DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek

Verseny nélkül veszített egy pontot az előnyéből Michelisz

Ez persze benne volt a pakliban, hiszen lassan három hónapja tudni lehetett, hogy az Audi fellebbezett a Vila Real-i kizárásaik ellen. Jean-Karl Vernay-t és Frederic Vervischt azért diszkvalifikálták Portugáliában, mert a turbónyomásuk átlépte a BoP által megengedett értéket. A fellebbezés azonban sikeresnek bizonyult, miután az Audi rámutatott: az FIA és a TCR-promóter WSC Ltd. mérési módszerei nem egyeznek meg. Így a pilóták visszakapták a helyezéseiket, s ennek Vernay esetén volt jelentősége, hiszen ő egy ötödik és egy tizedik pozícióval gazdadogott.

Mindez pedig Michelisz Norbertre is hatással van, mivel a harmadik Vila Real-i futamon így nem a kilencedik, hanem a tizedik helyen végzett hivatalosan. Ez pedig azt jelenti, hogy mivel Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Yvan Muller pedig Vernay előtt futott be, mindkét riválisával szemben egy pontot bukott az előnyéből a BRC Hyundai magyarja, így Norbi 15, illetve 16 egységnyi fórral várhatja a suzukai folytatást.

michelisz-vilareal-1

michelisz-polo-1

Két tartalékpilótával vág neki a szezonnak a Mercedes

Frederik Vesti lesz a Mercedes Formula-1-es csapatának tartalékversenyzője 2024-ben. A dán pilóta második helyen végzett a tavalyi F2-es bajnokságban, mindössze 11 ponttal elmaradva a bajnokká avatott Sauber-junior, Theo Pourchaire mögött. A 22 éves Mercedes-akadémista jövőre nem tér vissza a Formula-2-be, helyette az európai Le Mans-széria LMP2-es kategóriájában fog rajthoz állni a Cool Racing csapatában.

Vesti tavaly kétszer is vezette a német istálló autóját F1-es szabadedzéseken, először Mexikóban, majd Abu Dhabiban. A dán pilóta azzal a Mick Schumacherrel osztja majd meg tartalékversenyzői szerepkörét, aki szintén a hosszútávú versenyzés világában foglalja el magát F1-es kötelességei mellett, ő az Alpine Hypercar-csapatában szerepel majd. Nagy valószínűséggel idén is láthatjuk majd Formula-1-es szabadedzésen Vestit a ma délelőtt bemutatott W15 volánja mögött. 

Quartararo elismerte: történt már kezdeti kapcsolatfelvétel más MotoGP-s gyártókkal

Ha csak Fabio Quartararo megnyilvánulásaiból indulunk ki, könnyen elképzelhető, hogy a Yamaha hasonló sorsra fog jutni, mint a Honda, és a riválishoz hasonlóan elveszítik a sztárversenyzőjüket. A 2021-es világbajnok ugyanis többször jelezte már, hogy bár a hangvillásokhoz húz a szíve, ha nem tudják meggyőzni arról, hogy képesek fejlődni az elmúlt másfél év küszködései után, benne van a pakliban, hogy elhagyja őket. A Yamaha vette is a lapot, több szakembert megszereztek a Ducatitól és igyekeztek Quartararo kérdéseit meghallgatva fejleszteni a motoron – igaz, a sepangi teszt tapasztalatai alapján ez csak részben sikerült egyelőre.

A francia Malajziában a Motorsport.com szaklapnak elárulta: valóban változott a csapat mentalitása és agresszívebbé vált a munkájuk, de hogy ez elég lesz-e a maradásához, az még kérdés, ugyanis már történt kapcsolatfelvétel más gyártókkal. „Történt reakció arra, amit kértem, még ha ennek az eredménye talán nem az, amit akartunk. A kezdeti kapcsolatfelvétel már megtörtént más márkákkal, de a Yamaha biztosan tudni fog erről. Most a Yamahán múlik, hogy lássuk, milyen lépéseket tesznek. Meglehetősen elégedett vagyok azzal, amit csináltak, de ez annak a kérdése, hogy lássuk, hogyan fejlődnek rövid távon a dolgok” – mondta el Quartararo.

motogp-quartararo-yamaha-sepang-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ecclestone cáfolja, hogy a lemondást tanácsolta volna Hornernek

Az utóbbi napokban több sajtóértesülés is arról számolt be, hogy többek között Bernie Ecclestone is azt tanácsolta Christian Hornernek, hogy mondjon le a Red Bull csapatfőnöki posztjáról. Az információk szerint Horner ezt nem szeretné meglépni, és a múlt héten kirobbant botrány kapcsán tartott pénteki meghallgatásán is védekezett a vádakkal kapcsolatban, illetve ott lesz csütörtökön a csapat autóbemutatóján is. 

A sajtóhírekre pedig most Ecclestone reagált: az F1 korábbi ura a közösségi oldalán posztolta azt, hogy teljességgel valótlan az a híresztelés, mely szerint ő a lemondást tanácsolta volna Hornernek, de ennél többet nem tett hozzá az ügyhöz.

A Horner-ügyről részletesebben beszéltünk Pitwall című műsorunkban:

Nézd élőben a Mercedes F1-es autóbemutatóját!

A McLaren bemutatója finoman fogalmazva is elmaradt a várakozásoktól (itt írtunk róla), magyar idő szerint 11:15-kor viszont megnézhetjük a W15-ös Mercedest, és a csapat a YouTube-on közvetíti is az eseményt.

Exkluzív: Tsunoda új edzővel készül a 2024-es szezonra

Miután Yuki Tsunoda és korábbi trénere, Michael Italiano útjai a tavalyi szezon végén elváltak, a Visa Cash App RB japán versenyzője új trénerrel készül a 2024-es szezonra.

Az igazán szemfülesek már észrevehették, hogy Tsunoda a közösségi médiában több bejegyzést is közzétett, melyeken John Noonan társaságában végez edzésmunkát.

Noonan a Formula.hu megkeresésére megerősítette, hogy az idei szezonban a Formula-1-ben fog dolgozni, Yuki Tsunodát támogatva.

John Noonan egy rendkívül tapasztalt és nagy szakmai tudással rendelkező edző, aki legutóbb Frederik Vesti mellett tevékenykedett a Formula-2-ben. A brit szakember több sportágban szerzett már tapasztalatot, korábban például a Premier League-ben szereplő Chelsea-nél és Evertonnál is megfordult.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yuki Tsunoda (@yukitsunoda0511) által megosztott bejegyzés

Ferrari: Több mint 50 év után tért vissza a sárga csík

A Ferrari legújabb, SF-24-es kódjelű autója természetesen vörös alapszínű, méghozzá ugyanaz a vörös, mint amit a maranellóiak endurance-versenygépe, a 499P visel, de ezen túllépve jó néhány érdekességet is felfedezhetünk a dizájnban, mely több szempontból különbözik elődeitől.

sf24-reszlet-1

A fényezést tekintve a fekete szín az idei trendektől eltérően jelentősen visszább szorult, ezzel együtt fontosabb szerepet kapott az autón a fehér és a sárga – utóbbi amellett, hogy a Ferrari második számú színe, egyfajta főhajtás az autón sárga csíkkal aratott tavalyi Le Mans-i győzelem előtt. A sárga csík egyébként 1968 után tér vissza az F1-es autóra, és először kombinálják azt egy fehérrel.

sf24-reszlet-2

Ugyanezek a színek alkotják a rajtszámot is, a 16-os és az 55-ös ezúttal is a márka hivatalos betűtípusával, a Ferrari Sansszal került fel az autóra, ezúttal a dőlt változattal.

sf24-reszlet-3

Sainz pályára vitte az új Ferrarit!

A csapattól a szezon végén távozó Carlos Sainzot érte a megtiszteltetés, hogy először taposhasson bele a gázba a Ferrari idei versenygépe, az SF-24 leleplezését követően. A Ferrari ezt a videót tette közzé az X-en:

Gyorshír: Horner ott volt Silverstone-ban!

Ma délelőtt megtartották a Red Bull legújabb autója, az RB20-as „bejáratását” Silverstone-ban, méghozzá zárt kapuk mögött, de néhány videó azért kikerült a közösségi médiába.

Ennél talán fontosabb hír, hogy Christian Horner a holland De Telegraaf beszámolója szerint ott volt a silverstone-i eseményen, és a tervek szerint részt vesz a csapat csütörtöki bemutatóján is. Horner jövője a csapattal azt követően vált kérdésessé, hogy a Red Bull egy független vizsgálatot indított a brit csapatvezető ellen, akivel pénteken hosszú órákon át tárgyalt a megbízott.

A vizsgálat még hetekig eltarthat.

 horner-bad-boy

„Kib***ottul elegem van!” – Nézz bele az új Drive to Survive-évadba!

A bahreini teszt utolsó napján, február 23-án érkezik a Drive to Survive új évada, mely 10 epizódban foglalja össze a tavalyi szezon történéseit. Az évad epizódjainak címei egyelőre nem ismertek, de hogy mi mindenről lesz szó a széria legújabb, immáron hatodik felvonásában, arról néhány információmorzsát elcsippenthetünk a rövid, de annál hatásosabb előzetesből:

Már ma pályára vitték az új Red Bullt

Még a hivatalos bemutató előtt pályára viszik a Red Bull legújabb versenygépét, az RB20-ast, mellyel sorozatban harmadik konstruktőri és negyedik egyéni bajnoki címükre törnek. A RacingNews365 értesülései szerint Max Verstappen Silverstone-ban fogja bejáratni az autót a szabályok által engedélyezett, 200 kilométeres forgatási nap keretében.

Az eseményen Verstappen és Perez a Pirelli demo abroncsait használhatják, s ezzel futhatnak összesen 33 kört. Az RB20-ast csütörtökön mutatják be.

FRISSÍTVE: Néhány videó is napvilágot látott az eseményről!

Mindjárt jön a Ferrari-bemutató – itt nézheted élőben!

Ma 12 órakor leleplezik a Ferrari új versenygépét, az SF-24-et! A Scuderia bemutatóját élőben is megtekintheted, ne maradj le róla!

Az Egyesült Királyságból Spanyolországba költözik a Formula-E központja

Az elektromos széria főhadiszállása eddig a Donington Park volt, a székhely azonban átkerül Valenciába, a Ricardo Tormo versenypályára – a hivatalos álláspont szerint a fő ok a tengeri kikötő közelsége, ami kedvez a széria fenntartható törekvéseinek.

A logisztikai és fejlesztési központ egyelőre a pálya bejáratánál található ideiglenes épületbe költözik, de később állandó csarnok és iroda épül. Valencia egyúttal a széria állandó tesztpályája lesz.

A Formula-E 2018 óta rendszeresen tesztel a Ricardo Tormo aszfaltcsíkon, a Covid alatt pedig a pálya beugróként versenyt rendezett – ez volt az első alkalom, hogy a Formula-E állandó épített pályán szerepelt, ami egyre inkább tendencia, hiszen a 2023/24-es szezonban Mexikóváros, Misano, Sanghaj és Portland is a menetrend része.

Stroll reméli, idén elkerüli a balszerencse

Fernando Alonso 206, Lance Stroll 74 – az előbbi számok az Aston Martin két versenyzőjének 2023-as szezonban szerzett világbajnoki pontjainak számát mutatják.

A számok alapján sem férhet kétség ahhoz, hogy Alonso magasan jobb teljesítmény nyújtott kanadai csapattársánál. Strollnak nem okozott problémát elismerni, hogy Alonso jobb volt nála, egyben reméli, hogy idén kevesebb probléma hátráltatja majd.

„Alonso egyszerűen gyorsabb volt nálam, de vannak ötleteim, hogy miként tudok jobb teljesítmény nyújtani” – mondta Stroll.

„Nem szeretek a szerencsével dobálózni, de nagyon sokszor voltam balszerencsés a tavalyi évben. Sok olyan versenyünk volt, ahol technikai hiba hátráltatott, egyszerűen nem alakultak jól a dolgaink. Ez remélhetőleg idén másképp lesz” – tette hozzá.

A Red Bull-akadémiájáról kitették, az Aston Martin felkarolta a 18 éves amerikait

Új tagot jelentett be az Aston Martin fiatal versenyzői programja: az utánpótlásosztályra Jak Crawford került be, aki négy éven keresztül, egészen tavaly novemberig a Red Bull juniorcsapat tagja volt. A német F4 ezüstérme és egy F3-as győzelem után 2023-ban, debütáló szezonjában egyszer, a Red Bull Ringen nyert az F2-ben is, ötször állt dobogón a Hitech versenyzőjeként, de a stabil eredmények hiányoztak, így csak 13. helyen végzett az összetettben.

Második F2-es szezonjáról már korábban megállapodott a DAMS-szel, az Aston Martin-megállapodás keretében pedig további teendői lesznek: szimulátormunka mellett „mélységi Formula-1-es teszttapasztalatot” ígér a csapat közleménye.

Az Aston Martin utánpótlásprogramja más csapatokhoz képest, mint például az említett Red Bull, továbbra is sovány: sokáig csak a 2022-es Formula-2-es bajnok, Felipe Drugovich tartozott a keretbe, aki tavaly a két fiatal versenyzőknek biztosítandó szabadedzésen és teszteken vezetett – a brazilnak kis esélyt adtak a Williams vagy a Stake egyik ülésére, de 2024-ben marad az Aston tartalékja Stoffel Vandoorne mellett. A többi csapathoz hasonlóan a silverstone-i istálló az F1 Academybe is delegál egy versenyzőt a 17 esztendős svájci Tina Hausmann személyében, aki a Prema brit versenyzöldbe bújtatott autóját vezeti a női szériában.

Mi sem tűnik természetesebbnek annál, hogy együtt kávézik a Mercedes csapatfőnöke és Alonso menedzsere

Olyannyira, hogy Flavio Briatore még ki is posztolta Instagramon „reggeli Toto Wolff-fal” címen a közös programon készült fotót. Tekintve, hogy a pilótapiac legfőbb nyitott kérdése most az, ki foglalja el a Mercedes Lewis Hamilton után megüresedő ülését 2025-ben, az F1-es sajtó rárepült a posztra, megpendítve, hogy talán az egyeztetések első lépését örökítette meg és osztotta meg a nagy nyilvánossággal az olasz.

Hozzá kell tenni, a Mercedes vezetője és az egykori Renault-csapatfőnök jó kapcsolatot ápolnak, szintén a közösségi médiát előszeretettel használó Briatore posztolt még 2022-ben a Wolff-fal és Stefano Domenicalival közös hajókázásról, így akár a mostani események mögött is állhat egy ártatlan baráti kávé.

Ezt-azt bele lehet látni abban is, hogy a poszt éppen aznap került napvilágra, amikor az Aston Martin AMR24-es modelljét bemutatták, a csapattal 2024 végéig szerződéssel rendelkező Fernando Alonso pedig a sajtónak nyilatkozott – kifejezetten a Mercedes-kérdésről azt, hogy nem történt kapcsolatfelvétel. Kiemelte azonban, vonzó lehet a csapatok számára, hiszen jelenleg ő a mezőny egyetlen elérhető világbajnoka, de a prioritás számára (mi mást is mondott volna) az Aston Martin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Flavio Briatore (@briatoreflavio) által megosztott bejegyzés

„Neki köszönhető az F1-es visszatérésem” – Hülkenberg sajnálja Steiner távozását

Bár azóta az Andretti elutasítása, Lewis Hamilton ferraris átigazolása és a függőben lévő Christian Horner-ügy elterelte róla a fókuszt, a 2024-es esztendő egyik első F1-es fejleménye az volt, hogy távozott a Haas csapatfőnöki posztjáról Günther Steiner, akinek a helyét Ayao Komatsu eddigi mérnökigazgató vette át. Most a Sky Sports Germanynek az amerikai istálló pilótája, Nico Hülkenberg nyilatkozott a váltásról:

„Kaptam egy telefonhívást Gene-től karácsony és újév között. Tájékoztatott a döntéséről, ami meglepő volt, nem számítottam rá egyáltalán. Azóta többször is beszéltem Güntherrel, és mindig jó móka vele beszélgetni. Jó a kapcsolatom vele mind professzionális, mind személyes szinten: nagyrészt neki volt köszönhető a visszatérésem. Ő nyitotta ki előttem ismét az ajtót, és részben emiatt sajnálom, hogy távozott, de ez Gene Haas döntése, mi pedig továbblépünk.”

„Günther nagyon komolyan hozzájárult a csapathoz marketing szempontból, és nem titok, hogy a Netflix sorozata is részben miatta lett akkora siker. Hiányozni fog, ő építette fel mindezt, az ő koncepciója, üzleti terve volt a Haas, a távozása pedig űrt fog hagyni maga után, amelyet ki kell töltenünk, és el kell kezdenünk az újraépítést. Erre koncentrálunk most.”

f1-hulkenberg-steiner

Így festenek a pályán az új F2-es autók

A bahreini előszezoni tesztek alkalmával gördültek pályára a Formula-2-es bajnokság kívül-belül teljesen megújult autói. A biztonság és teljesítmény terén is előrelépést mutató új versenygépeket a jelenlegi F1-es autók képére tervezték.

 

A három napos teszt első napján heves esőzések is nehezítették a fiatal versenyzők dolgát a sivatagban. A 22 fős mezőnyből végül az MP Motorsport norvég versenyzője, Dennis Hauger bizonyult a leggyorsabbnak, a legtöbb kört pedig – szám szerint 24-et – a sokak szerint a Mercedes 2025-ös ülésére pályázó újonc, Andrea Kimi Antonelli tette meg a Prema volánja mögött.

Alonso nem érti, hogy miért ilyen kevés tesztnapot ad az F1, szerinte ez így nem jó

Fernando Alonso már többször beszélt arról az utóbbi években, hogy nem érti, miért ennyire korlátozott az év eleji tesztidőszak, miért ilyen kevés idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy felkészüljenek a csapatok a szezonra – ezt pedig a mostani autóbemutatón is elmondta annak ellenére, hogy konkrét kérdést nem kapott ezzel kapcsolatban.

„Nagyon korlátozott tesztlehetőségek állnak rendelkezésünkre, és egész télen azon gondolkodtam, hogy milyen unfair az, hogy csak másfél napunk van pilótánként arra, hogy felkészüljünk egy egész világbajnokságra” – emelte ki ezt most is a kétszeres világbajnok.

„Nincs még egy ilyen sport a világon, ahol ennyi pénzzel, ekkora piaccal ilyen közel kerülünk a szurkolókhoz, és nem értem, hogy miért nem úgy megyünk Bahreinbe, hogy négy tesztnapunk van. Abból kettő-kettő lehetne a két versenyzőé, mert most a három egy páratlan szám, nem lehet egyenlően elosztani a pilóták között. Azt sem tudom, hogy miért nem mehetünk két autóval. Úgyis ott vagyunk teljes csapattal, mert a következő héten ugyanott lesz a szezonnyitó…” – tette hozzá a spanyol.

f1-alonso-2024

Újabb részlet: már az F1-es rajtszámait is megmutatta a Ferrari

Bár az SF-24-est csak kedden mutatja be a Ferrari, már napok óta csepegteti a csapat a részleteket. Nemrég a versenyzői overallokról tett közzé posztot a Scuderia, most pedig megcsodálhatjuk, hogy miként is fog festeni Charles Leclerc 16-os és Carlos Sainz 55-ös rajtszáma az autón – és a dizájnba bizony itt is bekerült némi sárga!

Szabadkártya, licenszpont, kétéves maximum: Változik az F1 Academy

A Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén kezdődik meg az F1 Academy történetének második szezonja, melyben nem az lesz az egyetlen jelentős újítás, hogy immár minden F1-es istálló indít egy hölgyversenyzőt, aki a támogatás mellett autófestést is kap a királykategóriás alakulattól – és fontos változás az is, hogy a tavaly még csak nem is közvetített bajnokságot immár F1-es hétvégéken rendezik.

f1academy_1

Idén a tét is nagyobb lesz, hiszen az első öt versenyző immár szuperlicenszpontokkal is gazdagodik, a bajnok 10-et, az 5. helyezett pedig egyet kap, azaz valamivel kevesebbet osztanak ki, mint a „koedukált” F4-es szériákban. Annak érdekében, hogy minél több hölgyversenyző kapjon lehetőséget, a sorozatban tölthető időt két évben maximalizálták, tehát ennyi idejük van a résztvevőknek arra, hogy megmutassák tehetségüket.

A 15 állandó résztvevő mellett a tavalyi csapatbajnok, a Prema egy negyedik autót is indít, amelyben beugró versenyzők kaphatnak szerepet. Erről Susie Wolff, a széria első embere így nyilatkozott: „A  szabadkártya bevezetése lehetőséget biztosít az adott régió tehetségeinek, bevonja a helyi közösségeket, és gyarapítja az elérhető tehetségek számát azokban a régiókban, ahol versenyzünk, ami fontos a hosszú távú növekedésünk szempontjából, és biztosítja, hogy még több lehetőséget teremtsünk a nők számára, hogy bekapcsolódjanak a sportágunkba.”

bustamente_1