Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 17. vasárnap

Hihetetlen, mennyi futamgyőzelmet szereztek a Mercedes motorjai 25 év alatt

A német márka csapata büszkén hirdeti Twitteren, hogy immár 178 F1-es futamgyőzelemnél tart a brixworth-i központú, erőforrásért felelős gyára, amely 1995 óta épít versenymotorokat. 

Videón Hamilton és Albon ütközése

Emiatt az incidens miatt Lewis Hamilton a verseny leintését követően ötmásodperces időbüntetésben részesült, így csak a hetedik hely lett az övé végül, persze ez nem vigasztalja Alexander Albont, aki először állhatott volna dobogóra.

 

Leclerc a szezon pole-királya

Mivel már csak egyetlen kvalifikáció maradt hátra a 2019-es szezonból, eldőlt, hogy Charles Leclerc-é a legtöbb pole-pozíció megszerzéséért járó díj, miután a monacói pilóta hétszer indulhatott a pole-ból az idei évben. Mögötte öttel Bottas következik a listán, majd a világbajnok Hamilton néggyel, míg Verstappen és Vettel két-két alkalommal indulhattak az első rajtkockából.

 

Ricciardo idei kedvenc poénforrása: a francia kiejtésen élcelődni

Ebben pedig csapattársa, Nico Hülkenberg is partner, hiszen a Renault-nál vezetve mindketten több francia beszéddel vagy legalábbis akcentussal találkoznak, mint amennyi az egészségügyi határérték lenne. Most épp azt prezentálják, hogyan mondaná ki a nevüket egy francia.

Videó: Így szerezte meg második pole-ját Verstappen

Max Verstappen a Brazil Nagydíj időmérő edzésén megszerezte második pole-pozícióját, noha az ő világában ez a harmadik, a statisztikák kedvelői tudják, hogy a szombati időmérős győzelem nem egyenlő a pole-pozíció megszerzésével. Így zajlott tehát az interlagosi kvalifikáció tegnap.

Valamiben már Verstappen nevét is oda lehet írni Senna mögé

A Honda ugyanis legutóbb 28 évvel ezelőtt, 1991-ben szerzett pole-pozíciót Interlagosban, akkor a McLarent vezető Ayrton Senna révén. Most Verstappen folytatta ezt a sort a japánok számára, méghozzá az alábbi körrel:

Verstappen: Már bocsánat, de ez a harmadik rajtelsőségem

"Lewis Hamilton indul a harmadik rajthelyről, Sebastian Vettel a másodikról, Max Verstappen pedig Formula-1-es karrierjének második pole-pozícióját szerezte" - hangzott az időmérő első három helyezettjének felkonferálása a sajtótájékoztatón, amire a hollandnak rögtön volt is egy közbevetése, helyesbítésként felmutatta ugyanis három ujját. 

"Kettőt mondott, de ez a harmadik volt. Én a harmadiknak számolom" - adott is rögtön magyarázatot Verstappen a mellette ülő Vettel kérdésére. Emlékezetes, hogy a Red Bull pilótája első F1-es pole-ját az idei Magyar Nagydíjon szerezte, majd Mexikóvárosban is az élről indulhatott volna, ám utólag három rajthelyes büntetést kapott, amiért nem lassított sárga zászlós jelzés alatt. A holland már akkor sem értett egyet az ítélettel, most pedig ismét nyomatékosította, hogy nála másképpen vezetik a vonatkozó statisztikát. Világbajnok riválisai csak mosolyogtak ezen megállapításán.

Vajon karrierje hátralévő részében is minden rajtelsősége után közbevágja majd ezt a helyesbítést?

A bokszból kijövet esett hatalmasat a Ducati motorosa

Egy már-már hihetetlen balesetet szenvedett el a MotoGP valenciai hétvégéjén Francesco Bagnaia. A Pramac Ducati versenyzője a harmadik szabadedzésen a bokszból kihajtva, nyílegyenesen haladva esett nagyot, miután vélhetően beragadt az első fékje. A motoros agyrázkódást és bal csuklótörést szenvedett el, így számára ezzel ért véget az idei szezon.

Hamilton nem volt ilyen rossz passzban 2013 óta

Azzal, hogy Lewis Hamilton a harmadik helyen végzett a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, mercedeses pályafutása leghosszabb pole-pozíció nélküli sorozatát döntötte meg, hiszen utoljára a Német Nagydíjon tudta megszerezni az első rajtkockát a 2019-es világbajnok. Ezzel már kilencre duzzadt a brit pole-mentes szériája. Még 2013-ban volt utoljára ehhez hasonlóan rossz mutatója Hamiltonnak, amikor is mindössze egyetlen versenyt tudott megnyerni, de szombatonként ötször is ő bizonyult a leggyorsabbnak, zsinórban négyszer is. A 2013-as Belga Nagydíj után viszont legközelebb már csak a 2014-es szezonnyitón tudta megszerezni a pole-pozíciót, de még akkor is csak nyolc verseny telt el két szombati elsősége között.

Akkorát pezsgőztek a dobogósok, hogy a Mercedesnek el kellett halasztania a kerékcsere gyakorlását

Interlagosban, a Brazil Nagydíj helyszínén a Mercedes garázsa pontosan a dobogó alatt helyezkedik el, ami egy szokatlan és komikus helyzetet szült a harmadik szabadedzés előtt: az F1-esek épp kerékcserét gyakoroltak volna, amikor a Porsche-szuperkupa dobogósai pár méterrel felettük ünnepelni kezdtek, és nem elhanyagolható mennyiségű pezsgővel áztatták el a gárdát.

Hajnali WTCR-rel kezdődik, esti F1-gyel zárul a vasárnapi program

A vasárnapi program nagyon korán kezdődi a WTCR második és harmadik futamával, délután "kényelmes" időpontban megnézhetjük a MotoGP-t, majd este jön a Formula-1-es Brazil Nagydíj. 

Vasárnap

01:45-02:10 WTCR, második futam (Eurosport 1 és M4 Sport)

04:25-04:55 WTCR, harmadik futam (Eurosport 1 és M4 Sport)

14:00-14:45 MotoGP, futam (Spíler1 TV)

18:10-20:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

5_7

fotó: dppi

Nyugi, mindenki teljesen jól van a Ferrarinál

Interlagosban tovább folytatódott a Ferrari idei játéksorozata, amelyben Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett ezúttal mérnökeiket is bevonták. A kombinált kihívásban a háromfős csapatoknak különféle ügyességi feladatokat kellett teljesítniük, közben kérdésekre válaszolniuk, mialatt az egész esemény egy bizonyos csengő körül forgott, amit olykor szó szerint kézzel-lábbal próbáltak elérni a pilóták.

Alább egy részlet látható, míg a teljes, 5 perces videó a Ferrari Instagram TV-jén nézhető meg.

Szuper pálya a makaói, de mégis F1-es autó V10-es motorhangjával az igazi

A híres makaói Guia pályán sohasem rendeztek Formula-1-es versenyt, arra azonban volt már példa, hogy királykategóriás autók végigszáguldjanak a 6,2 kilométeres szakaszon. Legutóbb ezt 2003-ban Ralph Firman, a Jordan akkori pilótája tehette meg egy bemutató keretében, amire a Makaói Nagydíj 50. kiírása alkalmából kerítettek sort. Az ír versenyző több kört is megtett az EJ13-as modellel, és 1:55,714-es legjobb köridőt ért el, ami azóta is a nemhivatalos pályacsúcs. A hivatalos egészen az idei évig 2:10-es idő volt, az új generációs F3-as autók azonban idén jócskán lefaragtak ebből, Jüri Vips ugyanis 2:06,317-et ért el a kvalifikáción. Összehasonlításként a WTCR e hétvégi leggyorsabb köre 2:27,9, a GT-mezőnyé pedig 2:15,6.

Fordulat: akár jövőre csapattársak lehetnek a Marquez testvérek a MotoGP-ben

Jorge Lorenzo héten bejelentett visszavonulása megindította a lavinát a MotoGP addig nagyon lagymatag versenyzői piacán. Bár a Moto2 friss bajnoka, Alex Marquez már korábban szerződést hosszabbította a Marc VDS-sel, hogy egy további évre a középső kategóriában maradjon, az események friss folyása nyomán egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a kis Marquez 2020-at mégis már a MotoGP-ben kezdi, ráadásul az egyik legerősebb technikával.

Lorenzo hirtelen megüresedett helyére a Repsol Hondánál először Honda-kötődésű versenyzők érkezése tűnt valószínűnek, mint az LCR-rel idén három dobogót szerző Cal Crutchlow vagy a csapattársaként az év végén beugró, Takaaki Nakagamit helyettesítő Johann Zarco. Újabban azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapatnál a Marquez-Marquez álompáros összeállításán dolgoznak. A 2019-es szezont uraló Marc Marqueznek aligha lenne ellenére, ha öccse csatlakozna hozzá csapattársként, akivel felhőtlen a viszonyuk, és ezzel a lépéssel a Repsol Honda is tenne egy szívességet világbajnoka felé. A jelenleg zajló Valenciai Nagydíj paddockjából érkező sajtóértesülések szerint a döntés akár már vasárnap hivatalossá is válhat - ez kézenfekvő lenne, bárkit is választanak, hiszen a jövő héten a pályán zajló teszten már a 2020-as versenyző vezethetné a motort. 

A Marquez testvérek egy csapatba rendezése vitathatatlan hír- és marketingértékkel bírna, az viszont még rejtély, hogy milyen hatással lenne a testvérénél három évvel fiatalabb Alex karrierjére ez a nagy ugrás a hosszú idő alatt megszerzett Moto2-es címtől a MotoGP élmezőnyébe. A Honda a legnehezebben kezelhető motorok közé tartozik, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint Dani Pedrosa és Lorenzo szenvedése az elmúlt években, akiket egyaránt Marquez szárnyalása "küldött nyugdíjba" - így egy gyenge szezon akár az ő megítélését is megpecsételheti. Marc Marquez megközelítése mindenki számára óriási kihívás - még akkor is, ha történetesen a kihívót is Marqueznek hívják! 

EJF7QklXUAEPdSX

Volt egy „kis” fönnakadás a makaói F3-as kvalifutamon

A főfutam rajtsorrendjéről döntő szombati verseny a pole-ból kényelmes győzelmet arató Jüri Vips számára gondtalanul alakult, hátrébb azonban a Lisboa kanyar komoly áldozatokat szedett az első körben. A Logan Sargeant és Arjun Maini ütközése által kiváltott torlódásnak áldozatául esett a "nagyok" közül Jake Hughes, Enaam Ahmed és az előző két évben győztes Dan Ticktum is, akiknek így a mezőny végéről kell majd rajtolniuk vasárnap. Az élről Vips mögül Robert Svarcman, Christian Lundgaard, Richard Verschoor és Callum Ilott indul majd. 

Ricciardo megtanította a kutyát olvasni

Itt "A Renault pilótái mindennek a fejébe belebújnak" című sorozat legújabb epizódja, amelyben most éppen a kutyákéba.  

Raliversenyzőkkel hívta fel a figyelmet a gyorshajtásra a rendőrség Baranyában

A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság baleset-megelőzési szakemberei ezúttal ifj. Ranga László és Ranga Péter raliversenyző testvérpár közreműködésével hívják fel a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire.

Még hogy Toto Wolff nincs ott Brazíliában!

A hét egyik fontos F1-es híre volt, hogy a Mercedes nélkülözi első emberét a Brazil Nagydíjon: azt követően, hogy felügyelete alatt a csapat bebiztosította hatodik egyéni és konstruktőri világbajnoki címét, Toto Wolff inkább Európában marad, hogy pályán kívüli vezetői feladataira összpontosítson. Távollétében a Mercedes rangidőse James Allison technikai igazgató Interlagosban. 

A Mercedes azonban közzétett két fotót, amellyel bizonyítja, hogy de, Toto Wolff jelenléte igenis egyértelmű a helyszínen!

wolff1

wolff2

Bottasszal alighanem négykiállásos stratégiára készül a Mercedes

Legalábbis mi ezt tudjuk kiolvasni ebből a képből, ahol a híresen kávéimádó finn sisakja és felszerelése előtt négy poharat látunk...

pf4_15

Videó: így csapódott a falba Albon az első szabadedzésen

A Red Bull pilótáját megviccelte a nedves utolsó kanyar, így annak ellenére bosszankodhat, hogy az élen zárta a gyakorlást.

Az utóbbi ötven évben mintha kicserélték volna az interlagosi pályát

A múlt és a jelen egy képen: így nézett ki a Brazil Nagydíj helyszíne bő fél évszázaddal ezelőtt. Mintha egy másik világ lenne, azóta a város teljesen körbenőtte a pályát, aminek a vonalvezetése is jelentősen megváltozott.

72199793_200601057629270_3875439834034077696_n

Olvastad már?