Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 19. csütörtök

100.000 eurót nyert egy ralibajnokságban, de több mint egy éve nem fizetik ki neki

Az ERC (rali-Eb) egyik nagy motiváló eszköze volt az elmúlt években, hogy U27-es és U28-as bajnokságot írtak ki R2-es, illetve R5-ös autókkal, további plusz lehetőségekért, vagy pénzdíjért. 2017-ben a brit Chris Ingram lett az U27-es bajnok, amiért 100.000 euró volt a kitűzött díj, amikor elkezdődött a szezon. Az ERC azonban később, a szezonrajt után kikötötte, hogy a győztesnek a következő idényre a Motorsport Italia nevű csapattal kell leszerződznie - Ingram viszont a Toksport nevűvel állapodott meg és azt mondta, hogy amikor ő elindult a bajnokságban, akkor még szó sem volt ilyesmiről.

A pénzt pedig az ERC azóta sem adta oda neki - az Autosport egyik forrása szerint egy éve hitegetik azzal, hogy nyugalom, érkezik az összeg, csak hogy mégsem érkezik, a pilóta pedig egyre nagyobb tartozást halmozott már fel és komoly gondjai lehetnek...

erc

fotó: dppi

A '90-es évek Sega-játékait idézte meg Zala megyében a Roborace

Kevés információ került eddig napvilágra arról, hogy egész pontosan mivel is foglalatoskodott a Roborace, amikor augusztusban megejtette magyarországi látogatását a ZalaZone vezetéstechnikai komplexumban. Most közzétett pár videót a formálódó bajnokság, amelyekből kiderül, hogy nem klasszikus versenyt, hanem ügyességi vetékedőt rendeztek a résztvevő három csapatnak. Egy akadálypályát építettek fel, ahol szűk kapukon áthaladva, műautókat és -bicikliseket kerülgetve kellett három kört megtenniük az önvezető autóknak, és minden akadállyal való érintkezés öt másodperces időbüntetést jelentett. Mindezt drónról rögzítve és a vizuális effekteket manipulálva olyan felvételt készítettek, mintha a kezdeti játékkonzolok világába csöppentünk volna - pedig mindez itt történt Zala megyében, 2019-ben! 

Egy másik feladat annak a felmérése volt, milyen gyorsan tud reagálni a mesterséges intelligencia arra, ha egy útjában álló autót észlel. És vajon hogyan dönt: inkább megpróbál fékezni vagy elkerülő manővert tesz? És hogyan befolyásolta mindezt a váratlanul megérkezett eső? Ezt mutatja be az alábbi videó:

Mint a diszkóban: a lányoknak nem kell belépőt fizetni az egyik utánpótlás-szériában

Komoly gesztust tett a hölgyek felé a Formula Renault Eurocup, az együléses autóversenyzés egyik belépőszintje, hiszen friss bejelentésében közölte, hogy a 2020-as szezontól eltörli a nevezési díjat minden női versenyzője számára. Köztudott, hogy az autóversenyzés minden szintje igen komoly anyagi ráfordítást igényel a legtehetségesebb versenyzőktől is, akiknek így karrierjük előrelendítése érdekében már nagyon korán komoly szponzorokra kell szert tenniük, ami a nagyobb bizonytalansági faktort hordozó nőként még nehezebb. A Renault által felügyelt sorozat ezzel az intézkedéssel áll be a W Series által idén beindított azon kezdeményezés mögé, amely a női versenyzők előrelépését, a férfiak által uralt sportba való könnyebb integrálódásukat segíti. A Formula Renault Eurocup így akár következő vagy párhuzamos lépés is lehet a W Seriesben idén bemutatkozott hölgyek számára.

A két évvel ezelőttig Formula Renault 2.0 néven ismert sorozat mezőnyében idén egyetlen női pilóta sincs. A Renault mindenesetre reméli, hogy a széria ugyanolyan népszerű állomás marad a legígéretesebb fiatal versenyzők között, mint volt az a közelmúltban, hiszen Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne és Lando Norris is bajnok volt itt.

D28BdxXWwAAKqor

Szaunában, sisakban ülve rángatják a fejed, avagy így készül egy versenyző Szingapúrra

De hát nincs mit tenni, ha egyszer így lehet a legjobban szimulálni azokat a körülményeket, amelyekkel a Formula-1-es versenyzők szembesülnek a fülledt Szingapúri Nagydíj két órája során az autóban. Sergio Perez adott különleges betekintést az edzéséről, a spanyolul értők pedig a videó második felében a pilóta trénerének magyarázatát is meghallgathatják.

Sárkányfejet húztak az F1-es pilóták

Idén a november 4-i hétvégén rendezik az USA Nagydíjat, az austini pálya képviselői pedig már körbejárták az F1-es mezőnyt egy olyan forgatás apropóján, amit majd a hétvége előtt, Halloween alkalmából vetítenek le. Egyelőre csak egy ízelítőt tettek közzé a versenyzőkkel folytatott beszélgetésekből, így az már kiderült, hogy sárkánymaszkban és rózsaszín parókában kell majd feszíteniük a szerencsés (?) kiválasztottaknak. Na meg az is, hogy Romain Grosjean nem szereti az ijesztgetést, a Horrorra akadva filmeknél veszélyesebbet nem is szívesen néz!

Ilyen az, amikor egy F1-es csapat családi napot tart

Alighanem sokan megéltük gyerekkorunkban, amikor a szüleink bevittek minket a munkahelyükre, és ott szaladgálhattunk a gépek vagy a szekrények között. Feledhetetlen élmény volt, de még annál is sokkal jobb lehet annak, akinek az apukája egy Formula-1-es csapatnál dolgozik!

A Williams minden évben megtartja a családi napot, amikor a Grove-ban dolgozó személyzet szükebb családi körét is beviheti a gyárba, hogy körbenézzenek egy olyan épületben, ahol az autóversenyzés és a technológia csúcsa találkozik. Természetesen a versenyzők is betoppannak ilyenkor kiosztani egy-két aláírást.

A DTM 2. helyezettje is beszáll az FE-be, óriási svájci jelenlét!

Az előszezoni tesztek közeledtét jelzi, hogy megsűrűsödtek a pilótabejelentések a Formula-E-ben. Ezúttal Nico Müllerről derült ki, hogy szintén beszáll az elektromos szériába, méghozzá a Dragon Racing színeiben, amely csapat így mindkét előző versenyzőjétől, Jose Maria Lopeztől és a BMW-hez átnyergelt Maximilian Günthertől is megvált, és két újonccal kezdi a 2019/2020-as szezont. A 27 éves Müller ugyanis a már korábban bejelentett Brendon Hartley-hoz csatlakozik az előző szezont a 10. helyen záró amerikai csapatnál, amelynek így várhatóan ebben az évadban sem lesz könnyű dolga.

Müller a DTM hétvégi, nürburgringi fordulóján veszítette el a matematikai esélyét is a bajnoki cím megszerzésére, de az összetett második helyre így is jó esélye van eddigi messze legjobb szezonjában. A pilóta azonban nem hagyja el a német túraautózást sem: 2020-ban párhuzamosan fog versenyezni a két sorozatban, a DTM-ben az Audi pilótájaként, az FE-ben pedig az Audi ellen... Egyelőre nem lehet tudni, hogy lesz-e naptárütközés a két sorozat között, hiszen a DTM majd csak októberben jelenti be új menetrendjét.

Müller érkezésének másik érdekes hozadéka, hogy - noha a 24-ből 7 ülés még gazdátlan - jelenleg Svájc rendelkezik a legnagyobb képviselettel a mezőnyben, hiszen mellette Sebastien Buemi (Nissan), Neel Jani (Porsche) és Edoardo Mortara (Venturi) is az alpesi ország szülöttje.

 

EEu1ID6XsAE6uCc

Albon megszerezte idei első győzelmét

A thaiföldi pilóta Szingapúrban egy szűk körű gokartversenyen vett részt, melyet a Red Bull üzemanyagszállítója szervezett. Albon megnyerte a megmérettetést, melyet követően viccesen megjegyezte, megvan első dobogója és győzelme idén.

 

Kínai görög joghurtot reklámoznak Kimi Raikkönennel

A Szingapúri Nagydíjtól kezdődően az Ambrosial márka logója felkerül az Alfa Romeo autóira: a kínai gyártású termék egy prémium görög (pontosabban „görög stílusú”) ivójoghurt. És kit is találhattak volna jobb reklámarcot hozzá, mint Kimi Raikkönent?

A Ferrari szerint te is egy versenyző vagy

Egy játékra invitál a Ferrari Twitter-oldala, mindössze rád és a telefonodra van szükség. Ha a négy alábbi kérdésre válaszolsz, megtudod, F1-es pilótaként mik a jellemzőid.

Három DRS-zóna lesz Szingapúrban

A Formula-1-es futam izgalmainak érdekében feszegeti a pálya határait az FIA. Szingapúrban az utóbbi években két szakaszon használhatták a pilóták a nyitható hátsó szárnyat, az ötös kanyar után, valamint a célegyenesben. Idén a tizenhármas kanyar után következő rövidebb padlógázas szakaszon, a Esplanade Drive-on is lehetőségük nyílik az előttük lévő megtámadására.

singaporelayout

Az F2 és az F3 naptárából kihajították a Paul Ricardot

Az F1-be való visszatérése óta eltelt két versenyén nem hozta a remélt izgalmakat a Paul Ricardon rendezett Francia Nagydíj, noha egyelőre semmi nem bizonyítja, hogy ez kapcsolatban állna azzal, hogy a helyszín 2020-ra kikerült a két legfőbb kísérősorozat, a Formula-2 és a Formula-3 naptárából. A most kiadott menetrendekben nem ez az egyetlen változás, mindkét széria ellátogat ugyanis Zandvoortba is az F1-gyel. Az F3 naptára ráadásul bővült is egy helyszínnel, hiszen bekerült Bahrein, így jövőre már ők sem lesznek teljesen Európára szorítkozó sorozat.

A Formula-2 2020-as naptára:

EEqJFcWX4AAGY0B

 

A Formula-3 2020-as naptára:

EEqNKtLXUAAUxUT

 

Verstappen 15 ezer eurót keresett három kapufával

Persze nem magának, hanem a Wings for Life alapítványnak, az volt ugyanis a megállapodás, hogy ahányszor eltalálja a felső kapufát focilabdával egy adott távolságból, annyiszor 5000 euró kerül a szervezethez. Ötből három azért egész jó arány egy F1-es versenyzőtől! 

Stirling Moss elmondja, miért volt ő sokkal menőbb versenyző, mint ma Lewis Hamilton

A 90 éves Moss, aki 1951 és 1961 között volt aktív az F1-ben, szellemes gondolatmenetben hasonlította össze a régi időket a maiakkal:

„Csodálatos volt az autóversenyzői élet, és sokkal minőségesebben tudtam élni, mint ma Lewis. Amikor Lewis megnyer egy versenyt, a szponzorai előtt kell beszélnie. Amikor én megnyertem egy versenyt, mentem zavarászni a lányokat.”

Ismerjétek meg az F1-es Alfa Romeo versenyzőjét, Bereznay Dánielt

Mert hogy a hivatalos F1-es online bajnokságra igazolt versenyzők szerződését is a csapatfőnök írja alá, és néhány más tekintetben is hasonló elbánásban részesülnek, mint akik a fizikai versenyautókat vezetik. A magyar versenyzővel készült interjúnk megtalálható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

qinovmrb2wq9jud6tl34_lg

Nem kell a kemény keverék a csapatoknak Szocsiban

A Pirelli nyilvánosságra hozta a szeptember végi Orosz Nagydíjra leadott gumirendeléseket: a kemény (C2) abroncsban senki sem bízik, egy vagy két szettet rendeltek meg az istállók. A közepesek (C3) száma 1-4 között változik, lágyból (C4) 8-10 szettet kért mindenki. A lágy szetteket elsősorban a középmezőnyben maximalizálták, megemlítendő, hogy a legkevesebbet ebből a keverékből a Mercedesnél igényeltek.

Toto Wolffal fotózkodott hazánk egyik gokartosa

Sugár Dánielnek a Gokart-eb múlt hétvégi, Bruckban rendezett fordulóján volt szerencséje összefutni a Mercedes Formula-1-es csapatának vezetőjével, Toto Wolffal. Az osztrák a pálya közelében lakik, így rendszeresen kilátogat a fiatalok versenyeire.

wolff-sugar1

 

Megnevezte Vergne csapattársát a Formula-E bajnokistállója

Már napok óta húzta a mézesmadzagot a követői orra előtt a Formula-E friss bajnokcsapata, a DS Techeetah a közelgő pilótabejelentéssel kapcsolatban, de aki követte az elektromos sorozat átigazolási híreit, a puzzle-darabok összeállásából már sejthette, hogy Antonio Felix da Costa fog kikötni a "gepárdos" istállónál a kétszeres címvédő Jean-Eric Vergne csapattársaként.

Bár da Costa az előző szezon első futamát még megnyerte a BMW-vel, amelyről akkor úgy tűnt, elég erős lehet egy bajnoki hadjáratra is, végül visszaesett a bajorok teljesítménye, és a portugál csak a 6. helyen zárta a tabellát, ami így is a legjobbja volt az elmúlt öt szezon során, hiszen gyakran ragadt ott nem túl jól szereplő csapatoknál. Ezt a negatív spirált próbálja most maga mögött hagyni ezzel a váltással, remélve, hogy a DS Techeetah-val nem nagyon lőhet mellé.

A 28 éves pilóta eddig két győzelemmel rendelkezik a Formula-E-ben, az elsőt még a bajnokság nyitószezonjában szerezte Buenos Airesben az Aguri színeiben. Éppen az Agurit vásárolta fel később a kínai Techeetah, így da Costa tulajdonképpen ugyanahhoz a gárdához tér vissza, amelynél az első két évadot teljesítette.

 

Antonio-Felix-Da-Costa

Három F1-es születésnap is összejött mára

A sort mindenképpen Stirling Moss-szal, az 1950-es évek ikonikus alakjával illik nyitni, ami ma ünnepli 90. születésnapját. Még sok boldog szeptember 17-ét kívánunk neki!

 

Egy világbajnok ünnepelt is jut mára, 1996 legjobbja, Damon Hill, aki 59. életévét töltötte be.

 

Végül Esteban Ocont is meg kell említeni: a Renault jövő évi pilótája 23 éves lett.

Minden F1-es világbajnok autója egy képen

Hatvankilenc Formula-1-es szezon, hatvanhét különböző világbajnok típus. Íme minden egyes versenyautó a száguldó cirkuszból, amely egyéni világbajnoki címhez segítette pilótáját. (A kép kattintásra megnő.)

f1wcds

Hülkenberg lerajzolt egy fél marék spagettitésztát

Eredeti terve persze nem ez volt a német F1-es pilótának, hanem az, hogy vakon papírra vesse a Szingapúri Nagydíjnak otthont adó pálya vonalvezetését. A végeredmény közel sem hasonlít az eredetire, de nem is volt könnyű dolga, elvégre 23 kanyarról van szó.

Összehasonlításképp a pálya vonalvezetése:

singaporelayout

Olvastad már?