mellőzése, hanem a Vettel és a Red Bull közötti viszony kapcsán, hiszen most, hogy a németnek nincs szerződése a 2021-es szezonra, még aktuálisabbá vált a sajtóban a felek újbóli összeboronálása. "Jó viszonyban vagyunk Sebbel, így miért is ne üdvözölhetnénk néha egymást, hogy beszélgessünk kicsit a régi időkről" - mondta az osztrák a német Sky-nak, aláhúzva, hogy szerződésben állnak Max Verstappennel és Alexander Albonnal. 

Az FIA levélben figyelmeztette az érintetteket a járványügyi intézkedések betartásának fontosságáról.

EcFU7CyUEAIPJgn

EcFScCAXQAAu3BO

A stewardokhoz rendelték Hamiltont, nem lassított sárga zászlónál

Közel két órával az Osztrák Nagydíj időmérőjének befejezését követően a versenyfelügyelők berendelték Lewis Hamiltont. Az indoklás, hogy a versenyző 15:59-kor gyaníthatóan nem lassított az 5-ös és 7-es kanyar közötti zónában, sárga zászló hatálya alatt. A gyakorlatban ez a Q3 legvégén történt, mikor Valtteri Bottas vezetői hibából kifolyólag elhagyta a pályát. Hamilton ekkor futotta meg legjobb körét az időmérőn, amely második helyet ért számára, és mindössze 0,012 másodperccel volt lassabb Bottas pole-pozíciós idejénél.

Hamiltont 18:15-re rendelték be a felügyelőkhöz, akik egy másik kihágás kapcsán is meghallgatják: szintén a Q3-ban, a 10-es kanyarban elhagyta a pályát, melyet követően nem tett eleget a vonatkozó előírásnak.

A Racefans.net Hamiltont idézi, aki állítja, nem látta a sárga zászlót: „Nem láttam, nem. A kanyarban azt gondoltam, hogy Valtteri talán csak szélesen fordult, és feljebb visszatért a pályára. Azt figyeltem, van-e törmelék a pályán vagy lassan haladó autó, de nem láttam semmit. Így folytattam, aztán a 6-os kanyarban láttam, hogy Valtteri jóval távolabb van, balra. Gyorsan történt, nagy adag felvert por is volt” – mondta Hamilton. A lap hozzáteszi, Hamilton fedélzeti kamerája nem működött a kérdéses időpontban, a brit mögött érkező Daniel Ricciardo viszont arról nyilatkozott, látta a sárgát (ami szerinte indokolatlan volt).

1,23 másodperc döntött Verstappen és Albon öltözködési versenyén

A Red Bull versenyzői azt állítják, egy perc alatt fel tudják fenni a tűzállójukra a teljes versenyszerelésüket, az overalltól, a cipőkön és kesztyűkön át a sisakig. A csapat persze nem érte be ennyivel, mindenképp le akarta teszteni, melyikük a gyorsabb. Nem sütjük el a végeredményt, csak annyit árulunk el, hogy valóban mindketten belefértek a 60 másodpercre, és noha teljesen más sorrend szerint haladtak, olyan kis különbség volt csak köztük, hogy abba még egy hipergyors Red Bull-kerékcsere sem fért volna bele!

Hogy jött létre a 2020-as Magyar Nagydíj? Megkérdeztünk egy igazán illetékes személyt!

Legutóbbi podcastadásunk egyik vendége nem más volt, mint az MNASZ-elnök Oláh Gyárfás, akit többek között a két hét múlva esedékes F1-es futam szervezéséről is kérdeztünk. Hallgassatok belénk!

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Wolff Hannibal Lecterhez hasonlította a McLaren maszkos főnökét

A szurkálódás többméteres távolságból sem állt le az F1-es paddockban, a pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatón pedig Toto Wolff bizonyította, miért számít ő az egyik legszórakoztatóbb figurának a paddockban.

Az egyik kérdés a Ferrari vélt lemaradásáról kérdezte a Mercedes, a McLaren és a Red Bull jelen lévő csapatfőnökét, amire Zak Brown kezdte a válaszadást: „Szerintem még korai erről beszélni. Mostanáig csak egy rövid téli tesztet és egyetlen szabadedzést teljesítettünk, ennyiből pedig hiba lenne máris következtetéseket levonni a valós teljesítményükre vonatkozóan” – mondta Brown, aki a McLaren színének megfelelő, narancssárga maszkban vett részt az eseményen.

„Igen, én is így gondolom. Nincs mit hozzátennem Hannibal Lecter válaszához” – vette át a szót rezzenéstelen arccal Wolff, párhuzamot vonva Brown és A bárányok hallgatnak című könyv és film híres, bőrmaszkos főszereplője között.

Clipboard_1

Hamilton pályára gördülése Darth Vader zenéjével igazán hatásos

Kihagyott ziccer lett volna, ha az internet népe nem vágja a feketére festett Mercedes "vonulása" alá a The Imperial March című Star Wars-szerzeményt.

Nézz IndyCar-versenyt végre ismét magyarul!

Szezonja második futamára készül az IndyCar, amit az indianapolisi belső pályán futnak, és amit 18 órai kezdettel az új Arena 4 televízió is közvetít magyar kommentárral.

A pole-t karrierje során 58. alkalommal Will Power zsebelte be a Penske-vel, két feltörekvő fiatalt, Jack Harvey-t és Colton Hertát megelőzve. A teljesszezonos újonc McLaren pedig Oliver Askew révén egy 5. rajthelyet is bezsákolt.

Íme a teljes rajtsorrend:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány
1  Will Power  Team Penske 1:10.177  
2  Jack Harvey  Meyer Shank Racing 1:10.365 0.187
3  Colton Herta Andretti Harding  1:10.519 0.341
4  Graham Rahal  Rahal Letterman Lanigan  1:10.584 0.406
5  Oliver Askew Arrow McLaren SP 1:10.840 0.662
6  Josef Newgarden  Team Penske    
7  Scott Dixon  Chip Ganassi Racing 1:10.199 0.021
8  Conor Daly  Ed Carpenter Racing 1:10.216 0.039
9  Felix Rosenqvist  Chip Ganassi Racing 1:10.231 0.053
10  Max Chilton  Carlin 1:10.305 0.127
11  Alexander Rossi  Andretti Autosport 1:10.342 0.164
12  Ryan Hunter-Reay  Andretti Autosport 1:10.576 0.398
13  Patricio O'Ward Arrow McLaren SP 1:10.733 0.555
14  Marcus Ericsson  Chip Ganassi Racing 1:10.628 0.450
15  Santino Ferrucci Dale Coyne Racing  1:10.790 0.612
16  Spencer Pigot Rahal Letterman Lanigan  1:10.635 0.457
17  Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan  1:10.885 0.707
18  Rinus van Kalmthout  Ed Carpenter Racing 1:10.707 0.529
19  James Hinchcliffe  Andretti Autosport 1:11.147 0.969
20  Simon Pagenaud  Team Penske 1:10.743 0.565
21  Alex Palou Dale Coyne Racing  1:11.181 1.003
22  Zach Veach  Andretti Autosport 1:11.276 1.098
23  Sage Karam  Dreyer & Reinbold Racing 1:11.777 1.599
24  Charlie Kimball  A.J. Foyt Enterprises 1:11.402 1.224
25  Marco Andretti Andretti Herta Autosport 1:12.051 1.873
26  Dalton Kellett  A.J. Foyt Enterprises 1:11.587 1.409

 

 

 

Nyilvánosak az adatok: 4032 vírusteszt, kerek számú fertőzött eddig az F1-es hétvégén

Ami márciusban még ugrás volt az ismeretlenbe, mostanra olajozott gépezetként működik: az egészségügyi óvintézkedések maximumon pörögnek a Red Bull Ringen, az F1 pedig saját tesztlaborral rendelkezik a pálya területén, amelyben 4-5 naponta minden, a hét során a nagydíj körül ténykedő személyen elvégzi a koronavírustesztet. Most, elmondásuk szerint a tisztánlátás érdekében közzétették az elmúlt egy hétben lefolytatott vizsgálatok eredményeit, és örömmel tudatják, hogy a fertőzöttek száma ebben az időszakban egy nagy kerek nullát tesz ki.

„Az FIA és a Formula-1 ma megerősíti, hogy június 26., péntek, valamint július 2., csütörtök között összesen 4032 Covid-19 tesztet végzett el versenyzőkön, csapattagokon és a pályaszemélyzeten. Ezek közül nulla pozitív teszteredmény született. Az FIA és a Formula-1 az összetartás és az átláthatóság jegyében teszi közzé ezeket az összesített adatokat minden 7. napon, konkrét, a csapatokra vagy egyénekre vonatkozó részleteket azonban nem ad ki” – áll a sport sajtóirodájának közleményében.

00120002_470

Jimmie Johnson elkapta a vírust, 663 verseny után kell kihagynia egyet

Az IMSA és Felipe Nasr után az USA egy másik versenysorozatának mezőnyében is felütötte a fejét a koronavírus: a NASCAR csúcskategóriájában, amely bajnokság május közepén, elsőként indította újra a szezonját, pozitív tesztet produkált a hétszeres bajnok Jimmie Johnson. Noha az eset a jelek szerint nem azért történt, mert a sorozat vagy a pilóta elővigyázatlan lett volna: Johnson elmondása szerint azt követően végeztetett el magán tesztet, hogy kiderült, felesége elkapta a kórt. A pilótának nincsenek tünetei, viszont a fertőzöttség miatt nem utazott el Indianapolisba, ahol a NASCAR hétvégén a Brickyard 400-at futja, így viszont óriási sorozata szakad meg: Johnson zsinórban 663 NASCAR-futamon állt rajthoz, 2002-től kezdődően egyetlen versenyt sem hagyott ki, és mindet a Hendrick Motorsports színeiben teljesítette.

 

A 44 éves Jimmie Johnson hét bajnoki címével a NASCAR Cup Series történetének holtversenyben legeredményesebb versenyzője. Idén egyelőre győzelem nélkül áll a tabella 12. helyén, és mivel a pótlás jegyében a sorozatban jelenleg heti 1-2 futamot megrendeznek, valószínűleg nem csak az indianapolisi fordulót kell kihagynia. Helyére a NASCAR másodosztályából érkező Justin Allgaier ugrik be.

EcCSBJrXgAAM3Ck

Ez történt a pénteki F1-es napon

Az első két szabadedzés videós összefoglalója ide, valamint ide kattintva megtekinthetők az F1 Youtube-csatornáján!

Szavazás: Segíts nekünk kiválasztani a legjobb Magyar Nagydíjat!

A Magyar Nagydíj hetére több különleges podcast-adással is készülünk, melyek egyikében összeállítjuk a 10 legjobb Magyar Nagydíj listáját. Ehhez viszont a ti segítségetekre is szükség van: szavazzatok, és döntsük el együtt, melyek voltak az elmúlt 34 év legjobb hungaroringi versenyei!

A szavazás szerdán (07. 08.) reggel zárul, és legföljebb 5 versenyt lehet megjelölni a szavazólapon.

Ne maradj le semmiről: itt a szombati program

Szombat (július 4.)  

10:25 Formula-3, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

12:00-13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:00-15:30 IndyCar, Warm up 

15:00-16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

16:45 Formula-2, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

18:00 IndyCar, Futam (tv: Aréna 4, élő)

A teljes hétvégi program itt megtekinthető!

pf

fotó: dppi

Renault-akadémista a 2020-as év első pole-pozíciósa, Mick Schumacher az 5.

Míg a Formula-1-esek még csak szabadedzettek pénteken Spielbergben, addig az F2 és az F3 mezőnye már a kvalifikációkat is teljesítette. A Formula-3-ban a 2019-ben pontot sem szerző Sebastian Fernandez zsebelte be a pole-t egy utolsó pillanatos körrel és csupán 16 ezredes előnnyel, míg a Formula-2-ben a Renault akadémiáját erősítő Guanyu Zhou volt a leggyorsabb. Ami a Schumachereket illeti: az F3-ban debütáló David csupán 22. lett, az F2-ben második idényére készülő Mick viszont az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. Hogy mikor rendezik a két betétsorozat futamait, IDE KATTINTVA megtalálod.

zhou-f2

Koronavírusos lett az ex-F1-es, nem versenyezhet hétvégén

Pozitív lett Felipe Nasr koroanvírus-tesztje, így kihagyja az IMSA hétvégi fordulóját Daytonában. A brazil ex-F1-es pilóta a pénteki szabadedzés előtt produkált pozitív teszteredményt, így értelemszerűen nem versenyezhet, karanténba kell vonulnia. Egyelőre nem tudni, hogy hol fertőzödött meg, állítása szerint Miamiban volt egy hónapig, mindentől távol, de Daytonában már nem érezte magát jól, így tesztet kért - most visszamegy Miamiba.

nasr

fotó: dppi

Szívesen mellőzné a DRS-t a McLaren csapatvezetője

Az új technikai szabályok érkezésével Andreas Seidl abban bízik, az F1 végre elhagyhatja a DRS használatát. Az eszközt 2011-ben annak érdekében vezették be a sorozatban, hogy gyakrabban alakuljanak ki párharcok a versenyek során, ám megléte a mai napig megosztja a pilótákat, a szakembereket és a szurkolókat is. A McLaren csapatfőnöke sincs oda ezért a "mesterséges" megoldásért, így abban bízik, a 2022-ben bevezetésre kerülő új szabályrendszer mellett elfelejthetjük azt.

"Remélhetőleg egy napon ismét olyan helyzetbe kerülünk, hogy az összes előzést segítő mesterséges eszközt elfelejthetjük. Láthatnánk nagyszerű versenyeket szoros mezőnnyel és olyan autókkal, amelyekkel kiegyensúlyozott párharcokat lehet vívni. De szembe kell néznünk a valósággal, az idei és a következő szezonra az élmenők előnye várhatóan változatlan marad" - idézte őt a Motorsport.

f1-drs1

Fotó: DPPI

Alles Gute! – németül köszöntik Vettelt Maranellóból 33. születésnapján

Jópofa videót készített a Ferrari Sebastian Vettel számára, aki ma, július 3-án töltötte be a 33-at: a maranellói főhadiszállás dolgozói németül köszöntötték fel a négyszeres világbajnokot a jeles napon, több-kevesebb sikerrel.

Sainz már az idény első edzésének első perceiben bejelentkezett az „Év rádióüzenete” díjra

A McLaren spanyolja viccesen adta csapata és a publikum tudtára, mennyire hiányzott már neki az F1-es autók sebessége…

 

Tilosban járhatott a karanténból kiszabadulva a Yamaha üdvöskéje

A FIM közleményt adott ki arról, hogy a MotoGP felügyelői vizsgálni fogják, hogy egyes versenyzők vagy csapatok megszeghették a tesztekre vonatkozó szabályokat. Bár a közlemény némileg furcsa módon konkrét neveket nem tartalmazott, megbízható sajtóhírek szerint Fabio Quartararo lehet a(z egyik) vétkes, így a Petronas Yamaha franciájára vizsgálat vár a két hét múlva esedékes jerezi idénynyitón – igaz, a büntetés aligha lesz súlyos.

A szabályok kimondják, hogy a kedvezményekkel nem rendelkező gyártók – azaz a Honda, a Yamaha, a Ducati és a Suzuki – nem vehetnek részt a „rendes” versenyzőikkel privát teszten, míg maguk a motorosok csak utcai gépekkel gyakorolhatnak versenypályán, s azt sem tehetik meg az adott helyszínen rendezendő verseny előtti kéthetes időszakban. Úgy hírlik, a Quartararo által a franciaországi Paul Ricard versenypályán használt Yamaha R1 Superbike-motor ugyanakkor tartalmazott néhány alkatrészt, amelyet a FIM szabályzata tilt az ilyen jellegű teszteken. A jövőre a gyári Yamahánál Valentino Rossit váltó ifjonc amúgy fotót is posztolt a gyakorlásról:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Fabio Quartararo

Az F3-asok teljesítették a hétvége első szabadedzését, a legkisebb Schumacher meggyőzően kezdett

Péntek délelőtt 9:35-kor formulaautók gurultak a Red Bull Ring aszfaltjára: az elsőség joga – másfél órával a Formula-1-es tréning előtt – a Formula-3-as mezőnyé volt. A mezőny kevés rutinos tagjának egyike, David Beckmann diktálta a tempót (1:20,434) a Tridenttel két újonc, a Renault-védenc Oscar Piastri és Roman Stanek előtt. A 30 fős mezőnyben előkelő helyen, negyedikként végzett a szintén bemutatkozó David Schumacher hat tizedmásodperc hátránnyal. Ralf Schumacher fia az ázsiai és európai (Formula Regional) F3-ban szereplés után lépett fel a Formula-1-et kísérő nemzetközi kategóriába.

Az F3-asok kvalifikációjára még ma, 14:05 és 14:30 között sor kerül, a két futam rajtidőpontja szombat 10:25 és vasárnap 9:45.

Olvastad már?