Steward
Héjas Szilárd
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 5. vasárnap

Így reklámoz sört Raikkönen

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Singha thaiföldi sörgyár nem maradt a Ferrarinál, s a finn pilótával együtt távozott az Alfa Romeóhoz, akik több fantáziát látnak abban, ha Raikkönent szponzorálják a Ferrari helyett. Egy dolog biztos, Raikkönen arcán most sem látszik, hogy éppen esetleg horgászik, versenyez, vagy sört reklámoz. A mottó viszont egyértelművé teszi: "Igyunk a kihívásra!"

BÜNTETÉS: Hátrasorolták Lewis Hamiltont

Sikeres lett a Red Bull óvása Lewis Hamilton ügyével kapcsolatban, akit tegnap a sárga zászló figyelmen kívül hagyása alól felmentett az FIA. Az energiaitalos csapat ma "új bizonyítékokra" bukkant, és ma kora délután óvást nyújtott be a szövetség felé. A versenybírók az ügyet felülvizsgálva úgy döntöttek, Lewis Hamiltonnak a tegnapi Q3 alatt lassítania kellett volna, amikor meglátta az előtte kicsúszó Valtteri Bottast, így a pilótát a másodikról az ötödik helyre sorolták. Max Verstappen így a második, Lando Norris a harmadik, Alex Albon pedig a negyedik helyre lép előre.

bcm

Hamiltont ismét beidézték a versenybírók

A Red Bull istállója nem hagyta szó nélkül, hogy Lewis Hamilton tegnap megúszta az időmérőn elkövetett vétségét. Miután "új bizonyítékok" kerültek felszínre, a Red Bull a rajt előtt két órával megóvta az FIA tegnapi döntését, így a Mercedesnek és Lewis Hamiltonnak jelenése van a versenybírók előtt.

y1gl7dexyj8ribclshod

Térdelni vagy nem térdelni? Kényes téma az F1-es rajt előtt

Megosztó kérdés járja be a paddockot a ma délutáni F1-es futam előtt. A sorozat és a csapatok különféle gesztusokkal egyértelműen állást foglaltak a feketék elnyomása ellen, aminek a rajt előtt újabb jeleit láthatjuk. A pilóták a verseny felvezetése alatt egységesen "Vessünk véget a rasszizmusnak" feliratú pólót fognak viselni, ám felmerült annak lehetősége is, hogy a Premier League futballmeccsein látottakhoz hasonlóan a pilótáknak térdre kellene ereszkedniük, így szolidaritást vállalva a kisebbségekkel.

A probléma ezzel, hogy a cselekedet a különböző nemzetek számára mást és mást jelenthet, ami rossz fényt vethet a pilótákra, akik érthető módon nem szeretnék a versenyzést politikai irányba elvinni. A mezőny nem jutott dűlőre a kérdéssel kapcsolatban, így a rajt előtt várhatóan mindenki a maga meglátásai szerint fog cselekedni. Charles Leclerc például Twitteren közölte, hogy bár a mozgalmat támogatja, de letérdelni nem fog, miközben Kevin Magnussen az ellenkezőjéről számolt be, és várhatóan Lewis Hamilton is fél térdre fog ereszkedni.

f1-grid-aus2015

Fotó: DPPI

Ezek voltak az Osztrák Nagydíj időmérőjének legjobb pillanatai

Szokás szerint megérkezett az F1 összefoglalója a szombati kvalifikációról, benne a Ferrari fiaskója, a McLaren és a Racing point tündöklése, valamint a Mercedes párosának küzdelme. A videó átkattintás után indul el.

Liam Lawson nyerte az F3 sprintversenyét

A szezon első sprintversenyén Clement Novalak állt az élre a rajtot követően. Az első körökben hatalmas volt a helyezkedés a mezőnyben, ennek pedig Logan Sargeant itta meg a levét, aki jobb hátsó defektet kapott, ezzel pedig gyakorlatilag azonnal kiszállt a versenyből. Az ötödik körben aztán David Beckmann vette át a vezetést Novalaktól, a brit pedig a harmadik pozícióba csúszott vissza, de a német sem örülhetett sokáig, mivel Liam Lawson szinte azonnal átvette tőle a vezetést.


Kép forrása: F3 Twitter

Féltávnál Peroni autója adta meg magát, amivel előcsalta a VSC-t, azonban az újraindulás után inkább vonatozásba, mint versenyzésbe kezdtek a pilóták. Richard Verschoor elégelte ezt meg, aki egészen a második helyig tört előre, az elöl autózó Lawson előnye viszont ekkor már több, mint két másodperc volt.

Öt körrel a vége előtt Roman Stanek bontotta le a DRS nyitását engedélyező hungarocell táblát, így a versenyfelügyelők a sok törmelék miatt a biztonsági autó behozatala mellett döntöttek. Sokáig tartott a takarítás, ami után a pilótáknak mindössze két rövid kkörük maradt, hogy eldöntsék, ki nyeri az F3 vasárnapi versenyét. Bár a mezőnyben kialakult némi lökdösődés, az élen már nem változott a helyzet, így a sprintversenyt Lawson nyerte, a második helyen Verschoor ért célba, a harmadik pozíciót pedig Novalak szerezte meg.

 

Ne maradj le semmiről - íme a vasárnapi program

Vasárnap (július 5.)  

09:45 Formula-3, 2. futam(tv: M4 Sport, élő)

11:10 Formula-2, 2. futam(tv: M4 Sport, élő)

12:25 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)

15:10 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

A teljes hétvégi program itt megtekinthető!

00120002_647

Fotó: DPPI

 

Szörnyen sokat lassultak a Ferrari-motoros autók Ausztriában

Az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén a tavalyi versenyhétvégéhez képest átlagosan 0,86 másodperccel teljesítettek lassabb köröket a Ferrari erőforrásait használó csapatok - számolt a Racefans. Az Alfa Romeo leggyorsabb köre 1,1, a Ferrarié 0,9, a Haasé 0,6 másodperccel volt lassabb a 2019-es időmérőhöz képest. Ezt a visszaesést a kvalifikáció végeredménye jól tükrözi: a top tízbe mindössze Charles Leclerc Ferrari-motoros autója jutott be, a többség pedig már a Q1-ben kiesett. 

A skála másik végén a Racing Point található 0,9 másodperces gyorsulással, de a Williams, a Renault és a McLaren körönkénti javulása is dicséretes. A teljes lista:

Racing Point -0,92 mp
Williams -0,73 mp
Renault -0,49 mp
McLaren -0,47 mp
Alpha Tauri -0,36 mp
Mercedes -0,32 mp
Red Bull +0,03 mp
Haas +0,62 mp
Ferrari +0,92 mp
Alfa Romeo +1,11 mp

ferrari-garazs-2021

Fotó: DPPI

Elfogadhatatlannak tartja Hamilton fizetését Grosjean

Az F1-es versenyzők közötti fizetésbeli egyenlőtlenségek ellen emelt hangot Romain Grosjean pénteken. A pilótákat tömörítő GPDA igazgatóját arról kérdezték, tervben van-e a csapatok költségvetése mellett a pilóták fizetésének korlátozása is, mire Grosjean az alábbit reagálta.

"Volt róla szó. Néhányan támogatták, néhányan ellenezték. Elfogadhatatlannak tartom, hogy miközben valaki 150 ezer eurót keres, addig Lewis Hamilton 40 milliót visz haza ugyanazért a munkáért" - idézte a Motorsport Grosjeant, aki támogatja az ötletet.

Hamilton évi több, mint 40 millió eurót fizető szerződése év végén lejár a Mercedesszel. A folytatásról szóló tárgyalás várhatóan a következő hetekben elkezdődik a két fél között.

 

ham-usagp-2019-win1

Fotó: DPPI

Hamilton egyik körét törölték, de megtarthatja a második rajthelyet

Megszületett a döntés Lewis Hamilton szombati kihágásaival kapcsolatban. A Mercedes pilótáját az Osztrák Nagydíj időmérő edzése után két különböző vétség miatt rendelte be a versenybíróság: a pilóta az első Q3-as köre során elhagyta a pályát a 10-es kanyarban, a második alatt pedig nem lassított, amikor előtte Valtteri Bottas kicsúszott. A pályaelhagyás miatt a felügyelőség elvette a körét, a sárga zászlós incidens azonban nem vont maga után büntetést. Az FIA magyarázata szerint Hamilton Bottas kicsúszása közben egyszerre szembesült sárga zászlókkal és zöld visszajelző fényekkel, így nem vonható felelősségre. Mivel a rajtsorrend csak akkor változott volna, ha mindkét körét elveszik, vagy megbüntetik őt, ezért Hamiltoné marad a második rajtkocka.

y1gl7dexyj8ribclshod

Vettel megszegte a buborékszabályt, átsétált a Red Bullhoz maszk nélkül

Bár már több mint öt éve nem versenyez náluk, Sebastian Vettel továbbra is baráti viszonyt ápol korábbi sikercsapata, a Red Bull személyzetével, így a versenyhétvégéken szinte már általános jelenség, hogy besétál a motorhome-jukba vagy leáll trécselni Christian Hornerrel és Helmut Markóval. Ebben pedig semmi kivetnivaló nem is volt, egészen az idei évig, amikor is a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében az F1 és az FIA rendkívül szigorúan korlátozza a paddock népének mozgását. Amellett, hogy mindenki számára kötelező a maszkviselés, a másik legfontosabb intézkedés a csapattagok egymástól való elszeparálása. Az irányelv az, hogy informálisan senki nem találkozhat egy másik istálló személyzetével, így a csapatokat különálló "buborékokban" tartva, hogy adott esetben könnyebb legyen kontroll alatt tartani a vírus terjedését - sőt, még az egyes csapatokon belül is kisebb "albuborékokat" hoztak létre az azonos közösségben dolgozók számára. Tegyük hozzá, az intézkedések eddig hatásosnak bizonyulnak, az F1 szombati tájékoztatása szerint csütörtökkel bezárólag az elmúlt egy hétben senki nem produkált pozitív tesztet a pályán ténykedők közül.

A korlátozások tudatában azonban sokan felhúzták a szemöldöküket, amikor napvilágra került egy - azóta már törölt - fotó a spanyol újságíró, Albert Fabrega közösségi oldalán, ami egy a harmadik szabadedzés és az időmérő közötti pillanatot örökített meg, amint Vettel éppen a Red Bull paddockbeli otthona előtt társalog Hornerrel és Markóval. Egy videó tanúsága szerint a német még (orr alá húzott) maszkkal érkezett oda korábbi főnökeihez, majd mindannyian maszk nélkül folytatták a beszélgetést. 

Markónak nem sokkal később magyarázkodnia is kellett a találkozó miatt, de nem az egészségbiztonsági ajánlások mellőzése, hanem a Vettel és a Red Bull közötti viszony kapcsán, hiszen most, hogy a németnek nincs szerződése a 2021-es szezonra, még aktuálisabbá vált a sajtóban a felek újbóli összeboronálása. "Jó viszonyban vagyunk Sebbel, így miért is ne üdvözölhetnénk néha egymást, hogy beszélgessünk kicsit a régi időkről" - mondta az osztrák a német Sky-nak, aláhúzva, hogy szerződésben állnak Max Verstappennel és Alexander Albonnal. 

Az FIA levélben figyelmeztette az érintetteket a járványügyi intézkedések betartásának fontosságáról.

EcFU7CyUEAIPJgn

EcFScCAXQAAu3BO

A stewardokhoz rendelték Hamiltont, nem lassított sárga zászlónál

Közel két órával az Osztrák Nagydíj időmérőjének befejezését követően a versenyfelügyelők berendelték Lewis Hamiltont. Az indoklás, hogy a versenyző 15:59-kor gyaníthatóan nem lassított az 5-ös és 7-es kanyar közötti zónában, sárga zászló hatálya alatt. A gyakorlatban ez a Q3 legvégén történt, mikor Valtteri Bottas vezetői hibából kifolyólag elhagyta a pályát. Hamilton ekkor futotta meg legjobb körét az időmérőn, amely második helyet ért számára, és mindössze 0,012 másodperccel volt lassabb Bottas pole-pozíciós idejénél.

Hamiltont 18:15-re rendelték be a felügyelőkhöz, akik egy másik kihágás kapcsán is meghallgatják: szintén a Q3-ban, a 10-es kanyarban elhagyta a pályát, melyet követően nem tett eleget a vonatkozó előírásnak.

A Racefans.net Hamiltont idézi, aki állítja, nem látta a sárga zászlót: „Nem láttam, nem. A kanyarban azt gondoltam, hogy Valtteri talán csak szélesen fordult, és feljebb visszatért a pályára. Azt figyeltem, van-e törmelék a pályán vagy lassan haladó autó, de nem láttam semmit. Így folytattam, aztán a 6-os kanyarban láttam, hogy Valtteri jóval távolabb van, balra. Gyorsan történt, nagy adag felvert por is volt” – mondta Hamilton. A lap hozzáteszi, Hamilton fedélzeti kamerája nem működött a kérdéses időpontban, a brit mögött érkező Daniel Ricciardo viszont arról nyilatkozott, látta a sárgát (ami szerinte indokolatlan volt).

1,23 másodperc döntött Verstappen és Albon öltözködési versenyén

A Red Bull versenyzői azt állítják, egy perc alatt fel tudják fenni a tűzállójukra a teljes versenyszerelésüket, az overalltól, a cipőkön és kesztyűkön át a sisakig. A csapat persze nem érte be ennyivel, mindenképp le akarta teszteni, melyikük a gyorsabb. Nem sütjük el a végeredményt, csak annyit árulunk el, hogy valóban mindketten belefértek a 60 másodpercre, és noha teljesen más sorrend szerint haladtak, olyan kis különbség volt csak köztük, hogy abba még egy hipergyors Red Bull-kerékcsere sem fért volna bele!

Hogy jött létre a 2020-as Magyar Nagydíj? Megkérdeztünk egy igazán illetékes személyt!

Legutóbbi podcastadásunk egyik vendége nem más volt, mint az MNASZ-elnök Oláh Gyárfás, akit többek között a két hét múlva esedékes F1-es futam szervezéséről is kérdeztünk. Hallgassatok belénk!

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Wolff Hannibal Lecterhez hasonlította a McLaren maszkos főnökét

A szurkálódás többméteres távolságból sem állt le az F1-es paddockban, a pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatón pedig Toto Wolff bizonyította, miért számít ő az egyik legszórakoztatóbb figurának a paddockban.

Az egyik kérdés a Ferrari vélt lemaradásáról kérdezte a Mercedes, a McLaren és a Red Bull jelen lévő csapatfőnökét, amire Zak Brown kezdte a válaszadást: „Szerintem még korai erről beszélni. Mostanáig csak egy rövid téli tesztet és egyetlen szabadedzést teljesítettünk, ennyiből pedig hiba lenne máris következtetéseket levonni a valós teljesítményükre vonatkozóan” – mondta Brown, aki a McLaren színének megfelelő, narancssárga maszkban vett részt az eseményen.

„Igen, én is így gondolom. Nincs mit hozzátennem Hannibal Lecter válaszához” – vette át a szót rezzenéstelen arccal Wolff, párhuzamot vonva Brown és A bárányok hallgatnak című könyv és film híres, bőrmaszkos főszereplője között.

Clipboard_1

Hamilton pályára gördülése Darth Vader zenéjével igazán hatásos

Kihagyott ziccer lett volna, ha az internet népe nem vágja a feketére festett Mercedes "vonulása" alá a The Imperial March című Star Wars-szerzeményt.

Nézz IndyCar-versenyt végre ismét magyarul!

Szezonja második futamára készül az IndyCar, amit az indianapolisi belső pályán futnak, és amit 18 órai kezdettel az új Arena 4 televízió is közvetít magyar kommentárral.

A pole-t karrierje során 58. alkalommal Will Power zsebelte be a Penske-vel, két feltörekvő fiatalt, Jack Harvey-t és Colton Hertát megelőzve. A teljesszezonos újonc McLaren pedig Oliver Askew révén egy 5. rajthelyet is bezsákolt.

Íme a teljes rajtsorrend:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány
1  Will Power  Team Penske 1:10.177  
2  Jack Harvey  Meyer Shank Racing 1:10.365 0.187
3  Colton Herta Andretti Harding  1:10.519 0.341
4  Graham Rahal  Rahal Letterman Lanigan  1:10.584 0.406
5  Oliver Askew Arrow McLaren SP 1:10.840 0.662
6  Josef Newgarden  Team Penske    
7  Scott Dixon  Chip Ganassi Racing 1:10.199 0.021
8  Conor Daly  Ed Carpenter Racing 1:10.216 0.039
9  Felix Rosenqvist  Chip Ganassi Racing 1:10.231 0.053
10  Max Chilton  Carlin 1:10.305 0.127
11  Alexander Rossi  Andretti Autosport 1:10.342 0.164
12  Ryan Hunter-Reay  Andretti Autosport 1:10.576 0.398
13  Patricio O'Ward Arrow McLaren SP 1:10.733 0.555
14  Marcus Ericsson  Chip Ganassi Racing 1:10.628 0.450
15  Santino Ferrucci Dale Coyne Racing  1:10.790 0.612
16  Spencer Pigot Rahal Letterman Lanigan  1:10.635 0.457
17  Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan  1:10.885 0.707
18  Rinus van Kalmthout  Ed Carpenter Racing 1:10.707 0.529
19  James Hinchcliffe  Andretti Autosport 1:11.147 0.969
20  Simon Pagenaud  Team Penske 1:10.743 0.565
21  Alex Palou Dale Coyne Racing  1:11.181 1.003
22  Zach Veach  Andretti Autosport 1:11.276 1.098
23  Sage Karam  Dreyer & Reinbold Racing 1:11.777 1.599
24  Charlie Kimball  A.J. Foyt Enterprises 1:11.402 1.224
25  Marco Andretti Andretti Herta Autosport 1:12.051 1.873
26  Dalton Kellett  A.J. Foyt Enterprises 1:11.587 1.409

 

 

 

Nyilvánosak az adatok: 4032 vírusteszt, kerek számú fertőzött eddig az F1-es hétvégén

Ami márciusban még ugrás volt az ismeretlenbe, mostanra olajozott gépezetként működik: az egészségügyi óvintézkedések maximumon pörögnek a Red Bull Ringen, az F1 pedig saját tesztlaborral rendelkezik a pálya területén, amelyben 4-5 naponta minden, a hét során a nagydíj körül ténykedő személyen elvégzi a koronavírustesztet. Most, elmondásuk szerint a tisztánlátás érdekében közzétették az elmúlt egy hétben lefolytatott vizsgálatok eredményeit, és örömmel tudatják, hogy a fertőzöttek száma ebben az időszakban egy nagy kerek nullát tesz ki.

„Az FIA és a Formula-1 ma megerősíti, hogy június 26., péntek, valamint július 2., csütörtök között összesen 4032 Covid-19 tesztet végzett el versenyzőkön, csapattagokon és a pályaszemélyzeten. Ezek közül nulla pozitív teszteredmény született. Az FIA és a Formula-1 az összetartás és az átláthatóság jegyében teszi közzé ezeket az összesített adatokat minden 7. napon, konkrét, a csapatokra vagy egyénekre vonatkozó részleteket azonban nem ad ki” – áll a sport sajtóirodájának közleményében.

00120002_470

Jimmie Johnson elkapta a vírust, 663 verseny után kell kihagynia egyet

Az IMSA és Felipe Nasr után az USA egy másik versenysorozatának mezőnyében is felütötte a fejét a koronavírus: a NASCAR csúcskategóriájában, amely bajnokság május közepén, elsőként indította újra a szezonját, pozitív tesztet produkált a hétszeres bajnok Jimmie Johnson. Noha az eset a jelek szerint nem azért történt, mert a sorozat vagy a pilóta elővigyázatlan lett volna: Johnson elmondása szerint azt követően végeztetett el magán tesztet, hogy kiderült, felesége elkapta a kórt. A pilótának nincsenek tünetei, viszont a fertőzöttség miatt nem utazott el Indianapolisba, ahol a NASCAR hétvégén a Brickyard 400-at futja, így viszont óriási sorozata szakad meg: Johnson zsinórban 663 NASCAR-futamon állt rajthoz, 2002-től kezdődően egyetlen versenyt sem hagyott ki, és mindet a Hendrick Motorsports színeiben teljesítette.

 

A 44 éves Jimmie Johnson hét bajnoki címével a NASCAR Cup Series történetének holtversenyben legeredményesebb versenyzője. Idén egyelőre győzelem nélkül áll a tabella 12. helyén, és mivel a pótlás jegyében a sorozatban jelenleg heti 1-2 futamot megrendeznek, valószínűleg nem csak az indianapolisi fordulót kell kihagynia. Helyére a NASCAR másodosztályából érkező Justin Allgaier ugrik be.

EcCSBJrXgAAM3Ck

Ez történt a pénteki F1-es napon

Az első két szabadedzés videós összefoglalója ide, valamint ide kattintva megtekinthetők az F1 Youtube-csatornáján!

Szavazás: Segíts nekünk kiválasztani a legjobb Magyar Nagydíjat!

A Magyar Nagydíj hetére több különleges podcast-adással is készülünk, melyek egyikében összeállítjuk a 10 legjobb Magyar Nagydíj listáját. Ehhez viszont a ti segítségetekre is szükség van: szavazzatok, és döntsük el együtt, melyek voltak az elmúlt 34 év legjobb hungaroringi versenyei!

A szavazás szerdán (07. 08.) reggel zárul, és legföljebb 5 versenyt lehet megjelölni a szavazólapon.

Olvastad már?