Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 21. hétfő

Bővül a család: Michelisz Norbert májusban kétszeres apa lesz!

Verseny lakókocsikkal: Verstappen és Ricciardo megküzdött egymással

A két Red Bull-pilóta zandvoorti meccse:

 

WTCR: Megvan az első Peugeot-győzelem, Michelisz és minden Hyundai esélytelen volt

Michelisz Norbert a 26. helyről indult és a 23. helyen zárt a WTCR zandvoorti fordulójának második futamán, mert hárman is kiálltak vagy kiestek előle - szemmel láthatóan nem erőltette a tempót, a pontszerzés teljesen reménytelen volt és a BoP kiegyensúlyozásának érdekében fontos volt, hogy ne fusson túl gyors köröket. A legjobb Hyundai a 16. helyen zárt Thed Björk színeiben, míg a versenyt Aurelien Comte nyerte, ezzel megszerezte a Peugeot első győzelmét - a legjobb magyar ezúttal Szabó Zsolt lett, aki a 17. helyre hozta be a Seatot, Nagy Norbert pedig a 20. helyet szerezte meg. 

A harmadik futam 16:35-kor kezdődik majd - íme a második verseny végeredménye:

zandvoort_r2

 

Hangolódjunk: így zajlott a tavalyi Monacói Nagydíj

A 2017-es futam összefoglalója a "megtekintés a Youtube-on" szövegre kattintva indul:

Feloldották a bokszutcai sebességkorlátozást a NASCAR-ban: Ez lett az eredménye

A bajnokságba nem beleszámító charlotte-i All-Stars futamon döntöttek úgy a szervezők, hogy a kvalifikáción megszüntetik a bokszutcai sebességkorlátozást, afféle show-elemként. Az időmérős formula a gálaversenyen az volt, hogy a versenyzőknek háromkörös etappal kellett kvalifikálniuk, amely során egy kerékcserét is végre kellett hajtani.

A bokszutcai személyzet nem volt veszélyben az akció során, de mivel mindenki a lehető legkésőbb akart fékezni maximális sebességről, a bakikkal hosszú válogatást meg lehetett tölteni.

WTCR: Vernay a pole-ban, Michelisz csak 20.

Hétfő reggel megtartották a WTCR zandvoorti fordulójának második időmérőjét, ahol Michelisz Norbert nem tudott nagyot alkotni, csupán a 20. helyet szerezte meg, ehhez jön még a tízhelyes rajtbüntetés is. Nagy Norbert a 23., Szabó Zsolt a 26. időt autózta, míg a Q3-ban végül Jean-Karl Vernay bizonyult a leggyorsabbnak, övé lett a pole - viszont mivel motort cseréltek az autójában, a fordított rajtrácsos futamon így ne ma 10. hanem az utolsó helyről indulhat majd.

A mai első futam 12:20-kor, a második 16:35-kor kezdődik. 

wtcr_1

Alonso nem bír leállni: Gokartversenyen indult, és saját maga intette le

A fanatikus spanyol saját ovideói gokartpályáján indult egy amatőr versenyen. Miután megnyerte, kipattant a járműből, hogy ő inthesse le kockás zászlóval a többieket. Ilyen, ha valaki él-hal a versenyzésért.

Megbüntették Di Restáékat, mert közvetlenül a DTM futama után vizet ittak

26 Celsius fokot mértek vasárnap délután a Lausitzringen, jóval többet, mint szombaton: ennek is szerepe lehetett abban, hogy autójából kiszállva két Mercedes-pilóta, Paul di Resta és Daniel Juncadella vizet ivott, még azelőtt, hogy túlestek volna a kötelező verseny utáni mérlegelésen.

Ez szigorúan tiltott, a parc fermé-szabály megsértésének számít, ezért elkerülhetetlenül büntetés várt a két pilótára. Ugyanakkor, mivel verseny után súlyuk jelentősen magasabb volt az előírt minimumnál, megtarthatták 4. és 12. helyezésüket, a stewardok csak egy 3000 eurós csekket írtak mindkettőjüknek.

Keszthelyi Vivien akár csalódott is lehet: Két negyedik hellyel távozott a Lausitzringről

A DTM-mel együtt az Audi Sport R8 LMS Cup is versenyzett a Lausitzringen, a mezőnyben a 17 éves Keszthelyi Viviennel, aki a szombati és vasárnapi futamokon is 4. helyen ért célba. Mindkétszer pozíciókat javított, az időmérőkön ugyanis 7. és 6. helyen zárt.

Ennek ellenére talán csalódott is lehet a pozíciók miatt, hiszen a hockenheimi nyitófutamon két 3. helyezést gyűjtött: új bajnokságában a dobogó korántsem elérhetetlen cél.

Az első körben véget ért Michelisz Norbert versenye – Yvan Mullerével együtt

A magyar pilóta öthelyes rajtbüntetésével együtt a 19. helyről kezdhette meg a zandvoorti első futamot. A szintén hátulról induló Yvan Muller külső íven támadta: a két Hyundai között először egy enyhébb kontakt volt – a kanyarban azonban Michelisz nem tudott íven maradni, elsodorta Muller autóját, és mindkettőjük versenye a szalagkorlátban ért véget.

A szalagkorlát tetején megálló Muller egy rendkívül dühös rádióüzenetben hibáztatta Micheliszt, a „hogy lehet ilyen ostoba” megjegyzést is hangoztatva. A baleset után biztonsági autót küldtek be, majd piros zászlóval megszakították a versenyt.

Tassi megszerezte első dobogóját, és gondoskodott a TCR Europe legjobb csatájáról

A harmadik helyről induló Tassi Attila erős rajtjával nyert egy pozíciót a TCR Europe első versenyén Zandvoortban, miközben mögötte Nagy Dániel és Reece Barr összeért, majd az ír pilóta nagy erővel a betonfalba csapódott. Számos versenyző rántotta félre a kormányt, végül pedig Barr és Igor Stefanovski Hyundaia is romokban maradt a célegyenesben, a futam körökön át biztonsági autó mögött zajlott.

Mikel Azcona sima győzelmet aratott, Tassinak azonban vért kellett izzadnia, a hátulról induló, és számos autót megelőző Jaap van Lagen ugyanis Audijával a Hondát is utolérte. Tassi azonban kivédekezte a veterán holland támadásait a hajrában, így övé lett a második pozíció. A Paul Ricardon kétszer dobogós Nagy Dániel 7. helyen ért célba – a holnapi második futamot ő kezdheti harmadik pozícióból.

A verseny teljes hosszában visszanézhető itt:

Ilyet senki nem látott még gyorsasági motorversenyen, mint a Moto3-ban: Kornfeil átugratott riválisa motorján, aztán ment tovább, mintha mi sem történt volna

Minél többször nézzük meg, annál kevésbé érthető, hogyan úszta meg a balesetet Jakub Kornfeil, aki nem tudta kikerülni Enea Bastianini motorját.

 

Az incidens az utolsó előtti körben történt, de a befutó sem volt akármilyen: a vezető Marco Bezzecchi elesett, és magával rántotta Jorge Martint. Fabio di Giannantonio ért célba első helyen, de egy kanyarlevágás miatt megbüntették, így Albert Arenas szerezte a győzelmet, aki korábban 8. helynél jobb pozícióban még sosem ért célba.

Az első dobogó után első pole-pozícióját is megszerezte a DTM-újonc

A lausitzringi hétvége egyik főszereplője eddigi Philipp Eng, a 28 éves osztrák, aki számos szezont a Porsche márkakupáiban és GT-szériákban töltött, mielőtt a BMW felkarolta, és ülést adott neki a DTM-ben. A pilóta már a szezon második versenyhétvégéjén megvillant: szombaton a második helyről indult és harmadikként ért célba, a vasárnapi 30 perces időmérőn pedig első pole-pozícióját is bezsebelte 26 ezredmásodperces előnnyel.

Az osztrák mögül két Mercedes indul, a visszatérése óta először megvillanó Pascal Wehrlein, valamint Gary Paffett a 13:30-kor rajtoló versenyen. René Rast óriási szombati balesete után, melyben Audija teljesen összetört, ma nem versenyez.

1.  Philipp Eng  BMW M4 DTM  1:38.150  
2.  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.176  00.026
3.  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.218  00.068
4.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM  1:38.283  00.133
5.  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM  1:38.376  00.226
6.  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.538  00.388
7.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  1:38.556  00.406
8.  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.566  00.416
9.  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.658  00.508
10.  Timo Glock  BMW M4 DTM  1:38.673  00.523
11.  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  1:38.675  00.525
12.  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  1:38.710  00.560
13.  Nico Müller  Audi RS5 DTM  1:38.743  00.593
14.  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  1:38.756  00.606
15.  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.853  00.703
16.  Jamie Green  Audi RS5 DTM  1:38.874  00.724
17.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  1:38.884  00.734

Button már vezeti új szériáját, a japán Super GT-t

Három verseny alatt másodszor ért célba a második pozícióban Jenson Button és társa, Naoki Yamamoto a Super GT 300 kilométeres suzukai futamán. Ezzel az eredménnyel a hondás páros a bajnoki pontversenyben is az élre ugrott, egy ponttal Tsugio Matsuda és Ronnie Quintarelli elé, akik hatodik helyen végeztek.

A futamot Takuya Izawa és Tomoki Nojiri nyerte, ugyancsak Hondával, a harmadik győztes páros három hétvége folyamán.

WTCR: Rob Huffé az első pole, minden Hyundai a mezőny második felében

A Sebastien Loeb Racing pilótája, Rob Huff megszerezte szezonja első pole-pozícióját a vasárnapi időmérőn, amely az első futam rajtsorrendjéről döntött Zandvoortban. Két tizeden belül végzett hozzá képest Yann Ehrlacher és Gordon Shedden, akik a második-harmadik pozícióból startolnak. Az edzést Szabó Zsolt balesete miatt piros zászlóval meg kellett szakítani.

Volkswagen, Honda és Audi zárt az első három pozícióban, és Aurelien Comte személyében egy Peugeot-t is találunk a 7. helyen, az első három versenyhétvégén fölényben levő Hyundai azonban a Hollandia előtti teljesítménykiegyenlítés után teljesen eltűnt az élmezőnyből. A márka legjobb pilótájaként Michelisz Norbert 14.-ként kvalifikált, Thed Björk 19., Yvan Muller 21., Gabriele Tarquini mindössze 24. lett. Michelisz időmérős eredményénél öt hellyel hátrébb indul, Huff-fal való ütközése miatt öthelyes rajtbüntetést kapott a Nordschleifén.

Jövő héten Monacói Nagydíj, nézzük meg Kimi Raikkönen tavalyi pole-pozíciós körét

Folytatódik a túraautós hétvége - mutatjuk a mai és a hétfői programot!

Vasárnap

8:30-9:00 WTCR, első időmérő

11:25-11:45 DTM, második időmérő

12:20-12:45 TCR Europe, első futam

13:30-14:30 DTM, második futam (M4 Sport) 

14:00-14:45 MotoGP, futam (Spíler TV)

16:00-16:30 Audi R8 LMS Cup, második futam

16:20-16:50 WTCR, első futam

 

Hétfő

8:30-9:25 WTCR, második időmérő 

12:20-12:50 WTCR, második futam (M4 Sport) 

14:55-15:20 TCR Europe, második futam

16:35-17:10 WTCR, harmadik futam

wtcr_1

Ettől válik igazán különleges versenyhelyszínné egy egykori repülőtér

Csak néhány kép ennek igazolására:

IMG_20180518_141455

IMG_20180518_140725

IMG_20180518_143724

IMG_20180518_143820_1

IMG_20180519_121232

checkin

(igen, ez egy check-in pult...)

Videó: Rosberg a Formula-E-vel tért vissza a versenypályára

Már a videó is elkészült Rosberg tízperces bemutatózásáról, amit a berlini versenypályán ejtett meg az időmérő és a futam között. A német a Formula-E második generációs autóját próbálta ki, amellyel a mezőny majd csak az ötödik szezontól kezdve versenyezhet.

Ez volt az első alkalom a számára F1-es világbajnoki címmel végződött 2016-os Abu Dhabi Nagydíj óta, hogy Rosberg együléses versenyautót vezetett. Bemutató lévén a köridőit nem mérték, és bár láthatóan nem csak sétakocsikázást tartott, azért nem is préselt ki mindent az autóból: nagyjából 1:15-ös köröket futott. A Formula-E élmezőnye még a jelenlegi autókkal 1:09-es időkre volt képes az időmérőn.

A TCR-Europe-ban most jobban megy a magyaroknak, mint a WTCR-ben

Ezen a hétvégén egy helyszínen versenyez a WTCR-rel a TCR-Europe sorozata, amely mai időmérőjén a hondás Tassi Attilát a harmadik, míg a szintén kompenzálást elszenvedő hyundaios Nagy Dánielt a nyolcadik helyen intették le. A leggyorsabbnak a korábbi gyári ladás Jaap van Lagen bizonyult.

WTCR: Továbbra is Honda az élen, a Hyundaiok a sor végén kullognak

Két Honda bérelte ki az első két helyet ma Zandvoortban, a második WTCR-es szabadedzésen ugyanis Esteban Guerrieri bizonyult a leggyorsabbnak csapattársa, Yann Ehrlacher előtt. Eközben a hyundaiosok tovább nyögték a teljesítménybeli megszorításokat, Michelisz Norbert közel 1,5 másodperces hátránnyal lett a tizennyolcadik. A zengős párosból épp Szabó Zsolt végzett Norbi előtt egy hellyel, míg Nagy Norbert a huszonötödik lett. 

Olvastad már?