Steward
Gobodics Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 13. hétfő

Új szenzorral tartja szemmel a motorokat az FIA jövőre

A riválisok arra gyanakodnak, hogy a Ferrari olajat juttat motorja égésterébe, hogy így játssza ki az üzemanyaghasználatra vonatkozó szabályokat. Amióta az elmélet napvilágot látott, az FIA három technikai direktívát adott ki, Brazíliában pedig három csapat üzemanyagrendszerének alkatrészeit kérte be bevizsgálás céljából: sajtóértesülések szerint ezek az istállók a Ferrari, az olaszok egyik partnere, valamint egy nem Ferrari-erőforrást használó alakulat voltak.

A harmadik, szerdán közzétett direktíva arról szól, hogy a 2020-as szezonban egy második FIA-szenzort is be kell építeni az üzemanyagrendszerbe. Jelenleg egyetlen, a szövetség által felügyelt szenzor található az autók tankjában, amely a 100 kg/h átfolyás betartását méri.

F1-es karórák akciós áron csak a Formulán!

Rendkívül ajánlat a Formula.hu webshopjában: három limitált kiadású Casio Edifice karóra vált elérhetővé, amelyek ráadásul F1-es, egész pontosan Toro Rosso- és Honda-tematikájúak. Ha pedig mindez nem lenne elég, az órákat most 30 százalékos kedvezménnyel vásárolhatod meg – csak nálunk!

A három Casio Edifice karórát egyaránt fokozottan karcálló zafír kristályüveg és karbonszálas számlap jellemzi, és SLIM (szuper vékony, elegáns) tok jár hozzá. A részletes műszaki adatok ITTITT és ITT érhetők el az egyes típusokról.

Az ajánlat tehát egyszeri és kihagyhatatlan: vásárold meg az egyik limitált kiadású, F1-es tematikájú Casio Edifice karórát a Formula.hu webshopjában (KATTINTS IDE A RENDELÉSHEZ!).

casio-f1-karora-1

Egy elképesztő repülőgépes körrel búcsúztatja Spielberget a Red Bull

A Red Bull márkájáról köztudott, hogy az F1 mellett több különböző extrém sportban, így a műrepülésben is hosszú évek óta jelen van. Stílszerű volt tehát, hogy az energiaitalról elnevezett pálya felett egy Red Bull feliratú repülőgép rajzolja le a pálya vonalvezetését a múlt hétvégi nagydíjon.

Ha az F1 forgatagában lemaradtál az IndyCar hétvégi futamairól, itt pótolhatod a lényeget!

Idei első duplafutamos fordulóját futotta az IndyCar mezőnye a Road Americán – íme, a szombati és vasárnapi versenyek mozgóképes összefoglalója:

Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!

Néhány hete indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol honlapunk évfordulós és egyéb múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha kifejezetten érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb IDE vagy a képre kattintva:

retro_1

Vettel a Magyar Nagydíjon jelenti be a visszavonulását? A német reagált a pletykákra

A korábbi F1-es pilóta, jelenleg a Sky Sportsnál dolgozó Martin Brundle árulta el, hogy a hungaroringi hétvége csütörtöki napján exkluzív interjút fog készíteni Sebastian Vettellel, aminek az érdekessége, hogy maga a német pilóta kérte ezt, ráadásul azt mondta a versenyző, hogy nyitott bármilyen témára. Ebből sokan azt szűrték le, hogy Vettel nagy bejelentést készül tenni, vélhetően azt, hogy a szezon végén nemcsak a Ferraritól, hanem az egész F1-ből távozik.

Nos, a négyszeres világbajnok gyorsan lehűtötte a kedélyeket: „Ez nem igaz” – válaszolta az Autobild vonatkozó kérdésére. „Már Ausztriában is terveztünk egy interjút a Sky-jal, de az ORF miatt ezt el kellett halasztanunk Magyarországra. Erről szólt a beszélgetésünk Brundle-lel, nem másról. Kicsit felfújták ezt.”

vettel-int-dppi-1

Nézd vissza a Stájer Nagydíj legfontosabb momentumait!

Megérkezett a szezon második F1-es futamának hivatalos összefoglalója (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

Videó: A Ferrarik rajt utáni ütközése minden szögből

Már a rajt utáni kanyarokban lenulláza magát a maranellói gárda a Stájer Nagydíjon, köszönhetően annak, hogy Charles Leclerc nekiütközött Sebastian Vettelnek. Íme, a baleset (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

Verstappennek ez sem jött össze: a gyorskörös próbája fél másodperccel volt lassabb Sainzénál

A Stájer Nagydíj végén Carlos Sainz és Max Verstappen is kiment a bokszba egy új szett lágy gumiért annak érdekében, hogy megfussa a plusz pontot érő leggyorsabb kört - nos, hogy a hajrára mitől táltosodtak meg a McLarenek, azt nem tudni, de Sainz fél másodpercet vert Verstappenre.

A leggyorsabb körök listája:

1. Carlos Sainz 1:05,619
2. Max Verstappen 1:06,145
3. Lewis Hamilton 1:06,719
4. Sergio Perez 1:07,188
5. Lando Norris 1:07,193
6. Alexander Albon 1:07,299
7. Valtteri Bottas 1:07,534
8. Pierre Gasly 1:07,827
9. Daniel Ricciardo 1:07,832
10. Lance Stroll 1:07,833
11. Kevin Magnussen 1:08,009
12. Romain Grosjean 1:08,047
13. Danyiil Kvjat 1:08,378
14. Kimi Raikkönen 1:08,382
15. Antonio Giovinazzi 1:08,512
16. George Russell 1:08,601
17. Nicholas Latifi 1:08,806

vers

fotó: dppi

Valósággal elmenekült a pályáról a(z ismét) lebőgő Ferrari

Azok után, hogy az amúgy is pocsék teljesítményt nyújtó autóikkal ütköztek a pilótáik, a Ferrari úgy döntött, lefújja a verseny utáni szokásos – a járványügyi helyzet miatt most videós – sajtótájékoztatóját az írott sajtó számára. Charles Leclerc, Sebastian Vettel és Mattia Binotto a futam során röviden a tv-stáboknak még értékeltek, de a részletesebb kérdéseket már nem engedik az újságíróknak az újabb kínos szereplést követően. Legközelebb így már csak nálunk, a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján lehet faggatni a versenyzőket a rajt után történtekről.

ferrari-stajergp-dppi

Norris, a lesipuskás utolsó fél köre, ami ötödik helyet ért - videó

A McLaren pilótáját pár körrel a vége előtt elengedte csapattársa, Carlos Sainz, hogy a brit fiatal nekimehessen még Lance Strollnak - le is dolgozta nagyjából öt másodperces hátrányát, majd a legvégén megelőzte Strollt, Daniel Ricciardót, végül pedig a sérült autóval bicegő Sergio Perezt is. A múlt heti dobogó után így ezúttal az ötödik helyen ért célba - az utolsó fél köre belülről:

 

Fel kell forralni a langyos vizet a Renault-nál – ha valaki képes erre, az Alonso!

Legutóbbi, rendkívüli podcastadásunkban Fernando Alonso renault-s visszatérését veséztük ki, így arra is kitértünk, valójában miért is nyerhet sokat a spanyol érkezésével a a szemlátomást kissé egy helyben toporgó csapat. Hallgassatok belénk:

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Megint bő egy órával a start előtt változott a rajtsorrend

Oké, ez a változás most nem annyira jelentős, mint volt egy hete Lewis Hamilton büntetése esetén. Ezúttal ugyanis Romain Grosjean fog végül a bokszutcából indulni, miután a Haas megsértette a parc fermé-szabályokat: az amerikai istálló késő éjszakába nyúlóan dolgozott a francia pilóta autóján, ezt azonban az előírások tiltják. Emiatt akár a teljes Stájer Nagydíjról kizárhatták volna Grosjeant, ám a felügyelők enyhítő körülménynek vették, hogy az autón való munka nélkül rajthoz sem tudna állni a versenyző a vasárnapi futamon.

Így viszont hiába Antonio Giovinazzi váltócsere miatti öthelyes rajtbüntetése, végül ugyanúgy a 19. helyről fog startolni, mintha nem is szankcionálták volna. A teljes rajtrács IDE KATTINTVA nézhető át.

grosjean-dppi

Mindjárt rajtol a MotoGP szezonja, de Rossi még meghajtott egy Ferrarit is

Már csak néhány napot kell várnunk rá, hogy az F1 után a MotoGP 2020-as idénye is megkezdődjön, a karrierje 25. (!) világbajnoki idényére készülő Valentino Rossi viszont még gyorsan körözött egyet két kerékkel többel rendelkező versenygéppel is. Konkrétan egy Ferrari 488 GT3-asba ült be Misanóban, amellyel tavaly indult is már egy hosszútávú versenyen, amelyen ráadásul kategória-győzelmet is szerzett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Questa volta a Misano con 2 ruote in più!che bella sensazione rimettersi la tutina bianca e risalire sulla”nostra”Bestia Grazie a @ronniekessel @kessel_ch Pietro e al magico @cicovroomvroom #488gt3

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés,

 

Váltót kell cserélni Giovinazzi autójában, rajthelybüntetés a jutalma

Antonio Giovinazzi a szombati Q1 végén szenvedett balesetet, lekoccolva a korlátot. Ez az érintés pedig végül azzal járt, hogy az Alfa Romeo úgy döntött, váltót cserél az olasz autójában. Mivel azonban még nem telt az egy váltó által teljesítendő hat versenyhétvége, ez öthelyes rajtbüntetést hordoz magával. Igaz, ez nem sokat változtat Giovinazzi helyzetén, hiszen eleve a 19. helyen végzett, csupán a mért idő nélkül záró Romain Grosjeant megelőzve, így igazából csak a franciával cserél helyet az utolsó sorban.

Ez egyébként a harmadik rajthelybüntetés a hétvégén: Lando Norrist még pénteken szankcionálták sárga zászló alatti előzés miatt, míg Charles Leclerc az időmérőn tartotta fel Danyiil Kvjatot – mindkettejüket három hellyel sorolták hátrébb.

giovinazzi-dppi

F3: Egymást ütötte ki az első két helyezett

Nagyszerű csata méltatlan befejezéssel: a Formula-3 stájer hétvégéjének sprintfutamán eleinte három versenyző küzdött a győzelemért: a pole-ból startoló HWA-s Jake Hughes, az ART-s Theo Pourchaire, valamint a hiteches Liam Lawson. Számos pozícióváltás történt köztük: a leglátványosabb manővert Lawson mutatta be a 4. körben, amikor mindkét riválisa mellett elment.

A hármas csata végül párharccá vált, Pourchaire közel maradt, de nem tudta tartani a tempót Lawsonnal és Hughes-szal. A 12. körben Sophia Flörsch szenvedett balesetet, eltalált egy pályaszéli reklámtáblát: a baleset miatt bejött a biztonsági autó.

A safety car összerázta a mezőnyt, az újraindítás után, a 21. körben pedig a két élmenő a 4-es kanyarban ismét összecsapott. Ezúttal azonban a pengeváltás balul sült el, Lawson és a külső íven levő Hughes kerekei összeértek, a HWA-s keresztbecsúszott a pályán – nem sokon múlt, hogy nem találták el –, de mindkét autó felfüggesztése megsérült, Lawson és Hughes is kénytelen volt félrehúzódni.

A győzelem szó szerint Pourchaire ölébe hullott: a baleset miatt a biztonsági autó az utolsó, 24. körig a mezőny előtt maradt – az utolsó körben kiállt, de előzésre nem volt lehetőség –, így a 16 éves franciának nem kellett megizzadnia, csak bekocognia az első helyre. Logan Sargeant és David Beckmann örökölte a második és harmadik pozíciókat: négy futam alatt ők váltak a Formula-3 idei első kétszeres dobogósaivá.

Lemaradtál a stájer időmérőről? Mutatjuk a legfontosabb pillanatokat!

Íme, a szezon második kvalifikációjának hivatalos összefoglalója (a videót átkattintás után lehet megnézni!):

 

Ez ám az újítás: távirányítással kapták meg a trófeákat az F2-esek

Újabb módját választották a szervezők a pódiumceremóniák koronavírus-járvány alatti lebonyolításának Spielbergben: a Formula-2-esek szombati főversenye után Robert Svarcman és két dobogós társának egy távvezérlésű alapzaton prezentálták a trófeákat. Szemlátomást a fiatal orosz nem is tudta hirtelen, mi a teendő:

 

Már délelőtt kezdődnek a közvetítések, íme a vasárnapi program

F1-es, F2-es, F3-as és IndyCar-futamot is nézhetünk - íme a menetrend július 12-ére, vasárnapra:

Vasárnap

9:45-10:30 Formula-3, második futam (M4 Sport)

11:10-12:00 Formula-2, második futam (M4 Sport)

15:10-17:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

16:00-17:00 IndyCar, második időmérő edzés (Aréna 4)

18:40-20:40 IndyCar, második futam (Aréna 4)

prog

fotó: dppi

Szegény embert az ág is húzza: Leclerc háromhelyes rajtbüntetést kapott

Több versenyzőt is vizsgáltak a felügyelők a Stájer Nagydíj időmérője után, Charles Leclerc-t ráadásul két ügy miatt is magukhoz rendelték a stewardok. Az egyikben pedig végül vétkesnek is találták: a monacói feltartotta Danyiil Kvjatot, ezért háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották, így a ferraris a 11. helyett a 14. rajtkockából rajtolhat majd vasárnap. Ezzel az amúgy is parádés időmérőt futó George Russell örökölte meg a pozícióját.

A másik kihágást – állítólag a piros zászló után nem hajtott rögtön a bokszba – megúszta Leclerc, ahogy ugyanezt Kimi Raikkönen is, míg Sergio Perez sárga zászlós gyanúja kapcsán azt állapították meg a felügyelők, hogy eléggé visszalassított a mexikói.

leclerc-bunti-ferrari

Videó: Így járt a vízen Hamilton a Q3 végén

Karrierje 89. pole-pozícióját szerezte meg a Stájer Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton, aki több mint egy másodpercet adott a komplett mezőnynek – méghozzá ezzel a körrel (a videó átkattintás után indul!):

 

Olvastad már?