Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. szeptember 22. péntek

Lefestették az F1-es mezőnyt - néhány furcsasággal

Rohan az idő: idén már a 10. Szingapúri Nagydíjat rendezik, ennek apropóján pedig a pálya szervezői némi ünnepléssel, megemlékezéssel készülnek a hétvégi verenyre. Ennek része például a pálya mellett elhelyezett alábbi festmény, amely a 2017-es mezőny húsz pilótáját ábrázolja különféle, rájuk jellemző pózokban vagy élethelyzetekben. Van azért néhány olyan részlet, ami nem teljesen világos: Miért ábrándozik Fernando Alonso a NASCAR-ról, miért tart serleget a kezében Jolyon Palmer, és miért lett Felipe Massából angyal?  

DJljvHzXoAA6fRe

DJmpdeRUEAIEjBh

DJlv9dwVwAIexNT

Hamilton reklámvideója egy komolyabb időutazós paradoxonnak is elmenne

"Én meg tudom állítani az időt, de engem semmi nem állít meg" - mondja Lewis Hamilton az alábbi kisfilmben, miközben egyenesen felé száguld Juan Manuel Fangio Mercedese, ő pedig eközben... na majd meglátjátok, mit csinál és kivel!

Sepangtól a Sauberben a Ferrari tehetsége – Egyelőre csak szabadedzéseken

Négy péntek délelőtti tréningen vesz részt a 19 éves Charles Leclerc még idén: a Malajziai, USA, Mexikói és Brazil Nagydíjakon vezeti a C36-ot. A Formula-2 éllovasa Japánt kihagyja, mivel azon a hétvégén Jerezben versenyez, ahol már bebiztosíthatja az utánpótlás-széria bajnoki címét.

Ez annak jele, hogy Leclerc a várakozásoknak megfelelően a Sauber versenyzője lehet 2018-ban: az Autosport lap szerint szintén elképzelhető, hogy a csapat másik ülését Antonio Givoninazzi kapja, aki szintén a Ferrari kötelékébe tartozik.

Amikor rájössz, hogy azt az autót teszteled, amit a magyar ralibajnok is

Szerkesztőségünk lehetőséget kapott arra, hogy kipróbáljon egy új Skodát - és közben az is kiderült, hogy milyen telefonja van az utóbbi két év magyar ralibajnokának, Herczig Norbertnek...

herczig1

herczig3

Monteiro már a kórházi ágyban fekve is edz, hiszen még meg akar nyerni egy bizonyos bajnokságot

A Honda WTCC-csapatának portugálja szeptember 6-án szenvedett balesetet a barcelonai tesztelés során, s előbb a helyi kórházban ápolták, majd pedig egy portugáliai intézménybe szállították tovább. Sérülésének milyenségét nem hozták nyilvánosságra, és bár nem szenvedett töréseket, immár két hete kórházi ellárásra szorul.

Monteiro 21-én reggel a Twitteren jelentkezett be, hogy fejleményekről számoljon be gyógyulását illetően.

"Jó reggelt! Remek híreim vannak: végre el tudom kezdeni az utam a felépülés felé. Gyerünk, gyerünk, gyerünk!" - írta a portugál, hashtagben hozzátéve, hogy még egy bajnokságot is meg kell nyernie. Persze a WTCC-re utalt ezzel, ahol 12 ponttal vezeti a tabellát Thed Björk, és 29-cel Michelisz Norbert előtt. Monteiro számára kapóra jött a túraautó-vb három hónapos szünete, a következő, kínai fordulóig még mindig van ideje, azt ugyanis majd október 14-15-én rendezik.

Láttátok már Alonso divatmárkájának reklámfilmjét a spanyol legújabb életbölcsességével?

A kétszeres bajnok idén tört be a divat világába is, Kimoa néven megalapítva saját ruhamárkáját. Az alábbi reklámfilmmel mutatkozik be, benne pedig megfogalmazta saját ars poeticáját is a spanyol:

"Néha, amikor egy dologról már mindent tudsz, amit lehet, elkap a vágy, hogy ismét kezdő legyél valamiben."

Loebnek murván is tetszett a Citroen, de még nem döntött a visszatérésről

Az idei szenvedés után előbb Andreas Mikkelsent igazolta le a Citroen rali-világbajnokságon szereplő csapata, majd a sportág koronázott királyát, Sebastien Loeböt is aktiválta - egyelőre csak tesztelni. Loeb 2012 végén vonult vissza, 2013-ban még indult négy versenyen (kettőt meg is nyert...), majd 2015-ben még rajthoz állt a Monte-Carlo Ralin, azóta nem láthattuk vb-futamon. Most viszont az aszfaltos teszt után murván is besegített korábbi csapatának: a hangsúly a C3 WRC vezethetőségén volt, az autó hátulja ugyanis sokszor válik irányíthatatlanná, így csak egy versenyt nyert idén a csapat és utolsó a konstruktőri pontversenyben.

"Közel öt éve nem vezettem murván WRC-t, kérdéses volt, hogy képes vagyok-e rá, de hamar visszaszoktam és jól éreztem magam az autóban. Dolgozunk azon, hogy jobb legyen a tapadás, bár nem tudom, hogy a riválisok autói milyenek. A jövővel kapcsolatban még semmi sincs eldöntve, először csak a mostani tesztre kell gondolnunk" - mondta a kilencszeres világbajnok.

A Citroennél felmerült a regnáló világbajnok, Sebastien Ogier neve, Kris Meeke-et már egyszer "kispadra tették" a csapatnál, a szezon közben bevetett Andreas Mikkelsent viszont már el is orozta a Hyundai. Tényleg visszatérhet Loeb?

loeb-c3wrc

fotó: Citroen Racing

 

 

Ausztráliában állítják ki Daniel Ricciardo 2014-es Red Bullját

A frissen kibővített Motor Museum of Western Australia állíthatja ki Daniel Ricciardo 2014-es, a Kanadai Nagydíjat megnyerő Red Bullját - a pilóta ezzel aratta első F1-es futamgyőzelmét. Ricciardo ezt az autót a 2014-es, számára kiemelkedően sikerült (Red Bull-újoncként legyőzte házon belül Sebastian Vettelt és harmadik lett a pontversenyben) szezon után kapta meg csapatától, most pedig kölcsönadta az ausztrál múzeumnak.

"Az egy kiemelkedő év volt, több dolgot is kérhettem. Az egyik ez az autó volt, a csapat pedig örömmel adta oda. Megkapta a motort is a Renault-tól, pedig szerintem ez nincs mindig így. Ez nem egy replika, nem is egy kamuautó, ez igazi és az én valóságom. Remélhetőleg más álmokat is el tud indítani" - magyarázta Ricciardo a The West Australian kérdésére, miután Szingapúrból egyenesen Perth-be utazott.

Az MNASZ elnöke is meglátogatta a hétvégén súlyos balesetet szenvedett versenyzőket

A hétvégi Lyukóbánya-Parasznya Ralin súlyos balesetet szenvedett Németh István és Mida Béla - előbbi mankóval már tud járni, utóbbi állapota ugyan javult, de még mindig súlyos. Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke is meglátogatta őket:

Ez történik két perc gumifüstöltetés után

Nem ajánljuk:

Hogy mennyivel zárt eredményesebb hétvégét Kiss Norbi, mint Lewis Hamilton?

Kiss Norbi nem kevés trófeát gyűjtött be hétvégén a Kamion-Eb-n - igaz, négy futam alatt, de akkor is: ehhez képest mit számítanak Lewis Hamilton Szingapúrban begyűjtött díjai?

Van olyan pilóta, aki sajtburgert eszik versenyzés közben

Csak lazán:

Zseniális: így kell parkolni egy gokarttal

1400 lóerős vadállatot tesztelt Ken Block

Az amerikai showman ezt az autót sem kímélte:

Amikor az Audik vontatják a hóban a negyven tonnás kamiont

A tél közeledtével lehet készíteni az Audi Quattrókat...

A legjobb belső felvételek a Szingapúri Nagydíjon

A videó átkattintás után indul.

Félreértették Coulthard őrült taxis videóját, le kell venni a műsorról

A tizenháromszoros F1-es futamgyőztes David Coulthardot nemrég egy izgalmas forgatásra kérte fel a közutak biztonságáért kampányoló brit Aviva cég, amit a pilóta is kifejezetten élvezett. A skótot ismeretlen taxisofőrré maszkírozták, és azt a feladatot kapta, hogy amikor utasok ülnek mögé, őrült módjára, ugratókon és minden egyében keresztülhajtva kezdjen el vezetni a célállomás felé, megérkezéskor pedig még a fuvar árát is elkérje az életüknek is örülő, rémült emberektől. A videó szlogenje: ne kelljen neked fizetned mások szabálytalan vezetése miatt.

A reklámkampány kezdete óta viszont egész pontosan 58 panasztétel érkezett a brit lakosoktól a reklámhatóság felé, szerintük ugyanis a provokatív reklámvideó nem a biztonságos vezetés tudatát neveli bele az emberekbe, inkább hasonlóan veszélyes közúti viselkedésre buzdít. A hatóság egyetértett a panaszokkal, és úgy határozott, hogy a reklám "jelenlegi formájában többé nem jelenhet meg". Szóval alább nézzétek meg a száguldozó Coulthardot, mielőtt még YouTube-ról is törölnék.

Jól ismert, régi helyszín ugrik be a Budapest Rali helyére

Nem véletlenül pont Egerben tartották azt a sajtótájékoztatót, amelyen az elmaradt Budapest Rali helyettesét jelentették be. A beugró helyszín ugyanis az Eger Rali lesz, amely egyben az Országos Rali Bajnokság szezonzárójaként is fog funkcionálni a november 3-5-i hétvégén. Érdekesség, hogy az Eger Rali eredetileg része lett volna az idei versenynaptárnak, ám már januárban bejelentették, hogy nem fogják megrendezni a versenyt - most viszont a budapesti forduló körül kialakult helyzet lehetővé tette, hogy a heves megyei város visszatérjen.

21616181_10154966954867066_7245946382936723798_n

21764780_10154966956007066_516368257536658100_n

Az F1-es mezőny együtt érez Mexikóval, most nem a pálya állapota a fontos

Helyi idő szerint kedden délután a Richter-skála szerinti 7,1-es erősségű földrengés rázta meg Mexikó középső részét, a legnagyobb pusztítást a rendkívül sűrűn lakott fővárosban, Mexikóvárosban okozva. A természeti katasztrófa számos épületet romba döntött, és fél nap alatt már több mint 200 halálos áldozatról érkezett hír.

Ahogy a világon sokan, úgy a Formula-1 közössége is részvétnyilvánítással, segítségnyújtás felajánlásával reagált a hírekre. Több versenyző is üzent ezzel kapcsolatban Twitteren, a mexikói Sergio Perez pedig három millió pesót (kb. 43 millió forint) ajánlott fel a károsultak segítésére és a károk rendbehozására, hozzátéve, hogy az általa működtetett alapítvány támogatásával bárki csatlakozhat a gyűjtéshez.

A tragédia által érintett területen, Mexikóváros délkeleti részén található az Autodromo Hermanos Rodriguez versenypálya, ahol október utolsó hétvégéjén a Mexikói Nagydíjat rendezik - arról egyelőre nem tudni, hogy az itteni létesítmények sérültek-e, de jelenleg nem is ez a legfontosabb. Meg nem erősített hírek szerint viszont a pálya egyes épületeit és csarnokait raktárként és a hajlék nélkül maradók elszállásolására használják.

Hamarosan kiderül, mi lesz az elmaradt Budapest Rali sorsa

Ma, szerdán 11 órakor sajtótájékoztatót tartanak az egri városházán, amelyen a szeptember első hétvégéjére kiírt, de elhalasztott Budapest Rali sorsára is fény derült. A szervezők most hozzák nyilvánosságra, hogy pótolják-e az ORB népszerű elmaradt versenyét, és ha igen, hogyan. Lapunk is ott van a helyszínen, és jövünk majd a részletekkel, amint nyilvánosságra kerülnek.

hadik_1

Boldog születésnapot a jelen legsokoldalúbb autóversenyzőjének!

Már 42 éves, de még mindig újabb és újabb célok hajtják a kolumbiai Juan Pablo Montoyát, aki olyan sok különféle versenysorozatban és autótípusban ért el kimagasló sikereket 20 évre visszatekintő profi nemzetközi karrierje során, amit a legnagyobbak közül is sokan megirigyelhetnek. Bajnok a Formula-3000-ben és a CART-ban, kétszeres győztes az Indy 500-on (15 év különbséggel!), pontegyenlőséggel bajnoki második az IndyCarban, kétszeres futamgyőztes a NASCAR Sprint Cupban, háromszoros győztes a daytonai 24 óráson, és persze van 7 Formula-1-es győzelme is, ráadásul ő azon valaha élt csupán öt F1-es versenyző egyike, aki a sorozatban eltöltött minden egyes (teljes vagy részleges) szezonját a pontverseny legjobb tíz helyezettje között zárta.

Ja, mindezt megkoronázva pedig idén januárban megnyerte a sokoldalú versenyzők legfőbb erőpróbájának tartott Bajnokok Tornáját, méghozzá első próbálkozásra. És hogy hol a vége? Talán ő maga sem tudja, de jelenleg ő áll a legközelebb a mostanság sokat emlegetett Tripla Korona teljesítéséhez, amiből már csak a Le Mans-i 24 órás megnyerése hiányzik számára.

És álljon itt egyik leghíresebb rekordja, a valaha volt leggyorsabb átlagsebességű F1-es kör, amit még mindig ő tart 2004-ből Monzából. 262.242 km/óra.

(Ja, ide kattintva meg a legújabb rekordja egy Bugattival, de befejezzük, mert napestig lehetne sorolni.)

Olvastad már?