Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 21. szombat

Ezt még értelmezzük: Tévésorozat lett a Formula-1-ből

Egy F1-es oldalnak szúrt szemet, hogy a Formula-1 felkerült a filmes adatbázisba, az IMDB-re, méghozzá „tévésorozat” címkével. Egészen 1950-ig visszamenőleg minden „évad” minden „epizódja” pontozható, sőt még „stáblista” is található a „szereplőkkel”. Érdemes böngészni, a képre kattintva már ott is vagyok. Jelenleg a Formula-1 10 csillagból 9,3-mal rendelkezik.

Versenyautóval a svájci forgalomban

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy 63 év után először rendeznek autóversenyt Svájc határain belül, amikor június 10-én birtokába veszi Zürich utcáit a Formula-E - így hát a városban tartottak is most egy utcai bemutatót Sebastien Buemivel és a Renault-val, ha esetleg valakinek kiment volna a fejéből ezen történelmi időpont közeledése. Valószínűleg pár éve még Buemi sem hitte, hogy valaha is hazai pályán versenyezhet majd karrierje során.

 

DbPILEcV4AAc-yA

DbNjUd5WsAAZAYJ

Hét eset, amikor Verstappent szidta ország-világ

A Formula-1 YouTube-csatornája válogatást készített Verstappen nagy port kavaró ütközéseiből. A videó átkattintás után indul el.

15 éve hunyt el Japán motoros ígérete

2003. április 20-án, a MotoGP Japán Nagydíján veszítette életét Daijiro Kato, a 26 éves motoros tehetség. Kato szabadkártyásként kétszer is nyert a 250 köbcentiméteres kategóriában a suzukai pályán. Első szezonját harmadikként zárta, második nekifutásra 2001-ben pedig fölényes bajnoki címet szerzett. A 250-es géposztályban rövid idő leforgása alatt 17 győzelmet szerzett, a királykategóriában első, Gresini Hondával töltött szezonjában legjobb eredménye két második hely volt. 74-es rajtszámát nem használhatja senki, Kato tiszteletére visszavonultatták.

Barrichello sem látogathatja Schumachert

Michael Schumacher és Rubens Barrichello 2000 és 2005 között voltak csapattársak a Ferrarinál. Nem ápoltak túlzottan közeli kapcsolatot, a brazil mégis megkísérelte felkeresni otthonában a 2013-ban síbalesetet szenvedett hétszeres világbajnokot.

„Megpróbáltam módon találni rá, hogy meglátogathassam őt, de azt mondták, ettől nem lesz jobb se nekem, se neki. Ezért nincsen róla hírem” – mondta a Globónak Barrichello, akiről a napokban derült ki, hogy daganattal kellett megműteni.

Fontos mérföldköveket érhet el a következő futamokon a Red Bull

Öt mérföldkő is reális közelségbe került a Red Bull számára, jó eséllyel nagy részüket el fogja érni az istálló a következő hetekben. A csapat Spanyolországban, vagy Monacóban el fogja érni a 150. Formula-1-es nagydíját - hogy melyiken, az a számításból függ, mert ha a 2005-ös USA Nagydíjat is beleszámítjuk, amelyen csak a felvezető kört tették meg, akkor már Barcelonában meglesz a 250.

Az istálló 149 dobogós helyezésnél tart és bár abban reménykedtek, hogy Kínában meglesz a 150., "csak" Ricciardo győzelmének örülhettek, Verstappen végül nem fért fel a pódiumra. Ami már keményebb diónak ígérkezik, az a 60. pole-pozíció begyűjtése, hiszen 58-nál járnak, de a hibrid éra során összesen egyet tudtak begyűjteni - idén viszont határozottan közelebb kerültek a két élcsapathoz, valamennyi esélyük mutatkozik rá. 

És végül mindkét pilóta mérföldkőhöz érkezhet: Daniel Ricciardo a 150. nagydíját teljesítheti majd Abu Dhabiban, Max Verstappen pedig a 75.-et Szingapúrban, ha minden jól megy. 

foot-stat-attack-

A Mercedesnél úgy érzik, hogy új rekordot állítottak fel Kínában

Ugyan a hivatalos mérések szerint 2,15 másodperc alatt cserélte ki a Mercedes Valtteri Bottas kerekeit a Kínai Nagydíjon, a csapat saját mérése mást mutat: ők úgy vélik a rendszerükre hivatkozva, hogy 1,83 másodperc alatt megoldották a cserék. Ez új rekord lenne a 2017 eleje óta íródó érában, hiszen azóta nagyobbak a kerekek, maga a csapat pedig a 2016-os USA Nagydíj óta nem mért magának ilyen jó időt.

pfmercedes_3

fotó: dppi

 

 

Megvan, hogy melyik gumikat lehet használni a Francia Nagydíjon

A Pirelli közzétette, hogy mely három gumikeverékből választhatnak a Formula-1-es csapatok a versenynaptárba idén visszatérő Francia Nagydíjra: a lágy, a szuperlágy és az ultralágy abroncsokat lehet majd használni. Nincs tehát "kihagyott lépcső" a kínálatban, mint ahogy Kínában volt, három egymást követő keverék közül lehet választani. Ezt a hármat ebben a formában az első nyolc futam során csak háromszor használják a pilótáki: Melbourne-ben, a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíjon, illetve az említett francia futamon.

pirelli_2

Hakkinennel közös biciklizéssel kezdte a napot Valtteri Bottas

A Mercedes finn pilótája a csapat fitnesszedzőjével, Antti Vierulával, valamint a kétszeres F1-es világbajnokkal, Mika Hakkinennel tekert:

pf0

 

Videó a Ferrari csütörtöki F1-es tesztjéről

Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja. 

Egy videó a csütörtöki napról:

Ezért van nagy dilemmában idén Alonso (figyelem: humor!)

„Amikor ebben a szezonban gyorsabb autót adnak neked, de emiatt már nem vagy mém” – posztolta a humoros tartalommal foglalkozó WTF1.com.

Ezeket az autókat kell figyelni a jövő heti versenyen: A WTCR magyar szabadkártyásai

A három állandó magyar indulóhoz (Michelisz Norbert, Nagy Norbert, Szabó Zsolt) Nagy Dániel (M1RA) és Tassi Attila fog csatlakozni. Az alábbi két autót sasoljátok a lelátókról!

Ilyen a hangja, amikor az élen haladva kitörik a felfüggesztés

Pontosan ugyanolyan, mint amikor a 14. helyen haladva törik ki, ám Felix Rosenqvist alábbi balszerencséjét fokozottan drámai körülmények közé helyezte, hogy a svéd a Róma ePrix első helyéről volt kénytelen kiállni, s idén már másodszor vette el tőle a technika a 25 pont lehetőségét. 

Tesztelésbe kezdett a Ferrari, Kvjat először vezetheti az autót

Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. Kvjat számára pénteken jön el az első alkalom, hogy a Ferrari F1-es versenyautóját vezetheti, hiszen a télen csatlakozott a Scuderiához azt követően, hogy a Red Bull és a Toro Rosso többé nem tartott igényt a szolgálataira. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja. 

DbIoeROX4AERE4V

Vandoorne szemügyre vette az új monacói bokszokat

Stoffel Vandoorne, a McLaren F1-es pilótája osztott meg fotókat arról, hogy körbejárta a Monacói Nagydíj helyszínén lévő új bokszokat:

vandoorne1

vandoorne2

vandoorne3

vandoorne4

Vettel-Alonso-Magnussen: így néz ki az F1 jelenlegi erősorrendje

Az idei szezonban minden versenyhétvége után erősorrendet készít a Formula-1.com, a sorozat hivatalos weboldala és ez a sorrend nem csak a legutóbbi futamot veszi számításba, hanem a korábbiakat is, illetve nem csak az elért végeredményt, hanem azt is, hogy mennyit hoz ki a pilóta a technikából. Mindezek tükrében úgy néz ki jelenleg a top tíz, hogy:

1. Sebastian Vettel (+1 hely az eddigihez képest)
2. Fernando Alonso (+4)
3. Kevin Magnussen (-2)
4. Daniel Ricciardo (+5)
5. Nico Hülkenberg (+2)
6. Lewis Hamilton (-3)
7. Marcus Ericsson (-3)
8. Kimi Raikkönen (=)
9. Valtteri Bottas (új belépő, eddig nem fért be a legjobb tíz közé)
10. Pierre Gasly (-5)

A lista és az indoklás itt megtekinthető!

180009_cina_resize

A 2018-as F1-es mezőny legnagyobb bukásai

Az idei mezőny pilótáinak legnagyobb eséses F1-es pályafutásuk során:

Mutatjuk a Kínai Nagydíj öt legnagyobb pillanatát

A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva nézhető meg!

Megjöttek a Kínai Nagydíj legjobb belső felvételei

A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva érhető el!

Itt a WEC gigamezőnyének 37 autója és több mint 100 versenyzője

Május első hétvégéjén megkezdődik a Hosszútávú Világbajnokság 2018/19-es szuperszezonja, amelynek lassan teljessé válik a mezőnye. Legutóbb Oliver Turvey-t nevezte meg LMP1-es csapatába a Manor. És ez csak a teljes szezonban rajthoz álló LMP1-es, LMP2-es, GT Pro és GT Am csapatok felállása, a Le Mans-i 24 órásra szokás szerint ennél is bővebb mezőny fog nevezni.

DbEug2sW0AYYox4

Hamilton bölcsességeket mond, miközben gumit húz

"Vedd körbe magad a pozitívumokkal, és hagyj el minden negatívumot, ami rád nehezedik. Nem az számít, hogy hogyan buktál el, hanem az, hogy hogyan tértél vissza és harcoltál még keményebben, mint korábban" - írja Hamilton, aki talán kicsit önmagát is motiválni próbálja ezekkel a szavakkal a nyeretlen szezonkezdet után.

Olvastad már?