Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 24. kedd

Tudjátok, mi volt Graham Hill egyik kedvenc hobbija?

1962 és 1968 világbajnoka igazi brit úriemberként a vadászatnak hódolt, ahogyan az fia, Damon Hill által Twitteren megosztott képen is látható.

„Álnéven” már az idei év végén beszáll a Formula-E-be a Mercedes

Egyre valószínűbbnek tűnik az a pár hónapja felreppent értesülés, hogy a Mercedes hatodik szezonban történő csatlakozásának elöljárójaként a német márka fejlesztőcége, a HWA már az idén év végén kezdődő új évadban beszáll a Formula-E-be, ezzel 22-re növelve a mezőny létszámát.

A HWA aztán egy év múlva átadná a nevezési jogot és a csapatot a Mercedesnek, minden tudással együtt, amit egy év alatt felhalmoztak. Ezt az egyéves köztes időszakot biztosan nem önálló gyártóként, hanem ügyfélcsapatként teljesítenék, a Venturi által is használt ZF-erőforrásokat használva. A HWA mérnökei már a szezon kezdete óta szorosan együttműködnek a monacói csapattal és a gyártóval is, előkészítve ezzel a beszállást.

A versenyzői felállásukról talán még korai beszélni - pláne, hogy egyáltalán a részvételüket is majd csak a Berlin ePrix környékén jelenthetik be - de borítékolható, hogy Mercedes-kötődésű pilótákat fognak alkalmazni. Ilyenformán az is lehet, hogy "lenyúlják" Edoardo Mortarát és Maro Engelt a Venturitól, de felmerülhet még Pascal Wehrlein, Lucas Auer, Paul di Resta, és tulajdonképpen mindenki a Mercedes idei év végén megszűnő DTM-csapatából.

31171266_1615660358552519_8622504440810696200_n

Így edz a világ egyik legjobb raliversenyzője

Thierry Neuville fizikai felkészülésébe tekinthetünk bele:

 

Massának még másodszor is sikerült úgy visszavonulnia, hogy azt díjra terjesztették elő

Az idei Laureus-díjátadó, amelyen a 2017-es sportteljesítményeket értékelték, már februárban lezajlott, ám a szervezet honlapján minden hónapban indítanak egy közönségszavazást, amelyen "a hónap videóját" keresik a sportvilág legérzelmesebb pillanatai közül. Rejtély, miért most került bele egy tavaly novemberi esemény, Felipe Massa azonban büszkén osztotta meg a világgal, hogy az utolsó hazai közönsége előtt teljesített F1-es futama is ott van az áprilisi jelöltek között. Lehet rá szavazni, de nehéz dolga lesz a hónap megnyerésével a brazilnak, hiszen ellenfelei között ott van például egy paralimpiai bajnoknő, akinél kilencszer diagnosztizáltak daganatos megbetegedést.

Kanyart - és dombot - neveztek el Haydenről Austinban

A tavaly májusban kerékpáros baleset következtében elhunyt 2006-os MotoGP-bajnok szellemét a Circuit of the Americas örökké őrizni fogja, a motorosok és az F1 által is használt austini pályán ugyanis a 18-as kanyar, valamint a mellette fekvő domb az ő emlékére kapta a Hayden Hill nevet. Ez a bizonyos 18-as kanyar a pálya utolsó szektorában található, a félköríves forduló kijáratát jelöli.

A MotoGP hétvégi futamán felkerült a domboldalra az amerikai pilóta védjegyévé vált 69-es rajtszám. Hayden 2013 és 2015 között három alkalommal versenyzett a pályán a királykategóriában.

EasyCapture1_13

Raikkönen hatalmasat javult az időmérőkön

Úgy fest, hogy az idei Ferrari sokkal jobban fekszik Kimi Raikkönennek, mint a tavalyi, vagy a visszatérése óta bármelyik, legalábbis erre utal az első három versenyhétvégén mutatott tempója. A finn tavaly Ausztráliában, Bahreinben és Kínában átlagosan közel négy tizedmásodperccel, 391 ezreddel volt lassabb Sebastian Vettelnél és az egész szezont tekintve is volt 276 ezred hátránya csapattársához képest. Idén viszont eddig sokkal közelebb van a némethez: a hátránya az első három időmérőt tekintve átlagosan mindössze 73 ezredmásodperc volt.

A probléma az, hogy ezt nem tudta igazán pontokra, kiemelkedő eredményekre váltani: végül Bahreinben és Kínában is lenyomta őt Vettel annak ellenére, hogy sokáig Raikkönen tűnt befutónak, a versenyek pedig rosszul alakultak számára - Melbourne-ban a biztonsági autó, Bahreinben az elrontott bokszkiállás, Kínában pedig a rossz stratégia "büntette meg". Viszont úgy fest, hogy ezzel az autóval ő is beleszólhat az élmezőny harcába!

180029_cina_resize

Megvan Tassi Attila idei csapata

"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

tassi

Már várjuk: idén is lesz hasonló befutó Bakuban?

Ricciardo-győzelem, Botas a cél előtt előzte Strollt - mi volt itt tavaly?

Vettel agya elborul, egymásnak megy a két Force India

Öt emlékezetes bakui pillanat belülről:

Az elitben kapott helyet az Eb-futam nevezési listáján a magyar bajnok

Nagyon előkelő helyen szerepel a hétvégi ERC-futam nevezési listáján Herczig Norbert és Ferencz Ramón - Botka Dávidék 12-essel, ifj. Érdi Tiborék 29-essel állnak majd rajthoz. A lista az alábbi linken megtekinthető!

ERC Kanári-szigetek, nevezési lista

Azores_Rallye_Herczig_2018_futam_05

Videó: ilyen egy MotoGP-kör Austinban GoPro-kamerán keresztül

Mit szóltok hozzá?

Elhagyta a Toro Rossót a korábbi Manor-csapatfőnök

John Booth 2015 végén fejezte be a csapatfőnöki munkát a Manornál, majd 2016-ban már a Toro Rossónál dolgozott - a faenzaiaknál is vezető beosztásban volt, versenyigazigatói feladatokat látott el. Booth viszont közben maradt a Manor kötelékében is és mivel a csapat WEC-projektje idén szintet lép, úgy gondolta, hogy elég volt már neki az F1-ből, elhagyta az istállót. 

"Természetesen végéhez érkezett a Toro Rossóval való kapcsoaltom. Talán már túl öreg vagyok a Formula-1-hez. Ez elég?" - válaszolta az Autosport kérdésére. "Az én koromban már belefáradunk a rengeteg repülésbe, utazásba, hotelbe" - tette hozzá.

toro_1

fotó: dppi

 

A jó öreg Fisichellának még 45 évesen is lehet újat mutatni, főleg ha nem süvít a motorja

Aki az olasz fővárosban született, van kapcsolata a technikai sportokkal és jót akart magának (mint Max Biaggi is), az ott volt megmutatni magát a Formula-E első római versenyének helyszínén. A háromszoros F1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella is jót akart, és kapott is: vezethette a sorozat autóját a város utcáin. Első ilyen tapasztalata volt ez, és számára is furcsának hatott a motorhang hiánya, pláne hogy helyette a szél és a gumik hangját hallja. Azt mondta, szívesen versenyezne egy napon itt, és noha az alábbi videóban nem egyértelmű, hogy a Formula-E-re vagy a római pályára gondol, de mindegy is, mert a két dolog csak együtt működik. Vajon tényleg gondolkodik ilyenen vagy csak az ilyenkor kötelező udvariasságból mondta?  

Benzinspórolás mesterfokon: utazzunk egy kicsit valakinek a hátán

A dolog szépséghibája csak annyi, hogy William Alatalo és a rá megérkező Aaron di Comberti tandeme nem jutott túl messzire, és oda sem valami hatalmas sebességgel az olasz Formula-4 Adria Racewayen tartott versenyén. Ezt még Jarno Trulli és Robert Kubica is megirigyelné, már ha emlékeztek arra a bizonyos 2009-es Kínai Nagydíjra, amire gondolunk.

Egyébként az olasz F4 első fordulója volt ez, amely során három versenyt rendeztek, melyek közül kettőt is - köztük az alábbi incidenst tartalmazót - Enzo Fittipaldi nyert meg, aki Emerson Fittipaldi unokája és a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja.

Nico Rosberg korábbi főnökével együtt nyitott versenyzői akadémiát

Amióta visszavonult, nem sok tevékenység van az autóversenyzés világában, amibe Nico Rosberg ne mártotta volna bele magát - és a saját gokartcsapat indítása sem ilyen. A 2016-os F1-es világbajnok büszkén újságolja, hogy megnyitotta kapuit a Rosberg Young Driver Academy, vagyis a fiatal tehetségek felfedezésére és gokartokban történő kiképzésére szakosodott saját sportprogramja, amit azzal a Dino Chiesával együtt hozott létre, aki az ezredforduló környékén a főnöke volt abban a gokartcsapatban, amelyben első öldöklő házon belüli csatáit vívta Lewis Hamiltonnal. A programba támogatóként a Petronas is beszállt, így a kis járgányok szembetűnő világoskék színezetet kaptak.

Rosberg már fel is hívta a figyelmet néhány versenyzőjére, akiknek érdemes megjegyeznünk a nevét: Taylor Barnard és Lorenzo Travisanutto.

DbZgAgyXkAADJvs

Dbc830oXkAA_JJ4

Dbc830oXcAASDve

Még épp időben fújták le az IndyCar alabamai futamát, mert a Penske mérnökei már számítógépeket akartak enni

Szerencsére az IndyCar mezőnye nem búskomor arccal ülte végig a hosszú, eső miatti leállást a vasárnapi futam ideje alatt. Egyszer csak megjelent Twitteren az egyébként a versenyben élen álló bajnoki címvédő, Josef Newgarden alábbi üzenete.

"Srácok, ez a piros zászlós helyzet egyre rosszabbra fordul. Kezdünk kifogyni a harapnivalóból itt a Penske-nél. Nem tudom, meddig bírunk még kitartani. A mérnökök már a számítógépeiket akarják megenni. Kérem, küldjetek segítséget."

Nem sokkal később az amerikai már jobb hírekkel jelentkezett. "Megtaláltam ezt a rendkívül ízletes csokis sütit. A kajaválságnak vége."

Hétvégén Azerbajdzsáni Nagydíj Bakuban – Emlékeztek, hogyan járt Hamilton az első versenyen?

A 2016-os időmérő edzés Q3-as szakaszában éppen „megpuszilta” a falat jobb elsőjével, de ez elegendő volt ahhoz, hogy törött felfüggesztéssel ki kelljen hagynia a döntő etapot.

Hatalmas esőben szakították meg az IndyCar futamát, ma folytatják

"Két méterig sem látok el."
"Soha nem tapasztaltam még ilyen szörnyű látási viszonyokat." 

Ilyen és ehhez hasonló rádióüzeneteket lehetett elcsípni az IndyCar alabamai futamának első 22 körében, ugyanis a 90 helyett csak ennyit sikerült teljesítenie a mezőnynek a hatalmas esőzésben. A futam kezdetét fél órával előrehozták, hátha ezzel meg tudják előzni a vihart, de ez sem mentette meg a napot. A rajttal együtt három biztonsági autós szakaszra volt szükség, Charlie Kimball és Will Power is felúszott a vízen és a falnak csapódott, de a pole-ból a vezetést őrző Josef Newgardennek is volt egy elképesztő mentése. A 19. körben belengették a piros zászlót, majd fél óra után kiengedték a mezőnyt a pályára néhány tapogatózó kör erejéig, de a körülmények csak tovább romlottak, jött az újabb piros, és további másfél órás várakozás után meghozta a döntést a versenyirányítás, miszerint hétfőre halasztják a folytatást. A verseny a 22. kör állása szerint helyi idő szerint 11, közép-európai idő szerint 18 órakor folytatódik.

Alább egy összefoglaló, Power balesetének pillanatai, valamint a verseny jelenlegi állása.

rr_4

Óriás gumiflamingóra repüléssel tölti a két verseny közti szünetet Raikkönen

Nem vicc!

 

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

 

Hat éve: amikor Grosjean először dobogóra állt

Napra pontosan hat éve, a 2012-es Bahreini Nagydíjon állhatott először dobogóra Romain Grosjean - erre emlékezett meg a F1 hivatalos Twitter-csatornája:

 

Így mozgott 21 éve az aktuális mezőny legjobb F1-es autója

1997, Barcelona, Jacques Villeneuve:

Olvastad már?