Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő

Thaiföldi sör után thaiföldi cider szállt be a Formula-1-be

A Singha sör már 2015-ben meglátta a fantáziát a Formula-1-ben: Kimi Raikkönen személyét a márka olyan erős reklámtényezőnek érezte, hogy nem maradt a Ferrarinál az idei szezonban, inkább a finn versenyzőt követve az Alfa Romeóhoz pártolt.

A sör nyomdokaiban egy másik alkoholos ital is feltűnik az F1-ben Thaiföldről: a Moose nevű kézműves cider választása kézenfekvő módon a Toro Rossóra esett, hiszen itt szerepel a mezőny egyetlen thai pilótája, Alexander Albon. A cég jelentős méretű szponzorfeliratokat vásárolt az autók oldalán, emellett a versenyzőoverallokon és Albon sisakján is megjelenik a cider neve.

Perez megrovást kapott, mert majdnem palacsintát csinált Magnussenből

Megrovásban részesítette a versenybíróság Sergio Perezt a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén elkövetett tettéért. A Racing Point pilótája egy gyorskörre készülve - vélhetően figyelmetlenségből - a falhoz préselte a mellé érkező Kevin Magnussent, aki szintén egy új kört készített volna elő. A stewardok közleményéből kiderült, Perez mozgása félreérthető volt Magnussen számára, aki azt gondolhatta, a mexikói a bokszba készül, ezért gyorsított mellé. A Racing Point pilótája ezzel szemben a pályán maradt, és kissé kifelé húzódott, így szögezte falhoz a Haast. Mivel szándékosság nem feltételezhető Perez részéről, viselkedése azonban potenciálisan balesetveszélyes volt, ezért figyelmeztetést kapott a pilóta.

Törölte minden követését Hamilton az Instagramon

Radikális lépésre szánta el magát Lewis Hamilton a közösségi médiában: az Instagramon a követett fiókok listájából mindenkit eltávolított. A brit profilja most furcsán mutat a képmegosztó oldalon: a követők száma 12,8 millió, a követéseké 0. Szélsőséges döntéséről Szingapúrban a médiának is beszélt.

„Egyfajta tiszta lapot akartam. Megfigyeltem, hogy amikor az ember felkel, az első dolga fellépni Instagramra, és csekkolni, mi történt. Állandóan másokat figyel, én pedig úgy döntöttem, változtatok ezen. Ha most felébredek, olvasok egy kicsit, máshogyan kezdem a napom, mint korábban. Alig vagyok fent, ez pedig nagy változást jelent az életemben” – árulta el az ötszörös világbajnok. Bár másokat nem figyel, ő maga továbbra is posztol az applikáción.

„Néha odajöttek hozzám emberek, és szóltak, hogy én nem követem őt, pedig azt a másik személyt követem. Tessék, most nem követek senkit, nem panaszkodhat senki” – mondta Hamilton, hozzátéve, hogy azért szokta nézegetni a profilokat, különösen versenytársaiét.

Az ilyen drasztikus lépés nem idegen Hamiltontól, volt már ennél merészebb húzása is online: 2018 januárjában egy vitás poszt miatt minden bejegyzését törölte a közösségi médiából.

A versenyautó, ami még a birkanyáj terelésére is alkalmas

"Az önvezető autók mindenre képesek" - hangzik a ténymegállapítás a háttérből, miközben a Roborace egyik idei tesztje során az autó önálló gondolatai nyomán éppen a saját dolgára igyekezett, közben ellátva a szabadságon lévő juhászkutya feladatait is.

Mérföldkő: az első 2000-es években született versenyző, aki F1-es autót tesztelt

És mindez itt történt a Hungaroringen, hiszen a Renault-tól privát tesztlehetőséget kapott a dán Christian Lundgaard, amely során a csapat 2017-es F1-es autóját, az R.S. 17-et próbálhatta ki a magyar pályán e hét csütörtökén. A Renault versenyzői akadémiájába tartozó Lundgaard 18 éves, 2001. július 23-án született, és tudomásunk szerint az első ember a 2000 utáni generációból, aki komoly F1-es vezetési lehetőséget kapott. A dán versenyző idén a nemzetközi Formula-3-as mezőnyt erősíti, a hungaroringi hétvégén futamot is nyert, és az 5. helyen áll a bajnokságban.

Képek a tesztről:

 

lundgaard

Erről a bajnokságról is csak azért hall a világ, mert megjelent benne egy ámokfutó

Kérjük szépen, ez itt a Smart EQ ForTwo e-Cup nevű, olaszországi központú sorozat, vagyis az elektromos Smartok versenye! Leonardo Caglioni azonban nem volt valami "smart" a legutóbbi vallelungai hétvégén, hiszen kipörgette, majd tovább is tolta maga előtt egyik riválisát, Benjamin Carteryt. Előbb a sors szolgáltatott igazságot, hiszen Caglioni egyedül volt részese egy többszörös szaltózásnak. Végül pedig a versenybírók is, akik kizárták a pilótát a versenypályára nem való viselkedése miatt.

Az egy dolog, hogy a botrányos Rich Energy már nincs az F1-ben, de a Haasszal való trollkodást nem fejezte be

"Sok szerencsét kívánunk a Haasnak a csapat eladásához a szaúdi befektetőkkel való tárgyalás során. Kiváló csapat és remek befektetés!" - jelent meg csütörtök este a váratlan üzenet a Rich Energy Twitter-oldalán. Az amerikai istálló és az elmúlt hónapokban önmaga körül többször is balhét kavaró energiaital az Olasz Nagydíj után bontották fel szerződésüket, így a Haas Szingapúrtól már a logóik nélkül érkezett. Eddig is minimum kétkedve kellett fogadni minden üzenetet, amit a főként William Storey által kezelt fiók kiírt, de így a szakítást követően végképp gyanús. Két fő opció van:

- Nincs szó eladási szándékról, ez csak a Rich Energy egy újabb beteges módszere arra, hogy odavágjon egyet a csapatnak (és közszájon tartsa saját márkanevét)

- Valóban zajlik ilyen tárgyalás a színfalak mögött, ami egyelőre titkos, de a Rich Energy szándékosan világgá kürtöli, hogy odavágjon egyet a csapatnak (és közszájon tartsa saját márkanevét)

Russell Kubicának: Legenda vagy!

„RK, egy abszolút öröm volt, és legenda vagy sok-sok tekintetben. Élvezzük közösen a szezon hátralevő részét!” – posztolta a Twitteren George Russell, miután csütörtökön csapattársa, Robert Kubica bejelentette, elhagyja a Williamst.

Perez csütörtökön nagyon rossz bőrben volt, péntek „reggel” beszélt állapotáról

A Racing Point versenyzője a Szingapúrban tartózkodók elmondása szerint szemmel láthatóan is betegséggel küszködött csütörtökön, az F1-es médianap során: a nagy forróság ellenére is vastag kabátban flangált, majd korán vissza is tért szállására.

Az első szabadedzés "reggelén" (Szingapúrban valójában már délután, de az esti menetrend miatt az F1-es mezőny továbbra is az európai időzóna szerint él) a mexikói videós bejelentkezést adott az Instagramján, amiben elmondta, hogy gyomorfájdalmakkal küzd, de az előző napi állapotához képest már jobban van. A paddockban élcelődők szerint ez a gyomorrontás még a Monzában felettébb különös feltéttel elfogyasztott pizza hatása lehet!

A Racing Pointnak nincs hivatalos tartalékpilótája arra az esetre, ha helyettesíteni kellene az egyik állandó versenyzőt, de ha véletlenül arra kerülne a sor, talán elérhető lenne számukra a Mercedes-tartalék Esteban Ocon, aki az előző két évben náluk versenyzett.

perez_1

Tíz másodpercet adott Norrisnak Ricciardo

A csütörtöki sajtótájékoztatón egymás mellé ültettek két mókamestert, Daniel Ricciardót és Lando Norrist. Az ausztrál tíz másodpercet adott a fiatal britnek, amíg nem neveti el magát. Norris küzdött, de elbukott.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

These two...

Szavazás: Hamilton új frizurája vagy Bottas új pólója a vagányabb Szingapúrban?

Merthogy egyik Mercedes-pilóta sem megszokott külsővel jelent meg a csütörtöki médianapon. Lewis Hamilton új szintre emelte a hajfonatokat, Valtteri Bottas pedig önmagától idézi a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megnyerését követő klasszikus rádióüzenetet

hambot

Hollywoodban parádézik a mezőny három nagyágyúja

2019-ben a Liberty Media négy hivatalos Formula-1-es fesztivált ütemezett be, Sanghajban, Chicagóban, Los Angelesben és Brazíliában. A chicagói eseménynek nem sikerült közelebb hoznia a sportágat az amerikai rajongókhoz: hatalmas kudarcnak bizonyult. Eleve egybeesett a Kanadai Nagydíj kvalifikációjával, így egyetlen aktuális versenyző sem jelenhetett meg, az F1-es autók mind megálltak, mindennek tetejébe a helyszínen kapható méregdrága street food is hamar kifogyott.

Az Egyesült Államokban tartott második rendezvénnyel a Formula-1 igyekszik kiküszöbölni a csorbát. LA-ben megadják a módját a parádénak: a helyszín a Hollywood Boulevard lesz, három futamgyőztes, Max Verstappen, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas érkezik a Red Bull, Renault és Mercedes aktuális versenygépével. (Némileg meglep minket, hogy nem Lewis Hamiltont küldik, akinek köztudottan az USA választott hazája.) A Hollywood Festivalra október 30-án, az austini USA Nagydíjat megelőző szerdán kerül sor. 

Válassz ajándékot Michelisz Norbi hivatalos pólója mellé!

A Formula.hu webshopjában még elérhető a magyar túraautós ász idei hivatalos pólója. Aki megrendeli, AFM-előfizetést vagy falinaptárat kap mellé ajándékba.

Részletek ezen a linken!

ajándékmich

 

Alonso parádésat rajtolt a 2013-as Szingapúri Nagydíjon

Hetedikről harmadikra négyszáz méter alatt. Ez volt Fernando Alonso rajtja hét évvel ezelőtt, amikor még a Ferrarinál versenyzett.

Verstappen szeretne csatlakozni a Bosszúállókhoz

Ezt a vágyát magának Thornak, vagyis az őt jászó Chris Hemsworth-nek árulta el Szingapúrban, ahol a pilóta és a színész egy médiaesemény keretében együtt lazított.

A '90-es évek Sega-játékait idézte meg Zala megyében a Roborace

Kevés információ került eddig napvilágra arról, hogy egész pontosan mivel is foglalatoskodott a Roborace, amikor augusztusban megejtette magyarországi látogatását a ZalaZone vezetéstechnikai komplexumban. Most közzétett pár videót a formálódó bajnokság, amelyekből kiderül, hogy nem klasszikus versenyt, hanem ügyességi vetékedőt rendeztek a résztvevő három csapatnak. Egy akadálypályát építettek fel, ahol szűk kapukon áthaladva, műautókat és -bicikliseket kerülgetve kellett három kört megtenniük az önvezető autóknak, és minden akadállyal való érintkezés öt másodperces időbüntetést jelentett. Mindezt drónról rögzítve és a vizuális effekteket manipulálva olyan felvételt készítettek, mintha a kezdeti játékkonzolok világába csöppentünk volna - pedig mindez itt történt Zala megyében, 2019-ben! 

Egy másik feladat annak a felmérése volt, milyen gyorsan tud reagálni a mesterséges intelligencia arra, ha egy útjában álló autót észlel. És vajon hogyan dönt: inkább megpróbál fékezni vagy elkerülő manővert tesz? És hogyan befolyásolta mindezt a váratlanul megérkezett eső? Ezt mutatja be az alábbi videó:

Mint a diszkóban: a lányoknak nem kell belépőt fizetni az egyik utánpótlás-szériában

Komoly gesztust tett a hölgyek felé a Formula Renault Eurocup, az együléses autóversenyzés egyik belépőszintje, hiszen friss bejelentésében közölte, hogy a 2020-as szezontól eltörli a nevezési díjat minden női versenyzője számára. Köztudott, hogy az autóversenyzés minden szintje igen komoly anyagi ráfordítást igényel a legtehetségesebb versenyzőktől is, akiknek így karrierjük előrelendítése érdekében már nagyon korán komoly szponzorokra kell szert tenniük, ami a nagyobb bizonytalansági faktort hordozó nőként még nehezebb. A Renault által felügyelt sorozat ezzel az intézkedéssel áll be a W Series által idén beindított azon kezdeményezés mögé, amely a női versenyzők előrelépését, a férfiak által uralt sportba való könnyebb integrálódásukat segíti. A Formula Renault Eurocup így akár következő vagy párhuzamos lépés is lehet a W Seriesben idén bemutatkozott hölgyek számára.

A két évvel ezelőttig Formula Renault 2.0 néven ismert sorozat mezőnyében idén egyetlen női pilóta sincs. A Renault mindenesetre reméli, hogy a széria ugyanolyan népszerű állomás marad a legígéretesebb fiatal versenyzők között, mint volt az a közelmúltban, hiszen Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne és Lando Norris is bajnok volt itt.

D28BdxXWwAAKqor

Szaunában, sisakban ülve rángatják a fejed, avagy így készül egy versenyző Szingapúrra

De hát nincs mit tenni, ha egyszer így lehet a legjobban szimulálni azokat a körülményeket, amelyekkel a Formula-1-es versenyzők szembesülnek a fülledt Szingapúri Nagydíj két órája során az autóban. Sergio Perez adott különleges betekintést az edzéséről, a spanyolul értők pedig a videó második felében a pilóta trénerének magyarázatát is meghallgathatják.

Sárkányfejet húztak az F1-es pilóták

Idén a november 4-i hétvégén rendezik az USA Nagydíjat, az austini pálya képviselői pedig már körbejárták az F1-es mezőnyt egy olyan forgatás apropóján, amit majd a hétvége előtt, Halloween alkalmából vetítenek le. Egyelőre csak egy ízelítőt tettek közzé a versenyzőkkel folytatott beszélgetésekből, így az már kiderült, hogy sárkánymaszkban és rózsaszín parókában kell majd feszíteniük a szerencsés (?) kiválasztottaknak. Na meg az is, hogy Romain Grosjean nem szereti az ijesztgetést, a Horrorra akadva filmeknél veszélyesebbet nem is szívesen néz!

Ilyen az, amikor egy F1-es csapat családi napot tart

Alighanem sokan megéltük gyerekkorunkban, amikor a szüleink bevittek minket a munkahelyükre, és ott szaladgálhattunk a gépek vagy a szekrények között. Feledhetetlen élmény volt, de még annál is sokkal jobb lehet annak, akinek az apukája egy Formula-1-es csapatnál dolgozik!

A Williams minden évben megtartja a családi napot, amikor a Grove-ban dolgozó személyzet szükebb családi körét is beviheti a gyárba, hogy körbenézzenek egy olyan épületben, ahol az autóversenyzés és a technológia csúcsa találkozik. Természetesen a versenyzők is betoppannak ilyenkor kiosztani egy-két aláírást.

A DTM 2. helyezettje is beszáll az FE-be, óriási svájci jelenlét!

Az előszezoni tesztek közeledtét jelzi, hogy megsűrűsödtek a pilótabejelentések a Formula-E-ben. Ezúttal Nico Müllerről derült ki, hogy szintén beszáll az elektromos szériába, méghozzá a Dragon Racing színeiben, amely csapat így mindkét előző versenyzőjétől, Jose Maria Lopeztől és a BMW-hez átnyergelt Maximilian Günthertől is megvált, és két újonccal kezdi a 2019/2020-as szezont. A 27 éves Müller ugyanis a már korábban bejelentett Brendon Hartley-hoz csatlakozik az előző szezont a 10. helyen záró amerikai csapatnál, amelynek így várhatóan ebben az évadban sem lesz könnyű dolga.

Müller a DTM hétvégi, nürburgringi fordulóján veszítette el a matematikai esélyét is a bajnoki cím megszerzésére, de az összetett második helyre így is jó esélye van eddigi messze legjobb szezonjában. A pilóta azonban nem hagyja el a német túraautózást sem: 2020-ban párhuzamosan fog versenyezni a két sorozatban, a DTM-ben az Audi pilótájaként, az FE-ben pedig az Audi ellen... Egyelőre nem lehet tudni, hogy lesz-e naptárütközés a két sorozat között, hiszen a DTM majd csak októberben jelenti be új menetrendjét.

Müller érkezésének másik érdekes hozadéka, hogy - noha a 24-ből 7 ülés még gazdátlan - jelenleg Svájc rendelkezik a legnagyobb képviselettel a mezőnyben, hiszen mellette Sebastien Buemi (Nissan), Neel Jani (Porsche) és Edoardo Mortara (Venturi) is az alpesi ország szülöttje.

 

EEu1ID6XsAE6uCc

Olvastad már?