Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 21. szombat

Számoljunk együtt: Így jött előre 16 pozíciót Hamilton

Videó Lewis Hamilton felzárkózásáról a hivatalos F1-es YouTube-csatorna jóvoltából, melyet egy pozíciószámláló és a klasszikus játéktermi játékokat idéző zenei aláfestés tesz szórakoztatóbbá.

(A lejátszáshoz átkattintás szükséges.)

Videó: Így próbálta meg visszatolni a bokszba a Mercedest Hamilton

A brit versenyző hibázott is az első kanyarban, majd hidraulikus hiba miatt az autó megállítására szólították fel őt a Q1 végén – mozgóképen a címvédő szempontjából drámai jelenetek a Német Nagydíj időmérőjéről:

 

Christian Horner érzékeny pontra tapintott a brit riporternél

Vagyis nem is tapintott, hanem inkább ütött – a videó legvégét érdemes figyelni: a Red Bull csapatvezetője már elköszönt, de még egy apró kis „tréfa” belefért neki élő adásban:

 

Hogy bírta ezt ki Nico Hülkenberg gumija?

Tegnap, a Német Nagydíj második szabadedzésének végén kért még néhány kört csapata Nico Hülkenbergtől, a német viszont kategorikusan kijelentette, hogy ez nem fog menni. Kezdjük érteni, mire gondolt.

A férfi csak áll, a nő meg dolgozik... na szép!

Persze valószínűleg az egész meg volt rendesen tervezve, ugyanis a Red Bull csapattagjának látszólag semmilyen kifogása nem volt az ellen, hogy a hockenheimi pályával kapcsolatos különböző méréseket ő végzi el a pénteki szabadedzések után, míg férfi kollégája csak áll felette.

 

Ez is Németországban történt: Ökölharc egy baleset után

Az idősebbik Piquet, Nelson sosem volt egy higgadt természet, ezt 1982-ben a Hockenheimringen Eliseo Salazar is megtapasztalta: miután a chilei kilökte őt, Piquet ököllel és rugdosódva ment neki riválisának.

 

 

Így nézett ki a Német Nagydíj rajtja majdnem 40 éve

A helyszín 1979-ben is a Hockenheimring volt (igaz, még a régi vonalvezetéssel), a mezőnyben igazi gépszörnyetegek, a volánjuknál kiválóbbnál kiválóbb, legendás versenyzők, a mikrofon mögött pedig az angolok utánozhatatlan kommentátora, Murray Walker. Ez volt az 1979-es Német Nagydíj rajtja és első méterei!

 

Emlékeztek még Ricciardo első shoey-jára?

Nem véletlenül pont most tesszük fel ezt a kérdést, az ausztrál ugyanis két éve pontosan a Német Nagydíj mostani helyszínén, a Hockenheimringen, illetve annak dobogóján kezdte el ezt a vicces, ámde nagyon sokakból (például Valltteri Bottas) fancsali képet kiváltó trendet.

 

Volt egy másik megforgása is Ricciardónak Hockenheimben

Nem csak a második szabadedzésen pördült meg a motorcserés rajtbüntetésre váró Red Bull-pilóta, bár az alább látható jelenet sokkal inkább a poénnak volt köszönhető, és akkor történt, amikor az ausztrál megautóztatta a Német Nagydíj helyszínén a Sky szakértőjét, Martin Brundle-t.

 

Mindhárom topcsapat kisajátított magának egy szektort a Hockenheimringen

Egy Mercedes, egy Ferrari, egy Red Bull: így néz ki a Német Nagydíj pénteki napja után a leggyorsabb szektoridők megoszlása. Az első Hamiltoné, a második Vettelé, míg a harmadik Max Verstappené lett. Jót ígér ez holnapra...

 

Videó: így zajlott a Német Nagydíj első szabadedzése

Másfél percbe sűrítve minden lényeges esemény:

Ricciardo csak a mezőny végéről rajtolhat

A Német Nagydíj első szabadedzése közben jött a hír, hogy Daniel Ricciardo autójába három motorelemből is új került (MGU-K, energiatároló, elektronika), így biztosan utolsó helyről kell indulnia vasárnap a kapott büntetések miatt. Pedig nem csak a Hungaroringen, hanem itt is nagyon versenyképesnek tűnik a Red Bull, az első gyakorláson pont az ausztrál volt a leggyorsabb - az erről írt beszámolónk itt olvasható!

ricci0

fotó: dppi

Összesen négy F1-es pilótának van szerződése 2019-re

Napi statisztika: Valtteri Bottas bejelentése után a legérdekesebb versenyzői ülések nagyrészt elkeltek, vagy biztosra vehetők, ám érdekesség, hogy a teljes mezőnyt tekintve összesen négy pilótának van biztos szerződése a 2019-es szezonra: Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak a Mercedesszel, Sebastian Vettelnek a Ferrarival, Max Verstappennek pedig a Red Bull-lal van megállapodása. 

szerződések

fotó: dppi

Németországi győzelmeivel dicsekszik Alonso

Fernando Alonso közösségi oldalán sorolta fel, melyik években győzött Németországban, ahol ő a mezőny legeredményesebb tagja. A felsorolás kissé becsapós, mivel a Német Nagydíjat csak háromszor nyerte meg, a másik két siker (a Nürbrurgringen) az Európa Nagydíjon született. A lista vélhetően hétvégén nem fog bővülni.

Saját gokartmárkát alapított Ralf Schumacher

A Formula-1-ben korábban a Jordannél, a Williamsnél és a Toyotánál megforduló versenyző már hosszú évek óta vezeti a családi gokartcsapatot, a KSM Schumacher Motorsportot. Most pedig immáron saját márkás, RS gokartokon is száguldhat a fiatal generáció. A kaszni megtervezésével egy olasz céget bízott meg Ralf, ám az értékesítést már ő irányítja Kerpenből. Az RS márkájú gokartok a következő, szeptemberi világbajnoki fordulón fognak debütálni Genkben. 

Nem Ralf Schumacher az egyetlen az F1 világából, aki hasonló vállalkozásba fogott: a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso és Daniel Ricciardo neve alatt is fut gokartbrand. 

Novemberben jelenik meg magyarul a Raikkönen életéről szóló könyv

Beszámoltunk róla korábban, hogy Kari Hotakainen a 2007-es világbajnok eddig nem ismert oldaláról ír könyvet. Jó hírünk van a Jégember rajongóinak, a könyv ugyanis magyar nyelven előrendelhető, ráadásul most 20% kedvezménnyel lehet beszerezni a Helikon Kiadó jóvoltából, az író szerint, nem csupán életrajzi művet. A könyv várhatóan 2018. november 20-án kerül a magyar polcokra.

Fotó: Helikon Kiadó

Ismét szürreális hosszúságú kérdést tett fel egy újságíró a sajtótájékoztatón

A Német Nagydíj hivatalos csütörtöki sajtótájékoztatóján Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Sergio Perez és Brendon Hartley állta az újságírók kérdéseit – Vettel a következőt, melyet csaknem 50 másodpercen keresztül tett fel egy korosodó zsurnaliszta:

„Az utolsó verseny során Silverstone-ban csapattársad, Kimi több motorerőt kért, de mérnöke visszautasította kérését. Kimi ingerülten válaszolt: ’nincs megengedve, hogy saját magamnak gondolkodjak?’ A kérdés: milyen mértékig hozhatod meg saját döntéseid a pályán, és mennyire dönt a csapat a távolból helyetted? Elárulhatom, hogy sok embert ismerek, akik azért nem néznek Formula-1-et, mert a technika túl bonyolult, és úgy érzik, a versenyeket manipulálják. Úgy tűnik, a Formula-1 még jobban eltávolodott a rajongóktól, mint előtte. Egyetértesz ezzel? És kérlek, emlékezz az első kérdésemre.” 

A hallgatóság ámulatát csak fokozta, hogy Vettel így válaszolt: „Emlékszem a kérdésre!”

Később kiderült, hogy a felszólaló egy német újságíró, Walter Koster, akinek mintha szórakozása lenne nyakatekert kérdéseket feltenni, melyek aztán témává válnak a közösségi médiában – nem a mostani volt első dobása. Erről az úriemberről van szó:

Bottas hazatért Finnországba, és mindenhova magával vitte kutyáját

A finn pilóta hétvégén a Goodwoodi Sebességfesztiválon hajtotta meg a Mercedest, most pedig már a Német Nagydíj helyszínén tartózkodik. A közbeeső pár napban visszatért hazájába, Instagram-posztjai tanúsága szerint pedig kutyáját SUP-ozni (állószörfözés) és egy Mercedes-szalonba is magával vitte.

 

SUP

 

What’s the model? ✨ #VB77 #mercedesamg @mercedesamg @mbsuomi

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés,

A közösségi médiában is hálálkodott Hamilton a Mercedesnek

Két évre szóló szerződéshosszabbítását a következő szavakkal kommentálta Instagram-oldalán Lewis Hamilton:

„A Mercedes család tagja vagyok 1998 óta, és örökké hálás leszek töretlen támogatásukért, megingathatatlan szeretetükért és védelmükért, melyet ezen évek során nyújtottak. Hihetetlenül büszke vagyok arra, amit közösen értünk el, és még izgatottabb amiatt, amit közösen, előre lendülve fogunk elérni. Számomra nincs is jobb hely annál, ahol most vagyok. Nagy köszönet jár a csapatnak a türelemért, Totónak pedig a belém fektetett bizalomért. Mindig együtt nyerünk és veszítünk. A jövőre!”

Videó: Amikor Barrichello a mennybe ment Németországban

123. alkalommal állt rajthoz, a 18. helyről indult, mégis megszerezte élete első Formula-1-es futamgyőzelmét - Rubens Barrichello számára örökre emlékezetes marad a 2000-es Német Nagydíj.

Egészen egyedi pályabemutatót tett közzé a Red Bull

Max Verstappen, egy távirányítású Red Bull és egyéb "segédeszközök" is szerepet kapnak...

Olvastad már?