Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. augusztus 4. szerda

Három új futamgyőztes egy év alatt - érdekes statisztikák a Magyar Nagydíjról

A 36. Magyar Nagydíj elképesztően fordulatosra sikerült, melynek végén Esteban Ocon személyében egy új győztest avatott a sportág, ám nem csak emiatt volt különleges a legutóbbi futam a Hungaroringen. A Racefans jó néhány érdekességet kigyűjtött a nyári szünet előtti utolsó versenyről.

- 12 hónapon belül Esteban Ocon a harmadik olyan pilóta, aki az első futamgyőzelmét szerezte meg az F1-ben. Tavaly az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly, a Szahíri Nagyíjon pedig Sergio Perez tudott diadalmaskodni.

- Esteban Ocon lett a Formula-1 történetének 111. futamgyőztese, egyúttal a 14. francia pilóta, aki nyerni tudott.

- Az Alpine istállója az F1 37. olyan konstruktőre mely győzelmet aratott, igaz ezt a statisztikát bonyolítja, hogy a csapat a Renault, a Lotus és a Benetton istállók utódja, melyek mind nyertek futamokat.

- 268 futamos pályafutása során soha nem volt még arra példa, hogy Sebastian Vettelt kizárják egy versenyről.

- A 2015-ös GP3-szezon nyitófutama óta a mostani volt az első alkalom, hogy Ocon vezetett egy versenyt és meg is nyerte azt.  

- 15 versenyen keresztül tartó pontszerző sorozata szakadt meg Lando Norrisnak. A McLaren pilótája a tavalyi imolai futam óta minden versenyen a legjobb 10 között zárt, ezzel pedig csapata legsikeresebb versenyzője lett ebből a szempontból.

 

Nem úszta meg a motor, Leclerc-re is rajtbüntetés várhat

Valóságos roncsderbi kerekedett, miután a mezőny a Magyar Nagydíj rajtja után megkísérelte bevenni az első kanyart. Valtteri Bottas és Lance Stroll külön-külön majdnem az összes élmenőt lesöpörték a pályáról, legalább négy-öt csapatnak okozva óriási anyagi károkat (amiket az érintettek szerint illene nekik állniuk). A Red Bull már beszélt arról, valószínűleg nem tudják majd megmenteni sem Sergio Perez, sem Max Verstappen motorját, most pedig a Ferrari adott ki egy borúlátó közleményt.

Ők is arra készülnek, hogy Charles Leclerc valamelyik versenyt rajtbüntetéssel kezdi majd, mivel az erőforrása helyrehozhatatlanul károsodott. „A 16-os számú SF21 vizsgálata, mely tegnap megtörtént Maranellóban, azt az eredményt hozta, hogy a motor javíthatatlanul sérült és újbóli használatra alkalmatlan, a Lance Stroll Aston Martinjából érkező behatás következtében. Ez egy újabb csapás a Ferrarinak és a moncaói pilótának. A sérülésnek az anyagi káron túl a versenyzésre nézve is következményei vannak. Tekintve, hogy még 12 versenyhétvége hátravan, a csapat kénytelen lesz egy negyedik erőforrást felhasználni Charles SF21-ében, rajtbüntetés fejében” ­– közölték kedden.

Vannak jelek arra, hogy TÉNYLEG érkezik az Audi az F1-be

Bár annyiszor beszélt már az F1-es közvélemény az Audi érkezéséről, hogy egyre nagyobb hitetlenkedéssel fogadják az erről szóló híreket a rajongók, több jel is arra utal, hogy a mostani pletykáknak jóval több valóságalapja lehet, mint a korábbiaknak. A Formula Podcast legújabb adásában erről is beszélgettünk, s 01:22:51-től meg is hallgathatjátok mindezt:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha nem talál F1-es ülést, az IndyCarban köthet ki Nico Hülkenberg

Újabb ex-Formula-1-es versenyző találhatja magát az IndyCar mezőnyében: a Racer szakportál információi szerint Nico Hülkenberg jövőre az amerikai szériában versenyezhet. A lap úgy tudja, Hülkenberg és az Ed Carpenter Racing között már egyeztetések is zajlottak egy esetleges szerződésről, amely alapján az utcai és az épített versenypályákon indulna a német (ahogy azt tette idén eredetileg Romain Grosjean is), mivel az oválokon szokás szerint Ed Carpenter ülne be az egyik autóba.

Persze nem feltétlenül az IndyCar az első számú opció Hülkenberg számára: a jelenleg az Aston Martin tartalékosaként tevékenykedő németet az Alfa Romeo és a Williams esetlegesen megürülő ülésével is szóba hozták már – különösen utóbbi csapathoz való visszatérése elképzelhető a pletykák szerint, amennyiben George Russell fellép a Mercedeshez.

hulkenberg-dppi

A Hungaroringen az Alfa Romeót teszteli a 17 éves Formula-2-es tehetség

Újabb fiatal pilóta F1-es debütálására kerül sor: a Sauber versenyzői akadémiájához tartozó Theo Pourchaire – 17 évesen az F2-es mezőny legfiatalabb tagja, de újonc létére Monacóban már megszerezte első győzelmét – a 2019-es Alfa Romeo C38-at teszteli a Hungaroringen a szerdai nap folyamán, írja a Crash.net.

Kedden és a szerdán a magyar versenypályán a Pirelli tesztje zajlik, de Pourchaire ettől függetlenül köröz a kétéves autóval. A gumiteszt első napján a McLaren és a Ferrari, a másodikon a McLaren és a Mercedes szerepel. A wokingi csapatnál Lando Norris és Daniel Ricciardo vezetnek egy-egy napot, a Ferrarinál Charles Leclerc-é a főszerep, a Mercedestől George Russell kapta a lehetőséget a 2022-es 18 colos abroncsokkal.

Wolff: A baleset nem befolyásolja a döntésünket

Valtteri Bottas komoly rajtbalesetet idézett elő a Formula-1-es Magyar Nagydíjon: neki köszönhetően kiesett Lando Norris és Sergio Perez, valamint megsérült Max Verstappen autója is, aki nem kis részben ennek eredményeként el is veszítette a vb-vezetést Lewis Hamiltonnal szemben. A finn hibájának áldozatul eső pilóták és csapatok kifakadtak a Mercedes versenyzőjére, a csapatfőnök Toto Wolff ugyanakkor jelezte: a történtek nem lesznek hatással arra, hogy végül Bottas vagy George Russell lesz-e Hamilton csapattársa 2022-ben.

„Ez egyáltalán nem befolyásolja a döntésünket. Sajnálatos hiba volt, komoly következményekkel. Beszorult két autó között, leszorítóerőt veszített, aztán pedig már túl késő volt” – jelentette ki Wolff az Expressnek. Persze a rossz nyelvek szerint valójában növelte is Bottas az esélyeit azzal, hogy kvázi mindkét Red Bullt leamortizálta az első kanyarban…

bottas-f1-hungary-sunday-43

Fotó: Ollé Iván

Nem volt hiány káromkodásokban a Magyar Nagydíjon – így szólt a rádió a Hungaroringen

Talán az átlagosnál is több üzenetet kellett kicsillagozniuk a szokásos válogatás készítőinek, ami persze a rajt utáni káosz ismeretében nem is csoda. De ezen felül hallhattunk még csapatszellemről tanúságot tevő Russellt, köröket elszámoló Hamiltont és Alonsót legendának nevező Ocont is a videóban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

hungaroring-radio-video-1

Az Alpine jelenti: hazaért a herendi porcelán!

Az Esteban Ocon Magyar Nagydíjon aratott győzelméért járó herendi porcelán megérkezett az Alpine otthonába:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Brawn: Visszatért, újjászületett a régi Vettel

Ugyan az autójában maradt kevés üzemanyag miatt végül kizárták, de a pályán idei második dobogós helyezését érte el az Aston Martinnal Sebastian Vettel, aki a győzelemtől sem volt messze a Magyar Nagydíjon. A remek teljesítmény után Ross Brawn is megdicsérte a németet:

"A jelenlegi hozzáállása, teljesítménye és viselkedése miatt nem tudok mást mondani, mint hogy visszatért a régi Sebastian. Fel kell tennem a kezemet, mert bevallom, voltak kétségeim az Aston Martinhoz igazolása miatt, mert a Ferrarinál töltött időszakának vége mindenki számára csalódást jelentett. Most viszont újraéledt. Ahogy Fernando (Alonso), úgy Sebastian is újjászületett" - mondta Brawn.

00121022_073

fotó: dppi

Krepcsik Áronnak már ezért megérte elmenni Le Mans-ba

Krepcsik Áron mellett több magyar gokartos - többek között Vida Benedek és Kovács Zsombor is - részt vett a Rotax International Trophyn Le Mans-ban, ahol négy jegyet válthattak a gokartosok az év végi Grand Finalsre, melyet idén a tervek szerint Szahírban rendeznek, december 11. és 18. között. Bár gokartosaink közül senki sem tudott az első három között végezni, Krepcsik Áron így sem mondhatja, hogy elkerülte volna a szerencse, miután a versenyzők között kisorsoltak egy Can-Am Ryker háromkerekű járművet, és úgy hozta a sors, hogy az ő nevét húzták ki a kalapból, de Vida Benedek is nyert a sorsoláson egy Bell bukósisakot. A furcsa jármű egyébként 47 lóerős motorral és automata váltóval, sőt még digitális kijelzővel is fel van szerelve.

A közös pont Ocon és Alonso pályafutásában: A Hungaroring

Az élet írja a legérdekesebb sztorikat: Esteban Ocon és jelenlegi csapattársa, Fernando Alonso egyaránt a Magyar Nagydíjon szerezték meg első futamgyőzelmüket, a Renault Csoport gyári Formula-1-es istállójában, ráadásul kék színű autóval – a spanyol 18 évvel korábban, a 2003-as hungaroringi futamon. De egyéb statisztikai érdekességeket is találunk az Alpine-nal kapcsolatban a magyar versenyhétvége után:

- Esteban Ocon – a 111. F1-es nagydíjgyőztes – személyében 38 év után nyert francia pilóta, francia autó és francia motor hármasa: az 1983-as Osztrák Nagydíjon Alain Prost győzött, szintén Renault-val.

- Az enstone-i csapat negyedik különböző név alatt nyert: Benetton, Renault, Lotus és Alpine formában szállított győzelmeket, összesen pontosan 50-et. Az istálló utolsó sikerét a 2013-as Ausztrál Nagydíjon érte el Kimi Raikkönen.

- Fernando Alonso Sebastian Vettel kizárása után negyedikként végzett a Magyar Nagydíjon. Ilyen jó eredményt hét éve, a 2014-es Szingapúri Nagydíjon ért el, akkor zárt utoljára negyedik helyen.

- A spanyol a versenyt is vezette néhány körön át a kiállásokból fakadóan: ugyancsak 2014-ben állt utoljára az első helyen, szintén a Magyar Nagydíjon.

Mercedest tesztel Russell kedden a Hungaroringen

Folytatódik a Pirelli 2022-es tesztprogramja, a Magyar Nagydíjat követően a Hungaroringen. Kedden egy nap erejéig a Mercedesre kerülnek fel a 18 colos abroncsok, az autót pedig a verseny nyolcadik helyezettje, George Russell vezeti.

Szerdán a Ferrari folytatja a gumitesztet, az olasz istálló esetében a pilótáról nem adott hírt a Pirelli.

Alonso: Lewis mindig panaszkodik

Az akciódús Magyar Nagydíj legnagyobb párharcát két ősi ellenfél, Fernando Alonso és Lewis Hamilton szolgáltatta a futam hajrájában: a csata a negyedik helyért folyt, valójában azonban Alonso nem saját pozícióját, hanem az Alpine győzelmét védte. A Mercedes csapatrádiójában elhangzott Hamilton panasza: ilyen sebességnél Alonso veszélyesen védekezett.

„Ő mindig panaszkodik!” – válaszolta zsigerből Alonso a Ziggo Sport riporterének, mikor a tévés Hamilton rádiózását vetette fel, meg sem várva a kérdés befejezését. Aztán hozzátette: „Az FIA részéről nem hallottam semmit, ezért azt hiszem, rendben volt.”

„Őszinte véleményem szerint Lewis apró hibát követett el az utolsó két kanyarban, mert ekkora tempóelőnnyel nem telhet nyolc körbe az előzés. Utána változtatott is az ívén, ezért tudta Carlost szinte rögtön, egy kör múlva megelőzte. Nem volt nehéz az előzés, mégis négy-öt körbe telt neki kitalálni, hogyan csinálja – így gondolom én” – elevenítette fel a pompás csatát Alonso.

Visszavette a vezetést Hamilton és a Mercedes – így állnak a vb-tabellák „félidőben”

Bár július elején úgy tűnt, ellépett a Formula-1-es összetettben Max Verstappen és a Red Bull, a Brit és a Magyar Nagydíjak számukra balszerencsés eseményei megfordították a tendenciát, így tizenegy futam után, nagyjából a 23 versenyre tervezett szezon felénél már ismét Lewis Hamilton és a Mercedes vezet – méghozzá Sebastian Vettel kizárása után az eredetinél is nagyobb fórral. Mutatjuk az egyéni és a konstruktőri tabella élmezőnyét:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Bár a dobogóra nem állhatott fel, a pezsgőzést azért bepótolta Sainz

Sebastian Vettel utólagos kizárásával Carlos Sainz a negyedikről a harmadik helyre lépett előre az F1-es Magyar Nagydíjon, ám csak úgy, mint két éve Brazíliában, értelemszerűen most is kimaradt számára a pódiumceremónia. A spanyol pilóta azonban a közösségi oldalára feltöltött videó alapján egy jóízű koccintással ünnepelte második ferraris dobogóját:

 

A csapatmunka diadala: így ünnepelt együtt Ocon és Alonso

A spanyol elképesztően nagyot védekezett Lewis Hamilton ellen, így megőrizhette első helyét a francia csapattárs. A közös öröm:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A koronavírus utóhatása lehet Hamilton rosszulléte?

Hosszú, végtelennek tűnő 70 körös Magyar Nagydíjat teljesített vasárnap a mezőny, és bár a hétvége korábbi részében tapasztalt forróság némileg csökkent, a versenyzőkből így is sokat kivett fizikailag. A legtöbbet talán Lewis Hamiltonból, akin az autóból kiszállva azonnal látszott, hogy nincs minden rendben vele. Esteban Ocon rögtön meg is kérdezte tőle, jól érzi-e magát. A brit csak bólintott, és összeszorított foggal végigcsinálta a pódiumceremóniát is, de a futam utáni sajtótájékoztatóra már késve érkezett meg, egy gyors orvosi ellenőrzés miatt.

A rosszullét még az interjú közben sem múlt teljesen el, és a hétszeres világbajnok nem volt biztos abban, el fog-e, és ha igen, mitől, hiszen nem tudják a kiváltó okot. Egy gyanújuk azonban van: talán Hamilton tavaly év végi koronavírus-fertőzése nem múlt el nyomtalanul. "Nagyon szédültem, és a dobogón is homályosan láttam. Egész évben küzdöttem az egészségemmel azok után, ami tavaly történt, és még mindig harcolok. Szerintem ez lassú lefolyású. Emlékszem, hogy milyen volt, amikor elkaptam, az a fáradtság igazi kihívás volt. Ami a mai napot illeti, ki tudja, mi volt ez. Talán csak a hidratáció, de az biztos, hogy ilyet még sose tapasztaltam. Valami hasonló volt Silverstone-ban, de ez még annál is rosszabb" – mondta el még mindig küszködve Hamilton, aki reméli, edzéssel sikerülhet jobb formába hoznia magát.

f1-hungary-sunday-151

fotó: Ollé Iván

Bottas torpedózásától Ocon bravúrgyőzelméig – ez történt a Magyar Nagydíjon

Több mint hét percbe fért csak bele az idei Magyar Nagydíj lényege - az eseménydús futam videós összefoglalója ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf3_5

Váratlan: Vettelt utólag kizárhatják?

Ugyan a szivárványos eset miatt végül nem kapott komoly büntetést senki, így Sebastian Vettel sem, azonban így is kizárás várhat a Magyar Nagydíjon bravúros második helyet szerző német pilótára. Az Aston Martinból ugyanis elfogyott az üzemanyag a verseny végére és a mintavételnél csak három decilitert találtak a tankban, holott a szabályok szerint egy liternek rendelkezésre kell állnia. A büntetés ilyen esetben alapvetően a kizárás - a csapat egy képviselője éppen magyarázza a helyzetet a versenyfelügyelőknél.

00121023_360

fotó: dppi

A Magyar Nagydíj első és második helyezettjét is behívták a versenyfelügyelők

Összesen öt versenyzőt rendeltek be a stewardok a Magyar Nagydíjat követően. Köztük van a futamgyőztes Esteban Ocon, aki a versenyt követő procedúrákra vonatkozó szabályokat szegte meg. Az Alpine pilótája a levezető kör után nem hajtott rögtön a bokszutcába, hogy megálljon a számára kijelölt helyen, hanem átszelte a célvonalat, melyet követően a bokszkijáratnál húzódott félre.

Sebastian Vettelt a futam előtti, nemzeti himnuszra vonatkozó előírások megszegéséért hívták be a stewardok irodájába: a német a BBC szerint azzal követett el kihágást, hogy a himnusz alatt is viselte szivárványszínű pólóját. Három másik pilótát, Valtteri Bottast, Carlos Sainzt és Lance Strollt szintén a versenyt megelőző procedúrák miatt rendeltek be. Valószínűsíthető, hogy az esetek miatt pénzbírságot osztanak ki, a futam eredménye nem módosul.

Olvastad már?