Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 16. kedd

Mennyire győzte meg Ricciardót Vettel ausztrál akcentusa?

A Ferrari német pilótája Crocodile Dundee-tól tanulta meg, hogyan ejtik az ausztrálok a knife, azaz kés szót. Egykori csapattársa rögtön észrevette, hogy Vettel ausztrál akcentust mímel – az „ő megpróbálta” konklúzióból sejthetjük, a négyszeres bajnoknak van még mit tanulnia.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marks out of ten for the accent, @danielricciardo?

Ricciardónak megdönthetetlen bizonyítéka van arra, hogy Hülkenberg nem elég vicces

Ha valakinek még bírja a gyomra Ricciardo altesti poénjait a legutóbbi után, itt van még egy a Brit Nagydíjról. Amikor a CNN feltette neki azt az erősen provokatív kérdést, hogy szerinte ő vagy csapattársa, Nico Hülkenberg-e a viccesebb, a következőt válaszolta:

"Hát ő német, szóval egyáltalán nincs humora. Körülbelül annyira vicces, mint egy liftben a szellentés. Ezt a csatát határozottan én nyerem a hét minden napján!"

Mennyire ismerik csapattársai Robert Józef Kubicát?

Ha a teljes név stimmel is, akkor is akadt még jó pár olyan kérdés a lengyel csapattársa, George Russell, és a Williams tesztpilótája, Nicholas Latifi számára, amiről nem sok fogalmuk volt. Nem is csoda, hiszen a brit 1998-ban, a kanadai pedig 1995-ben született, vagyis olyan 8-11 évesek voltak (és alighanem saját gokartozásuk kötötte le őket a legjobban), amikor Kubica 2006-ban már az F1-ben debütált.

11 hónappal balesete után ismét autóval száguld Robert Wickens

Mint azt a múlt héten bejelentette, az IndyCar torontói futama előtt, azaz saját hazai versenyhétvégéjén egy teljesen kézi vezérlésre átalakított Honda NSX-et vitt körbe a pályán a kanadai, ami első igazán száguldása volt tavaly poconói gerincsérülése óta. Wickens a menyasszonyát vitte magával erre a rendkívüli utazásra.

Sárga sapkája van és élő adásban tökön vágja Carlos Sainzt – na, vajon melyik pilóta lehet az?

Hiába húzta le a fejét a kamera objektívje előtt, Daniel Ricciardót már önmagában az lebuktatta, hogy rajta kívül senki másnak nem jutna eszébe ilyesmi. Carlos Sainz éppen a spanyol tévében beszélt még a Brit Nagydíj előtt, de a protokollra fittyet hányva rögtön az ausztrál után sietett, hogy egy fenékbe billentéssel viszonozza a gesztust.

A verseny záró szakaszában aztán a két pilóta a pályán is egymásra talált, csatájuk végén Sainz megszerezte a 6. helyet Ricciardo előtt. A McLaren pilótája utólag a következő kommentárt fűzte az alábbi videóhoz: "A jobb oldali golyóm még abban az utolsó 12 körben is fájt."

Megnősült hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka

Talmácsi Gábor, a 125 köbcentis kategória 2007-es győztese sportolói Facebook-oldalán tette közzé az örömteli hírt:

 

Ti a kilowattot vagy a lóerőt szeretitek jobban?

Lucas di Grassit, az elektromos autóversenyzés nagykövetét nem lehet átverni ezzel a kérdéssel, ugyanis rögtön rávágta, hogy a két szó ugyanúgy a teljesítmény meghatározására szolgál, csupán más-más mértékegység szerint. A Formula-E braziljának az alábbi videóban szegeztek neki egy halom eldöntendő kérdést, így megismerhetjük preferenciáit a versenyzésben és az élet más területein.

Szabadedzésen történt előzés miatt esett neki Sato Bourdais-nek

Az IndyCar torontói versenyhétvégéjének egy ártalmatlan időszakában robbant ki ezt a test-test elleni harc Takuma Sato és Sebastien Bourdais között a bokszutcába. A japán azon húzta fel magát, hogy francia riválisa megelőzte őt a harmadik szabadedzés végén, amikor egy piros zászlós leállás után a mezőny tagjai utolsó gyorskörükre készültek. A bokszba való visszaparkolásuk után Sato egyenesen Bourdais-hoz ment és rángatni kezdte őt, a két pilóta lökdösődése pedig akár komolyabbra is fordult volna, ha nem választják szét őket a körülöttük állók.

Perez hiába nyomogatta a kormányát, nem működött

Sergio Perez és Nico Hülkenberg ütközéséről kevesen beszéltek a Brit Nagydíj után, főlg úgy, hogy végül versenybalesetnek nyilvánították a döntéshozók. A mexikói azonban úgy érezte, magyarázattal tartozik, ehhez pedig videót is mellékelt: "A biztonsági autó alatt tönkrement a kormányom, a fékerőegyensúly pedig túlságosan is az első kerekekre tolódott, amit nem bírtam visszaállítani. Nem tudtam eléggé lefékezni az autót, ezért ütköztem Hülkenberggel" - írta a mexikói. 

Buemi az időmérőn esett ki a bajnoki csatából, Vergne-nek a 12. rajthely is kényelmes

A Formula-E szezonzárójának napján mindenkit egyetlen kérdés foglalkoztat: Jean-Eric Vergne behúzza a bajnoki címet a papírforma szerint, vagy valami csodás fordulatnak lesz szemtanúja New York közönsége? Erre a csodára még három pilótának is esélye volt az időmérő előtt, de egyaránt szélsőséges körülményekre volt szükségük, hiszen Sebastien Buemi 26, Mitch Evans 25, Lucas di Grassi pedig 22 pontra van a tabellán Vergne-től.

A hétvége második futamának rajtrácsát meghatározó kvalifikáció ezért kulcsfontosságú volt a három kihívó számára, ám a szabály most sújtotta őket igazán fájdalmasan, hiszen a tabella élmezőnyének tagjaiként elsőként kellett kihajtaniuk időmérős körükre, így egyiküknek sem sikerült igazán jó kört futnia. Vergne a 12., di Grassi a 11., Evans a 8. lett, a közülük leggyorsabb Bueminek azonban hajszál híján, a 6. helyen sikerült becsorognia a superpole-ba. A Nissan svájcijának azonban a pole-ért járó három pontra is szüksége volt ahhoz, hogy megmaradjon matematikai esélye a bajnoki címre, és bár első kihajtóként tisztességes kört futott, később Robin Frijns és Alexander Sims is gyorsabb tudott lenni nála, így Buemi az időmérőn szállt ki a csatából. A pole a BMW Andrettit vezető Simsé lett, a szezon során első alkalommal.

Még mindig háromfős lesz azonban a bajnoki csata a 22:00-kor kezdődő évadzáró futamon, ám könnyen lehet, hogy Vergne-nek ezúttal sem kell törnie magát (illetve a másik értelmezésben akár ugyanúgy törheti is magát, mint szombaton), hiszen di Grassinak győzelem, Evansnek pedig győzelem és a leggyorsabb kör egy pontja is kellene a bajnoki címhez, ami pedig a mezőny sűrűjéből rajtolva aligha lesz egyszerű.

A vasárnapi időmérő végeredménye:

EasyCapture4

Elhunyt a Hungaroring Classic egyik sportszakmai közreműködője

A mogyoródi pálya által kiadott közleményben olvashatunk a tragikus eseményről: „A Hungaroringen rendezett autóverseny vasárnapi napján tragikus rosszullét után a főépületben elhunyt a verseny egyik sportszakmai közreműködője. A mentők néhány percen belül a helyszínre érkeztek a pályakórházból, ám kétórás küzdelem árán sem tudták helyreállítani a 39 éves sportszakember keringését. A Hungaroring mélyen együttérez a családdal, kollégákkal és barátokkal. Az elhunyt munka iránti elkötelezettségét példának tekintjük, állandó vidámságát örökre megőrizzük.” (fotó: Hungaroring Classic Media)

hring-classic-1

Így ütközött, majd kért elnézést Vettel

A szenzációs csatákat hozó Brit Nagydíj egyik csúcspontja volt, amikor a Max Verstappen ellen visszatámadni igyekvő Sebastian Vettel felöklelte a Red Bullt. A német a leintés után csapatától és a hollandtól is elnézést kért – mutatjuk ezeket meg persze magát az ütközést is:

 

 

 

Már nem csapattársak, de a kémia változatlan Ricciardo és Verstappen között

A Sky Sports kamerái előtt futott össze az idén már a Renault-nál versenyző ausztrál és a továbbra is a Red Bullt erősítő holland. A kérdésre, hogy hiányoznak-e egymásnak, Ricciardo nemes egyszerűséggel annyit felelt, hogy „sosem kedveltem a srácot”, ám itt még nem volt vége egymás ugratásának – íme, a teljes jelenet:

 

Raikkönen az első világbajnok Alfa Romeóval vezette fel a pilótaparádét

Nem akármilyen versenygépbe ülhetett be Silverstone-ban a Jégember: azt az Alfa Romeo 158-ast vezethette, amely az Alfetta becenévre hallgatott, s amely dominálta a Formula-1 történetének első két szezonját 1950-ben és 1951-ben. (Fotók: Alfa Romeo Racing)

kimi-alfetta-3

kimi-alfetta-2

kimi-alfetta-4

 

Hogy mennyi is az a hat ezred? Mutatjuk!

Ennyivel győzte le Valtteri Bottas Lewis Hamiltont a silverstone-i időmérőn, az alábbi videóban össze is hasonlíthatjuk a két mercedeses leggyorsabb körét (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

 

Őrült futamon győzött a M1RA Spielbergben

A hétvégén a Red Bull Ringre látogatott a TCR Európa-kupa mezőnye, ahol a magyar érdekeltségű versenyzők közül egyértelműen Luca Engstler, a M1RA német pilótája szerepelt a legjobban. A szombati első futamon ötödik lett a Hyundaijal, majd a vasárnapi második versenyen – amelyet még az eső is megbolondított kissé – végül egy utolsó körös előzéssel nyert, igaz a manővert még vizsgálja a felügyelőség, mivel összeértek Luca Filippivel, aki pedig a falban találta magát ennek köszönhetően. Mindenesetre ha nem lesz büntetés, úgy a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított istálló idei első sikerét könyvelheti el.

Mindeközben a magyar pilóták számára felemásan alakult az osztrák hétvége, hiszen szombaton Engstler csapattársa, Nagy Dániel a 13., a Zengő Motorsport Cupráját vezető Tenke Tamás pedig a 15. helyen futott be, azaz mindketten pontot szereztek. Vasárnap viszont pórul jártak: Nagy már a futam legelején balesetbe keveredett, míg Tenke a rákezdő esőben hibázott az 1-es kanyarban és ütközött a gumifalba. Aki szeretné, az alábbiakban mindkét roppant mozgalmas és akciódús viadalt visszanézheti teljes egészében:

 

 

Hamilton Sir Frank Williamst autóztatta meg Silverstone-ban

Nehéz eldönteni, melyiküket érte nagyobb megtiszteltetés, mindenesetre az ötszörös világbajnok utasa ezúttal nem más volt, mint az éppen 50 éve a Formula-1-ben tevékenykedő Sir Frank Williams. A legendás csapatvezető szemmel láthatóan élvezte a két silverstone-i kört – aztán hogy sikerült-e meggyőznie a brit pilótát a videón elején említett dologról, az már más kérdés… (A videó a YouTube-ra átkattintva tekinthető meg!)

 

Ha lemaradtál minden idők egyik legőrültebb FE-futamáról, itt pótolhatod a lényeget

Elmaradt a bajnokavatás szombaton New Yorkban, köszönhetően egy egészen kaotikus és fordulatokban bővelkedő futamnak – mutatjuk az összefoglalót:

 

Hamilton a nagybácsik számára is felállította az etalont ezzel a tánccal

Unokaöccse és unokahúga társaságában is igazán felszabadultan érzi magát a brit:

Olvastad már?