Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 6. péntek

Robert Wickens műtétje után visszatért a rehabilitációhoz, és továbbra is lenyűgöző, amit művel

Azok után, hogy egy fertőzés miatt egy hónapja újra műteni kellett a tavaly Poconóban súlyos gerincsérülést szenvedő kanadai IndyCar-versenyzőt, a baleset után lábadozó versenyző visszatért a rehabilitációhoz, most először végigcsinálva legutóbbi műtétje után a 30 perces munkát az AlterG nevű eszközzel, és jó látni, hogy egyre magabiztosabban tud járni.

 

Megmutatta 2022-es WEC-hypercarját a Peugeot

A hosszútávú világbajnokságra visszatérő francia márka renderelt képet közölt a versenygépről, amellyel a 2022/23-as szezonban pályára lép a Toyota és Aston Martin mellett az LMP1-et felváltó Hypercar kategóriában egy hibriddel.

Az autón a Rebellion név olvasható: a Peugeot önálló gyári csapat helyett a mezőny egyik meglevő, tapasztalt alakulatával szövetkezik. A választás a svájci istállóra esett, amely legutóbb, Sanghajban a teljesítménykiegyenlítésnek köszönhetően győzelmet szerzett a Toyota ellenében saját R13-as konstrukciójával.

A Rebellion Racing lényegében beleolvad a Peugeot Sportba, a csapat ugyanis Satoryba költözik, ahol a franciák LMP1-es formációja 2012-ig működött. A Rebellion meglevő karosszériapartnere, a korábban Peugeot-val is kooperáló Oreca szerepéről a programban egyelőre nem esett szó, bővebb tájékoztatást 2020 januárjára ígér a gyártó.

Ricciardo vad sisakcserélgetésbe kezdett a szezon végén

A Renault ausztrál pilótája sisakot cserélt búcsúzó csapattársával, Nico Hülkenberggel ("Lehet, hogy ez Nico utolsó tánca, sisakcsere nagyon szükséges"), korábbi csapattársával, Max Verstappennel ("Egy év, őrülten hiányzik, sisakcsere szuper szükséges") és a ferraris Charles Leclerc-rel ("Két szüzességét is elvesztette idén, az F1-es győzelmet és Vegast, sisakcsere annyira szükséges"):

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Possibly Nico’s last dance. Helmet swap very necessary. Cheers buddy

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

One year on. Missing bae like crazy. Helmet swap super necessary.

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lost two of his virginity’s this year. F1 win and Vegas. Helmet swap so necessary.

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Meglepő pilótapárost igazolt a Formula-2 bajnokcsapata

Bár az egyéni világbajnoki címet Nyck de Vries az ART-vel nyerte meg, az F2 2019-es bajnokistállója a DAMS lett, köszönhetően az összetett második Nicholas Latifi és negyedik Sergio Sette Camara összeadott pontjainak. Latifi a Williams színeiben az F1-ben folytatja, az IndyCarra váltást is lehetőségnek tartó Sette Camara pedig szintén távozik a DAMS-től, amely teljesen új pilótapárossal indul 2020-ban: Dan Ticktum és Sean Gelael lesz a csapat két versenyzője.

Mindkét pilóta különleges eset: a botrányáról ismertté vált 20 éves Ticktum F1-be jutását a Red Bull hathatós támogatásával szinte garantálni lehetett, Super Formulában töltött pocsék éve miatt azonban kitették a szűrét. A brit első teljes évére készül a szériában, ahol korábban egyetlen futamon indult.

A Toro Rossót számos alkalommal – így a héten is – tesztelő indonéz Sean Gelael a bajnokság 17. helyezettjeként igazol a DAMS-hez. Az elmúlt két évet a Premánál töltötte, ahova szintén akkor került, amikor az istálló a Formula-2 csúcsán volt, Charles Leclerc 2017-es bajnoki címét követően. Mindkét új igazolás autóba ül az Abu Dhabiban csütörtöktől szombatig tartó F2-es teszten.

Megjelent egy videó Bottas WRC-tesztjéről

A Mercedes finn F1-es pilótája az előttünk álló hétvégén áll rajthoz egy régebbi Citroen WRC-vel a Paul Ricard versenypályán - a tesztről közzétett egy videót:

 

Kikerült a Hungaroring a TCR Europe versenynaptárából

Akárcsak az előző két szezonban, jövőre is hét fordulóból fog állni a TCR Europe idénye, viszont számunkra lesz egy fontos különbség, a minap kiadott versenynaptárban ugyanis az eddigiektől eltérően nem szerepel a Hungaroring. Az elmúlt két évben egyaránt ellátogatott hazánkba a rendre magyar érdekeltségektől hemzsegő széria, 2020-ban viszont kimarad a mogyoródi pálya a versenyzők számára.

Lesz viszont két új helyszín is a Paul Ricard és Zolder révén – utóbbinak köszönhetően két versenyhétvégét is rendeznek majd Belgiumban, hiszen a szezonnyitóra pedig Spa-Francorchamps-ban kerül sor a TCR Spa 500 betéteseményeként. A hozzánk legközelebbi állomás az ausztriai Red Bull Ring lesz, ezen kívül Oschersleben, Monza és a finálénak otthont adó Barcelona szerepel még a kalendáriumban.

A TCR Europe 2020-as versenynaptára:

Április 30-Május 2.: Spa-Francorchamps, Belgium

Május 15-17.: Red Bull Ring, Ausztria

Június 26-28.: Oschersleben, Németország

Július 17-19.: Paul Ricard, Franciaország

Szeptember 11-13.: Zolder, Belgium

Szeptember 25-27.: Monza, Olaszország

Október 9-11.: Barcelona, Spanyolország

tcr_1

forrás: p1race.hu

Ki hány kört töltött az élen 2019-ben?

Lewis Hamilton közelébe ezen a téren sem érhetett senki, a hatszoros világbajnok több kört teljesített az első helyen, mint a Ferrari párosa közösen. A Red Bulltól csak Max Verstappen kerülhetett fel a listára, kakukktojásként pedig jelen van rajta Antonio Giovinazzi is, aki Szingapúrban szerencsés véletlenek sorozataként vezethetett futamot.

qzrcre9sth241

Videó: Vettel a teszten is ütközött

A német pilóta Serio Perezzel akadt össze az Abu Dhabiban zajló kétnapos teszten:

Hatalmi harc Brazíliában, a kormány óriási összeggel állt Rio mögé

Rio de Janeiro tovább küzd azért, hogy megszerezze a Brazil Nagydíj szervezési jogait Sao Paulótól. A két helyszín csatározásában kritikus szerepe lehet a kormány mostani döntésének, hogy Rio 72 millió dollárnyi adókedvezményt kap az első két versenyre, 2021-re és 2022-re. Ez nem meglepő döntés tudva azt, hogy a helyszínt maga a brazil elnök, Jair Bolsonaro is támogatja.

Beszámolók szerint a fenti összeget a szervezési jogdíjra kapják, de ezen felül további jelentős költségeik vannak a szervezőknek, ugyanis egy most még nem létező pályáról van szó, amit egy elhagyatott katoni bázison húznának fel. További részletek.

rio

Correa visszatért Spába - virtuálisan

A spái tragikus kimenetelű F2-es baleset túlélője, Juan Manuel Correa fokozatosan ér el egyre jobb eredményeket a rehabilitációval. Hosszú lábadozás után pár hete fel tudott állni kórházi ágyából, az alábbi videó tanúsága szerint azóta szimulátorozni is elkezdett. A műtött lábával pedált egyelőre nem használ, de biztosan arra is hamarosan sor kerül.

Fánkozás és előzések a szezonzáró legjobb fedélzeti kamerás felvételein

Az idei utolsó ilyen válogatás, ezúttal Abu Dhabiból.

Az elején nem vették komolyan, jövőre már világbajnokság lesz a Formula-E-ből

Sokan kételkedtek a létjogosultságában, hetedik szezonjára mégis egy óriási mérföldkőhöz érkezett a Formula-E sorozata, amely a 2020/2021-es idényét immár az FIA-hoz tartozó világbajnokságként fogja megkezdeni. Az elektromos formulaautós széria így az F1, a WEC, a WRC és a WRX illusztris társaságához csatlakozik. 

Az egyezséget múlt héten Párizsban írta alá az FIA-elnöke, Jean Todt és a sorozat vezérigazgatója, Alejandro Agag.

Az FE 2014-ben indult útjára, fejlődéséről pedig sokat elárul, hogy csak az aktuális, 2019/2020-as szezonjára két új gyártó csatlakozott a meglévő nyolchoz. Képviselteti magát többek között az Audi, a BMW, a Mercedes, a Porsche és a Jaguar is.

formulae-2019-szezonnyito1

Leclerc egy nappal a szezon lezárulta után nekiállt extrémsportolni

Charles Leclerc túl van élete első ejtőernyős mutatványán - egy nappal az Abu Dhabi Nagydíj után. Azt írja, hogy a következő lépés az, hogy egyedül ugorjon...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

1st skydive today. What an amazing experience, jumping alone is next on the list

CHARLES LECLERC (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés,

Teljesen átalakulhat a Francia Nagydíj helyszíne

Jelentős átalakulás következhet az F1-es Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard versenypályán, a helyszín visszatérése óta ugyanis nem volt túl izgalmas és izgalmas itt a versenyzés. Mivel a pályán rengeteg vonalvezetést lehet használni, ezért bőven van opció a változtatásra - Eric Boullier a pálya képviselőjeként tárgyalt már a FOM-mal, akik egy teljesen új tervet tettek le elé az asztalra. Boullier szerint az annyira más pálya volt, hogy szerinte az nem is a Paul Ricard, úgyhogy még nem döntötte el, hogy mi legyen - vannak ötletek, amik tetszenek neki, de vannak, amik nem.

A sikán kivételét például nem támogatja, mert eddig minden előzés ott történt és rengeteg ott a lelátó, ha kiveszik a sikánt, akkor a hosszú egyenes ilyen szempontból nem jó. Viszont lehet, hogy a sikánt megváltoztatják, élesebbé teszik - egyelőre nem dőlt el, hogy merre indulnak.

pr_2

fotó: dppi

Így vágott át a mezőnyön Bottas Abu Dhabiban

A rajtrács végéről kezdte meg a felzárkózást a finn pilóta és odaért a mezőny elejére. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Videó: ilyen lesz a döntött kanyar és egy teljes F1-es kör Zandvoortban

Megjelent egy szimuláció alapján készült videó arról, hogy milyen lesz majd a jövő évi Holland Nagydíj helyszíne F1-es autóval - érdemes nézni a döntött kanyart...

Nincs könnyű dolga annak, aki el szeretni igazodni az Abu Dhabiban tesztelt gumikon

Kétnapos gumiteszttel zárul a 2019-es szezon Abu Dhabiban. A Pirelli az öt keménységű keverékből (a legkeményebb C5-től a legpuhább C1-ig) egyaránt pályára küldi a 2019-es és 2020-as változatot, ráadásul a C2-ből egy B-verziót is kipróbálnak. Mindegyik abroncs külön jelölést kap, íme az útmutató:

Tesztel az F1 Abu Dhabiban, Bottas vezet, Ocon a Renault-ban

Kedden és szerdán a szezonzáró helyszínén tesztelik a csapatok a Pirelli 2020-as abroncsait. Négy óra elteltével, félidőnél Valtteri Bottas áll az első helyen 1:38,488-as körrel, valamint ő teljesítette a legnagyobb távot, már 80 kör felett tart. Sergio Perez a Racing Pointtal, Sebastian Vettel a Ferrarival és Lando Norris a McLarennel követi a Mercedest.

Az aktív versenyzőként jövőre visszatérő Esteban Ocon kedden bemutatkozott új csapata, a Renault színeiben. Még egy nem szokványos név szerepel az eredménylistán, a Toro Rossót vezető Sean Gelael. A magyar kötődésű izraeli Roy Nissany – akinek menedzsere Oláh Gyárfás – délután foglalja el a Williamst.

Az állás félidőben:

Hamilton a biztonság kedvéért még egy díjat besöpört

Mégpedig a DHL által támogatott díjat, amit a leggyorsabb körök különversenyében húzott be. A végeredmény:

Lewis Hamilton - 6
Charles Leclerc - 4
Valtteri Bottas és Max Verstappen - 3-3
Pierre Gasly és Sebastian Vettel 2-2
Kevin Magnussen - 1

Ami pedig a díj eddigi nyerteseit illeti:

2007 - Kimi Raikkönen
2008 - Kimi Raikkönen
2009 - Sebastian Vettel
2010 - Fernando Alonso
2011 - Mark Webber
2012 - Sebastian Vettel
2013 - Sebastian Vettel
2014 - Lewis Hamilton
2015 - Lewis Hamilton
2016 - Nico Rosberg
2017 - Lewis Hamilton
2018 - Valtteri Bottas
2019 - Lewis Hamilton

onemore

fotó: dppi

Alonso az első, aki kétszer is bekerült a Hírességek Csarnokába

Az FIA két éve indította el a Hírességek Csarnokát, amelybe a Formula-1 33 világbajnoka került be. Tavaly a második körben 17 ralivilágbajnokot iktattak be, idén pedig a WEC 29 nyertesére került sor, beleértve az 1981 és 1992 közti, valamint a 2012-től mostanáig tartó periódust.

A Francia Autóklub párizsi székházában tartott ceremónián elsőként a 86 éves Bob Garretsont szólították ki, aki az 1981-es világbajnoki címet nyerte, utolsóként pedig Fernando Alonsót, akit két éve a Formula-1-es világbajnokok között is kitüntettek már.

A ceremónián beiktatott 29 WEC-bajnok: Bob Garretson (1981), Jacky Ickx (1982, 1983), Stefan Bellof (1984), Derek Bell (1985, 1986), Hans-Joachim Stuck (1985), Raul Boesel (1987), Martin Brundle (1988), Jean-Louis Schlesser (1989, 1990), Mauro Baldi (1990), Teo Fabi (1991), Yannick Dalmas (1992), Derek Warwick (1992), André Lotterer (2012), Marcel Fässler (2012), Benôit Tréluyer (2012), Allan McNish (2013), Loïc Duval (2013), Tom Kristensen (2013), Anthony Davidson (2014), Sébastien Buemi (2014, 2018-19), Brendon Hartley (2015, 2017), Mark Webber (2015), Timo Bernhard (2015, 2017), Marc Lieb (2016), Neel Jani (2016), Roman Dumas (2016), Earl Bamber (2017), Kazuki Nakajima (2018-19), Fernando Alonso (2018-19).

Hamilton ünneplése, érzelmes búcsúk: így szólt a csapatrádió az F1-es szezonzárón

Az F1 szokásos videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Olvastad már?