Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. szeptember 22. péntek

A Toro Rosso pilótáival végignézették, ahogy egy robot táncol

Az alábbi videó bevonulhatna a mindenkori legfurcsább, legfeszengősebb sajtóesemények közé, amelyeken F1-es pilótáknak részt kellett venniük. Carlos Sainz és Danyiil Kvjat egyik első állomása Szingapúrban egy olyan rendezvény volt, amelyen egy robottal kellett eltölteniük az időt, pontosabban azt nézhették végig, ahogy a robot szórakoztatja magát. A beszélni, táncolni, a környezetére reagálni tudó mesterséges intelligenciát Acronisnak hívják - érdekesség, hogy Szingapúrban tavaly Nico Rosbergnek is egy ugyanilyen kinézetű robotnál volt jelenése, azt NAO-nak nevezték.

Alább megnézhető a Toro Rosso-pilóták különös kalandja Acronisszal. A videóban az események 14 perc és 30 másodperc elteltével kezdenek a lehetőségekhez mérten felpörögni, akkor lép színre a robot. 

Hamilton reklámvideója egy komolyabb időutazós paradoxonnak is elmenne

"Én meg tudom állítani az időt, de engem semmi nem állít meg" - mondja Lewis Hamilton az alábbi kisfilmben, miközben egyenesen felé száguld Juan Manuel Fangio Mercedese, ő pedig eközben... na majd meglátjátok, mit csinál és kivel!

Sepangtól a Sauberben a Ferrari tehetsége – Egyelőre csak szabadedzéseken

Négy péntek délelőtti tréningen vesz részt a 19 éves Charles Leclerc még idén: a Malajziai, USA, Mexikói és Brazil Nagydíjakon vezeti a C36-ot. A Formula-2 éllovasa Japánt kihagyja, mivel azon a hétvégén Jerezben versenyez, ahol már bebiztosíthatja az utánpótlás-széria bajnoki címét.

Ez annak jele, hogy Leclerc a várakozásoknak megfelelően a Sauber versenyzője lehet 2018-ban: az Autosport lap szerint szintén elképzelhető, hogy a csapat másik ülését Antonio Givoninazzi kapja, aki szintén a Ferrari kötelékébe tartozik.

Amikor rájössz, hogy azt az autót teszteled, amit a magyar ralibajnok is

Szerkesztőségünk lehetőséget kapott arra, hogy kipróbáljon egy új Skodát - és közben az is kiderült, hogy milyen telefonja van az utóbbi két év magyar ralibajnokának, Herczig Norbertnek...

herczig1

herczig3

Monteiro már a kórházi ágyban fekve is edz, hiszen még meg akar nyerni egy bizonyos bajnokságot

A Honda WTCC-csapatának portugálja szeptember 6-án szenvedett balesetet a barcelonai tesztelés során, s előbb a helyi kórházban ápolták, majd pedig egy portugáliai intézménybe szállították tovább. Sérülésének milyenségét nem hozták nyilvánosságra, és bár nem szenvedett töréseket, immár két hete kórházi ellárásra szorul.

Monteiro 21-én reggel a Twitteren jelentkezett be, hogy fejleményekről számoljon be gyógyulását illetően.

"Jó reggelt! Remek híreim vannak: végre el tudom kezdeni az utam a felépülés felé. Gyerünk, gyerünk, gyerünk!" - írta a portugál, hashtagben hozzátéve, hogy még egy bajnokságot is meg kell nyernie. Persze a WTCC-re utalt ezzel, ahol 12 ponttal vezeti a tabellát Thed Björk, és 29-cel Michelisz Norbert előtt. Monteiro számára kapóra jött a túraautó-vb három hónapos szünete, a következő, kínai fordulóig még mindig van ideje, azt ugyanis majd október 14-15-én rendezik.

Láttátok már Alonso divatmárkájának reklámfilmjét a spanyol legújabb életbölcsességével?

A kétszeres bajnok idén tört be a divat világába is, Kimoa néven megalapítva saját ruhamárkáját. Az alábbi reklámfilmmel mutatkozik be, benne pedig megfogalmazta saját ars poeticáját is a spanyol:

"Néha, amikor egy dologról már mindent tudsz, amit lehet, elkap a vágy, hogy ismét kezdő legyél valamiben."

Loebnek murván is tetszett a Citroen, de még nem döntött a visszatérésről

Az idei szenvedés után előbb Andreas Mikkelsent igazolta le a Citroen rali-világbajnokságon szereplő csapata, majd a sportág koronázott királyát, Sebastien Loeböt is aktiválta - egyelőre csak tesztelni. Loeb 2012 végén vonult vissza, 2013-ban még indult négy versenyen (kettőt meg is nyert...), majd 2015-ben még rajthoz állt a Monte-Carlo Ralin, azóta nem láthattuk vb-futamon. Most viszont az aszfaltos teszt után murván is besegített korábbi csapatának: a hangsúly a C3 WRC vezethetőségén volt, az autó hátulja ugyanis sokszor válik irányíthatatlanná, így csak egy versenyt nyert idén a csapat és utolsó a konstruktőri pontversenyben.

"Közel öt éve nem vezettem murván WRC-t, kérdéses volt, hogy képes vagyok-e rá, de hamar visszaszoktam és jól éreztem magam az autóban. Dolgozunk azon, hogy jobb legyen a tapadás, bár nem tudom, hogy a riválisok autói milyenek. A jövővel kapcsolatban még semmi sincs eldöntve, először csak a mostani tesztre kell gondolnunk" - mondta a kilencszeres világbajnok.

A Citroennél felmerült a regnáló világbajnok, Sebastien Ogier neve, Kris Meeke-et már egyszer "kispadra tették" a csapatnál, a szezon közben bevetett Andreas Mikkelsent viszont már el is orozta a Hyundai. Tényleg visszatérhet Loeb?

loeb-c3wrc

fotó: Citroen Racing

 

 

Ausztráliában állítják ki Daniel Ricciardo 2014-es Red Bullját

A frissen kibővített Motor Museum of Western Australia állíthatja ki Daniel Ricciardo 2014-es, a Kanadai Nagydíjat megnyerő Red Bullját - a pilóta ezzel aratta első F1-es futamgyőzelmét. Ricciardo ezt az autót a 2014-es, számára kiemelkedően sikerült (Red Bull-újoncként legyőzte házon belül Sebastian Vettelt és harmadik lett a pontversenyben) szezon után kapta meg csapatától, most pedig kölcsönadta az ausztrál múzeumnak.

"Az egy kiemelkedő év volt, több dolgot is kérhettem. Az egyik ez az autó volt, a csapat pedig örömmel adta oda. Megkapta a motort is a Renault-tól, pedig szerintem ez nincs mindig így. Ez nem egy replika, nem is egy kamuautó, ez igazi és az én valóságom. Remélhetőleg más álmokat is el tud indítani" - magyarázta Ricciardo a The West Australian kérdésére, miután Szingapúrból egyenesen Perth-be utazott.

Az MNASZ elnöke is meglátogatta a hétvégén súlyos balesetet szenvedett versenyzőket

A hétvégi Lyukóbánya-Parasznya Ralin súlyos balesetet szenvedett Németh István és Mida Béla - előbbi mankóval már tud járni, utóbbi állapota ugyan javult, de még mindig súlyos. Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke is meglátogatta őket:

Ez történik két perc gumifüstöltetés után

Nem ajánljuk:

Hogy mennyivel zárt eredményesebb hétvégét Kiss Norbi, mint Lewis Hamilton?

Kiss Norbi nem kevés trófeát gyűjtött be hétvégén a Kamion-Eb-n - igaz, négy futam alatt, de akkor is: ehhez képest mit számítanak Lewis Hamilton Szingapúrban begyűjtött díjai?

Van olyan pilóta, aki sajtburgert eszik versenyzés közben

Csak lazán:

Zseniális: így kell parkolni egy gokarttal

1400 lóerős vadállatot tesztelt Ken Block

Az amerikai showman ezt az autót sem kímélte:

Amikor az Audik vontatják a hóban a negyven tonnás kamiont

A tél közeledtével lehet készíteni az Audi Quattrókat...

A legjobb belső felvételek a Szingapúri Nagydíjon

A videó átkattintás után indul.

Félreértették Coulthard őrült taxis videóját, le kell venni a műsorról

A tizenháromszoros F1-es futamgyőztes David Coulthardot nemrég egy izgalmas forgatásra kérte fel a közutak biztonságáért kampányoló brit Aviva cég, amit a pilóta is kifejezetten élvezett. A skótot ismeretlen taxisofőrré maszkírozták, és azt a feladatot kapta, hogy amikor utasok ülnek mögé, őrült módjára, ugratókon és minden egyében keresztülhajtva kezdjen el vezetni a célállomás felé, megérkezéskor pedig még a fuvar árát is elkérje az életüknek is örülő, rémült emberektől. A videó szlogenje: ne kelljen neked fizetned mások szabálytalan vezetése miatt.

A reklámkampány kezdete óta viszont egész pontosan 58 panasztétel érkezett a brit lakosoktól a reklámhatóság felé, szerintük ugyanis a provokatív reklámvideó nem a biztonságos vezetés tudatát neveli bele az emberekbe, inkább hasonlóan veszélyes közúti viselkedésre buzdít. A hatóság egyetértett a panaszokkal, és úgy határozott, hogy a reklám "jelenlegi formájában többé nem jelenhet meg". Szóval alább nézzétek meg a száguldozó Coulthardot, mielőtt még YouTube-ról is törölnék.

Jól ismert, régi helyszín ugrik be a Budapest Rali helyére

Nem véletlenül pont Egerben tartották azt a sajtótájékoztatót, amelyen az elmaradt Budapest Rali helyettesét jelentették be. A beugró helyszín ugyanis az Eger Rali lesz, amely egyben az Országos Rali Bajnokság szezonzárójaként is fog funkcionálni a november 3-5-i hétvégén. Érdekesség, hogy az Eger Rali eredetileg része lett volna az idei versenynaptárnak, ám már januárban bejelentették, hogy nem fogják megrendezni a versenyt - most viszont a budapesti forduló körül kialakult helyzet lehetővé tette, hogy a heves megyei város visszatérjen.

21616181_10154966954867066_7245946382936723798_n

21764780_10154966956007066_516368257536658100_n

Az F1-es mezőny együtt érez Mexikóval, most nem a pálya állapota a fontos

Helyi idő szerint kedden délután a Richter-skála szerinti 7,1-es erősségű földrengés rázta meg Mexikó középső részét, a legnagyobb pusztítást a rendkívül sűrűn lakott fővárosban, Mexikóvárosban okozva. A természeti katasztrófa számos épületet romba döntött, és fél nap alatt már több mint 200 halálos áldozatról érkezett hír.

Ahogy a világon sokan, úgy a Formula-1 közössége is részvétnyilvánítással, segítségnyújtás felajánlásával reagált a hírekre. Több versenyző is üzent ezzel kapcsolatban Twitteren, a mexikói Sergio Perez pedig három millió pesót (kb. 43 millió forint) ajánlott fel a károsultak segítésére és a károk rendbehozására, hozzátéve, hogy az általa működtetett alapítvány támogatásával bárki csatlakozhat a gyűjtéshez.

A tragédia által érintett területen, Mexikóváros délkeleti részén található az Autodromo Hermanos Rodriguez versenypálya, ahol október utolsó hétvégéjén a Mexikói Nagydíjat rendezik - arról egyelőre nem tudni, hogy az itteni létesítmények sérültek-e, de jelenleg nem is ez a legfontosabb. Meg nem erősített hírek szerint viszont a pálya egyes épületeit és csarnokait raktárként és a hajlék nélkül maradók elszállásolására használják.

Hamarosan kiderül, mi lesz az elmaradt Budapest Rali sorsa

Ma, szerdán 11 órakor sajtótájékoztatót tartanak az egri városházán, amelyen a szeptember első hétvégéjére kiírt, de elhalasztott Budapest Rali sorsára is fény derült. A szervezők most hozzák nyilvánosságra, hogy pótolják-e az ORB népszerű elmaradt versenyét, és ha igen, hogyan. Lapunk is ott van a helyszínen, és jövünk majd a részletekkel, amint nyilvánosságra kerülnek.

hadik_1

Boldog születésnapot a jelen legsokoldalúbb autóversenyzőjének!

Már 42 éves, de még mindig újabb és újabb célok hajtják a kolumbiai Juan Pablo Montoyát, aki olyan sok különféle versenysorozatban és autótípusban ért el kimagasló sikereket 20 évre visszatekintő profi nemzetközi karrierje során, amit a legnagyobbak közül is sokan megirigyelhetnek. Bajnok a Formula-3000-ben és a CART-ban, kétszeres győztes az Indy 500-on (15 év különbséggel!), pontegyenlőséggel bajnoki második az IndyCarban, kétszeres futamgyőztes a NASCAR Sprint Cupban, háromszoros győztes a daytonai 24 óráson, és persze van 7 Formula-1-es győzelme is, ráadásul ő azon valaha élt csupán öt F1-es versenyző egyike, aki a sorozatban eltöltött minden egyes (teljes vagy részleges) szezonját a pontverseny legjobb tíz helyezettje között zárta.

Ja, mindezt megkoronázva pedig idén januárban megnyerte a sokoldalú versenyzők legfőbb erőpróbájának tartott Bajnokok Tornáját, méghozzá első próbálkozásra. És hogy hol a vége? Talán ő maga sem tudja, de jelenleg ő áll a legközelebb a mostanság sokat emlegetett Tripla Korona teljesítéséhez, amiből már csak a Le Mans-i 24 órás megnyerése hiányzik számára.

És álljon itt egyik leghíresebb rekordja, a valaha volt leggyorsabb átlagsebességű F1-es kör, amit még mindig ő tart 2004-ből Monzából. 262.242 km/óra.

(Ja, ide kattintva meg a legújabb rekordja egy Bugattival, de befejezzük, mert napestig lehetne sorolni.)

Olvastad már?