Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 23. kedd

Melegítsünk 2018 első Formula-E versenyére a legutóbbi marrakeshi futam összefoglalójával!

Szombat délután 17 órától rendezik az elektromos sorozat történetének második marrakeshi versenyét, íme a tavalyi (pontosabban a 2016-os) futam legjobb pillanatai:

Soha nem volt még olyan mélyen Massa, mint most

Mármint ezúttal szó szerint értjük mindezt, a Venturi brazil pilótája ugyanis a négyszeres világcsúcstartó szabadbúvár, Pierre Frolla társaságában próbálta ki magát ebben a számára új műfajban. A néhány hét múlva a Formula-E-ben bemutatkozó ex-F1-es állítólag gyorsan tanult, s egészen 14 méteres mélységig jutott Monaco közelében – íme, egy videó és pár fotó Massa különleges kalandjáról:

massa-buvar-1

massa-buvar-2

massa-buvar-3

Fotó: Bruno BEBERT / Bestimage

Vettel megpördülésétől Raikkönen győzelméig – az USA Nagydíj legjobb pillanatai

A videó átkattintás után indul!

 

A mexikói F1-es pálya stadionrésze ad otthont a Bajnokok Tornájának

Ismét új helyszínt hódít meg a Race of Champions: először fogják Latin-Amerikában megrendezni az autósport mindenféle szakágából sztárokat felvonultató eseményt, méghozzá a Foro Sol névre hallgató stadionban, amely a mexikóvárosi Autodromo Hermanos Rodriguez versenypálya vonalvezetésének is része. A gálaversenyre 2019. január 19-20-án kerül majd sor.

Mexico ROC Stad mock with text

Hét éve költözött az égi versenypályákra SuperSIC

Marco Simoncelli, a 250 köbcentis kategória 2008-as világbajnoka második szezonját teljesítette a MotoGP-ben 2011-ben, s eredményei alapján éppen felszállóágba került a teljesítménye, amikor elérkezett a sepangi futam, amelynek második körében elcsúszott az agresszív stílusáról ismert, a rajongók körében mégis roppant népszerű olasz, aki már nem tudott kikerülni a mögötte érkező Colin Edwards és Valentino Rossi. A SuperSIC becenévre hallgató motoros a királykategória következő nagy világbajnoka lehetett volna, a hét évvel ezelőtti tragédia azonban megfosztotta attól, hogy kiteljesedjen a karrierje. Emlékét örökre őrizni fogjuk!

simoncelli-1

Szeretnéd kipróbálni a ralikrosszt virtuálisan? Itt a lehetőség!

A Magyar Kupa mintájára szimulátor-bajnokságot szerveznek az rFactor játék segítségével, amely összesen kilenc versenyből fog állni – minden további részlet IDE vagy a képre kattintva érhető el.

e-ralikrossz-1

Hogy tetszik a második generációs Formula-E-autók hangja?

A múlt heti valenciai teszten „vettek hangmintát” a Gen2-es gépekről esős és száraz körülmények között egyaránt:

 

Az austini S kanyarokban akkor és most - videó

Így mennek át az F1-es pilóták az austini első szektoron 2012 óta:

Raikkönen és Vettel káromkodik, Alonso szerint lehetetlen versenyezni - így szólt a rádió Austinban

Az USA Nagydíj legjobb rádióbeszélgetései - megtekintés a Youtube-on:

Alonso búcsúzóul még bemutatna egy új kameranézetet

A Formula-1 fejlődésének egyik elemeként egy ideje már téma, hogy egy olyan kameraállást is be kellene vonni a közvetítésekbe, amelyből a nézők megközelítőleg azt látják, amit a pilóta, ezzel nagyobb betekintést nyerhetnek abba, hogy milyen dolguk van a versenyzőknek. Éppen a szezon végén visszavonuló Fernando Alonso szeretné leginkább, hogy búcsúzóul még kipróbálhasson egy ilyet - az ő sisakját gyártó Bellnek van egy elképzelése, mely szerint a sisak oldalán, a pilóta szemével egy magasságban helyezne el egy kamerát, de egyelőre még nem vethették be élesben. 

Alonso hangot adott neki, hogy legalább az utolsó F1-es futamán jó lenne, ha "viselhetné" a kamerát, ennek azonban szigorú szabályai vannak: egyrészt kompatibilisnek kell lennie a közvetítéssel, megfelelő minőséget kell produkálnia, másrészt pedig a biztonsági szempontokat sem lehet figyelmen kívül hagyni.

alonso-sisak-2018

fotó: dppi

Ti is hallottátok? Mit művelt ez az ember a zajmikrofonnál?

Az biztos, hogy az év végi összeállításokban helyet követel magának az az úriember, aki egy zajmikrofonnál szórakozott a vasárnapi USA Nagydíjon:

 

Fanatikus versenylátogatók be is írhatják a naptárjukba 2019. szeptember 8-at

A GT3-as versenyautókat felvonultató Blancpain Series kiadta 2019-es versenynaptárát: az előző három évhez hasonlóan a menetrendben ismét szerepel a Hungaroring egy sprintfutammal.

Na, kit talált a kis Robin Raikkönen az újságban?

Persze, hogy apja győzelme köszönt vissza rá az Urheilu címlapján. „Végre, Kimi!” – szól a szalagcím.

Ha már minden tele van érdekességekkel, amelyek arról szólnak, milyen régóta nyert futamot Kimi Raikkönen, hozzáteszünk egyet: ez volt a finn pilóta első győzelme apaként, mivel az első gyermek, Robin 2015 januárjában született.

Egy versenyt azért a Mercedes is megnyert

A leggyorsabb bokszkiállásért zajló összevetést: Bottas autóján 2,28 másodperc alatt cserélt kereket a csapat. A Williams és a Ferrari álltak még a képzeletbeli dobogóra.

Az USA Nagydíj nagy csatája: Így küzdött Hamilton, hogy világbajnok legyen

A helyezések akkori állása alapján ha Lewis Hamilton megelőzte volna a Max Verstappent, vb-címet érő pozícióba került volna. A brit megpróbálkozott, kanyarokon át fej-fej mellett haladtak,

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Raikkönen megkérdezte a dobogós szobában Hamiltontól, világbajnok lett-e

Az alábbi párbeszéd zajlott le az USA Nagydíj győztese és a még nem 2018-as világbajnok Lewis Hamilton között:

- Megnyerted a bajnokságot vagy nem?
- Nem.
- Nem tudtam!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Just Kimi catching up on the news

Ez történt Austinban: Az USA Nagydíj hétperces összefoglalója

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Nyitókép: Tóth Zsombor / Qian Jun Motorsport Media

A Ferrari férfikara megint kitett magáért - most talán még jobban szólt az olasz himnusz

Van az olasz himnusznak valami egészen egyedi, magával ragadó hangulata, igazi induló. Ha a Formula-1-ben a Ferrari valamelyik versenyzője nyer, a csapattagok a dobogó alatt mindig rázendítenek teli torokból - most talán még jobban szólt az Inno di Mameli. Aki vezényel, igazi, jó csapatfőnök módjára: Maurizio Arrivabene.

 

Egy egyedülálló statisztikát is magáénak tudhat mostantól Kimi Raikkönen

Kimi Raikkönen immár tizehét éve, hogy bemutatkozhatott a Formula-1-ben, és hogy mennyire más volt az a korszak, amikor az első futamát nyerte (2003-ról beszélünk), jól mutatja, hogy még a kettővel korábbi motorformula volt érvényben.

A Jégember tehát nyerni tudott V10-es motorokkal, majd ahogy csökkent a motorok mérete, ő mindig ott volt - most pedig búcsúzóul (?) még a V6-os erőforrások korszakában is elsőként szelte át a célvonalat.

Senki nem tudott még háromféle motorkorszakban versenyt nyerni. 

Még az FIA-elnök is gratulált Raikkönennek

Amikor Kimi Raikkönen a Ferrari mindmáig utolsó vb-címét ünnepelte, még ő volt a csapatfőnök az olaszoknál... Mintha évtizedekkel ezelőtt lett volna.

 

Raikkönen győzelmi „öröme” F1-es kultpillanat marad

Természetesen Kimi Raikkönen öt és fél év után szerzett első győzelmét követően sem a finn volt az, aki éljenzett és kiabált a csapatrádiójában. Ezt megtették helyette a kollegái, miközben a történteket a mezőny rangidős pilótája csak így nyugtázta:

"Ja, kösz. Végre, b***** meg."

Olvastad már?