Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 10. péntek

II. Albert herceg legnagyobb örömére Leclerc végre hazatért

Monacóban, ebben a kis városállamban alighanem a legtöbb egy főre jutó világhírű sportoló él, mégis nagyon ritkán adatik meg az ott élők számára, hogy igazán örülni tudjanak egy sportsikernek, vagyis olyasvalaki érjen el komoly eredményeket a világban, aki Monacóban is született. Charles Leclerc most ez a ritka kivétel, hiszen a világ leghíresebb F1-es csapatának, a Ferrarinak a pilótájaként Spában és Monzában gyors egymásutánban meg is szerezte első két nagydíjgyőzelmét. A Belga Nagydíj hétvégéjén beszámoltunk arról, ahogy a herceg sokáig telefonon is sikertelenül próbálta elérni Leclerc-t, a monacói azonban most hazatért, ahol ő maga is egy uralkodónak kijáró fogadtatásban részesült. II. Albert vendégül látta Leclerc családját a hercegi palotában, és tulajdonképpen az egész nap során a tenyerén hordozta a pilótát. Leclerc az alábbi képeken éppen üzenetet ír a palota vendégkönyvébe.

 

Vajon jobban sikerül az Alonso-sztori, mint az utolsó nagy visszatérés?

Podcastgárdánk máris reagált Fernando Alonso visszatérésére: többek között azt is kiveséztük, hogy vajon jobban sülhet-e a spanyol második karrierje, mint Michael Schumacheré az előző évtized elején. Hallgassatok belénk!

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Bottas és Leclerc is megsérthette a járványügyi protokollt

Szigorú intézkedések mellett tudott elrajtolni egy hete a 2020-as Formula-1-es szezon, a versenyzőknek és a csapatoknak rengeteg járványügyi előírást kell betartaniuk a hétvégék során. Ezek közé tartozik például, hogy csak a saját „szociális buborékjukban” lévő emberekkel találkozhatnak, mindenki mással való érintkezést minimálisra kell csökkenteni.

Éppen ezért húzhatták fel sokan a szemöldöküket arra, amikor Valtteri Bottas és Charles Leclerc is Monacóból posztolt az Osztrák és a Stájer Nagydíjak között. A csütörtöki médianapon szóba is került az ügy, Bottas azonban hangsúlyozta, hogy előtte utánanézett, hogy a szabályok megenegedik-e a hazautazást a versenyek között, és a válasz az, hogy igen, míg Leclerc kiemelte, hogy több koronavírustesztet is elvégzett, hogy biztosan nem hordozó-e.

Mindenesetre úgy hírlik, a Mercedest és a Ferrarit is emlékeztetni fogják a COVID-19 protokollok szigorú betartására – utóbbi istállónak ráadásul ez már a második kihágása lesz azok után, hogy Sebastian Vettelt maszk nélkül látták társalogni a múlt hétvégén a Red Bull-os vezetéssel.

FRISSÍTÉS: Az FIA csak a Ferrarit figyelmeztette, a Mercedest nem, ugyanis a hazautazás megengedett volt, az viszont nem, hogy a „szociális buborékjukon” kívüli emberekkel találkozzanak, ráadásul maszk nélkül, ahogy azt Leclerc tette.

 

A fékrendszer eddig nem tapasztalt módon okoz fejfájást a Haasnak

Az F1 amerikai csapatánál évek óta visszatérő problémát jelentenek a fékekkel kapcsolatos meghibásodások. Különösen az agresszív lassításairól ismert Romain Grosjean szenved ilyen jellegű problémákkal, aki a stílusából fakadóan az utóbbi néhány szezon során el is szenvedett néhány látványos bukást. Az istállót a 2020-as szezonnyitón sem kímélték a technikai hibák, Grosjean mellett Kevin Magnussen is a fékek miatt esett ki a versenyből. Grosjean a második osztrák forduló előtt elárulta, a változatosság kedvéért most az elégtelen hűtéssel okozott problémát.

"Ez jelentősen eltér a korábbiaktól, mivel most a hőmérséklettel volt gond. Különösen forgalomban nem megfelelő a hűtésünk. Tudomásom szerint van egy ötlete a csapatnak a megoldásra, de nem jó érzés úgy nekimenni a versenyhétvégének, hogy tudom, a második körtől vigyáznom kell az autóra" - utalt vissza az előző versenyhétvégén történtekre.

haas-teszt-20201

 

Norris elfutott a közvetítésével, amikor megtámadta egy méh

Még a saját harmadik helyével végződött Osztrák Nagydíjat értékelte a pályán a McLaren fiatalja egy élő videós bejelentkezésben, amely során a nézők egyszer csak arra lehettek figyelmesek, hogy a 20 éves brit menekülőre fogja, inaszakadtából sprintelni kezd a kezében a kamerával. Mint kiderült, egy méh merészkedett Norris közelébe, amit nem igazán tolerál. Szerencsére sikerült leszakítania magáról az állatot.

Így beszélgetünk a pilótákkal a Covid-világban – Magyarországról egyedül

Mivel a szezon kezdeti versenyeit zárt eseményekként címkézte fel az FIA, így Spielbergben fizikálisan mi sem lehettünk ott, virtuálisan azonban nagyon is jelen voltunk, köszönhetően annak, hogy az Autósport és Formula Magazin képviseletében Mészáros Sándor első magyar újságíróként teljes szezonra szóló akkreditációval rendelkezik a Formula-1-ben. Kérdéseink így a versenyzőkhöz továbbra is eljutnak, hiszen a Red Bull Ringről követik itthoni bejelentkezésünket. Hogy miről beszéltünk Charles Leclerc-rel és Valtteri Bottasszal, arról hamarosan olvashattok is weboldalunkon.

Így működik az F1-es sajtó jelenleg: Balkányból videólinken ma is hasított néhány kérdés a Red Bull Ringre, az FIA...

Közzétette: Mészáros Sándor – 2020. július 9., csütörtök

Raikkönen fejlesztési tanácsát a hajukra kenhetik az Alfa Romeo mérnökei

Merthogy az alábbi beszélgetés zajlott le a Stájer Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a riporter és Kimi Raikkönen között:

 

- Kimi, tudnád részletezni, hogy hol kell a legtöbbet javulnia az autónak? 

- A kör során. Ott mindig lehet.

 

Hashtag-anomália: A Stájer Nagydíj Osztrák Nagydíj lesz a közösségi médiában

Tudtátok, hogy a Formula-1-nek tájékoztatója van arról, hogy melyik nagydíj kapcsolódó tartalmait milyen hashtaggel ajánlott címkézni a közösségi médiában? Bevalljuk, eddig mi sem tudtuk, most azonban annyi helyről jött szembe velünk, hogy nehéz lett volna nem belefutni az említett tájékoztatóba.

A dokumentumot azért osztották meg többen, elsősorban a csapatok, mert az áll benne, hogy a 2020-as Stájer Nagydíjjal kapcsolatos posztoknál az #AustrianGP címkét ajánlott használni – pontosan ugyanazt, mint a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon.

A csapatok, akiknek az ajánlás elsősorban szól, rárepültek a témára, és hüledezve-viccelődve posztolnak róla a közösségi médiában: a Mercedes előbb a Racing Pointot piszkálta a hashtag miatt, majd miután eljutott hozzá az F1-es tájékoztató, megígérte, nem fogja fellebbezni a döntést. Valamennyire megértjük őket, hiszen a két nagydíj közti néhány napot bezárva töltik, valami elfoglaltságot nekik is kell találni.

 

 

Videó: Alonso legszebb renault-s pillanatai

A spanyol 2021-es renault-s visszatérésének hírére a Formula-1 YouTube-csatornája csokorba szedte az eddig náluk töltött összesen hat idény során elért legszebb momentumokat, kezdve Alonso első dobogójától a Schumacherrel vívott imolai csatán át a két vb-címig (a videó átkattintás után indul!):

 

Új csatornára költözik itthon a WTCR-közvetítés – legalábbis részben

Az előző néhány évben – elsősorban Michelisz Norbert sikerei okán – az Eurosport mellett az M4 Sporton is követhettük a Túraautó-világkupa eseményeit. A szeptemberben rajtoló 2020-as szezontól kezdve viszont új adóra kerül a WTCR: csütörtökön bejelentették, hogy a Sport TV két évre megállapodott a szervezőkkel, sőt 2022-re is opciós joguk van. A közleményük szerint „minden futam élőben kerül képernyőre, a Sport1-en vagy a Sport2-n az élő közvetítések mellett összefoglalók és kísérőműsorok is láthatók lesznek”. A megállapodás ráadásul nem kizárólag a WTCR-t érinti, hanem a Eurosport Events elektromos autók számára szervezett Pure ETCR sorozatát is.

Fontos kiemelni, hogy a Sport TV mellett természetesen az Eurosporton is láthatók lesznek majd élőben a WTCR küzdelmei, ahogy azt 2005 óta folyamatosan megszokhattuk, elvégre a házon belüli rendezvényszervező ágazatuk által szervezett bajnokságáról van szó, így Magyarországon továbbra is két sportcsatornán lehet majd követni Michelisz Norbi, Tassi Attila és a Zengő Motorsport új felfedezettjének, Boldizs Bencének a szereplését.

01-Norbert-Michelisz-1

A legbosszantóbb hiba miatt bukta el a dupla virtuális győzelmet Nagy Dani

Az e-sport végzetes technikai problémája sújtott le és fosztotta meg a győzelemtől Nagy Dánielt a TCR Europe monzai e-futamán: másodpercekkel a leintés előtt kidobta a játék, miközben körülbelül 15 másodperces előnnyel vezetett. Ez a második versenyre is hatással volt, melyet csak utolsó rajtpozícióból kezdhetett meg, de a bosszantó előzmény ellenére sikerült megőriznie higgadtságát, és hátulról felzárkózva megnyerni a futamot.

Indul a hazai ralikrossz is, komoly mezőny és különleges autók Kakucson

A ralikrossz-ob szezonját nyitó, július 11-12-i, Kakucsringen tartott verseny Supercars kategóriája erős szereplőgárdát vonultat fel: nem kevesebb, mint 11-en indulnak, amekkora létszámot ebben a géposztályban már rég láthattunk. A megszokott nevek – köztük a háromszoros bajnok és címvédő Kárai Tamás, Harsányi Zoltán, Kotán Péter, Vass Zoltán – mellett indul lesznek új arcok, mint a debütáló Benyó Máté, valamint újra indul a géposztályban Lukács Kornél „Csucsu” egy Citroen DS3-mal. A legizgalmasabb név azonban alighanem az osztrák ex-WRC-s Manfred Stohlé, aki elektromos Ford Fiestával nevezett!

A 11 másik kategóriára is érdemes odafigyelni, köztük az újonnan induló Swift Hybrid RX Cupra. A hat autóval induló divízióban többek között ott lesz a korábbi abszolút magyar ralibajnok Turi Tamás, valamint a sokszoros ralikrosszbajnok Luigi is visszatér.

A teljes nevezési lista itt böngészhető.

Láthatjuk idén Renault-ban Alonsót, de nem nagydíjhétvégén

Kétéves szerződést kötött a Renault F1-es csapatával a két év kimaradás után visszatérő Fernando Alonso. A spanyol utoljára 2019 áprilisában vezetett Formula-1-es autót – a McLaren tesztpilótájaként –, és felmerült a kérdés, a 2021-re való felkészülés jegyében beülteti-e a csapat idei szabadedzéseken. A költségkímélő szabályok értelmében a következő szezonban a jelenlegi autókat fejlesztik tovább, így a spanyol releváns tapasztalatot szerezhetne, nem beszélve a szereplés marketingértékéről – a Renault azonban nem tartja indokoltnak nagydíjhétvégén bevetni az igazolást.

„Nem hiszem, hogy FP1-re lenne szüksége ahhoz, hogy megismerkedjen egy versenyautóval, egy Formula-1-es autóval. Nincs ilyesmire szüksége, ezért nem tervezzük” – mondta Cyril Abiteboul csapatfőnök, akit az Autosport idéz. „Majd meglátjuk, hogy adódik-e kézenfekvő lehetőség. 2018-as autóba akármikor beültethetjük. De csak ismételni tudom, nincs kidolgozott tervünk, az FP1 azonban nem opció, abba nem érdemes invesztálnunk.”

A szabályok értelmében két évvel ezelőtti versenygéppel már szabadon tesztelhetnek a csapatok: számos istálló – köztük a Renault a Red Bull Ringen – ezzel a lehetőséggel élve készült fel a 2020-as szezon megkésett indulására.

Fotó: Renault

A misztikus Vettel már 2018-ban megjósolta Alonso visszatérését

Fernando Alonso F1-es visszatérési hírét követően egy rövid 2018-as felvételt kapott fel az internet, amelyen Sebastian Vettel azt üzeni az akkor távozó spanyolnak, "találkozunk, amikor visszajössz". Vajon milyen természetfeletti erőkkel bír a német pilóta, amikről mi nem tudunk?

A Mercedes Monopolyjában is lehet börtönbe menni

A Mercedesnek saját táblás társasjátéka is van, bár ahelyett, hogy igazán kreatívak lettek volna, csak F1-es stílusúra szabták a Monopolyt, ami így azért alapvetően mégiscsak Monopoly maradt. Az alábbi, orosz nyelvű játékbemutató videóban lehet közelebbről is szemügyre venni a táblát, ami tényleg minden elemet megtartott az eredeti játékból, csak a telkek helyett F1-es nagydíjakat lehet "elfoglalni", szerencsekártyát pedig bokszkiállásra lépve húzhatunk. Kissé furcsa, hogy még a börtönmező is megmaradt, szóval tulajdonképpen Bertrand Gachot szerepébe is lehet bújni. A csapat weboldalán 50 euróért vesztegetik a játékot.

A szakértők szerint eddig Norris a szezon legjobbja, Hamilton a tízben sincs

Ahogy tavaly megszokhattuk, idén is minden futam után jelentkezik egy erősorrenddel a Formula-1 hivatalos weboldala - ennek lényege, hogy minden pilóta teljesítményét értékeli a portál öt szakértője egy 1-től 10-ig terjedő skálán, az így megszerzett átlagpontok pedig megmutatják, hogy melyik versenyző mennyire volt jó. AZ értékelésnél kevésbé számít a konkrét végeredmény, hiszen a pilóták teljesítményéből igyekeznek kizárni az autók teljesítményét - ezek alapján az első hétvége után a következő listát adták ki:

1. Lando Norris 9,8 átlagpont
2-3. Valtteri Bottas és Charles Leclerc 9,6-9,6
4. Max Verstappen 8,6
5. Alex Albon 8,4
6. Pierre Gasly 8,2
7. George Russell 8,0
8-9. Daniel Ricciardo és Sergio Perez 7,8-7,8
10. Carlos Sainz 7,6

Mint látszik, Lewis Hamilton nem fért be náluk a top tízbe...

nore

fotó: dppi 

Régen mondott már valaki ilyen szépeket Sebastian Vettelről

A Ferrari és Sebastian Vettel gyenge formáját hozó 2020-as szezonnyitó hétvégén nem sokaknak jutott eszébe dicsérő szavakat intézni a négyszeres világbajnok felé, és az is szinte elsikkadt, hogy a német július 3-án töltötte be 33. életévét. A Pirelli azonban a születésnapja alkalmából egy kedves, magasztaló Instagram-bejegyzésben emlékeztetett mindenkit Vettel nagyságára, ugyanis az alábbit írta:

„A Formula-1-et nem csak szenvedélyből csináljuk, a számok nagyon is számítanak. Sebastian Vettel esetében talán túlságosan is nagy figyelmet kapott a Ferrarival való félresiklott kapcsolata. És eközben hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a valaha volt legfiatalabb világbajnokról beszélünk. A versenyzőről, aki zsinórban a legtöbb, szám szerint 9 futamgyőzelmet szerezte. Arról a versenyzőről, aki 13-mal a legtöbb futamgyőzelmet aratta egy szezonban. Akinek nevéhez a legtöbb pole-pozíció is fűződik egy szezon alatt, 15. És aki dobogón is a legtöbbször állt egyetlen éven belül, egész pontosan 17-szer. A rekordok embere számára még mindig maradtak megíratlan fejezetek. Boldog születésnapot, bajnok!”

(Megjegyzés: Vettel az egy szezonon belüli győzelmi rekordot Michael Schumacherrel, a dobogós rekordot pedig Schumacherrel és Lewis Hamiltonnal közösen tartja.)

70798473_274290643632070_4552955736561014313_n

Ricciardót még az idén elküldik, hogy Alonso beüljön? Nem kizárt!

Podcastcsapatunk rekordsebesen reagált Fernando Alonso F1-es (és renault-s) visszatérésének hírére: rendkívüli adásunkban töviről-hegyire kiveséztük a bejelentés minden vonzatát. Így többek között azt is, hogy esetleg felmerülhet-e, hogy a spanyolt már idén újra versenyen láthatjuk - hallgassatok belénk:

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Videó: Eddigi legszebb pillanataival köszönti az F1 a visszatérő Alonsót

Két vb-cím, 32 győzelem és sok-sok emlékezetes csata és momentum – a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája is üdvözli Fernando Alonso visszatérését:

 

Alonso „először” állt kamera elé renault-s szerelésben: szerinte igazságosabb lesz az F1

Nem sokkal a hivatalos bejelentés után egy videót is közzétett a Renault Formula-1-es csapata, amelyben a 2021-ben visszatérő Fernando Alonso már renault-s szerelésben nyilatkozik. Főként ugyanazokat mondja el, mint ami a közleményben is szerepelt, azaz beszélt a csapattal való szoros kapocsról, viszont szót ejtett az új szabályokról is, amelyek – főként a költséglimitre gondolhat – szemlátomást szintén szerepet játszottak a döntésében:

„Úgy vélem, az új szabályok végre ismét a pilótát helyezik majd a teljesítmény középpontjába, sokkal igazságosabb lesz a küzdelem a csapatok között, és jobb show-t láthatunk majd a pályán. Készen állok, visszatértem!” – mondta el az alábbi videó végén a spanyol.

 

Az Osztrák Nagydíj 10 legjobb fedélzeti kamerás felvétele

 Kimi Raikkönen elhagyott kereke, Nicholas Latifi ütközése, Sebastian Vettel megpördülése, Alex Albon kiforgatása - többek között ezek a mozzanatok is felkerültek az F1 legújabb top 10-es listájára. A videó átkattintás után indul el.

Olvastad már?