Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda

Ez volt a szezon tíz legjobb rádióbeszélgetése

Az idei F1-es szezon legjobb rádióbeszélgetéseit összegyűjtő videó megtekinthető a Youtube-on:

A Ferrari versenyautóinak evolúciója

Így fejlődtek évről évre a Ferrari nagydíjautói 1947-től jelen évtizedünkig.

Lopez mutatta be a hétvége bénázását a Formula-E-ben

Egy olyan dologba hibázott bele Jose Maria Lopez az Ad-Diriyah ePrix szombati futamán, aminek lehetőségébe talán a versenyzők közül sem sokan gondoltak bele. Most debütált a Formula-E ötödik szezonjának egyik legkülönösebb újítása, a támadó mód, amely által a verseny során kétszer négy percre minden pilóta 25 kW-tal magasabb teljesítményre kapcsolhatott. Ennek aktiválásához egy gombnyomás mellett át kellett haladni egy a pálya szélén, az ideális ívtől távol kijelölt aszfaltszakaszon, pontosabban a szakasz kezdetét és végét jelentő fehér vonalon. Lopez az élmezőnyben haladt, amikor a verseny utolsó harmadában életbe akarta léptetni a támadó módot, ám elszámolta magát, nem érintette a hátsó vonalat, így nem is kapcsolt a Dragonja támadó módba. Ez főleg azért volt baj, mert az aktivációs szakasz mindig az ideális íven kívül van/lesz felfestve, hogy a pilóta időt veszítsen, és Lopezt a hibája során meg is előzte Jerome d'Ambrosio - és nem volt extra teljesítménye, hogy vissza tudjon támadni.

Ráadásul a rendszer használata nemcsak egy opció, hanem mindenki számára kötelező is a kétszeri alkalmazás minden futamon, így ha valaki az utolsó percekben hibázik bele az aktiválásba, büntetéssel is számolhat.

Usain Bolt előbb megkérdezi, hogy ki az a Lewis, majd beül egy gokartba

A sprintkirály és az F1-es világbajnok valójában persze jó cimborák, így csupán egy figyelemfelkeltő fricska volt Bolttól, amikor egy szponzoreseményen "Lewis Who?" feliratű pólót viselve ült be egy gokartba, hogy szórakozzon egy kicsit barátaival.

Alonso bemutatja, milyenek egy versenyző reakciói

A batak az egyik legnépszerűbb "tornaszere" azon sportolóknak, akik szakterületén kiemelten fontos a reakcióidő és a térlátás. Fernando Alonso az alábbi videóban olyan reflexeket mutat be, amilyenekkel többségünk aligha rendelkezik.

Bottas számára nem ugyanazt jelenti a szabadság, mint nekünk

Nemes egyszerűséggel „szabadság” felirattal posztolta az alábbi videót, amelyen könnyűnek nem nevezhető szobabiciklis edzést végez.

Michelisz Norbiék számára ma kezdődött el a 2019-es szezon

A Hyundai Motorsport december 18-án megkezdte az i30 N TCR tesztelését: a volán mögé a márka négy WTCR-pilótája ül, azaz Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert valamint a két új ember, Augusto Farfus és Nick Catsburg. Az elsőség joga az idei bajnok Tarquinié.

Újraértelmezték a szezon rádióüzeneteit

Ilyen próbálkozást sem láttunk még a Formula-1-től: megkértek egy művészt, Nick Murray Willist, hogy készítsen rajzokat az emlékezetes rádióüzenetek és kommentátori megszólalások alapján. „Be, be, be, be, be” (mérnöke Hamiltonnak), „Mi történik? Nincsen erőm” (Raikkönen), „Nézzétek meg, ég-e hátul” (Gasly) és társaik: a végeredmény néha tartalmaz F1-es utalásokat, néha semmi köze nincsen hozzá. A szórakozáshoz egy kis angoltudás szükséges.

(A videó átkattintás után indul.)

A FIFA 19-et népszerűsíti Hamilton

„Azóta focizom, hogy járni tudok, gyakorlatilag” – mondja a videóban Lewis Hamilton. Az ötszörös világbajnok a FIFA 19 World Tour kampányban szerepel Abu Dhabiban: ellenfele „tesója”, a humorista King Bach.

Ralis lett a TOP50 magyar autóversenyző ranglista első helyezettje

Az AFM Ralihíradó beszámolója a TOP50 gáláról.

Rajongói döntik el Alonso helyett, melyik sisakot használja az Indy 500-on

A „klasszik” vagy „alter” dizájn lesz a befutó?

Rendeld meg a Száguldás és cirkusz 2018-2019-et, F1-es évösszefoglaló kiadványunkat

Lapozz bele és szerezd meg a nemrég megjelent Száguldás és Cirkuszt - ezen a linken bővebben is olvashattok róla, de érdemes megnézni az alábbi videót is:

Kanadában tartja évindító rendezvényét a Racing Point

A Kanadai Nemzetközi Autóshow-n, február 13-án tartja évindító rendezvényét a korábban Force Indiaként ismert Racing Point istálló: nem véletlenül az észak-amerikai országban, hiszen a csapat fő befektetője, Lawrence Stroll kanadai nemzetiségű. A rendezvény öt nappal az első barcelonai teszt előtt esedékes. Az istálló tweetje nem említette, hogy ekkor mutatják-e be Lance Stroll és Sergio Perez jövő évi autóját, mindenesetre a mellékelt fotó erre vall.

Könnyen lehet, hogy Torontóban nem is a Racing Point mutatkozik be, hiszen a csapat részéről elismerték, a szezon kezdetéig újabb névváltás történhet.

Így csinálj F1-es autót kartonpapírból

Öhm, azt nem ígérjük, hogy könnyű lesz.

Lemaradtál a hétvégi Ralihíradóról? Van egy jó hírünk!

Teljes egészében visszanézhető hétvégi műsorunk:

Új szponzor tűnik fel a Red Bullokon

Ma délelőtt bejelentette a Red Bull, hogy többéves szponzori megállapodást a W66.com nevű, online játékokkal foglalkozó, Ázsiában piacvezető céggel. Sok ikonikus sporteseményt támogatott már, 120 millió aktív felhasználóval rendelkezik, 2019-től pedig feltűnik a logója az F1-es Red Bullok orrkúpján és a csapat néhány kiegészítőjén is.

00218010_251

fotó: dppi

Ha nem tudtok magatokkal mit kezdeni, keressetek egy füves területet és egy Subaru-motoros buggyt

Elég jó szórakozásnak tűnik.

 

Raikkönen, a józanság és a Sauber

Avagy a Saubernél búcsú a józanságtól? (a sober angolul azt jelenti, hogy józan)

A 2018-as IndyCar-szezon legnagyobb előzései

A lista szubjektív, de... BOURDAIS MIT CSINÁLT LONG BEACHEN!?

Nem csak Magyarország havazódott be a hétvégén, hanem egy legendás F1-es pálya is

Van szebb téli Forma-1-es kép a hófehérben tündöklő Eau Rouge-nál Spa-Francorchamps-ban? 

A Ferrari búcsút vett 2018-as autójától

"Jó éjt, SF71H" - írta a Scuderia a Twitteren, két letakart idei modelljéről készült kép társaságában.

Nemrég a Ferrari volt az első csapat, amely bejelentette, hogy mikor mutatják be a 670-es kódjelű, új autójukat: 2019. február 15-én, három nappal a barcelonai teszt előtt.

Olvastad már?