Ricciardo idei kedvenc poénforrása: a francia kiejtésen élcelődni
//formula.hu/parc-ferme/23732
Ebben pedig csapattársa, Nico Hülkenberg is partner, hiszen a Renault-nál vezetve mindketten több francia beszéddel vagy legalábbis akcentussal találkoznak, mint amennyi az egészségügyi határérték lenne. Most épp azt prezentálják, hogyan mondaná ki a nevüket egy francia.
Daniel: "Remember when we said our names, that was quite good! How would you say my name in French?"
— Ky (@FiftyBucksss) November 16, 2019
Nico: "dAnIeL rIcCiArDo!"
Daniel: "nIcO hUlKeNbErG!" pic.twitter.com/sq6aEbeDRY
Három Norbit hozott a Mikulás a Hungaroringre
//formula.hu/parc-ferme/23921
Mikulás-ünnepséget rendeztek a versenypályán, amelyen a hazai autósport három kiválósága, Michelisz Norbert, Kiss Norbert és Herczig Norbert is megörvendeztette a mogyoródi és kerepesi gyerekeket.
Úgy tűnik, Button élvezi az apaságot
//formula.hu/parc-ferme/23918
Jenson Button fia júliusban látta meg a napvilágot, néhány hónap elteltével pedig meg is kapta élete első vezetéstechnikai leckéjét édesapjától.
Ezzel a vicces videóval búcsúzott Hülkenbergtől a Renault
//formula.hu/parc-ferme/23917
Az enstone-iak egy válogatást tettek közzé a német pilóta búcsúztatására:
Ezek voltak 2019 legjobb rádióüzenetei
//formula.hu/parc-ferme/23916
Húsz rádióüzenetet válogatott ki 2019-ből a Formula-1, ezek ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők/meghallgathatók!
A WRC világbajnoka nem kíméli új autóját
//formula.hu/parc-ferme/23915
Alig ért véget a rali-vb 2019-es szezonja, a csapatok szokás szerint már el is kezdték a teszteket 2020-ra, hiszen januárban már kezdődik is új idény Monte-Carlóban. A csapatváltó versenyzők ilyenkor ülhetnek bele először új autójukba, úgyhogy a friss világbajnok Ott Tanak is most hajtotta meg először azt a technikát, amely ellen bajnok lett idén: a Hyundai i20 WRC-t. Már elsőre sem tűnik lassúnak...
Az FIA megadóztatta a Mercedest, a világbajnok nagyon drágán nevezhetett a 2020-as szezonra
//formula.hu/parc-ferme/23914
Nagy árat fizet az idei sikerességéért a Mercedes F1-es csapata, ugyanis az FIA rendszerének értelmében minden eddiginél több pénzbe kerül számára a 2020-as nevezési díj. A szövetség ugyanis egy 556.509 dolláros alapdíjat határozott meg minden csapat számára, plusz minden istállónak további 5563 dollárt kell fizetnie minden egyes 2019-ben megszerzett pontért - kivéve a Mercedesnek, amelynek konstruktőri bajnokként 6677 dollárba kerül minden pontja. Mivel rengeteg pontot szereztek Hamiltonék (2014 óta csak 2016-ban szereztek többet), ezért elég sok lett a számla...
A Mercedesnek végül 5,5 millió dollárt kell fizetnie nevezési díjként 2020-ra, amely több mint két millió dollárral több, mint a következő legmagasabb érték - a Ferrari 3,3 milliós nevezési díjat fizet, a Red Bull 2,8 milliót, a McLaren 1,3-at, a Renault és a Toro Rosso 1-1 milliót, a Racing Point 960 ezer, az Alfa Romeo 870 ezer, a Haas 710 ezer, a Williams pedig mindössze 560 ezer dollárral "száll be".
fotó: dppi
Ez az ábra jól mutatja, mekkora káosz volt a Német és a Brazil Nagydíjon
//formula.hu/parc-ferme/23911
Az F1 Visualized készített egy látványos grafikát a Formula-1 idei össze pontszerzőjéről, futamokra lebontva. Így "felülről" megtekintve tökéletesen kivehető, mekkora uralma volt a Mercedesnek, de az is átjön, micsoda kavarodás volt a Német és a Brazil Nagydíjon.
Megvan, melyik DTM-es márkával tesztelhet Kubica
//formula.hu/parc-ferme/23912
A BMW ad lehetőséget Robert Kubicának a DTM jövő heti Fiatal Pilóták Tesztjén - hozta nyilvánosságra a bajor márka. A lengyel pilóta korábban úgy nyilatkozott, a legvalószínűbb folytatás számára a német túraautós sorozat, miután a Formula-1-ben 2020-ra nem sikerült ülést szereznie. A BMW pedig kapóra jött neki, hiszen az előző évtizedben velük versenyzett a Saubernél.
A teszt csak a nevében szól kizárólag a fiataloknak, a csapatok kortól függetlenül ülést adhatnak azoknak a pilótáknak, akikben potenciált látnak.
A Hungaroring télen egy egészen új arcát mutatja meg
//formula.hu/parc-ferme/23913
Az idei első hóval olyan békesség telepedett Hungaroringre, ami idegennek hat egy F1-es nagydíjhelyszíntől. A nyomvonalakból azért látszik, hogy valakinek ilyen állapotban is szerencséje volt a pályához.
Grosjean szem elől tévesztette a telefonját, egy komplett galéria várta
//formula.hu/parc-ferme/23907
A Haas F1-es pilótája két lapozható Instagram-posztot osztott meg, a leírás szerint "elragadták" tőle a telefonját...
Enyhítenek az egyik frusztráló F1-es szabályon
//formula.hu/parc-ferme/23910
A Formula-1 hetvenéves története során soha nem voltak még annyira szigorúak a motorszabályok, mint manapság, ráadásul a sorozat 2020-ban rekordhosszúságú, 22 futamos versenynaptár elé néz, így a gyártók számára fojtogatóan nehézzé vált büntetés nélkül végigcsinálni egy szezont. Ezt felismerve az FIA bejelentette, némileg enyhít az előírásokon, és 2020-ban kettőről háromra emeli az autónként felhasználható MGU-K-k számát. Ez egy aprónak tűnő változás, ami a csapatoknak úgy kellett, mint egy falat kenyér. Különösen a Renault és a Honda számára jó hír ez, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat például hatot használt el idén.
Az F1 erőforrásai 2014-ben váltak annyira összetetté, hogy az FIA elemekre bontotta azokat, és azóta külön tartja nyilván, melyikből hány darabot használ fel egy pilóta egy szezonban. Korábban minden elemből (belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, vezérlőelektronika és akkumulátorok) ötöt használhattak büntetlenül, az idei évre azonban már akkor is büntetés kaptak, ha az előbbi három egység valamelyikéből háromnál, utóbbi három valamelyikéből pedig kettőnél többet szereltek az autóba.
A csapatok szerencséjére az FIA belátta, hogy az egyre hosszabbá váló szezonhoz alkalmazkodni kell, így a legkritikusabb elemmel kapcsolatban némileg elnézőbbek lesznek.
Tökéletes teljesítménnyel lett az év pilótája Hamilton - az F1-nél
//formula.hu/parc-ferme/23908
Az utolsó futam, Abu Dhabi dönttötte el, hogy a Formula-1 hivatalos weboldalán ki lesz az év pilótája - Lewis Hamilton és Max Verstappen egállal mentek neki ennek a fordulónak, úgyhogy az lett az év legjobbja, aki itt jobban teljesített. Ez pedig az F1.com szakértői szerint Hamilton volt: a maximális 50 pontból kereken 50-et szerzett szerintük, míg Verstappennek 45-öt adtak, így a brit futott be náluk győztesként. A sorozat az egész éven végigfutott, öt szakértőjük minden futam után értékelte a pilóták teljesítményét egy 1-től 10-ig terjedő skálán, az így szerzett átlagpontok alapján pedig a következő végeredmény jött ki:
1. Lewis Hamilton 43,7
2. Max Verstappen 43,4
3. Carlos Sainz 41,8
4. Lando Norris 40,3
5. Charles Leclerc 39,9
6. Alexander Albon 39,4
7. Valtteri Bottas 39,0
8. Sergio Perez 38,2
9. Daniel Ricciardo 37,7
10. Danyiil Kvjat 37,2
Aktív F1-es versenyző írta a köszöntőt a hamarosan megjelenő Száguldás és cirkuszhoz
//formula.hu/parc-ferme/23920
Újabb adalék a hamarosan érkező Száguldás és cirkusz 2019-2020 című kötettel kapcsolatban: míg az előszót a turbós...
Közzétette: Mészáros Sándor – 2019. december 5., csütörtök
Máris kap egy plusz kanyart a vietnámi pálya
//formula.hu/parc-ferme/23909
Javában zajlik a munka Hanoiban, ahol 2020 áprilisában megrendezik az első Formula-1-es nagydíjat - a pálya készül, de még közel sincs kész, ráadásul most egy komolyabb módosítást is eszközölni kell rajta. A pálya részéről bejelentették, az FIA és az F1 biztonsági szempontok alapján tett kérése miatt beépítenek egy plusz kanyart is - ebből így 23 lesz az aszfaltcsíkon, a pálya pedig nagyjából ötven méterrel lesz így hosszabb.
A pálya új részei (amiket a "semmiből" építettek) már készen állnak, az utcai részből átalakított területek befejezését pedig az év végére (tehát kb. három héten belül) ígérik. A vietnámiak optimisták, úgy gondolják, hogy az utómunkákra, a részletekre bőven elég lesz az utána megmaradó három hónap.
Rossi újra belengette a Hamiltonnal való szerepcserét
//formula.hu/parc-ferme/23906
"Szerintem én és Lewis Hamilton szórakozni fogunk egyet hamarosan" - írta Instagramján az alábbi képhez a MotoGP legendája. Várjuk!
A WRX versenynaptára is megérkezett
//formula.hu/parc-ferme/23905
Betömték a 2020-as menetrendben maradt lyukakat. A 11 helyszínből álló bajnokság két új állomásra, a Nürburgringre és Szentpétervárra – az új aszfaltcsíkra, ahol a DTM és W Series is szerepel –, valamint egy visszatérő pályára, a portugáliai Montalegrébe látogat el. Silverstone és a kanadai Trois-Rivieres került ki a sorból.
Megautóztatták az Inter volt középpályását a szezonzárón
//formula.hu/parc-ferme/23904
Dejan Stankovic az Abu Dhabi Nagydíj népes celebvendégseregének egyik résztvevője volt. A szerbet a Pirelli által szervezett autóztatáson egy Lamborghini Huracannal körbevitték a pályán.
Dejan #Stankovic gets up close and personal with the #AbuDhabiGP circuit.#F1PirelliHotlaps #Lamborghini #HuracanEvo #EveryDayAmplified @lamborghini @inter pic.twitter.com/rp7n6FPLYB
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 5, 2019
Nagyot gépészkedett Mick Schumacher
//formula.hu/parc-ferme/23903
A Formula-2 német pilótája alatt Abu Dhabiban a rázókövön megbokrosodott a Prema, ő azonban megmentette a helyzetet, annak ellenére, hogy előbb az egyik, majd a másik irányba tört ki fenyegetően a versenygép.
Mérföldkőhöz ért a McLaren az Instagramon
//formula.hu/parc-ferme/23901
A McLaren lett a Formula-1-es mezőny első csapata, amely átlépte az 5 millió követőt a fotómegosztón. Az eseményről a közösségi médiát szintén aktívan használó két pilóta, Lando Norris és Carlos Sainz egy képpel emlékezett meg.
Győzelmek, pole-pozíciók, felzárkózások, előzések: Max Verstappen idei legjobb pillanatai
//formula.hu/parc-ferme/23898
A Red Bull holland F1-es pilótájának idei szezonját négy percbe foglalták össze.